Alexander911 schreef:Ik denk dat er electro motoren komen, die zijn er wel in aantocht
En ze zijn best snel.
Hmmmmmmm......Ja,daar zit wel wat in.Maar dan moet wel elk wiel zijn electromotor hebben.Remmen doe je niet meer met gewone remmen,maar de door werking van de electromotoren omkeren.De electromotor wordt dan dynamo,die in hoog tempo de energie weer opslaat in een accupack...........Klinkt mooi.
Ik denk alleen dat de auto dan loodzwaar wordt.Je hebt een grote accupack nodig voor de electromotoren.De akkupack is niet alleen groot (waar laat je die),maar ook zwaar.
Je kunt een accu niet zomaar aan een electromotor koppelen en hopen dat 'ie het doet.De motor zal direct op het maximum toerental willen lopen,hetgeen in een auto niet wenselijk is.
Om de motor fasoenlijk te laten aanlopen,heb je een frequentieregelaar nodig.Daarmee kun je een motor (of meerdere) geleidelijk laten aanlopen.
Om de motoren te laten omkeren naar dynamo's,heb je wederom de frequentieregelaar(s) nodig.Alleen om de energie naar de accupack te sturen,heb je vermogens-electronica nodig.Ook weer duur en vooral zwaar !
En hoe verzorg je de energievoorziening ? Thuis de steker in een wcd steken ? Of een kleine verbrandingsmotor die op ethanol of waterstof loopt ? Zonnepanelen in het dak van de auto ? Kan allemaal..........
De auto wordt op die manier bomvol en loodzwaar.En bovendien ook duur !!
Ik denk dat we voorlopig de huidige verbrandingsmotoren blijven gebruiken,maar met een andere brandstof.LPG,ethanol,waterstof of bio-diesel.
En dat we langzaam overgaan op hybrides,en daarna op electromotor-aandrijving.