Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:51



Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Audio (thuis)
Targa Floriaan schreef:
Heb 22 jaar geleden een mooie (en kostbare) Denon set gekocht (DRA-1000 en DCD-1450 voor de liefhebbers), en geen reden om die weg te doen. Ben een beetje behoudend ingesteld :mrgreen:


Je bent de enige niet. Ik heb lang geleden ook een set for de rest van mijn leven gekocht, bestaande uit Bryston met PMC Luidsprekers (14B eind, 25BP voor, later nog de DAC erbij en van PMC de MB2).

In tegenstelling tot met auto's (waar je altijd meer en sneller wil) heb je met zoiets eigenlijk nooit wat te wensen over.


18 aug 2021 19:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Audio (thuis)
Ik heb mijn eigen gebouwde buizenversterker met oa EL34 etc allemaal weggedaan, toen halfgeleiders met 2N3055 etc gebruikt want dat was het ‘einde’ ipv buizenzooi/Trafo…...en ik ben nu aangeland bij een buitenkansje ‘Samsung ‘bar’ van Coolblue….. :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


19 aug 2021 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Audio (thuis)
Oe, welke, want ik ben op zoek naar een mooie bar onder de TV hier ;)


19 aug 2021 23:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Audio (thuis)
Ik heb een playbar van Sonos in combinatie met een Sub bas en twee play 5 achter speakers.
Standaard wordt dit als set geleverd met play 1 achter speakers maar een play 5 geeft net dat beetje meer.
Je kunt alles van Sonos met elkaar combineren.
Tip: zoek de goedkoopste aanbieders online op, stuur ze een mailtje met de vraag voor een offerte voor een complete set en ze doen er nog een flink bedrag vanaf.
Alles draadloos, nooit meer kabeltjes trekken of wegwerken.
Iedereen een appje op zijn telefoon en via Spotify kun je afspelen wat je wilt.
Geeft in combinatie met een grote 4K TV een echte bioscoopervaring (geluid lekker hard zetten!)en de catering is hier een stuk beter. :mrgreen:
De Sub en de twee play 5's voegen echt iets toe aan de playbar en ik zou zelf niet adviseren alleen een bar op te hangen.

Een ander voordeel is dat als de kinderen een feestje geven en je om een uur of 4 's nachts uit je bed gedreund wordt door de harde muziek, je vanuit je bed via je telefoon Willy Alberti op kunt zetten met het volume nog harder... :twisted:
Daarna is het dan meestal een stuk rustiger. :wink:


20 aug 2021 7:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Audio (thuis)
Heb ook Sonos in huis en ben daar erg tevreden over, zeker de Sub is echt een toevoeging.
_________________________________________
Got coffee?


20 aug 2021 9:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Audio (thuis)
Ik heb een voordelig setje gekocht; Samsung Q70R met een setje achterspeakers. Was bij coolblue geretourneerd en kon ik zodoende het voordelig aanschaffen…voor 400 euro was ik klaar: soundbar, subwoofer en achterspeakers….dus t/m dolby-atmos

Ik ben verleden jaar sowieso lichtjaren vooruit gegaan met de 55” ambilight oled tv tov mijn 20 jaar oude Sony tv en dito audio setje…… :mrgreen: …ik ben tevreden zo.

En welke set, is persoonlijk en tegen welke budget….gewoon surfen/youtuben en luisteren…. :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


20 aug 2021 9:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Audio (thuis)
Dial_888 schreef:
mijn 20 jaar oude Sony tv
Een beeldbuis?
Haha, mijn Aristona uit 1995 ging een tijd geleden kapot.
Sindsdien heb ik zo'n nieuwerwetse LCD-tv 8)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


20 aug 2021 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Audio (thuis)
Nou, zo erg was het niet maar in 2000 heb ik pas mijn eerste nieuwe TV gekocht, Sony lcd geval. Daarvoor altijd tweedehandse opgebouwd uit meerdere meerdere TV’s….. :salut: …auto’s toentertijd hetzelfde want aan de grens hier in Glanerbrug had je keuze genoeg, was altijd wat passends te vinden… :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


20 aug 2021 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Audio (thuis)
Mijn oude Quad set met Linn LP12 platenspeler stond al jaren stof te happen op zolder. Heb deze sinds een tijdje maar in de winkel gezet en draai weer ouderwets vinyl. En dat bevalt me eigenlijk prima.
Thuis wordt er eigenlijk alleen maar Netflix, Prime of Disney gekeken dus staat er alleen nog maar een LG 65” Oled en Sonos met Beam en Sub. En eerlijk gezegd klinkt dat best aardig.
Tijdje terug voor mezelf een Apple Airpods Max gekocht. Ook daar geen moment spijt van gehad. Met kinderen wordt het toch lastig om ongestoord muziek te luisteren op luidsprekers dus dit is een mooi alternatief.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


20 aug 2021 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Audio (thuis)
ik heb op mn slaapkamer nog steeds een Loewe beeldbuis staan (jaar of 16 oud), en op mn studeerkamer mijn geliefde Blaupunkt 45 cm stereo met teletekst uit 1987. En die doet het ook nog steeds. Zo degelijk worden ze niet meer gemaakt ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 aug 2021 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Audio (thuis)
Gebruiken jullie de TV om muziek te luisteren, of…


22 aug 2021 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Audio (thuis)
Nee, spotify op de ipad rechtstreeks (BT) via de soundbar.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 22 aug 2021 12:00, in totaal 2 keer bewerkt.



22 aug 2021 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Audio (thuis)
Targa Floriaan schreef:
ik heb op mn slaapkamer nog steeds een Loewe beeldbuis staan (jaar of 16 oud), en op mn studeerkamer mijn geliefde Blaupunkt 45 cm stereo met teletekst uit 1987. En die doet het ook nog steeds. Zo degelijk worden ze niet meer gemaakt ;-)

Oude tv monteurs hadden een grote doos met reserve buizen, die zijn een stuk gemakkelijker te vervangen dan LSI chips vd moderne tv’s.

Ben trouwens benieuwd naar de levensduur van mijn oled tv…verkoper gaf 5-10 jaar aan…grootste probleem zal obsolosence zijn gezien de omloop snelheid van consumenten elektronica.

Overigens ben ik blij met een oude Porsche, kilometerteller kun je vrij gemakkelijk repareren, display van een taycan wordt een stuk moeilijker…. :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


22 aug 2021 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Audio (thuis)
OLED is erg hit or miss, heb een 55 inch LG gehad die binnen een jaar precies in het midden een scheiding kreeg waar de linkerhelft net iets donkerder was dan de rechter (of andersom, is alweer ff geleden).

Die vervangen voor een 65 inch van LG, die had binnen een jaar burn in (ik game veel) en hebben ze het scherm van moeten vervangen.

Dat nieuwe scherm heb ik nu al een tijdje en nog geen tekenen van burn in, dus het verschilt echt per scherm dat ze fabriceren.

Beeld is wel ongeëvenaard dus tot er een nieuwe technologie komt die het beter doet neem ik het risico op burn in voor lief.


22 aug 2021 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Audio (thuis)
Dial_888 schreef:
Nee, spotify op de ipad rechtstreeks (BT) via de soundbar.


Waarom zit in een audio draadje dan ineens iedereen over zijn tv te l*llen?


23 aug 2021 9:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Audio (thuis)
Hoppa...rechtzaak!


23 aug 2021 14:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Audio (thuis)
Devils son schreef:
draadje
Draadje?!?
Á propos, 0,5 of 1 mm draadjes voor de speakers? En met of zonder goud?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


23 aug 2021 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Audio (thuis)
4 kwadraad OFC. Professionele kabels. Dus normaal geprijsd, niet door Jomanda ingestraald.


25 aug 2021 7:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Audio (thuis)
Draadjes zijn zoooooo 20ste eeuw..... :wink:


25 aug 2021 8:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Audio (thuis)
NordRack2 schreef:
Devils son schreef:
draadje
Draadje?!?
Á propos, 0,5 of 1 mm draadjes voor de speakers? En met of zonder goud?


Ik zou zelf luisteren of je het verschil hoort ipv alleen maar een set op ‘specificaties’ kopen. Er zijn best wel verschillen.


25 aug 2021 9:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Audio (thuis)
Ik heb mijn speakers aangesloten met twee setjes startkabels 50 mm :salut:
Zo heb ik tijdens het luisteren van muziek toch altijd het gevoel dat ik aan mijn auto aan het sleutelen ben :P
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


25 aug 2021 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Audio (thuis)
Ewout schreef:
Draadjes zijn zoooooo 20ste eeuw..... :wink:

Idd, draadloze sub-woofer met een klasse-d eindversterker met korte lijntjes naar de speaker….. :scratch…..en dus zo weinig mogelijke dikke draad.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


25 aug 2021 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Audio (thuis)
Er is geen enkele draadloze setup die ook maar in de buurt komt van de kwaliteit van wat ik heb staan. Draadloos is handig voor bepaalde zaken, ik heb dat ook bij mijn zwembad, maar het hifi heeft dat allemaal niets te maken. Sterker nog: vrijwel alle subs gaan minder laag dan de fullrange speakers die ik heb staan. Ik zie dus al helemaal het nut niet in van een losse sub.

Dus laat mij maar lekker de boel bedraad hebben. ;)


25 aug 2021 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Audio (thuis)
Ik heb nog een nieuwe rol sisal touw. Ook prima draad... :^:
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


25 aug 2021 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Audio (thuis)
Twee blikjes erbij, gaatje erin, touwtje erdoor, knoop erin en strak trekken. Beter dan elke sonos :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 aug 2021 21:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.