Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 3:12



Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Benzine prijs. 
Auteur Bericht
Bericht Benzine prijs.
Kreeg net een mailtje, heb het even opgezocht en hier geplaatst.
Zou het helpen denken jullie. :roll:

http://www.nietnuttig.nl/2008/06/05/benzine-prijs-oorlog-op-komst/


06 jun 2008 21:03
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik denk dat het niet helpt :?

ik denk dat ik de mijne maar te koop zet :shock: nu willen ze hem nog kopen :wink:

over een jaar raak ik hem aan de straat stenen niet meer kwijt :cry:


in de jaren 70 zei men ook dat de olie binnenkort op zou zijn we zijn nu dik 30 jaar verder.

wezijn nog gewaarschuwd het stond in het regerings akkoord dat de benzine prijzen omhoog zouden gaan.

eerst krijgt het gepeupel een meevaller van een paar honderd euro en een half jaar later worden we kaal geplukt :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


06 jun 2008 21:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Helaas, shell tankpas (van baas) andere, wanneer structureel moet ik zelf dokken :(

Tevens sluit ik mij bij Drknauf aan; ik denk ook niet dat het helpt......


06 jun 2008 21:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik denk dat het wel helpt , als het grootschalig word .
Een mailtje met deze goede bedoelingen zal de grote Shell geen kwaad doen .
:idea: Een mailtje naar grote transportbedrijven zal mischien wel effect hebben . :idea: :?:
Een beetje vrachtwagenchauffeur verstookt 100 liter diesel per dag . :shock: :wink:
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


06 jun 2008 22:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
als shell of wie dan ook het geodkoper maakt dan gooit de staat er wel weer wat boven op dus het maakt volgens mij geen reet uit.

in het regerings akkoord staat overeengekomen (we hebben ze zelf gekozen :? ) dat de benzine prijs omhoog gaat ongeacht wat :wink:

een soort wurgkontrakt zeg maar :cry:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


06 jun 2008 22:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Denk ook niet dat het veel zal helpen! Is misschien de moeite waard,om het te proberen! Prijs blijft stijgen,prijs van een barrel nu139$
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


06 jun 2008 23:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
halfzachte acties, helpt geen moer
gewoon massaal de boel plat gooien

maar ja, dat wordt in NL toch niks
hier kankeren we liever dan dat we iets doen...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


07 jun 2008 8:04
Profiel WWW
Bericht 
Jeroen914 schreef:
hier kankeren we liever


:thumleft: :wink:


07 jun 2008 8:06
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
De winst die een oliemaatschappij maakt is in de orde van enkele centen per liter. Het is dus onzin om hun als eerste te proberen aan te pakken. Ze maken dan wel onvoorstelbare winsten, maar het zijn dan ook wereldomvattende bedrijven.
Door hun te 'straffen' maak je ze een stuk ongezonder. Je stimuleert ze misschien om zuiniger te gaan produceren, wat wel goed is maar daar gaat tijd overheen.
Den haag moet juist wat ambtenaren de deur uit flikkeren, kansloze projecten opdoeken en zuiniger met geld omspringen (dat is JOUW geld wat ze over de balk smijten). Die kunnen zonder moeite 5 cent per liter minder accijns cashen zonder dat NL er slechter van wordt (sterker nog, als ze daarmee beter met geld omspringen wordt NL er beter van!). En die 5 cent is iets wat de oliemaatschappijen al niet meer kunnen!

Edit: even uitgerekend: shell verdient ~5,3 cent per liter (gemiddeld)
http://www.annualreportandform20f.shell ... uction.php
($14686000000 / 1.5 wisselkoers) / (3.2 miljoen vaten per dag * 365 dagen * 159 liter per vat) =
Herstel: maak daar 8,3 cent van. Volgens mij moet je de bedragen van 'exploration & production' en 'oil products' bij elkaar optellen. Maar dan neem je ook smeerolie etc mee. Nou, boehoe, daar kan een paar cent vanaf zonder shell de afgrond in te sturen.

Overigens: men kan wel zeiken dat ze veel winst maken, maar iedereen hier draagt daaraan bij. Dat heet marktwerking. Als zij voor een x bedrag hun product af kunnen zetten dan moet je achteraf niet klagen dat het te duur was, want elke keer gooi je'm weer vol!


07 jun 2008 8:10
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
Citaat:
elke keer gooi je hem vol :shock:


nee we zullen gaan lopen met z,n allen :?

dat doet toch niemand :wink:


daarom is het ook zo,n iedeale vorm van verkapte struikroverij die prijsverhogingen steeds van de staat :cry:


maarja net wat jeroen zegt:

Citaat:
hier kankeren we liever
:wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


07 jun 2008 9:30
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Tja, je moet toch naar je werk en het openbaar vervoer is ook geen alternatief. Zeker de afgelopen weken niet. Dus ... Maar het is natuurlijk belachelijk, die prijs. En dan hoor je dat Shell weer een enorme winst gemaakt heeft, het zit dus niet alleen maar in de accijnzen. Iedereen houdt de hand boven elkaars hoofd. Ergens wordt er enorm verdiend aan de brandstof. En wij blijven braaf tanken!


07 jun 2008 9:51
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Break-even point hier ter plaatse om 1 vat olie uit de grond te halen is ongeveer 3 dollar :shock:

... op dit moment heeft men hier de verwachting nog zeker 40 jaar verder te kunnen - :idea:

Brandstof prijs aan de pomp varieert hier gedurende de dag - omgerekend in Euro-centen toch bijna 'n dubbeltje ..

... op maandag is de prijs het hoogst :|

Men voert hier geen actie voor lagere brandstofprijzen, maar eerder voor loonsverhoging .. :wink:


Kan me nog herrinderen dat de benzine 1 gulden en 25 cent kostte ... ergens rond 1989 - 1990 ... toen hoorde je al 'n hoop mensen zeggen: als de benzine 2 gulden per liter is ga ik er over denken om m'n auto weg te doen ... :?


07 jun 2008 10:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Olaf schreef:

Men voert hier geen actie voor lagere brandstofprijzen, maar eerder voor loonsverhoging .. :wink:

[/size]


Het probleem met loonsverhogingen is, dat dit zich dan doorzet naar bijna alle sectoren.

Dat houd in dat de bv de Pharmaceutica en en petrochemie dit gemakkelijk aankunnnen, de personeelsleden van andere sectoren willen dan ook een loonsverhoging terwijl men bv in een sector werkt die het al moeilijk heeft. Bekijk maar even de marges de afgelopen jaren in de land- tuinbouw en de voedingssector.

Mijn inziens moet er toegezien worden op woekerwinsten en die zijn er echt wel, en een inkrimping van de loonlasten. De inkrimping van de loonlasten met dan ten goede koimen van de werknemers zodat hierbij hun nettoloon stijgt, maar de kosten voor de werkgever niet stijgt. Beide partijen hebben hier voordeel aan.

Nu enkel nog regeringen vinden die de juiste mensen belonen en niet de meeste kiezers :idea:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


07 jun 2008 10:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gerlderland
Bericht 
Een liter brandstof kost zo rond de 70 cent. Al zouden de producenten het twintig procent goedkoper kunnen maken, dan nog.

Zelf denk ik dat onze overheid meer aan te rekenen valt.

Tweederde van de prijs voor brandstof bestaat uit accijnzen. De schurkentruc van onze overheid zit hem vooral in de BTW. Belasting over belasting. Helaas niet alleen bij brandstof maar ook het geval bij de BPM.

Helaas vormen de BTW inkomsten de belangrijkste belasting op dit moment. (42 miljard per jaar).

Misschien is het slimmer om met zijn allen tijdelijk geen wegenbelasting te gaan betalen.

Of massaal een bezwaarschrift in te dienen tegen de aanslag wegenbelasting, en eventueel alle andere aanslagen die we ontvangen. Kunnen ze vast niet aan bij de belastingdienst.


07 jun 2008 10:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Meest storend vind ik zelf inderdaad het belasting op belasting heffen. En dan volhouden dat het maar marginaal is voor de staatskas en ten goede komt aan de automobilist :evil:

We kunnen ook een bezwaarschrift maken tegen de belasting op belasting truc. En er dan een rekening bij doen over de afgelopen 10 jaar met het verzoek dat teveel geheven bedrag per ommegaande terug te betalen :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


07 jun 2008 10:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gerlderland
Bericht 
Voor zover ik weet zijn daar al eens rechtzaken over gevoerd. Maar het blijkt toch te mogen. Om even af te wijken van het BTW en brandstof verhaal, het komt meer voor.

Neem "je" rijke spaarzame oude tante. Heeft haar leven hard gewerkt, inkomsten belasting betaald en ieder jaar vermogensbelasting betaald. Komt te overlijden en onze grijpgrage overheid graait nog even ruim 30 procent van het kapitaal voor je neus weg.

Drie keer graaien voor de Jackpot. :evil: Onder het mom van onze wetgeving schijnt dit criminele gedrag geoorloofd te zijn.

Het enig wat mij nog op de been houd is dat mijn auto belasting vrij is.
Heb ik ieder geval nog een klein beetje genoegdoening.


07 jun 2008 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Ik dacht dat de belasting voor nabestaanden in de kleine kring teruggebracht wordt naar 20%...

Maar ook die 20% blijft in mijn ogen onterecht gevorderd.


07 jun 2008 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gerlderland
Bericht 
Inderdaad wel als het aan de VVD ligt. Maar zoals altijd in de politiek; buiten de verkiezingsperiode beloven de partijen van alles. Eenmaal aan de macht begint het gegraai als vanouds. Gevolg, kiezer voelt zich bedrogen en het vertrouwen in de politiek neemt af.

En wij laten het allemaal gebeuren. Wij zijn beschaafde burgers en dus gehoorzaam. :roll:


07 jun 2008 12:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Iemand uit de oliesector maakte mij wijs dat de benzine/diesel rond de 2euro gaat kosten eind 2008. Of dat hij gelijk heeft dat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat de dollar na verkiezingen meestal de hoogte in gaat.... so.... :?


07 jun 2008 13:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
gast schreef:
Ben het maar zo een keer met je eens :shock:

veel gekker moet het niet worden :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


07 jun 2008 13:40
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
Het probleem met loonsverhogingen is, dat dit zich dan doorzet naar bijna alle sectoren.

.. de personeelsleden van andere sectoren willen dan ook een loonsverhoging ...


't zijn hier juist de lager betaalde sectoren die met steun van de vakbond regelmatig staken :|

... bij de hogere inkomens wordt vaak al tot 'n overeenkomst gekomen voordat de staking heeft aangevangen :|


F@RGO schreef:
Iemand uit de oliesector maakte mij wijs dat de benzine/diesel rond de 2euro gaat kosten eind 2008.


... kan best wel eens gaan kloppen - diesel in NL is op dit moment nog goedkoper dan benzine - maar er zijn europeesche landen waar dat inmiddels andersom is :idea:


07 jun 2008 15:49
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik denk dat dit de enige reden is waarom de benzine zo duur is. :lol: :wink:

http://www.jhk1.nl/bestanden/pps/GasPrices.pps


07 jun 2008 19:54
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Ik overweeg serieus om mijn kippenhok weg te doen en in een Jaguar op gas te gaan rijden.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


07 jun 2008 20:21
Profiel
Bericht 
Mijn hemel, Wim, wat een huis. Heb met open mond zitten kijken. Dat zo iets bestaat ...


07 jun 2008 20:51
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Nederland is het lachertje van de wereld aan het worden.
We hebben inmiddels 18 miljard aan millieubelastingen opgehoest, waarvan
1 % daadwerkelijk voor het millieu gebruikt is.
Wie nog steeds gelooft dat Nederland de aarde gaat redden: DREAM ON :evil:
_________________________________________
Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen


07 jun 2008 21:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 162 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.