Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 5:01



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Ferrari vs. Porsche vs. Aston.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Ferrari vs. Porsche vs. Aston....
Gisteren hoorde ik bij mij in de straat een fraai motorgeluid en -dus- maar even naar buiten gelopen. De overbuurman (die normaliter Aston rijdt) had een Ferrari 355 Spider als leenauto meegekregen en parkeerde die dus even voor de deur.

Het betrof een donkerblauw metallic exemplaar met een zwart lederen interieur; niet de fraaiste kleurencombinatie (een beetje saai), maar al met al een mooi automobiel.

Op zijn vraag of ik een rondje ermee wilde rijden, heb ik uiteraard maar instemmend geantwoord... :wink:

Wat viel dát tegen, zeg! :roll:

Het geluid is fantastisch en de sfeer die de auto 'ademt' is adembenemend. Qua design kunnen die Italianen er wel wat van, maar de afwerkingskwaliteit viel me wel tegen: niet netjes aansluitende dashboarddelen, een rammeltje in het slotje van het dashboardkastje en andere 'onvolkomenheden' waren toch wel een domper op de feestvreugde...

Het motorgeluid is fantastisch, maar als je harder rijdt dan 70 km/uur wordt de herrie zo hard dat je niet eens meer fatsoenlijk een gesprek kunt voeren met je bijrijder, laat staan naar de autoradio luisteren...

Nou weet ik wel dat het motorgeluid van de Ferrari als muziek in de oren klinkt, maar permanent het metropoolorkest 'full force' achter je stoel is toch wel snel vermoeiend... :(

's Avonds had m'n buurman z'n Aston Martin DB9 Volante weer terug (en € 3.500,00 armer aan reparaties) en toen maar even -ter compensatie en vergelijking- ook even een rondje met de AM gereden.

Ík vond de AM véél fijner rijden en zelfs met de kap naar beneden maakte deze veel minder 'herrie' dan de Ferrari met de kap dicht. Als je bij de AM op het gas trapt hoor je een verschrikkelijk mooie roffel die naar mijn mening mooier en 'sophisticater' is dan de gil van de Ferrari.

Bovendien ademde het interieur van de AM veel meer sportieve klasse en was -in ieder geval zo op het eerste gezicht- beter afgewerkt dan het interieur van de Ferrari.

Dan tot slot het vergelijk met Porsche.

Vorige week heb ik een ritje mogen maken in een prachtige lakzwarte Porsche 996 Turbo cabrio (met tip).

De rij-sensatie van die auto was echt ongeëvenaard. Daar kon zelfs de AM niet tegenop. Wat dat betreft is Porsche inderdaad nog steeds de benchmark wat mij betreft.

Heel eerlijk gezegd vond ik de 'Deutsche Gründlichkeit' waarmee het interieur van de Porsche is afgewerkt minder 'mooi' dan dat van de AM. wel béter, maar niet mooier... De Porsche komt naar mijn mening ook een stuk schreeuweriger over dan de 'understated' AM. De AM heeft, vind ik, meer klasse en is een auto waarmee je 'chique' voor kunt komen rijden, maar waarmee je ook 'sportief' het beest uit kunt hangen. Bovendien is het een wat exclusievere verschijning...

Als ík de keuze had (helaas heb ik die echter niet), zou mijn lijstje er dus zo uitzien:

1) Aston Martin DB9 Volante

Op de voet gevolgd door

2) Porsche 996 Turbo cabrio

En dan op enige afstand

3) Ferrari 355 Spider


Ik realiseer me dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik in al deze drie klasbakken heb mogen rijden, maar ik vroeg me af of meer forummers deze ervaring hebben gehad en wat hún mening is...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


14 sep 2007 11:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Idd super ervaring.
Ik ben eentje (van de velen denk ik) die in geen van de drie wagens ooit heb kunnen meerijden.
Ik heb zelfs nog nooit in om het even welke AM of Ferrari meegereden.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


14 sep 2007 11:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
ikke lekker wel, en zelf mogen sturen :!:














met dinky toys :wink:
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


14 sep 2007 11:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Meerijden is al een ervaring op zich, maar zélf mogen/kunnen rijden is nog veel adembenemender kan ik je vertellen :!:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


14 sep 2007 11:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Tegen gereden wel.
Afgelopen zondag nog tegen een 308 :twisted: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


14 sep 2007 11:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Leuk verhaal om te lezen Speedy. Ik heb wel eens meegereden in een Lamborghini Countach uit 1980 op het circuit van Zandvoort. Natuurlijk is het een auto van 25 jaar oud, maar de prestaties vielen me toch tegen. Maar WAT een geluid kwam er uit die V12 :lol: Heerlijk!
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


14 sep 2007 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
911-lover schreef:
Afgelopen zondag nog tegen een 308 :twisted: :wink:

dat is hard :lol: :wink:
_________________________________________
Got coffee?


14 sep 2007 12:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Als ik ferrari met porsche vergelijk : f430 ----997

F430 super snel –onconfortabel

997 super snel maar minder explosief dan de F --- zeer confortabel
en veeeeeel gebruiksvriendelijker


als ik moest kiezen voor dagelijks gebruik ging ik voor de 997

als ik moest kiezen voor het fun gehalte wint de F430 iedere keer
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


14 sep 2007 12:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Leuke ervaring, maar blijft natuurlijk appels en peren vergelijken, een moderne auto (GT) met een auto (sportwagen pur sang) van pak 'm beet 10 jaar oud.

Met een auto als de F430, die ook niet echt als GT te boek staat, was de vergelijking ongetwijfeld al een stuk interessanter geweest.
_________________________________________
Tjolk.


Laatst bijgewerkt door Jort op 14 sep 2007 13:11, in totaal 1 keer bewerkt.



14 sep 2007 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marco schreef:
911-lover schreef:
Afgelopen zondag nog tegen een 308 :twisted: :wink:

dat is hard :lol: :wink:


Niet echt , maar het was wel leuk (voor ons althans , niet voor die F rijder)

Btw , hier wordt niet de nieuwe Peugeot bedoeld
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


14 sep 2007 13:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Had de 308 rijder beter moeten weten, prachtig geluid maar niet bijster snel voor huidige begrippen.
_________________________________________
Tjolk.


14 sep 2007 13:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Duidelijk dat veel Porsche rijders hier meer sympathie hebben voor AM dan Ferrari, agh ja.......
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


14 sep 2007 16:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
924 schreef:
Duidelijk dat veel Porsche rijders hier meer sympathie hebben voor AM dan Ferrari, agh ja.......


Nope liever een 355 van dan DB9. V8 of 355 zou het wel weer spannend maken :wink:


14 sep 2007 16:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Laatst proefrit gemaakt in de ferrari 599, alhoewel ik niks met ferrari heb was dat toch wel een hele ervaring. Hij had geloof ik 600 pk en schakelde binnen een tiende van een seconde. Echt heel bizar! Maar in de stad reed hij ook fantastisch, je zou hem gerust als boodschappen wagen kunnen gebruiken. Ook de afwerking was mooi. Toch zou ik nooit voor een ferrari kiezen. 8)
_________________________________________
TURBO EARGASM !


14 sep 2007 16:51
Profiel
Bericht 
924 schreef:
Duidelijk dat veel Porsche rijders hier meer sympathie hebben voor AM dan Ferrari, agh ja.......


Ik ben zowiezo al Engelse freak, maar dat hoef ik niet meer uit te leggen denk ik. :wink:


14 sep 2007 18:15
Bericht Re: Ferrari vs. Porsche vs. Aston....
(Edit door paSCal: Volledige quote verwijderd)

Een AM DB9 Volante kan je absoluut niet vergelijken met wat voor Porsche dan ook. Het zijn twee totaal verschillende merken. Porsche heeft het sportconcept en daar is het interieur ook op aangepast. Functioneel sober. met totaal andere rijeigenschappen dan een AM DB9. Een Aston Martin DB 9' is een Gran Turismo'. Een bloedmooie, en bloedsnelle luxe cruiser. Als je de AM DB9 op zijn staart trapt hoor je een heerlijke zware roffel; niet zo ordi als een Ferrari.

Heb zel een knalrode F 355 en F 360 Spider gereden. Leuk voor eventjes daarna wordt het toch wat vermoeiend rijden met zoveel ordi-herrie achter je kont. De afwerking van een Ferrari 355 is inderdaad matig in vergelijking met een AM DB9.

Een Ferrari trekt een ander slag volk (ordi foute jongens) aan dan een AM of Porsche. Italiaanse wagens zijn mooie wagens maar de afwerking is knudde. Zo stond ik enkele maanden geleden op het punt een zwarte Gallardo Spyder te kopen bij Hessing. De verkoper demonstreerde de cabriokap. Helaas bleef dat ding hangen door een electrisch prbleem en moest een monteur aan te pas komen om het te repareren. :?


21 sep 2007 21:45
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
911-lover schreef:
Idd super ervaring.
Ik ben eentje (van de velen denk ik) die in geen van de drie wagens ooit heb kunnen meerijden.
Ik heb zelfs nog nooit in om het even welke AM of Ferrari meegereden.


Koen, die iets niet heeft meegemaakt, dat kan haast niet, maar ja dat was vorige week dus wie weet, een week later...sorry kon het niet laten...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


22 sep 2007 1:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik vond de ferrarie 430 ook tegenvallen qua degelijkheid. :cry:
qua geluidservaring vond ik het subliem 8)
maarja tis moeilijk appels met peren te ....... :lol:
ik heb idd nog nooit het genot mogen bekomen om in een am te rijden helaas , lijktme ook wel wat :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


22 sep 2007 2:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Ferrari vs. Porsche vs. Aston....
ECT schreef:
(Edit door paSCal: Volledige quote verwijderd)

Een AM DB9 Volante kan je absoluut niet vergelijken met wat voor Porsche dan ook. Het zijn twee totaal verschillende merken. Porsche heeft het sportconcept en daar is het interieur ook op aangepast. Functioneel sober. met totaal andere rijeigenschappen dan een AM DB9. Een Aston Martin DB 9' is een Gran Turismo'. Een bloedmooie, en bloedsnelle luxe cruiser. Als je de AM DB9 op zijn staart trapt hoor je een heerlijke zware roffel; niet zo ordi als een Ferrari.

Heb zel een knalrode F 355 en F 360 Spider gereden. Leuk voor eventjes daarna wordt het toch wat vermoeiend rijden met zoveel ordi-herrie achter je kont. De afwerking van een Ferrari 355 is inderdaad matig in vergelijking met een AM DB9.

Een Ferrari trekt een ander slag volk (ordi foute jongens) aan dan een AM of Porsche. Italiaanse wagens zijn mooie wagens maar de afwerking is knudde. Zo stond ik enkele maanden geleden op het punt een zwarte Gallardo Spyder te kopen bij Hessing. De verkoper demonstreerde de cabriokap. Helaas bleef dat ding hangen door een electrisch prbleem en moest een monteur aan te pas komen om het te repareren. :?


Ken mensen die ze allebei hebben.(Porsche en Ferrari)
In een Porsche kan het wel, en in een Ferrari een crimineel. :roll:
Kom eens een kijkje nemen op de markt in Maaseik op een zaterdagmiddag, -avond.
Zitten de foute Aston eigenaren aan de champagne bij van Eijck.
Hoezo generaliseren?


22 sep 2007 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: Ferrari vs. Porsche vs. Aston....
RS-R schreef:
...aan de champagne bij van Eijck.


en met die zaak heb ik weer wel ervaring :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 sep 2007 12:10
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
net weer een zwikkie ferrari's gezien bij de droomrit, maar het zijn toch wel gave bakken hoor. Als ik dan die oudere lambo's en ferrari's testarossa etc zie, is het wel heel erg 80's. Vind ik niet mooi, maar dat is persoonlijk.

Deze in zwart met mokka leer. Wat een vreselijk mooie auto. Zat overigens ook een hele nette meneer in (moet dan eigenlijk wel een witteboorden crimineel geweest zijn toch? :cheesy: ).

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 sep 2007 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Vanaf de 360 vind ik het schitterende auto's.
Aan de champus zeker Koen? :lol:


22 sep 2007 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
RS-R schreef:
Aan de champus zeker Koen? :lol:


Neen , ooit stage moeten doen van school uit (4 weekends) .
Was toen (meer dan 20 jaar geleden) achter de schermen (lees keuken etc) niet zo de zaak om over naar huis te schrijven (lees één van de "netjes gezegd" minst ordelijke keukens die ik in mijn leven gezien heb samen met Ambiotel in Tongeren)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


24 sep 2007 0:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
horn schreef:
Als ik dan die oudere lambo's en ferrari's testarossa etc zie, is het wel heel erg 80's.


Afbeelding



:wink:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


24 sep 2007 0:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik zag deze en deze net bij VSOC te koop staan. 8)

....en dan moet ik toch toegeven dat de poster hiervan naast die van een 911 turbo op m'n slaapkamertje hing vroegah...

Afbeelding

Maar ja, da's noch net een beetje duurder dan een 911je van die leeftijd.
Blijft (voor mij althans) echt de mooiste auto uit die tijd, Ferrari of niet...


24 sep 2007 0:32
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.