Pagina 1 van 1

Oplichters ?

Geplaatst: 09 jun 2007 8:03
door cabrio wim
Kreeg dit gisteren via e-mail:?, ben nog nooit klant geweest van de Postbank.
Zijn dit weer van die lui die mensen oplichten. Gezien het ABN wat ze gebruiken denk ik het wel, of heb ik het mis :roll:



Lieve klant van Post Bank

Tengevolge van betreft, voor de veiligheid en integriteit van de Post bankrekening wij hebben dit waarschuwing bericht uitgebracht. Het is naar onze aandacht gekomen dat uw Post bankrekening informatie geactualiseerd moet worden als deel van onze gaande verder
verplichting om uw rekening te beschermen en om het geval van fraude op onze website te verminderen Indien u zou kunnen behagen neem 5-10 minuten uit uw online ervaring en actualiseer uw persoonlijke records bijgevolg dat u zult niet lopen tegen het lijf enig
toekomstige problemen met de on line-service.

Eens u uw rekening cijfers hebt geactualiseerd, zal uw Online Rekening dienst niet onderbroken worden en zal verder als
normaal gaan.

Begonnen te worden, alstublieft om de schakel beneden te klikken:



https://www.postbank.nl/ =

Geplaatst: 09 jun 2007 8:45
door Master Ken
Heb deze ook gehad...... samen met de dagelijkse viagra zooi :roll:
Gelukkig allemaal in de spam-box

Geplaatst: 09 jun 2007 8:54
door Tom80
Google maar eens op 'phishing'.

Geplaatst: 09 jun 2007 9:36
door 944 guy
Hehe, ik durf te wedden dat die 'postbank' link stiekem naar een andere site ging ;-)
Trouwens, een simpele manier om de veiligheid van je PC te waarborgen mbt emails is dat als je wordt verzocht op een link te klikken (bijv vd postbank) dat je er dan niet op klikt, maar handmatig intypt in een browser en inlogt. Als dat berichtje dan ook echt authentiek is dan vind je op de site ook wel weer informatie...
Nou heb ik wel een neus voor al deze onzin. Ik werk soms maanden zonder virusscanner en ik heb NOOIT een virus gehad.

Re: Oplichters ?

Geplaatst: 09 jun 2007 10:06
door patrick911
(...)"Indien u zou kunnen behagen neem 5-10 minuten uit uw online ervaring en actualiseer uw persoonlijke records bijgevolg dat u zult niet lopen tegen het lijf enig toekomstige problemen met de on line-service. "


Tja, buiten dat iedere bank vaker aangeeft nooit dit soort zaken op deze manier met (lieve?) klanten te communiceren, kan ik me ook geen bank voorstellen waar men zoooo enorm slecht het Nederlands beheerst.
Babbelfish vertaling ?

Geplaatst: 09 jun 2007 11:43
door craze
daar trappen wij niet in, weg ermee :!:
ze blijven het steeds proberen he................. :roll:

Geplaatst: 09 jun 2007 12:14
door horn
Nou :roll: dat 'Lieve klant van de Postbank' had me bijna om... Die weten tenminste hoe je met je klanten omgaat... :twisted:

Geplaatst: 09 jun 2007 12:57
door MS964
Dit is echt van het niveautje

Afbeelding

De Zware Jongens

:roll:

Geplaatst: 09 jun 2007 19:19
door TurboBjorn
Babelfish uit Nigeria...

Geplaatst: 10 jun 2007 11:03
door BJ964
...of ergens anders vandaan :wink: Gewoon negeren die handel :!:

Geplaatst: 10 jun 2007 12:02
door dreamer
TurboBjorn schreef:Babelfish uit Nigeria...


Inderdaad een typisch gevalletje van Babelfish, veel mensen zullen hier nie intrappen denk ik zo....

Geplaatst: 10 jun 2007 13:04
door maurice
Zijn altijd nog een kleine 200 à 300 mensen in Nederland die hier dus wel intrappen.
Maar goed ga er maar van uit dat als een bank wat van je wil ze je gewoon post sturen.

Geplaatst: 10 jun 2007 22:17
door horn
vond dat juist wel vriendelijk... :? :wink:

Geplaatst: 10 jun 2007 22:21
door Olaf
gast schreef:Wat een sukkels om de brief met "lieve" te beginnen.


Dear Customer :idea: :wink:

Geplaatst: 11 jun 2007 15:55
door WdePundert
maurice schreef:Zijn altijd nog een kleine 200 à 300 mensen in Nederland die hier dus wel intrappen.

Waarin :?: :mrgreen: