Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 mei 2024 0:00



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Spaanderplaten en Porsche's 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Spaanderplaten en Porsche's
Vandaag op de ring van Antwerpen, zie ik in de verte een mooie lichtblauwe 996 rijden met Franse nr platen. Ik denk die ga ik even langs met de 997 :lol:
Na enkele honderden meters heb ik hem bijgehaald, waarop hij netjes aan de kant gaat, zodat ik er langs kan. Van het moment dat ik hem passeer, zet hij zich gelijk achter mij, waarop ik het gas er nog iets bijzet, zodanig dat we een mooie illegale snelheid beginnen te rijden.

Een kilometer of twee verder, zie ik een grote spaanderplaat liggen 2 X 3 meter, tijd om te remmen is er niet, en uitwijken is ook geen mogelijkheid, dus vol erover. In mijn achteruitspiegel, zie ik de plaat omhoog gaan, als een blaadje papier, en zie ik dat de Blauwe Porsche er vol op gaat.
De man kan toch het hoofd koel houden, en houd de wagen mooi strak, waarbij ik de spaanderplaat in 1000 stukje zie uit elkaar spatten. Ben gelijk naar de kant gegaan om te kijken wat er juist aan de hand is. De wagen is vooraan serieus gehavend, bumber een toebehoren is voor de schroothoop, en ook nog wat schade aan het rechterspatbord en de passagiersdeur.

De man blijkt een Nederlander te zijn, die na een verblijf van 2 1/2 jaar in Frankrijk, vandaag terug naar Nederland kwam. Ondanks dat er geen schuld is langs mijn zijde, toch netjes verzekringspapieren ingevuld, je weet nooit waarvoor het goed is. Gelukkig was zijn wagen all-risk verzekerd, maar geld kosten doet het altijd. Ik heb er nog even de politie bijgehaald, zodanig dat hij de nodige documenten had voor zijn verzekering en even langs mij thuis wat ducktape gaan halen, zodat hij toch zijn weg naar huis kon verder zetten.

Ik vind het spijtig voor die man, maar niets aan te doen, vriendelijk afscheid genomen, en visitekaartjes uitgewisseld indien dit later nog moest nodig zijn voor de verzekring.

Wou het gewoon even melden :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 sep 2006 15:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
verlies van lading, helaas een courant fenomeen

wel chique dat je gestopt bent, zie ik iedereen nog zo niet doen :evil:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


09 sep 2006 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Het typeert maar al te goed wie je bent Paul :thumright:


09 sep 2006 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Maar goed dat die plaat uit elkaar spatte, i.p.v. rechtstandig door de voorruit te gaan.... :shock:
Top dat je ff bent gestopt Paul. :wink:


09 sep 2006 15:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Keurig geregeld, ppp356. :res:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


09 sep 2006 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Netjes geregeld :thumleft: het zal de 996 rijder misschien wel helpen met zijn No-claim.
Maar het verliezen van spullen op de weg vind ik echt verschrikkelijk onverantwoordelijk gedrag(en dan druk ik me een keer mild uit) :evil: Ik heb om mijn terugreis van vakantie ook 2x een kofferset en 1x een fiets moeten ontwijken om geen ongelukken te krijgen.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


09 sep 2006 16:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Bravo :!: :res: :thumleft:

... voor hetzelfde geld was jij het geweest die achter had gereden :shock:


09 sep 2006 16:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
Maar goed dat die plaat uit elkaar spatte, i.p.v. rechtstandig door de voorruit te gaan.... :shock:


Dat hebben we daar ook ter plaatse gezegd, krijg al kou rillingen bij de gedachte alleen al. :?
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 sep 2006 16:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jezus Paul, hoe wit zag die meneer naderhand? *brrrrrrrrrr*

:thumleft:


09 sep 2006 16:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Super sociaal dit :) Er moeten gewoon meer mensen op deze aardbodem zijn die gewoon sociaal voor elkaar zijn, stoppen als er iets is :)

Echt een duim waard!


09 sep 2006 17:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
paSCal schreef:
Jezus Paul, hoe wit zag die meneer naderhand? *brrrrrrrrrr*

:thumleft:


Ik heb hem om korte tijd enkele sigaretjes zien opsteken, maar ja je zou voor minder :?
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 sep 2006 18:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944S
Hoeksche Waard
Bericht 
Erg netjes gehandeld!!

Heb een keer op de Brienenoord een aanhangertje z'n laaddeurtje zien openklappen waardoor de lading, grint..., de weg op stuiterde... Gelukkig zelf geen schade, maar in mum van tijd stonden er 10 auto's langs de kant van de weg met flinke schade...


Laatst bijgewerkt door Henri001 op 10 sep 2006 14:50, in totaal 1 keer bewerkt.



09 sep 2006 19:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hoed af ppp356...dat is respect tonen voor de collega-Porschist...je voelt je er zelf niet helemaal 100% bij hoewel je er niks aan kan doen...denk dat jullie beiden wel effe moesten "bekomen"...Hoe nam de kerel het op? Respecteerde hij je bekommernis?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


09 sep 2006 19:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Respect! netjes gehandeld. Gelukkig is het nog relatief goed afgelopen.


09 sep 2006 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
:res: :res: :res: :cheers: :cheers: :cheers: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :salut: :salut: :salut: :ba: :ba: :ba: :thumright: :thumright: :thumright: :zwbl: :zwbl: :zwbl:


HULDE EN DIEP RESPECT :!: :!: :!:
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


09 sep 2006 20:36
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Brrrrr, eng gewoon, hoop zoiets nooit mee te maken.

Gelukkig geen gewonden, maar zal niet snel vergeten zijn.
Keurig gehandeld. :cheers:


09 sep 2006 21:17
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
laat dit een voorbeeld zijn voor ons allen (inclusief mezelf).




Het klinkt zo logisch, maar wie doet het ook? ........ IK, hoop ik.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 sep 2006 22:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 sep 2006 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik zou ook wel stoppen denk ik. Ik zou echt niet goed meer slapen wetende dat die meneer flink aan schade aan zijn o zo mooie Porsche heeft en ik doorgereden zou zijn :?

Maar die plaat inderdaad, waar kwam die vandaan ?? Ik heb me ook wel eens geergerd aan losse lading op vrachtwagens, aanhangwagens, imperiaals en waar al niet meer. Levensgevaarlijk is het !! Als de politie nou eens vaker daar voor kon bekeuren, maar criteria daarvoor verzinnen zal niet makkelijk zijn, of je moet net zien dat iemand echt lading verliest :roll:

Zelf vind ik het al erg als ik over een stuk plastic heenrijd, niet wetende waar die blijft en wat er in / onder zit....
_________________________________________
turbo rulezz


09 sep 2006 22:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Klasse maar als je maar enig fatsoen hebt de enige juiste actie :thumright:


09 sep 2006 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
Hoed af ppp356...dat is respect tonen voor de collega-Porschist...je voelt je er zelf niet helemaal 100% bij hoewel je er niks aan kan doen...denk dat jullie beiden wel effe moesten "bekomen"...Hoe nam de kerel het op? Respecteerde hij je bekommernis?


Heel goed, vond het uiteraard niet leuk, maar je merkte wel op dat hij het appreciëerde dat ik gestopt was.

Heeft trouwens ook nooit geprobeerd om de schuld in mijn schoenen te duwen, en dat is toch dikwijls anders, dat men tegen beter weten in, de schuld wil verleggen naar iemand anders.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


10 sep 2006 0:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Wat ladingverlies betreft, een man met een overbeladen aanhangertje met houtblokken voor de offshore (meranti, 30x30x30). Dat was serieus slalommen op de A15. Die blokken zijn loodzwaar en keihard; het aanhangertje was gaan scharen en alle blokken slingerden er af.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


10 sep 2006 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
:thumleft: :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


10 sep 2006 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Sterker nog, je bent verplicht om bij het getuige zijn van een ongeval te stoppen en hulp te verlenen. Of dat wettelijk geregeld is, weet ik niet, maar je bent een hond als je 't niet doet.
Voor hetzelfde geld had hij daarna een hartverknettering gekregen en dan zat jij al halverwege Breda of zo...

Heb kort geleden achter een debiel gereden die z'n karretje had volgeladen met gipsblokjes, waar je badkamertjes mee vertimmert. Komt bij de drempel de verpakking los en knikkeren er zo een stuk of wat op de weg.
Ik hield gelukkig wat meer afstand want ik zag met die drempel (ander topic: levensgevaarlijk ding) de bui al hangen.
Ik stond 10cm voor de blok stil, anders hadden we weer een forse schade gehad.

Ik ben maar niet uitgestapt. Ik heb hem boos aangekeken.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


10 sep 2006 10:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht auto ambulance
Onlangs op de rondweg in Eindhoven knalt vlak voor mij de achterklep van een (lege) auto-aumbulance er af. Die gast merkte het niet eens. Ding bleef midden op de rechterbaan liggen. Snel gestopt en in mijn bestelwagentje geladen en naar politiebureau gebracht. Voor hetzelfde geld reed ik (of een ander) er met mijn motor.
_________________________________________
Rijden met die Porsche's!


10 sep 2006 11:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.