Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:54



Antwoord op onderwerp  [ 2396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 96  Volgende
Het grote motorfiets topic 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout gefeliciteerd met je rijbewijs! Sander en Master Ken gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf. Gave dingen. Die elektrische, ben benieuwd naar het vervolg en hoe het straks rijdt! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 apr 2021 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
sandernl schreef:

Afbeelding


O die is wel heeeeel gaaf zeg :thumleft:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


11 apr 2021 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Cazzo Super Veloce schreef:
Een mooie manier om een beetje te leren rijden is een Ducati Monster of een vergelijkbare jap, maar goed...


Ik heb ca. 50.000 km gereden met een Ducati M900, zalige moto, maar heeft een draaicirkel die - bij manier van spreken - groter is dan die van een olietanker. Stuuruitslag is belachelijk klein en door files / stadsverkeer manoeuvreren een ramp. En de voorste cylinder van de L-Twin is nogal "onvoorspelbaar" als het kouder is dan 5 graden.

Absoluut niet geschikt voor beginners vind ik, ook al is het een erg knappe moto en door zijn lage zadelhoogte ook geschikt voor kleinere personen.

Zelfde OPM over een VFR800FI, ik rij nu al 20 jaar VFR, die dingen accelereren sneller dan 90% van de huidige Porsche catalogus & ofschoon acceleratie uiteraard niet alles is, de kraan vol open draaien en dat V4 blok in de toeren jagen is zo verslavend... Ik zou een kleine wendbare all road aanraden max. 700cc die je voor een beperkt budget vindt, 1 a 2 jaar mee leert motorrijden en dan voor hetzelfde geld weer verkoopt.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


11 apr 2021 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Er zijn zoveel goede motoren waarmee je lekker kunt sturen, alleen de mooiste stuurwegen worden voor motorrijders afgesloten.

Succes met je keuze..... :thumleft:

Zelf geen last van afgesloten wegen, over grens: lekker rijden want die Duitsers houden daar zelf ook van.... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


11 apr 2021 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
renetrzes schreef:
O die is wel heeeeel gaaf zeg :thumleft:


Als het ook maar een heel klein beetje mogelijk post ik in de zomer mijn eigen foto's / video's van deze motor in de bergen.


11 apr 2021 19:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Vandaag mijn FatBob verkocht :D :cry: en naar de nieuwe eigenaar gereden. Die heeft er zelf nog niet op gereden :shock: en dat kon ook niet, want had zelfs nog geen helm etc. daarvoor :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 apr 2021 15:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
komt er een andere brommer voor terug?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 apr 2021 19:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Na 11 jaar is er in ieder geval een eind aan mijn HD-periode gekomen. Overigens net als dat met de 911 zo was (11 jaar) :lol:
Ik wil wel iets "goedkoops" kopen om af en toe te kunnen pakken, maar dat heeft geen haast hoewel het wel meteen leuk is om naar op zoek te gaan
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 apr 2021 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Had de nieuwe eigenaar nog nooit een motor gehad?! Dapper.
Je kunt zelf natuurlijk ook besluiten om een japanse nep HD aan te schaffen :idea: :mrgreen:
Scheelt je een hoop geld. Je hoeft dan alleen waarschijnlijk minder te sleutelen. :wink:


15 apr 2021 7:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Echte mannen rijden echte motoren, Ewout :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


15 apr 2021 8:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Targa Floriaan schreef:
Echte mannen rijden Ducati, Ewout :mrgreen:

Jij snapt het Floriaan :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 apr 2021 8:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
Je kunt zelf natuurlijk ook besluiten om een japanse nep HD aan te schaffen :idea: :mrgreen:
Scheelt je een hoop geld. Je hoeft dan alleen waarschijnlijk minder te sleutelen. :wink:

Been there, done that .....
Daarna een echte motor :mrgreen: gekocht en ik moet je teleurstellen, want ik heb niet meer hoeven sleutelen en het heeft me ook niet meer gekost.
Net als bij een (oudere) Porsche compenseert de lage afschrijving van een H-D de vermeende hogere onderhoudskosten, waar geen sprake van was :D

Ewout schreef:
Had de nieuwe eigenaar nog nooit een motor gehad?! Dapper.

In ieder geval lang niet gereden :wink:
Op leeftijd en heeft zijn bedrijf verkocht, dus nu tijd en geld om te gaan rijden.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


15 apr 2021 8:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
@masterken.. heb die firma van die elektrische motorfietsen gemaild over de EU toelating..
vaag verhaal, jammer want ziet er goed uit!

Hi Harry,

Thanks for your interest in the SONDORS Metacycle and for your patience as we field an unprecedented amount of interest!

Good news! The SONDORS Metacycle will be available for our European patrons! To place your reservation for a $100 deposit, please visit https://sondorsx.com/products/metacycle-eu-deposit

Reservations are limited. Once you've paid the deposit, you will be placed on the reservation list and will notified of all final costs and delivery details prior to completing the final purchase. Please visit SONDORS Metacycle for a full spec list and additional product details. The Metacycle is a U.S. Department of Transportation approved street vehicle, and it will have a VIN. Your Metacycle will arrive with a Manufacturer's Statement of Origin and a Certificate of Conformity (CoC). Please check in with your local government about motorcycle licensure and regulations.

Estimated shipping of the SONDORS Metacycle to Europe is Q4 2021 or Q1 2022. The total cost for SONDORS Metacycle is $5,000 USD + tax and shipping fees. We are still calculating shipping costs, but they will be available soon.

By the time we are ready to ship, the Metacycle will have been fully approved for all European countries.

Let us know if you have any questions!

Cheers,
Leon
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


15 apr 2021 18:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Mail komt aardig overeen met de mail die ik heb gehad. De reserveringskosten worden uiteindelijk terugbetaald als je daar voor kiest. Die keus krijg je namelijk voordat je het volledige bedrag moet betalen. Als ze inderdaad niet de juiste info kunnen verstrekken, dan houdt het voor mij ook op.


16 apr 2021 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Tesla volgde hetzelfde principe alleen had ik destijds $5.000 (als ik het me goed herinner) moeten storten om op de lijst te komen. Er was toen ook nog niet veel bekend over de auto zelf en uiteraard kwam de eerste levering veel later dan initieel gecommuniceerd.


17 apr 2021 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Wie kan ervaringen delen over een Sena 20S of Cardo Freecom 4+ communicatie systeem ?

Moet een keuze maken om met elkaar (2 motoren) te kunnen praten tijdens de komende ritten. Zijn de JBL speakers van de Cardo een doorslaggevende factor ?


17 apr 2021 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Naar MKC Zutphen gaan en daar met verschillende merken ‘spelen’....en om advies vragen.

Mijn motormaat heeft daar Sena SRL2 daar laten inbouwen en ik bij een internetwinkel een goedkope Midland gekocht. Na een uurtje met de helm op onze hoofden in de woonkamer de koppelingen voor klaar gekregen, want dat is een ‘dingetje’ tussen verschillende merken. Maar ondertussen prima tevreden mee, we kunnen tijdens het rijden op de lokale wegen op honderden meters van elkaar goed communiceren. Onderweg uitgebreid ‘l*llen’ doen we niet, hoogstens een pauze aangeven of omdat ik met navi voorop rij ik de afslag even van te voren meld.


Op de doos stond bij mij ‘hifi speakers’ voor wat het waard is.... :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 apr 2021 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Mooi weer, dus wilde rondje rijden. Mezelf ingepakt, op de fiets naar de garage ('winterstalling'). Brommert naar buiten, klaar voor vertrek...accu leeg :bang: Paar pogingen gedaan, ook nog geprobeerd m aan te duwen, nix. Dus accu maar meegenomen. Heb helaas geen stroom in m'n garage daar. Morgen nog een poging doen. En dinsdag moet ie naar de garage voor een beurt.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 apr 2021 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Was ook fris hè, ik heb een rondje in noord-twente gemaakt. En wederom heerlijk rustig op kleine wegen en dat mbv TomTom spannenderoute optie.

Even de snelweg tot aan Delden gepakt en daarna begon de ‘feest’ en ergens onder ‘koffie-to-go....

Weerselo:

78739
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 apr 2021 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Vandaag ben ik samen met een motor bezittende vriend met de Porsche naar Friesland gereden en heb na onderhandeling de onderstaande motorfiets aangeschaft.
Het is uiteindelijk een Kawasaki VN800 classic geworden en ik ben de derde eigenaar.

Ik ben erg blij dat ik niet naar een aantal al wat langer motorrijdende forummers heb geluisterd die mij deze motor vanwege onder andere het hogere gewicht ten opzichte van mijn lesmotor (Honda 600 CBF) afraadden.
De motor was voor mij zelfs eenvoudiger te rijden dan mijn les Honda en je hebt geen moment het idee dat je met meer kilo's motorfiets onderweg bent.
Sturen en schakelen gaat erg soepel. De motor heeft ruim voldoende koppel om lekker mee te komen in het verkeer.
Hij krijgt nog een beurt en er komen "White Wall" banden op omdat ik die mooier vind.

Afbeelding Afbeelding

Ik ben er blij mee en hoop hem gauw op de oprit te hebben om lekker te gaan toeren.


17 apr 2021 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
@ Dial ;He, heb je je Duc weggedaan of is deze VFR er gewoon naast?
Die had ik dan gemist, mooie fiets ook en goed....


17 apr 2021 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Mooie bike Ewout :thumleft: geniet ervan en rij voorzichtig
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


17 apr 2021 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
En ook Gefeliciteerd Ewout en succes met nu ervaring opdoen. :thumleft:


17 apr 2021 18:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Dank! Voor ik mijn echtgenote achterop meeneem ga ik eerst wat meters maken voor de zekerheid. :drive:

Ik was alleen aangenaam verrast dat de motor zo eenvoudig reed. Had ik niet verwacht.


17 apr 2021 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Hi Ewout, gefeliciteerd met je midlifebicycle ;-) Klinkt vast lekker.
Ik had dezelfde ervaring, mijn motor reed ook veel makkelijker dan mn lesmotor (Honda CB500).
Moet je straks dus nog een keer op en neer? Of wordt ie gebracht?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 apr 2021 19:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 96  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.