Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 16:29



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Parkeren over twee vakken 
Auteur Bericht
Bericht Parkeren over twee vakken
Over kinderachtig gesproken: ik zet hier op m'n werk de P over 2 parkeerplaatsen (parkeerplek zat), belt gelijk de havenmeester dat m'n auto als een kadootje geparkeerd staat. Dus ik zeg: das mooi toepasselijk, het is immers Sinterklaas! Ai, daar werd hij niet blij van! Kerels ...

Gesplitst uit Bluetooth Handsfree bellen in je Porsche. O.


05 dec 2008 13:07
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
havenmeesters ook zoiets.altijd zeiken die gasten.

anton964


05 dec 2008 13:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ik zeik ook altijd over mensen die hun auto's over 2 plaatsen parkeren. tenzij idd plek zat, anders rete-aso. Als het kan zet ik mijn auto altijd strak naast het bestuurdersportier van iemand die op 2 plekken parkeert (en waar te weinig parkeerplaatsen zijn).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 dec 2008 13:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
jij bent toch ook havenmeester ?:wink:

anton964


05 dec 2008 13:52
Profiel
Bericht 
horn schreef:
ik zeik ook altijd over mensen die hun auto's over 2 plaatsen parkeren. tenzij idd plek zat, anders rete-aso. Als het kan zet ik mijn auto altijd strak naast het bestuurdersportier van iemand die op 2 plekken parkeert (en waar te weinig parkeerplaatsen zijn).


Ik ben met de P. Vorige keer dat ik haar eens mee nam, kwakte een vent met een rode VW Golf zo zijn deur in de mijne. Deukie en rode verf er op en nóg zeggen dat dat niet van zijn auto komt.
Met de twingo parkeer ik ook altijd strak.

Er zijn hier zeker nog pakweg 50 parkeerplaatsen vrij ...


05 dec 2008 15:28
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
(gehele quote van bovenstaande post verwijderd, druk aub op "nieuw antwoord")

Joh, wat een hufter!
Als die deukjes niet te scherp zijn, zijn ze redelijk goed te herstellen zonder overspuiten etcetera. Eigenlijk niet eens duur, dus dan snap ik helemaal niet waar die kerel moeilijk over doet.... Aangifte wegens VPO is duurder!
_________________________________________
Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!


11 dec 2008 1:56
Profiel
Bericht 
Het gaat vaak niet eens alleen maar om de kosten, maar je moet de auto weer wegbrengen. Kost tijd. Die ik niet heb. Deukje is er uit, konden ze er zo uithalen. En de verf wegpoetsen.

De deur er gewoon in gooien, dat is pas aso en respectloos! Zelfs mijn kinderen houden altijd de deur vast van de auto als ze uitstappen. Oók als we met de Twingo zijn. En zo hoort het ook, toch?


11 dec 2008 9:13
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
(gehele quote van bovenstaande post verwijderd, druk aub op "nieuw antwoord")

Precies! Daar begint het ook: ook zorg hebben voor een ander z'n spullen... Ik probeer het mijn kind ook te leren.
_________________________________________
Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!


11 dec 2008 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
...het ging hier toch over handsfree bellen?...(althans in 2005.. 8) )
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


14 dec 2008 18:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nope - ook in 2008 :)

Inmiddels gaat het alleen over parkeren en Havenmeesters :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


14 dec 2008 18:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Als iemand waardeloos parkeert plak ik altijd de volgende tekst d.m.v. een Post-it op zijn portier:

Als je net zo neu#t als dat je parkeert, dan zou ik meer oefenen.

(Tekst heb ik van een inmiddels overleden vriend, maar ik hou hem in ere.)
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


14 dec 2008 18:56
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Dan mag je wel héél veel post-its in je auto hebben liggen :wink:

Ik parkeer voor mijn werk altijd in de P onder de A'dam Arena.
Ben echt wel een paar keer per week verbaasd hoe mensen parkeren, terwijl dit qua opzet een prima garage is. Lekker ruim en geen bizar korte bochten. Auto's staan schots en scheef in de vakken. En mensen prikken hem in zeer smalle gaatjes tussen 2 auto's, met geprogrammeerd buurauto contact met de deur bij het uitstappen. Alleen maar om zo dicht mogelijk bij de uitgang te staan en zo weinig mogelijk te hoeven lopen.
Parkeer zelf altijd naast een pilaar, dan lijkt 1 kant veilig voor openslaande deuren. Collega van me heeft 2 weken geleden zijn deur zwaar ingedeukt bij het vooruit inparkeren naast een pilaar, dan vraag ik je?! Ik kon het niet laten om even te lachen toen hij boos op zichzelf binnen kwam zetten en het vertelde.
Wat ik ook nog wel eens zie gebeuren is dat de laptoptas van de achterbank/bijrijdersstoel wordt gehaald en rits-rats langs de buurauto wordt gehaald. Levert toch altijd wel een leuke kras op, weinig respectvol.
Ik denk wel eens dat ik de enige ben die zuinig op spullen is, van mezelf of van een ander.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


14 dec 2008 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Lydia schreef:

Ik ben met de P. Vorige keer dat ik haar eens mee nam, kwakte een vent met een rode VW Golf zo zijn deur in de mijne. Deukie en rode verf er op en nóg zeggen dat dat niet van zijn auto komt.
Met de twingo parkeer ik ook altijd strak.

Er zijn hier zeker nog pakweg 50 parkeerplaatsen vrij ...


Nou sorry hoor, maar dan ben jij hier dus beslist de aso. Willens en wetens ga je met je porsche die kant op en je parkeert dubbel omdat je bang bent dat iemand de deur erin kwakt. Je bent verdomd naief als je denkt dat iemand daar opeens op zal letten als er een porsche naast hem/haar geparkeerd staat. Misschien was het wel een koter die dat deed, weet jij veel.
De oplossing is dat je gewoon op de verste hoek moet parkeren als je met je vertroetelwaggie ergens naar toe wil, je constateert zelf dat er 50 plaatsen vrij staan. Dan moet er vast een hoekje zijn wat bijna nooit gebruikt wordt. Maar te beroerd om te lopen, en dan klagen als er een deuk in komt... Als je te lui bent om te lopen moet je gewoon een brik gaan gebruiken.
Ik heb GEEN medelijden!


14 dec 2008 19:22
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Het onvoorzichtig de deur tegen je auto gooien, irriteert mij altijd bijzonder erg. Zet mijn auto liever 50 meter verder lopen van het doel dan dat risico te lopen.

Op de zijkanten van mijn boxster zitten er echter een paar, helaas.

In het verlengde van de zeurende havenmeester. Ik had afgelopen week geen blauwe kaart neergezet in mijn auto om 19.50 uur bij AH. 100 parkeerplaatsen, 10 bezet. Oom agent wilde toch graag dat ik er een neerzette, want anders............................

Regels zijn er als de mogelijkheden beperkt zijn, havenmeester en politie-agent begrijpen het leven niet.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


14 dec 2008 19:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
als je dus idd je auto 50 meter verder zet om te voorkomen dat er naast je geparkeerd wordt én er idd genoeg plekjes zijn, heb ik er geen bezwaar tegen. ik krijg de kriebels van mensen die 'op de mooie plekken' 2 plaatsen in beslag nemen. Verder moet je ook je kinderen leren voorzichtig deuren te openen. parkeren met beleid... Is hetzelfde als mensen een auto zo strak naast jou parkeren dat je via de bijrijdersdeur erin moet... Grrrr...
Ik kijk altijd of er genoeg ruimte is, als dat er niet is, zet ik hem andersom zodat beide bijrijdersdeuren strak naast elkaar staan. Dan kan ik er makkelijk uit en de buurman er makkelijk in. Sociaal niet? :wink:

@ 944 guy - volgens mij bedoelde Lydia dat ze twee plekje gebruikte op het ongebruikte gedeelte waar idd die 50 plekken nog vrij zijn... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


Laatst bijgewerkt door horn op 14 dec 2008 19:44, in totaal 1 keer bewerkt.



14 dec 2008 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Erick schreef:
Als iemand waardeloos parkeert plak ik altijd de volgende tekst d.m.v. een Post-it op zijn portier:

Als je net zo neu#t als dat je parkeert, dan zou ik meer oefenen.

(Tekst heb ik van een inmiddels overleden vriend, maar ik hou hem in ere.)


Om vervolgens een keer een briefje op je auto terug te vinden, " bedankt voor je opmerking" + 5000 euro lakschade.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


14 dec 2008 19:44
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Of een briefje met
Ik heb een deuk in uw deur gereden. Alle mensen die nu staan te kijken denken dat ik mijn naam en telefoonnummer op dit briefje aan het schrijven ben. Dát doe ik dus niet...

:twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 dec 2008 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
:lol: :lol:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


14 dec 2008 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
horn schreef:
@ 944 guy - volgens mij bedoelde Lydia dat ze twee plekje gebruikte op het ongebruikte gedeelte waar idd die 50 plekken nog vrij zijn... :idea:


Dan heb ik er nog geen medelijden mee. Als het al leeg dan is er ook geen reden om dubbel te parkeren. Gevalletje arrogantie?
Anyhoo: als je dat bewust doet dan moet je zeker niet zeuren.


14 dec 2008 20:14
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Ik probeer altijd een hoekplaats te pakken te krijgen. Loop anders liever wat verder. Omdat ik veel onderweg ben toch altijd deukjes in de zijkant... zakkenwassers (of zo als Horn zou zeggen "rukkers").

Bij mij op het werk zijn er in de parkeergarage om de drie plaatsen twee pilaren. De ontwerpen van de parkeergarage is er echter vanuit gegaan dat je je auto niet in of uit hoeft: als je er drie auto's naast elkaar in zet kun je echt je deur geen 2cm meer open doen (tenzij je een klassieke Mini of Fiat 500 hebt). Ik - en met mij vele collega's gebruiken dus altijd 1,5 parkeerplaats (twee auto's op drie plaatsen). Nu zijn er ook van die 'politiek correcte' collegae die dan de middelste plaats nemen en hun handen in onschuld wassen: zo bezet je in je eentje drie plaatsen, er kan immers niemand meer naast. Dat vind ik pas asociaal.


14 dec 2008 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
sportwagon schreef:

Bij mij op het werk zijn er in de parkeergarage om de drie plaatsen twee pilaren. De ontwerpen van de parkeergarage is er echter vanuit gegaan dat je je auto niet in of uit hoeft: als je er drie auto's naast elkaar in zet kun je echt je deur geen 2cm meer open doen (tenzij je een klassieke Mini of Fiat 500 hebt).


Je hebt een cabrio, dus kun je er ook uit zonder de deur te openen... :wink:


14 dec 2008 21:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Die is total-loss :wink:
_________________________________________
Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl


14 dec 2008 21:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
sportwagon schreef:
Bij mij op het werk zijn er in de parkeergarage om de drie plaatsen twee pilaren. De ontwerpen van de parkeergarage is er echter vanuit gegaan dat je je auto niet in of uit hoeft: als je er drie auto's naast elkaar in zet kun je echt je deur geen 2cm meer open doen (tenzij je een klassieke Mini of Fiat 500 hebt).

Dat is in mijn ogen toch echt een ontwerpfout. Ik kom dat toch erg veel tegen. In NL minder vaak dan in landen als Italie of Frankrijk. Daar moet je soms (ook in nwe garages) 3x steken voor je in of uit de p-plek kan.
Maar ik blijf me er over verbazen dat er niet 10cm meer per p-plek wordt gereserveerd door de ontwerpers. Maar ja, ruimte is nu éénmaal kostbaar, zeker in het centrum van een stad.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


14 dec 2008 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Je moet natuurlijk de ruimte hebben maar de parkeergarage aan (onder) de Ossenmarkt in Groningen is wat dat betreft een droom.
Deukjes in het portier zo goed als onmogelijk en iedereen kan ineens in- en uitparkeren.

http://www.janineabbring.nl/wordpress/?p=17
_________________________________________
Tjolk.


14 dec 2008 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
In Duitsland hebben ze speciale parkeerplaatsen voor dames :idea:

Zijn ze groter ......grundliche dude's die Duitsers :wink:

Afbeelding
_________________________________________
Timeless objects


14 dec 2008 22:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.