Pagina 1 van 11
Goed bezig daar in België...
Geplaatst: 10 jan 2007 17:55
door michael
Lang leve 1 Europa...
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=42789
Daar kom ik dus ook niet meer.
Re: Goed bezig daar in België...
Geplaatst: 10 jan 2007 17:56
door Marco
michael schreef:Daar kom ik dus ook niet meer.
ik ga er toch echt niet voor omrijden, wel lekker; zal vast een hoop nederlanders schelen in antwerpen

Geplaatst: 10 jan 2007 18:00
door WdePundert
Zoiets moet ook in Europees verband ingevoerd worden vind ik. Dan wel t.g.v. de accijns op brandstof of de wegenbelasting.
Geplaatst: 10 jan 2007 18:02
door MS964
Geplaatst: 10 jan 2007 18:12
door MichM3
Goede zaak...de Belgische wegen worden heel veel gebruikt door buitenlanders in de transportsector...onze wegen worden stukgereden door overladen vrachtauto's van overal in Europa...ik vind het normaal dat zij ook in de kosten delen.
sorry voor de brave vakantieganger...maar ik vind het geen slechte zaak...al wil dat niet zeggen dat ik 60 euro aanvaardbaar vind

Geplaatst: 10 jan 2007 18:15
door FROST
Dus..als ik het goed heb: als we met zijn allen in 2008 naar de Porsche dagen van Francorchamps willen, moeten we ALLEMAAL 60 euro betalen? Jee, en ik maar zeuren over die 7 euro bij Zandvoort
Maar hoe willen ze dat in vredesnaam gaan controleren? Er rijden dagelijks duizenden wagens op de wegen van België. En ik vind trouwens dat met de nieuwe benzineprijzen de auto-mobilist al VEEL te veel betaald in het verkeer.

Geplaatst: 10 jan 2007 18:26
door Jort
FROST schreef: En ik vind trouwens dat met de nieuwe benzineprijzen de auto-mobilist al VEEL te veel betaald in het verkeer.

Wat versta je onder "nieuwe"?
We betalen nu ongeveer 5 cent per liter
minder voor een litertje Super dan een jaar geleden. Dat is vóór inflatiecorrectie...
Geplaatst: 10 jan 2007 18:32
door FROST
Ik meende het van de week op tv te hebben gezien...............maar bedenkt net dat dat ook niet op de NEDERLANDSE zender was maar op een DUITSE! Sorry!
(blond)
Geplaatst: 10 jan 2007 18:36
door michael
MichM3 schreef:Goede zaak...de Belgische wegen worden heel veel gebruikt door buitenlanders in de transportsector...onze wegen worden stukgereden door overladen vrachtauto's van overal in Europa...ik vind het normaal dat zij ook in de kosten delen.
Ik hoop dan wel dat van dat geld jullie wegennet eens van nieuw asfalt word voorzien.
Overigens zal het vrachtverkeer in Nederland echt niet minder zijn dan in België, ik denk zelfs meer. Maar omdat de autowegen hier wel van fatsoenlijk asfalt zijn voorzien, stel ik een wegentax voor van 120 euro voor buitenlanders.

Geplaatst: 10 jan 2007 18:38
door Erick
Ja fijn...
Ik moet zo'n 3 a 4x per jaar naar Sluis (Zeeland)
De snelste weg is via België....
Geplaatst: 10 jan 2007 18:54
door MichM3
michael schreef:Ik hoop dan wel dat van dat geld jullie wegennet eens van nieuw asfalt word voorzien....
...klopt...overschot van gelijk, maar ik vrees ervoor
michael schreef:Overigens zal het vrachtverkeer in Nederland echt niet minder zijn dan in België, ik denk zelfs meer. Maar omdat de autowegen hier wel van fatsoenlijk asfalt zijn voorzien, stel ik een wegentax voor van 120 euro voor buitenlanders.

....
...jullie hebben ook wat meer oppervlakte dan wij, kan zijn...zijn de snelwegen in het noorden ook zo dicht bevolkt en veelvuldig gebruikt? Bij ons is het in elke hoek dat er veel gereden wordt, maar bij jullie weet ik het niet...trouwens, ik heb 4 jaar aan een stuk elke week Brussel-Arnhem gedaan (wel enkele jaren terug) en ik vond het asfalt ook allebehalve hoor...om over de hobbelpistes maar te zwijgen...
...niets houdt jullie tegen om ook een vignet in te voeren...als jullie vinden datde wegen al te vaak door buitenlanders bereden worden, waarom niet dan?

Geplaatst: 10 jan 2007 19:06
door Flyer..
Geplaatst: 10 jan 2007 19:07
door wolf
Ach die 60 euro, als ze daar goed asfalt voor aanleggen....
Erger vind ik dat het weer eens aantoont dat de EG met hun miljardenverslindende goed lunchende wekelijks verhuizende santekraam zelfs dit soort zaken niet geregeld krijgt

Geplaatst: 10 jan 2007 19:21
door cabrio wim
Erick schreef:Ja fijn...
Ik moet zo'n 3 a 4x per jaar naar Sluis (Zeeland)
De snelste weg is via België....
Nog niet gehoord van de Westerscheldetunnel!!!!!!!!!!
Geplaatst: 10 jan 2007 19:28
door WdePundert
cabrio wim schreef:Erick schreef:Ja fijn...
Ik moet zo'n 3 a 4x per jaar naar Sluis (Zeeland)
De snelste weg is via België....
Nog niet gehoord van de Westerscheldetunnel!!!!!!!!!!
Waar is de tijd van de veerponten (Kruiningen-Perkpolder en Vlissingen-Breskens) gebleven?

Geplaatst: 10 jan 2007 19:28
door wolf
Ha die Bert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: 10 jan 2007 19:30
door cabrio wim
wolf schreef:Ha die Bert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Missen wij iets!!!!!!!!!
Geplaatst: 10 jan 2007 19:33
door WdePundert
cabrio wim schreef:wolf schreef:Ha die Bert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Missen wij iets!!!!!!!!!
En anders Wolf wel.

Geplaatst: 10 jan 2007 20:07
door 911-lover
Al zou ik het ook niet erg vinden moest het doorkomen zal ik jullie toch maar weer met de voetjes op de grond zetten.
Deze discussie is al zeer lang bezig , en geloof me (België kennende) is dat nog zeker niet voor onze generatie

Geplaatst: 10 jan 2007 20:19
door ppp 356
Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje enz. mogen dit wel, en België niet
Een vrijstelling voor de landen waar geen tol geheven word, zou ik wel normaal vinden.
En hier ergens genoemd, ben er vrij zeker van dat er in België meer buitenlandse vrachtwagens rijden dan in Nederland.
En voor de rest, kan het me eigenlijk geen ruk schelen, als morgen in Nederland een vignet van toepassing word, kom ik toch nog met alle plezier mijn vrienden en kenissen bezoeken in Nederland.
Ben namelijk niet zo bekrompen om een gans volk te beoordelen op de beslissingen van hun regering

Geplaatst: 10 jan 2007 20:26
door 911-lover
Geplaatst: 10 jan 2007 21:43
door Gert
Het is een plan.... hetgeen wil zeggen dat er een kans bestaat dat dit uitgevoerd gaat worden.
Alleen word het gebracht alsof het zeker is dat het gaat gebeuren.
Zo hebben ze hier in de 2de kamer ook vaak berichten van plannen; de media brengt het naar buiten alsof het al definief besloten is en iedereen heeft weer wat om over te praten/zeuren.
Afgelopen zomer nog door Frankrijk naar Zuid-Spanje gereden, mijn creditkaart begon bijna te roken van al die tolwegen.

Geplaatst: 10 jan 2007 22:35
door Pascal
ppp 356 schreef:En hier ergens genoemd, ben er vrij zeker van dat er in België meer buitenlandse vrachtwagens rijden dan in Nederland.
Ik denk het niet, ik weet het zelfs wel zeker van niet, maar WEL: Meer buitenlandse vrachtwagens die niks in Belgie te zoeken hebben!
Lees: In Belgie rijden veel (vracht)wagens "alleen maar door het land" heen, bv. van NL->Frankrijk... Die (vracht)wagens doen helemaal NIETS in Belgie, behalve het asfalt kapot rijden...
In NL stoppen/starten de meesten nog, waardoor ze ook de economie ondersteunen, danwel met transport, goederen, brandstof, etentje voor de chauffeurs, etc etc etc
Kleine correctie, maar voor de rest... Naar de bios in antwerpen is nog steeds gunstiger als in NL, we zullen gewoon vaker moeten gaan

Geplaatst: 11 jan 2007 0:34
door bert964c4
Geplaatst: 11 jan 2007 0:57
door Maxfli
Willen ze hiermee de zeemacht weer de 6 miljoen terugbetalen die Prins Laurent heeft gebruikt voor zijn verbouwing ?
Prins Laurent, die een aantal Ferrarietjes bezit, liet tal van werken uitvoeren aan zijn villa Clémentine in Tervuren. De rekening stuurde hij naar de Belgische zeemacht. WHOEHA
Moeten wij ook maar doen, de rekening sturen naar de Belgische zeemacht
