Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:06



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Jaguar XF: geslaagde poging tot rehabilitatie van het merk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
HV schreef:
Dat de grille van kunststof is vind ik wel een afknapper.


Los van hetgeen ppp356 hier al schreef. Ik denk dat de metalen gril in veel gevallen door kunstof is vervangen om aan de veiligheids normen tegemoet te kunnen komen. Auto's moeten tegenwoordig een 'zachte' voorkant hebben ivm de zwakkere verkeersdeelnemer. Dat is ook de reden dat de huidige Aston's en XK's (zelfde designteam :wink: ) een hogere neus hebben gekregen met meer ruimte tussen de motorkap en motorblok.

Ik heb nog een aantal oude grillen liggen van Jaguar en dat is op zich al een stukje prachtige engineering in verchroomd messing.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


19 feb 2008 15:31
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
ik vind hem niet bijzonder of anders. en dat vind ik bij een Jag passen.

Idem.
Ongetwijfeld een goede auto, maar wat mij betreft te weinig eigen identiteit zoals bij Jaguar hoort. Vergelijkbaar met Lexus en bijbehorende (gebrek aan) emotie.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


19 feb 2008 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Geef mij maar een BMW , en als het echt moet nog liever een Mercedes( :roll: ) dan die dure mondeo. Voor de jags tot 2001 had ik nog respect omdat ze nu eenmaal echte jaguars waren. De nieuwe XJ is zelf een dure Ford geworden...
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


19 feb 2008 22:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
En jij rijdt in een dure kever etc. Hoor vooralsnog ook niemand klagen over de Ford vlucht die AM genomen heeft.

Ik denk dat je bedoelt tot 1999 overigens.
_________________________________________
Tjolk.


19 feb 2008 22:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
vind de nieuwe XF eigenlijk niet een 'typische Jaguar'. Hij is ontworpen door Ian Callum, designer van Aston martin, en een beetje een noodgreep om Jaguar op de rails te houden. Dit dus i.t.t. Porsche, waarbij (heden ten dage, dat wel!) de 911 het wel goed doet, alleen de modellen erom heen zeker ook succesvol zijn (en in bepaalde gevallen ook nieuwe ontwikkelingen eenvoudiger maken, ook ten goede komend aan de 911).

Vind voorzijde van de XF inderdaad niet zo geslaagd. Interieur zou echter wel erg mooi kunnen zijn (ben wel benieuwd naar real life). Zijkant/achterzijde vind ik wel erg geslaagd; ik ben dan ook wel redelijk fan van de coupe-sedans. Quattroporte van Maserati spreekt mij aan, en zelfs ook de CLS van Mercedes (weinigen in mijn omgeving zijn het met mij eens en vinden het maar een maffia-bak, wat ik vervolgens ook weer niet geheel kan ontkennen :) ).

Ben zelf niet direct een Jaguar-fan, maar vind de nieuwe XF op zijn minst een moedige poging om het merk weer vlot te trekken. En dit is natuurlijk geen competitie voor de Cayenne, het blijft een meer algemene auto met 500l kofferbak en plek voor 5..


19 feb 2008 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Ik vind het toch best wel geslaagd. Heb er tijdens het autosalon in Brussel even in plaats genomen en het is een mooie auto, zowel binnen als buiten. Ik was ondertussen toch al wel wat uitgekeken op die ouwbollige bakken en dit is toch wel vernieuwend voor dit merk.


19 feb 2008 22:28
Profiel
Bericht 
Toen ik de foto's alleen zag dacht ik direct aan een..... SKODA :!: Pas later bemerkte ik dat het om een Jag gaat. :cry:

Enige vergelijking met een Aston Martin => die moet direct naar de oogarts :evil:


19 feb 2008 22:37
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Jort schreef:
En jij rijdt in een dure kever etc. Hoor vooralsnog ook niemand klagen over de Ford vlucht die AM genomen heeft.

Ik denk dat je bedoelt tot 1999 overigens.




Zowel de XJ,XK,S-type zijn nog de oude modellen tot 2001 hoor :?

Toch best wel trots op dure kever met porsche logo ze 8) :twisted:

AM is gans appart en zit nog een ziel in...
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


19 feb 2008 22:40
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
PEF schreef:
....

AM is gans appart en zit nog een ziel in...


Zelfs een Belg snapt het :idea: :P


19 feb 2008 22:43
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
@ECT :arrow: Passie kan je niet koppelen aan nationaliteit e :mrgreen:
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


19 feb 2008 22:52
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
PEF schreef:
@ECT :arrow: Passie kan je niet koppelen aan nationaliteit e :mrgreen:


Mensen uit het Zuiden zijn gepassioneerd. Mee eens?
Belgie zit ten zuiden van Nederland. Ging daarom vroeger heel vaak uit in Belgie (Confetti's in Brasschaat, Cartier Club in Schilde), leuke en mooie vrouwen daar! :P


19 feb 2008 23:05
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
ECT schreef:
Cartier Club in Schilde), leuke en mooie vrouwen daar! :P



Vraag me af of je het daar nu nog net zo naar je zin zou hebben :? :wink:

wat ooit Cartier Club was... :D
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


20 feb 2008 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
ECT schreef:
Enige vergelijking met een Aston Martin => die moet direct naar de oogarts :evil:


Hmmm....als je die achterlichten bekijkt :shock:


20 feb 2008 0:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
PEF schreef:
Zowel de XJ,XK,S-type zijn nog de oude modellen tot 2001 hoor :?



S type is er met grote dank aan Ford en was er al vanaf 1999.

ECT schreef:
Toen ik de foto's alleen zag dacht ik direct aan een..... SKODA :!:


ECT schreef:
direct naar de oogarts :evil:
:lol:
_________________________________________
Tjolk.


20 feb 2008 1:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
vind juist achterzijde best mooi, maar is idd geen Aston Martin uiteraard, begrijp me niet verkeerd. Maar voor een hogere middenklasse sedan...

Afbeelding


20 feb 2008 8:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Heb de nieuwe Jag in Maastricht gezien, ik vind hem wel geslaagd en zeker wat betreft prijsklasse, geloof zo'n 75k euro voor de luxe diesel uitvoering. Ik kan alle voor en tegens wel begrijpen....maar vind het zeker geen AM maar ook geen Ford....Achterin wel erg krap....

Wat gril betreft, mijn A6 van 95k euro nieuwprijs heeft ook een plastic grill, idd veiligheid.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


20 feb 2008 9:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel schreef:

Wat gril betreft, mijn A6 van 95k euro nieuwprijs heeft ook een plastic grill, idd veiligheid.....


De Jaguar ook in het echt gezien op het salon van Brussel en vind het zeker geen verkeerde auto. Deze auto breekt inderdaad met de traditie van de klasieke Jaguars en de echte (lees vooral oudere) Jaguar liefhebber zal dit waarschijnlijk niet echt leuk vinden, maar de cijfers van Jaguar hebben bewezen dat ze voor het voortbestaan van het merk hier geen rekening mee kunnen houden.

Wat de grille betreft, denk ik dat het meer te maken heeft met productiekost en gewicht dan met veiligheid.
Zelf zie ik een metalen grille eerder plooien bij een aanrijding tegenover een plastiek grille, deze breekt in stukken een doorspiest gewoon de eventuele zwakke weggebruiker. Denk zelf dus dat het verhaal veiligheid niet echt opgaat.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


20 feb 2008 10:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Die plastic grill is toch niet nieuw. Ik herinner me een jaar of 10 terug een Jaguar in Oostende waar de chroomverf afbladerde van de plastic.
Doet me denken aan die logos van de Ford Galaxy. Die verf verdwijnt na een tijdje.
Voor de rest mag die nieuwe Jag er toch wel zijn. Tijd voor wat nieuwe wind.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


20 feb 2008 11:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik vind het alleen jammer dat ze deze nieuwe Jag 'open ogen' hebben gegeven. De koplampen van de concept-auto staan wat 'gemener' en daardoor oogt de Jag-concept wat mij betreft ook aan de voorzijde (veel) mooier dan het serie-model...

Jammer.

Wat ik bedoel?

Dit is de neus van het serie-model:
Afbeelding

Dit is de neus van het concept:
Afbeelding

De 'geknepen' koplampen van het concept vind ik qua design (veel) fraaier en beter bij de auto passen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


20 feb 2008 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Wat een verschil de bovenste is een Kia de onderste een Jag. laten ze de voorkant in Korea maken of zo. :lol:


20 feb 2008 12:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
als eerder gemeld, mee eens, voorzijde is niet echt geslaagd. Wellicht is dit nu juist wel gevolg van veiligheidsvoorschriften/krekelzones e.d.? Of ze hadden bij een zusterbedrijf wellicht nog toevallig de uiteindelijk gekozen koplampunits op het schap liggen.. :twisted:


20 feb 2008 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik vind de fotoos van de concept JACK YOU ARE wel 8)

vooral deze:

Afbeelding
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


20 feb 2008 13:14
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.