Pagina 1 van 2
Vlot Golfje
Geplaatst: 22 mei 2007 11:14
door 911-lover
Daar we het toch constant ook over andere merken hebben (Seat , Chevrolet , Audi , BMW, AM, ...) vind ik dat deze post ook wel moet kunnen.
VW heeft een super Golf gebouwd.
Zou dit niets zijn om in productie te nemen
Volkswagen presenteert de Golf GTI W12-650, de krachtigste en snelste Golf ooit.
Meer info
HIER
Geplaatst: 22 mei 2007 12:01
door michael
Ik vind de prestaties maar slapjes voor 650 pk..........
Maaruhh, niet in produktie, een standaard golf is al lelijk genoeg, laat staan dit gedrogt...

.
Geplaatst: 22 mei 2007 13:14
door Jeroen914
650pk voor een 6 liter twin turbo is inderdaad niet erg indrukwekkend...
aan de andere kant... een Golf met 650pk is dat weer wel
qua looks vind ik 'm ook wel leuk, hoewel de lucht inlaten aan de zijkant wel erg op die van de Clio V6 lijken...
in het artikel staat dat 'ie 7mm verlaagd is
zal toch wel zeker 7cm moeten zijn lijkt me
Geplaatst: 22 mei 2007 13:35
door Marco
mooi is anders en idd met die specs verwacht je toch hogere prestaties
Geplaatst: 22 mei 2007 13:51
door craze
getver, afschieten die koekblikken die het voor ons verzuren op de linkerbaan en bij het stoplicht

Geplaatst: 22 mei 2007 14:03
door Tom80
Al die spoilerfrutsels eraf, SDI-logo erop en stalen velgjes... en dan lachen.
Geplaatst: 22 mei 2007 14:18
door Pascal
Buiten dat het als het om andere merken gaat, het eigenlijk altijd om auto's van forummers gaat.... Tja, ik vind de haaienbeet iets te groot aan de voorkant, dus sluit me aan bij Tom hierboven

Geplaatst: 22 mei 2007 15:23
door 911-lover
paSCal schreef:Buiten dat het als het om andere merken gaat, het eigenlijk altijd om auto's van forummers gaat....

Geplaatst: 22 mei 2007 15:58
door ppp 356
Ik zou hem in het echt moeten zien
De velgjes

vind ik maar niets, en inderdaad de prestaties zijn gezien de specs maar triestig, kan net een 997 turbo af naar de 100 en heeft toch ruim 150pk extra in een kleinere wagen.
Goede poging, maar toch niet goed genoeg

Geplaatst: 22 mei 2007 18:40
door horn
Hij doet me een beetje hieraan denken...

Geplaatst: 22 mei 2007 18:40
door Godspeed
Mja lelijk heb'k de huidige Golf nooit gevonden, nu ook niet superknap maar toch al beter als de vorige editie. En de GTI lijkt me wel een leuke auto voor alle dagen te gebruiken. En dit tja, gewoon een showmodel met wat trekjes van idd de Clio V6...
Geplaatst: 22 mei 2007 20:04
door jeroenoop
Ik vind hem een beetje overdreven .
Denk dat V.W. TE veel naar de oudere modellen ( van die "jonge"jongens )heeft gekeken . Ze vergeten alleen dat die hem over 20 jaar pas kunnen betalen .En dan willen ze een porsche .
Maar ik vind het leuk dat V.W. eens wat probeerd .
Dank voor de foto's Koen.

Geplaatst: 22 mei 2007 22:13
door don_carrera
ik zou zeggen mat zwart spuiten met een motip busje
leuke striping erop en dan heb je een leuke auto voor op de baan
ik weet niet hoe ik hier zo snel op kom..

Geplaatst: 23 mei 2007 0:52
door 911-lover
De top is idd laag , het accelereren daarentegen weer goed.
Ter vergelijk de gegevens van de CGT die vermoedelijk veel lichter (door oa hopen carbononderdelen) is en een betere stroomijn heeft
specs Carrera GT schreef:Power 612 bhp / 457 KW @ 8000 rpm
Torque 590 Nm / 435 ft lbs @ 5750 rpm
Power to weight ratio 0.44 bhp / kg
Top Speed 330 km/h / 205 mph
0-60 mph Acceleration 3.8 s
Geplaatst: 23 mei 2007 1:06
door michael
Ik wil die golfcijfers wel eens in de praktijk zien. Denk namelijk eerder dat ie op z'n plek blijft staan en z'n banden oprookt.
Geplaatst: 23 mei 2007 7:41
door ppp 356
De CGT weegt iets van een 1380kg, een standaard golf VR32 een 1550kg.
Je mag er toch vanuit gaan dat ook VW iets aan het gewicht van dit golfje heeft gedaan, het verschil zal dus heus niet zo groot zijn, tenslotte heeft de CGT nog een 40pk minder.
Denk dat het eerder een probleem is om het vermogen op het asfalt te brengen, laat Porsche daar nu juist sterk in zijn

Geplaatst: 23 mei 2007 10:10
door Devils son
ppp 356 schreef:Denk dat het eerder een probleem is om het vermogen op het asfalt te brengen, laat Porsche daar nu juist sterk in zijn

Ik verwacht anders dat er gewoon 4wd in is geschroefd... Met 650 pk geen luxe. Het zal iig geen FWD zijn.

Geplaatst: 23 mei 2007 10:26
door 911-lover
En ook dat zijn heel wat kilo's extra net als het groter blok.
Ik heb wel enorm respect voor zo'n wagen vandaar ook dit topic.
Maar al had ik de mogelijkheid en het geld, toch liever een P hoor.
Anders had ik nu ook een R32

Geplaatst: 23 mei 2007 11:01
door patrick911
Devils son schreef:(...) Het zal iig geen FWD zijn.

Tja, dat dacht ik ook meteen. het staat er echter nergens bij, maar zelfs bij Alfa weten ze inmiddels toch wel dat meer dan 250pk op de voorwielen geen zin heeft.....

Geplaatst: 23 mei 2007 11:08
door Jort
ppp 356 schreef:De CGT weegt iets van een 1380kg, een standaard golf VR32 een 1550kg.
Je mag er toch vanuit gaan dat ook VW iets aan het gewicht van dit golfje heeft gedaan, het verschil zal dus heus niet zo groot zijn, tenslotte heeft de CGT nog een 40pk minder.
Wat denk je dat een W12 méér weegt dan een VR32 blokje...
En dan nog alle bijbehorende verstevigingen in het chassis, zwaardere koppeling en bak... inderdaad misschien 4WD en een uitgangspositie die 170kg meer op de weegschaal zet. Mogen ze nog zo gaan prutsen met lichtgewicht materialen..
patrick911 schreef: Tja, dat dacht ik ook meteen. het staat er echter nergens bij, maar zelfs bij Alfa weten ze inmiddels toch wel dat meer dan 250pk op de voorwielen geen zin heeft.....

De eerste auto met een
middenmotor (en dan bedoel ik niet een motor voorin die ietsjes naar achteren is geschoven) en alleen voorwielaandrijving moet ik nog tegenkomen. Als je geen 4WD inbouwt is de keuze ook niet zo moeilijk. Kortste en simpelste weg is dan naar achteren..
Geplaatst: 23 mei 2007 11:23
door ppp 356
Persoonlijk denk ik niet dat VW als basis hier de golf voor genomen heeft, maar gans deze wagen uit het niets heeft opgebouwd en enkel de looks van de Golf heeft overgenomen.
Als ze dan eens iets speciaals willen maken zouden ze ook wel rekening mogen houden met het gewicht. +170 kg komen we op 1720 kg uit, dat is op 40kg na het gewicht van een AM DB9 Volante. Deze wagen is bijna 5 meter, heeft alle luxe V12 motor en is nog een cabrio erboven op.
1720kg voor een golfje zou echt belachelijk zijn, dan schieten ze in mijn ogen de bal volledig mis

Geplaatst: 23 mei 2007 11:33
door Jort
Hier wordt overigens melding gemaakt van enkel achterwielaandrijving en een topsnelheid van 325 km/u. 6-traps automaat

en carbon dak (die specifieke melding doet vermoeden dat de rest...
Geplaatst: 23 mei 2007 11:37
door 911-lover
Geplaatst: 23 mei 2007 23:50
door drknauf
ja jongens hij is erg vet om te zien in het echt , ik was namelijk in oostenrijk op de worthersee meeting daar werd hij tentoongesteld.
vw heeft dit gebouwd speciaal om op deze grootse meeting te showen waartoe vw in staat is, het is een eenmalig projekt geweest, het w12 blok ligt net voor de achteras geplaatst tank voorin accu ook en idd achterwielaandrijving, het geluid toen men de auto starte was zo een gigantische tegenvaller je hoorde alleen een hele zachte ZOEFFFZOEFFF
echt bijna levensloos ,iedereen baalde daar eigenlijk het meetse van zo,n agressor uiterlijk en dan zo,n tam geluid
het mooiste aan de auto vond ik dat de zijachterruiten rond naar binnen liepen net als bij de achterruit vd ferrarie dino zeg maar, echt heel fraai om te zien
grtjs mike
Geplaatst: 24 mei 2007 16:58
door dreamer
Ik was ook in Oostenrijk, maar...ergens anders heb de dit Golfje niet gezien. In de Metropol waar ik verbleef (Bad Vöslau, nabij Wenen) was wel een oldtimertocht, hier stond een zeer mooi gerestaureerde 72 - 73 911T

Helaas (daar ik daar alleeen maar verblijf voor mijn werk) had ik geen camera bij mij.
Gezien de overige beauties die deelnamen geloof ik niet dat ik het golfje heb gemist. (Ik zou geen nee zeggen alsie me werd opgrongen

)