Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 22:56



Antwoord op onderwerp  [ 842 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Als ex 550-bezitter snap ik die helm met dat vizier maar al te goed (vind hem wel wat hebben). In 2009 reed ik de Mille Miglia en op de zaterdag, na 12 uur sturen, kon ik een stuk weg nieuw asfalteren met wat ik van mijn smoelwerk spoelde, in de regen is het zelfs bloedlink want je ziet echt geen moer.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


10 apr 2014 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Thanx' WM...

Vandaag voor het eerst een heel stuk gestuurd met de helm op: van Doesburg naar Huis!

En ik moet zeggen dat het een hele verademing is om met helm op te rijden: veel minder windruis, geen wind vol in je bek en ook de beestjes kletteren niet in je gezicht (al zit het vizier nu wel vol met kleine vliegjes... Maar die hadden anders dus mooi in m'n gezicht gezeten). Regen heb ik vandaag -gelukkig- niet gehad, maar ik kan me voorstellen dat het met helm op ook een heel stuk prettiger zal rijden dan zonder als het regent...

Conclusie: missie geslaagd! :mrgreen:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


10 apr 2014 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Vandaag heb ik m'n uitlaat aan laten passen bij EPS in Kiel Windeweer.

De CSP Python was wel mooi, maar het kon naar mijn mening mooier en de sound kon beter. Dus maar eens een afspraak gemaakt bij EPS en bij die jongens in het hoge noorden langsgereden. 8)

De CSP uitlaat is kwalitatief een prima uitlaat, maar ook aan een prima uitlaat kunnen dingen verbeterd worden om een super uitlaat te creëren... :wink:

Ik wilde graag een Carrera GT Sebring Single Tip uitlaat (ja, da's een hele mond vol) en ik wilde een 'stevig geluid'. We hebben daarom diverse dempers geprobeerd en vervolgens een keuze gemaakt. Daarna is het er allemaal super netjes onder gezet en het resultaat mag naar mijn mening gezien worden!

Eerst meten, luisteren en beoordelen wat er mogelijk is:
Afbeelding

Een deel van de CSP-uitlaat is van perfecte kwaliteit en kan dienst doen als basis voor de 'nieuwe uitlaat'...

Het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat die tunnel-challenge maar komen! :ba: :ba: :ba: :ba:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


13 apr 2014 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Mooi werk.
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


13 apr 2014 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Soundmachine:

http://s79.photobucket.com/user/jeetje_ ... 8.mp4.html

First test drive:

http://s79.photobucket.com/user/jeetje_ ... a.mp4.html

http://s79.photobucket.com/user/jeetje_ ... 9.mp4.html

Who needs a radio anyway!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


15 apr 2014 16:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Helemaal goed! :res:


15 apr 2014 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!



Zijn de filmpjes niet meer werkend Antoine :?: :roll: :roll:
Of zijn ze maar paar dagen houdbaar.... :mrgreen:
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


17 apr 2014 8:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Ik heb begrepen dat Photobucket de foto's 'onzichtbaar' maakt zodra de bandbreedte van de lopende maand wordt overschreden. Dat gebeurt -dus- vooral als er heel veel mensen de plaatjes gaan bekijken (vandaar dat je in het plaatje 'Look who's polular' ziet... ) :roll:

Ik verwacht dat de plaatjes begin mei weer zichtbaar zullen worden. :(

Dus dan maar even zo :wink: :

https://www.youtube.com/watch?v=ms4zsrJQXZI

En EPS heeft 'm inmiddels ook al op Youtube gezet:
https://www.youtube.com/watch?v=Dd4HcJwt4Cs
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


Laatst bijgewerkt door Black Betty op 18 apr 2014 18:38, in totaal 1 keer bewerkt.



17 apr 2014 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Jammer dat je dat nooit meer te zien krijgt als ie rijdt, ziet er mooi uit! Gelukkig kunnen we wel van het geluid blijven genieten :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 apr 2014 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Black Betty's broertjes en zusjes in actie op het circuit van Sebring (USA):

http://www.youtube.com/watch?v=YBGrpHF-Lwc

:drive: mooi filmpje met veel Porsche 356 aktie! :drive:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


29 apr 2014 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Hoorde en zag je rijden op A4 toen de TPA werd gereden.

WAANZINNIG!
_________________________________________
Wat is beter dan een Porsche?
Twee Porsches...


07 mei 2014 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
WM550spyder schreef:
Als ex 550-bezitter snap ik die helm met dat vizier maar al te goed (vind hem wel wat hebben). In 2009 reed ik de Mille Miglia en op de zaterdag, na 12 uur sturen, kon ik een stuk weg nieuw asfalteren met wat ik van mijn smoelwerk spoelde, in de regen is het zelfs bloedlink want je ziet echt geen moer.


Zo... Gisteravond thuisgekomen van een bizarre trip met m'n Speedster naar Italië...

Eerst op zaterdag naar de Porsche-dagen op Spa-Francorchamps (in de regen)
Afbeelding

en daarna -met een tussenstop in Duitsland- naar Zwitserland (3 dagen Davos).

Tjongejongejonge wat heb ik op de weg naar Zwitserland slecht weer gehad! Echt alle varianten heb ik gehad: miezerregen, stortbuien, hagel, sneeuw, onweer (met joekels van bliksem recht boven me)... Maar geen zon(neschijn)! Het was echt bar en boos. En terwijl je dan door de stromende regen rijdt (en -mind you- ik heb dus geen ruitenwissers en een voorruitje dat nauwelijks die naam mag hebben, sterker nog: volgens de RDW is het geen voorruit, maar een spoiler waar je dan toevallig doorheen kunt kijken) komen geregeld auto's naast je rijden die dan eerst het duimpje omhoog doen en dan een fotootje van je maken... Leedvermaak?

Maar wat was ík blij met m'n helm!!! Ik had het bolle vizier voorzien van Rainex en dat werkte perfect. In Zwitserland aangekomen, was echter álles nat... Echt alles: alles in de auto en ik was doordrenkt. Ik had net zo goed met de kleren aan een kwartiertje onder de douche kunnen gaan staan; dan was ik waarschijnlijk nog niet zo doordrenkt geweest als nu! En KOUD!

De dag erna in de verwarmde garage m'n auto 'gedroogd'. Er stond toch wel water op verschillende plaatsen in de auto dat niet via de strategisch geboorde gaten wegvloeide, dus nog maar wat gaatjes bij geboord. Bijvoorbeeld de bandenbak aan de voorkant, daar had ik dus geen gaatjes in geboord en daar stond zo'n 3 cm water in! Na 4 gaatjes (M10) liep het water mooi weg (zonder restanten). En de kaartenvakken bij de voeteneinden blijken dus waterdicht te zijn; die waren tot de bovenin gevuld met water.

Afbeelding
(hier is ze alweer aardig droog; de foto's waarbij alles staat en ligt te drogen rondom de auto zitten nog op m'n fotocamera. Die komen eraan)

Het was wel de ultieme test voor m'n karretje (en mij)! En eerlijk gezegd ben ik alleen nog maar meer verknocht geraakt aan m'n Betty! Ze heeft zich echt kranig geweerd: alles bleef functioneren en het motortje loopt zóóó mooi; echt helemaal top!

Toen door naar Italië om de Mille Miglia te bekijken. Tijdens die rit moest ik over een pas heen en ik heb echt tussen de sneeuw door gereden (gelukkig was de weg sneeuwvrij) en het was echt berekoud! Eenmaal door de San Bernadinotunnel kwam de zon tevoorschijn! Héérlijk!

Op weg naar het hotel in Italië de eerste -en enige- tegenvaller: op de Italiaanse snelweg (de A4 ter hoogte van Bergamo) werden voor mij met 120 km/uur ontwijkende manoeuvres uitgevoerd en de auto voor mij reed ergens overheen en toen dat onder zijn auto vandaan kwam, kon ik het ook niet meer ontwijken: een stuk (aluminium) ladder of een gedeelte van een (aluminium) steekwagentje (ik kon zo snel niet zien wat het was, maar het had de vorm van een ladder van ca. 1 meter lang en er zat een wieltje aan vast) lag op de weg! Ik probeerde er nog omheen te sturen, maar dan lukte niet en ik ging er met de linkerzijde van m'n auto overheen. Een enorme klap volgde en mijn km-teller stopte er acuut mee (gelukkig kon ik nog op m'n navigatie zien hoe hard ik ging) en ik hoorde het geluid alsof ik metaal over de weg aan het schrapen was. Ik dacht in eerste instantie dat er wellicht nog een gedeelte van die ladder onder m'n auto hing, maar ik kon nergens stoppen (daar hebben ze in Italië echt niet bij nagedacht; een vluchtstrook? Wasda? Non capisco...).

Uiteindelijk ben ik maar bij de tolpoortjes aan de kant van de weg gestopt om te kijken wat er aan de hand was. Het bleek dat mijn achterstabi (camber compensator) doormidden gerukt was en dat de delen er nog los onder hingen te bungelen. Ook zit er een deuk in mijn schokbreker, maar die lijkt het nog te doen. Ter plaatse dus maar de stabi eronderuit gesloopt en verder...

Afbeelding

Afbeelding
(hier is de stabi er dus al onderuit; je ziet 'm -in 2 delen- liggen)

Afbeelding

Toen door naar Pechiera (het hotel)...

Daar hebben we de Mille Miglia bekeken:
Afbeelding

En we hebben nog wat passen gereden:
Afbeelding

Conclusie: ik heb een aardig goed karretje in elkaar geknutseld!

Afbeelding
(en dat embleempje op het stuur heeft ze nu wel verdiend)
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


18 mei 2014 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
leuk verhaal en zonde van dat stabilisatorstang incident. :drive: :thumleft:


18 mei 2014 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Mooi verslag inderdaad. Wat een pech met het weer, ik zou ook een lekker voorjaarstemperatuurtje verwacht hebben.

Wel balen van de schade aan de onderzijde van de auto, had je geen last van het ontbreken van de stabilisator?
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


18 mei 2014 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
:res: Antoine,

Jij gebruikt je prachtige auto waarvoor je hem gebouwd hebt.......... :drive: :drive: :drive: :drive:
_________________________________________
Besmet met het Flat Six virus


18 mei 2014 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Aircooled Scheveningen afgelopen zondag...

Heerlijk weer en ik sta er weer gekleurd op:

http://www.nufoto.nl/fotos/462101/airco ... ingen.html

:mrgreen:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


26 mei 2014 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
De enige bagageruimte die ik heb, bevindt zich achter de (alu) kuipjes.

Tijdens mijn rit naar de 1000Miglia had ik daar een tweetal reistassen, een klapstoeltje, een cameratas en wat ander spul gestouwd.

Toen ik een keer flink in de ankers moest, had ik het gros van die spullen in m'n nek en ik realiseerde me dat het niet echt verstandig/handig is om bagage op deze (losse) wijze achter de stoelen te doen.

Nu monteerde Porsche van die mooie riemen waarmee je de bagage vast kunt zetten (en op die manier voorkomt dat je de bagage in je nek krijgt):

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dát leek me nou een leuk, mooi en vooral veilig accessoire voor m'n Betty :wink:

En dus ben ik naar de plaatselijke zadel- en tuigmakerij getogen met deze foto's, ik heb een aantal cognackleurige leibanden van tuigleer gekocht, een aantal gespen, et cetera en ik ben weer 's wat gaan hobbyen. Vervolgens heb ik bij de plaatselijke botenboer 4 mooie RVS riemogen gekocht (precies breed genoeg van de tuiglederen banden) en ik heb ze in mijn auto gemonteerd...

Met het resultaat ben ik erg tevreden:

Afbeelding

Afbeelding

Nu kan ik de bagage lekker vastsnoeren zodat ze tijdens de gehele rit netjes op haar plaats blijft!

Aangezien de bagage tijdens m'n 1000Miglia-avontuur aardig had liggen jekkeren, was de achterkant van m'n bagageruimte nogal bekrast. Dat vond ik toch wel jammer van het spuitwerk.

Ik heb daarom -voordat ik de riemen heb gemonteerd- door de plaatselijke stickerplakkerd de achterkant laten voorzien van stevig krasbestendig (carwrap) vinyl en ik heb besloten om ook de rode baan met witte bies daar(mee) te laten stickeren...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


10 jun 2014 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
was je toevallig niet ook naar dusseldorf gekomen afgelopen zondag? Ik meende je op de parkeerplaats voorbij te zien komen maar zag jou verder niet meer.

Zag er i.i.g. mooi uit! En je maakt zo heel wat mee dus volgens mij een zeer geslaagd project kan alleen nog maar leuker worden :thumleft:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


10 jun 2014 23:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
koel verhaal!
hoe houden de ongestoffeerde alu kuipjes zich als je zo'n stuk moet rijden, qua comfort?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 jun 2014 6:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Had hij daar geen matching kussentjes voor gemaakt?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


11 jun 2014 7:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
horn schreef:
koel verhaal!
hoe houden de ongestoffeerde alu kuipjes zich als je zo'n stuk moet rijden, qua comfort?


Die houden zich uitstekend! :thumleft:

Ik heb inderdaad losse zitkussens en rugkussens laten maken, maar in de praktijk gebruik ik alleen de zitkussens. De rugkussens had ik een hele tijd onder m'n stoeltjes geschoven (voor het geval dat), maar aangezien ik die nooit gebruikte, liggen ze nu in m'n garage...

De stoeltjes zitten echt super. Ze zijn rond en 'voorgevormd', waardoor ze -ook tijdens lange ritten- prima zitten en een goede steun geven: dat valt echt 100% mee.

Ik heb er inmiddels heel wat km's in vertoefd en ik moet zeggen dat het super zit...

Caelin schreef:
was je toevallig niet ook naar dusseldorf gekomen afgelopen zondag? Ik meende je op de parkeerplaats voorbij te zien komen maar zag jou verder niet meer.


Ja, dat klopt. Ik stond op de grote parkeerplaats van de Classic Remise en ik ben van 10:00 uur tot ca. 13:30 uur gebleven.

Ik ben -natuurlijk- niet de hele tijd bij mijn auto gebleven, maar heb ook door de remise gelopen en al het moois in de Remise bekeken. Ook de prachtige machines die buiten stonden heb ik bekeken en daar stond mooi spul tussen, hoor! :thumleft:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


11 jun 2014 8:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Bij crossmotoren hebben ze een NIERGORDEL "voor wandelende nieren tegen te gaan".
Volgens mij heeft Antoine met deze stoeltjes straks wandelen testiekels :mrgreen: :ass: .
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


11 jun 2014 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Het zal mij niets verbazen dat deze riempjes straks ook in jouw coupe te zien zijn. :mrgreen:

Ziet er erg netjes uit :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


11 jun 2014 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Marc' Oh Oh... schreef:
Het zal mij niets verbazen dat deze riempjes straks ook in jouw coupe te zien zijn. :mrgreen:


Ik heb weer wat anders bedacht Marcooooooo :popcorn:
_________________________________________
HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT


11 jun 2014 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
356_rijder schreef:
Marc' Oh Oh... schreef:
Het zal mij niets verbazen dat deze riempjes straks ook in jouw coupe te zien zijn. :mrgreen:


Ik heb weer wat anders bedacht Marcooooooo :popcorn:


Zo'n lelijk kofferrek? :D

Als je geen reservewiel meeneemt maar een spuitbusje, je ANWB pas en je creditcard dan kan er toch redelijk veel voorin de bagageruimte?


11 jun 2014 12:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 842 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.