Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 4:39



Antwoord op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
LCD / plasma TV's 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht LCD / plasma TV's
Zojuist mijn eerste platte tv aangekocht (was nog altijd zeer tevreden met de Matchline van 10 jaar terug...):

Afbeelding

Voor de kenner: de Sony 40W2000. Full HD en is een van de weinige LCD's die vwb beeldkwaliteit met de beste plasma's mee kan.

Ik krijg er ook nog een Playstation 3 bij binnenkort (actie van Sony). Die gaat dan dienst doen als Blu-ray speler.


19 okt 2007 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Ook nog een beamer of zie ik dat scheef?

Mooi scherm i.i.g.
_________________________________________
Tjolk.


19 okt 2007 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
Voor de kenner: de Sony 40W2000. Full HD en is een van de weinige LCD's die vwb beeldkwaliteit met de beste plasma's mee kan.

:? Ik ben geneigd om te zeggen dat 40" (nog) te groot is voor een LCD-scherm, maar als jij het zo zegt dan zal het wel net de max zijn. ;)
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


19 okt 2007 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Ook nog een beamer of zie ik dat scheef?


Je ziet het scherm hangen, maar niet de beamer. Maar een beamer hebben we uiteraard ook gekocht, want het scherm alleen ging vervelen. :wink:


19 okt 2007 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Mick schreef:
:? Ik ben geneigd om te zeggen dat 40" (nog) te groot is voor een LCD-scherm, maar als jij het zo zegt dan zal het wel net de max zijn. ;)


What Hifi zegt het ook... voor wat dat waard is.

LCD wordt steeds beter. 50" en daarboven zou ik ook plasma nemen, maar ondanks dat de kijkafstand ruim 4 meter is kan ik mijn vrouw niet overtuigen om dat soort formaten in huis te halen (de 65" van panasonic vond ik wel erg mooi, maar haar gezicht stond op "die t.v. erin, ik eruit).


19 okt 2007 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
LCD wordt steeds beter. 50" en daarboven zou ik ook plasma nemen, maar ondanks dat de kijkafstand ruim 4 meter is kan ik mijn vrouw niet overtuigen om dat soort formaten in huis te halen (de 65" van panasonic vond ik wel erg mooi, maar haar gezicht stond op "die t.v. erin, ik eruit).

Vandaar ook de "(nog)" ;). Niet omdat de bladen het ook schrijven, maar op basis van eigen waarneming. Ik ben serieus van plan om een 50" (Panasonic PY) aan te schaffen. Anders dan bij jullie wil mijn vrouw echter het liefste 65" en wil ik echt niet groter gaan dan 50". :lol:
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


19 okt 2007 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Devils son schreef:
LCD wordt steeds beter. 50" en daarboven zou ik ook plasma nemen, maar ondanks dat de kijkafstand ruim 4 meter is kan ik mijn vrouw niet overtuigen om dat soort formaten in huis te halen (de 65" van panasonic vond ik wel erg mooi, maar haar gezicht stond op "die t.v. erin, ik eruit).


Klinkt bekend, heb hetzelfde probleem thuis. Ik vind mijn TV ook nog stees te klein. (Maar als ik moet kiezen tussen mijn vrouw en de TV......dan toch maar een kleinere TV) :cry: :wink: :lol:


19 okt 2007 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Mick schreef:
Niet omdat de bladen het ook schrijven, maar op basis van eigen waarneming. Ik ben serieus van plan om een 50" (Panasonic PY) aan te schaffen.


Bij 50" is het simpel. Dan is plasma wel nog verder.

De Pioneer LX508D vond ik naast de Panasonics ook erg mooi. Ik weet niet of je die nog hebt gezien?

Citaat:
Anders dan bij jullie wil mijn vrouw echter het liefste 65" en wil ik echt niet groter gaan dan 50". :lol:


Apart... Dat hoor je zelden. Ik was ook wel erg onder de indruk van de Panasonic 65". Zelfs mijn vrouw was er van onder de indruk. Maar dat was meer van "ik zie ook dat het een heel mooi beeld is, maar ik vind 32" al groot zat".


19 okt 2007 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
dreamer schreef:
Maar als ik moet kiezen tussen mijn vrouw en de TV......dan toch maar een kleinere TV


Precies. Daar maken ze dan ook misbruik van...


19 okt 2007 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
Bij 50" is het simpel. Dan is plasma wel nog verder.

De Pioneer LX508D vond ik naast de Panasonics ook erg mooi. Ik weet niet of je die nog hebt gezien?

De Pioneer heb ik inderdaad ook bekeken. Het uiterlijk vind ik mooier dan de Panasonic. Een mooie symmetrische omlijsting van het beeldscherm. Wat beeld(kwaliteit) betreft ben ik echter al vele jaren zéér tevreden over Panasonic en ook van de beeldkwaliteit van de 50" PY ben ik weer erg onder de indruk.
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


19 okt 2007 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Mick schreef:
De Pioneer heb ik inderdaad ook bekeken. Het uiterlijk vind ik mooier dan de Panasonic. Een mooie symmetrische omlijsting van het beeldscherm. Wat beeld(kwaliteit) betreft ben ik echter al vele jaren zéér tevreden over Panasonic en ook van de beeldkwaliteit van de 50" PY ben ik weer erg onder de indruk.


Ik vond het beeld van de Pioneer ook mooier... maar zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen smaak (overigens vind ik beoordelen in de winkel lastig, want ze hanteren "demo" instellingen die niet mooi zijn, maar wel de aandacht trekken van de koper). Er zit ook niet echt een wereld van verschil tussen.


19 okt 2007 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
Tot 50 inch LCD, daarboven verdient plasma de voorkeur. Hoewel de LCD technieken boven de 50 inch zich steeds beter met plasma kunnen vergelijken.

Wil je weten of je in een winkel zit met personeel die verstand van zaken heeft, vraag dan of ze de plasma of lcd kunnen calibreren en of ze en adres hiervoor hebben.

Met fabrieksinstellingen benut je 75-80 % van de kwaliteiten van je beeldscherm. Met calibratie 95-100%.
Ga voor HDMI.

Pioneer plasma top, maar kost ook wat.
De Panasonic uitstekende 2e en is meer betaalbaar.


19 okt 2007 20:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
full hd en gunstig geprijsd vink deze wel errug mooi ook qua vorm:


http://www.kieskeurig.nl/product/BF7832 ... 34AF38.htm 8)
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


19 okt 2007 20:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
drknauf schreef:
full hd en gunstig geprijsd vink deze wel errug mooi ook qua vorm:


http://www.kieskeurig.nl/product/BF7832 ... 34AF38.htm 8)



6299,= gunstig geprijsd voor een Samsung????


19 okt 2007 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
mooi ding..heb hem hier hangen..kost je wel je rug 90 kg ofso...(schat hij hangt scheef.. :shock: )
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


19 okt 2007 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
p-911:

so what samsung :lol:

contrast ratio gezien gozahhhh :shock: op dat formaat :wink:

ja tuurlijk zou ik ook een 8ste generatie pioneer willen kvind het enkelt zonde van m,n geld als ik hem een half jaatr later vd helft zie staan :cry:

ik denk dat niemand hier het verschil kan zien met alle plasmaas/lcd,s op de zelfde hd aansluiting/signaal van bv hd dvd/blue ray. wel allemaal gecalibreerd dan he en instellingen hetzelfde :wink:
ik zie namelijk op elke plasma of lcd blokjes bij hd uitzending
al maakje hem 1000x hd die blokjes blijven :shock: wat hebbie dan aan je technologie van pioneer of panasonic of samsung met die digitale blokjes :shock:

elke hd dvd zend btw nog maar 25 lijnen per seconde uit ipv de mogelijke 50 :shock: dus hd word nog niet eens fully benut :cry:


ik vond de design fraaier dan panasonic maby zelfs ook mooier dan pioneer maar das idd persoonlijk :D


grtjs mikey de filmfanatic superjunkie


oh btw pioneer heeft een 100 inch plasma uit ook full hd stond laatste keer op de miljonaire fair 8)
leuk voor aan het voeteneind vanje bed :shock: :D :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


19 okt 2007 21:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
P-911 schreef:
Tot 50 inch LCD, daarboven verdient plasma de voorkeur. Hoewel de LCD technieken boven de 50 inch zich steeds beter met plasma kunnen vergelijken.

Pioneer plasma top, maar kost ook wat.
De Panasonic uitstekende 2e en is meer betaalbaar.

Waarop baseer je dit en welke 50" LCD presteert vergelijkbaar met een 50" plasma?
"Meer betaalbaar" betekent in dit geval "kost minder dan de helft". :shock:
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


19 okt 2007 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
drknauf schreef:

elke hd dvd zend btw nog maar 25 lijnen per seconde uit ipv de mogelijke 50 :shock: dus hd word nog niet eens fully benut :cry:


25? Dan kom je er 1055 te kort hoor... :wink:

Ik neem aan dat je 24 frames per second bedoelt. Dat is positief, want de films worden met 24 beeldjes per seconden geschoten. Als die 24 beelden naar 50 of 60 moeten worden gebracht, dan moet het beeld verwerkt worden. Sommige mensen zien dit in de beweging (niet geheel vloeiend). Bij 24 fps materiaal is de beweging wel vloeiend.

Veel HD spelers kunnen overigen NIET 1080p 24 fps uitbraken, hetgeen dus een nadeel is. De Playstation 3 is overigens inmiddels opgewaardeerd op dit punt.


19 okt 2007 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
drknauf schreef:
p-911:

so what samsung :lol:

contrast ratio gezien gozahhhh :shock: op dat formaat :wink:

ja tuurlijk zou ik ook een 8ste generatie pioneer willen kvind het enkelt zonde van m,n geld als ik hem een half jaatr later vd helft zie staan :cry:

ik denk dat niemand hier het verschil kan zien met alle plasmaas/lcd,s op de zelfde hd aansluiting/signaal van bv hd dvd/blue ray. wel allemaal gecalibreerd dan he en instellingen hetzelfde :wink:
ik zie namelijk op elke plasma of lcd blokjes bij hd uitzending
al maakje hem 1000x hd die blokjes blijven :shock: wat hebbie dan aan je technologie van pioneer of panasonic of samsung met die digitale blokjes :shock:

elke hd dvd zend btw nog maar 25 lijnen per seconde uit ipv de mogelijke 50 :shock: dus hd word nog niet eens fully benut :cry:


ik vond de design fraaier dan panasonic maby zelfs ook mooier dan pioneer maar das idd persoonlijk :D


grtjs mikey de filmfanatic superjunkie


oh btw pioneer heeft een 100 inch plasma uit ook full hd stond laatste keer op de miljonaire fair 8)
leuk voor aan het voeteneind vanje bed :shock: :D :wink:


Helemaal niets mis met een Samsung, alleen op dat niveau zou ik toch net ff doorgaan voor een Pioneer.

Digitale blokjes met Pioneer??
Op welke momenten en welke bron?
100inch is te klein voor bij mn voeteneind :wink:
... en ik ben niet slechtziend ...... :shock:


19 okt 2007 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
Mick schreef:
P-911 schreef:
Tot 50 inch LCD, daarboven verdient plasma de voorkeur. Hoewel de LCD technieken boven de 50 inch zich steeds beter met plasma kunnen vergelijken.

Pioneer plasma top, maar kost ook wat.
De Panasonic uitstekende 2e en is meer betaalbaar.

Waarop baseer je dit en welke 50" LCD presteert vergelijkbaar met een 50" plasma?
"Meer betaalbaar" betekent in dit geval "kost minder dan de helft". :shock:


De techniek om goede LCD schermen boven de 50 inch te maken was tot voor kort nog niet zo ver gevorderd om goed te kunnen concurreren met plasma.
LCD is van oorsprong bedoelt stilstaand beeld weer te geven. Deze zijn nu een inhaalslag aan het maken om ook bewegende beelden steeds vloeiender weer te geven.


19 okt 2007 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ja solly flames bedoel ik :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


19 okt 2007 22:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
P-911 schreef:
Pioneer plasma top, maar kost ook wat.
De Panasonic uitstekende 2e en is meer betaalbaar.

Klopt, zeer tevreden met mijn Pana TH37PV70 (en digitale tv uiteraard).
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


20 okt 2007 8:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
P-911 schreef:
Mick schreef:
P-911 schreef:
Tot 50 inch LCD, daarboven verdient plasma de voorkeur. Hoewel de LCD technieken boven de 50 inch zich steeds beter met plasma kunnen vergelijken.

Pioneer plasma top, maar kost ook wat.
De Panasonic uitstekende 2e en is meer betaalbaar.

Waarop baseer je dit en welke 50" LCD presteert vergelijkbaar met een 50" plasma?
"Meer betaalbaar" betekent in dit geval "kost minder dan de helft". :shock:


De techniek om goede LCD schermen boven de 50 inch te maken was tot voor kort nog niet zo ver gevorderd om goed te kunnen concurreren met plasma.
LCD is van oorsprong bedoelt stilstaand beeld weer te geven. Deze zijn nu een inhaalslag aan het maken om ook bewegende beelden steeds vloeiender weer te geven.

Het klopt dat steeds grotere schermen met LCD-techniek mogelijk zijn, maar volgens mij ligt die grens op dit moment bij 40".
Dus nog steeds mijn vraag welke LCD groter dan 50" (of minstens groter dan 40") vergelijkbaar presteert met een plasma. :idea: :wink:
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


20 okt 2007 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
Sinds kort de Sony KDL-70X3500 tot 70 inch, de Samsung LE-70F96BDX en de iets meer betaalbare Samsung LE-52M86.
Maar al snel zullen de andere merken volgen, Sharp zit op een 50 inch LCD met een diepte van 20 mm (geen idee hoe deze kwalitatief is).
Samsung schijnt met de nieuwe serie grote LCD's het blacklevel beer voor elkaar te hebben. De eerste serie was nogal weleens zo zwart dat er detail verloren ging. Dit moet nu verbetert zijn.


20 okt 2007 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb laatst een 46" Samsung of Sharp :uh: :oops: gezien, maar dat was :cry: . Ik zal eens naar de Sony gaan kijken!
Hoe goed zijn de JVC LCD's eigenlijk?
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


20 okt 2007 23:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 541 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.