Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 14:03



Antwoord op onderwerp  [ 2396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 96  Volgende
Het grote motorfiets topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Als je een beetje kan motorrijden is een Harley echt geen stoomboot. Ik refereer wel naar een uit de touring serie, dus een Elektra Glide (standaard) of een Road King. Die dingen zijn te berijden als fietsen. Wel zwaar om te maneuvreren, maar eens in beweging niks mis mee. Menig touring motor op de bergpassen het nakijken gegeven.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


27 feb 2021 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Als ik mensen het nakijken wil geven stap ik wel in mijn Porsche. :drive:
Met de motor liever toeren bij een aangename temperatuur. Af en toe een terrasje pakken en dan weer door.
Eigenlijk hetgeen we nu jaarlijks met de P in de Eifel of het Sauerland e.d. doen maar dan op de motor.


27 feb 2021 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Kan Ewout wel volgen. Als je van een 911 droomt, dan ga je ook niet met een Toyota Celica beginnen 'om 't te leren'.
En je hoeft ook niet meteen met een 911 Turbo te beginnen.
Ik had me destijds overigens ook voorgenomen om eerst maar eens met diverse types te gaan rijden, maar ben niet verder gekomen dan een proefrit met een Deauville (met een vastzittende voetrem :bang:) en daarna een V-Strom. Die laatste reed zo lekker dat ik me daar verder op heb gericht. BMW staat ook nog steeds op de verlanglijst, maar na een proefrit op een R1200 R ben ik toch gaan twijfelen. Die V-Strom is zo gek nog niet.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 feb 2021 10:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Zo'n neppe 1100 Shadow kost geen drol. Als nu blijkt dat ik daar genoeg lol van heb bij 2K km per jaar dan mag hij blijven. Als ik merk dat ik elke keer mijn nek verdraai als er een Heritage Softail Classic voorbij komt rijden dan wordt hij op termijn vervangen.
Dan heb ik inmiddels ook genoeg ervaring om een motor van 360 KG te rijden.
Het kan ook nog zijn dat ik het na een paar jaar helemaal zat ben. We gaan het zien.
Wat een ander van mijn motorkeuze vindt maakt me niet zoveel uit. Ik ben best eigenwijs.. :mrgreen:


28 feb 2021 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Als je de lengte ervoor hebt kunt je prima zo'n Shadow 1100 kopen hoor. Het is wat anders als je als beginner van 1.70 op 1000cc racer wilt beginnen....


28 feb 2021 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik heb het hele gamma gereden. Begonnen met de oer-superbike, de Suzuki GSXR750 in 1986 en leren rijden bij de Hans Van De Ven Motorosportschool op circuit Zolder. Platgereden en vervangen door een Yamaha FZR1000 waar ik 119000 km mee gereden heb waarvan veel woon werk verkeer. Na een uitgelopen krukaslager kwam een Yamaha R1 model 2004 (eerste 1 op 1 motorfiets: 172pk voor 172kg met de mooie seatpipes). Mijn vrouw reed in die tijd ook met de motor (Yamaha Virago 750) dus iets gemoedelijker was aan de orde zodat we samen lekker konden gaan toeren en dat werd een HD Elektra Glide Standard 96 CI. Vrouw stopte met motorrijden (kleinkinderen weetjewel) dus HD ook weg. Na 4 jaar toch terug kriebels en dan kwam de BMW R1200GS LC die ik nog steeds heb. Ik heb grosso modo 350000 kilometer afgelegd op twee wielen (veel woon werk verkeer met de FZR en de GS).
Qua motorisatie is de R1 het fijnste waar ik ooit mee gereden heb, qua polyvalentie de GS. Met de GS kan je lekker toeren maar dat ding is ook een geweldige bochtenpikker en verassend snel.
Maar sinds ik de Porsche heb staat de GS in de garage aan de druppelaar, dus gaat die de verkoop in. Einde motor verhaal en dit keer definitief. Lekker erop uit met de Porsche samen met totmbo is zeker zo fijn.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


28 feb 2021 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
En zo heeft iedereen zijn eigen gedachte over hoe je het aanpakt.....vertrouwen opbouwen en wennen aan anderen in het verkeer.

Anticiperen, positie op de weg en en vlotjes rijden..... :thumleft:

@Ewout, veel rijplezier met je motor carrière... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 feb 2021 14:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Dit weekend weer wat geknutseld

Afbeelding


01 maart 2021 11:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
Ik les al op iets lichts en wendbaars, die 1100 VT is maar iets van 50 kg zwaarder. En daarbij: ik vind hem wèl mooi! :wink:

Alleen hier blijkt al uit dat je nog echt niet weet wat motorrijden inhoudt.
50kg op een motor is vergelijkbaar met 500kg bij een auto. Dat is echt heel veel.
Begrijp me goed, ik zeg dit niet om je aftezeiken(bij wijze van uitzondering :mrgreen: ), maar omdat motorrijden een fantastische, maar gevaarlijke hobby is.
Ik ben er 10 jaar geleden mee gestopt (op de weg, niet op circuit) na een bijna ongeluk, overigens mijn eigen fout.
Nu ouder en hopelijk wijzer weer gestart, maar met een hoop circuit-ervaring rijker.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 maart 2021 14:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
maar motorrijden bij kou en gladheid vind ik echt armoede, dan maar geen kerel zijn.

+1 :cheesy:

Ewout schreef:
Het kan ook nog zijn dat ik het na een paar jaar helemaal zat ben. We gaan het zien.

Heb er ruim een jaar over gedaan om te bepalen wat ik wilde. Toen heb ik die laten bouwen. Obv een Honda Dominator. Duurde ook nog een keer anderhalf jaar en een nier. Toen was hij klaar, heb er nog geen tweeduizend km op gereden en ding staat al heel lang werkeloos in de schuur. Ga hem binnenkort op MP knallen.... Dus Ewout - ik denk dat je strategie een goede is. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 maart 2021 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Met winterbanden goed te doen hoor :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 maart 2021 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik treed Cazzo bij wat gewicht bij motoren betreft.
Daarbij komt nog (en dat is dan voor mij persoonlijk belangrijk) hoe de gewichtsverdeling tot stand komt en hoe de geometrie van het chassis in mekaar zit. Zwaartepunt, wielbasis, balhoofdshoek, naloop, lengte achterbrug ...
Twee motoren die exact even zwaar zijn kunnen volledig verschillend sturen door verschillen in bovengenoemde zaken.
Bijna alle cruisers hebben een laag zwaartepunt. Ga daarmee een rondpunt op en je voelt de motor eerst traag insturen en dan naar binnen vallen.
Met hetzelfde gewicht en dezelfde inspanning kan je een toermotor veel makkelijker insturen en op koers houden en met een hoogpoter nog makkelijker.
Race georiënteerde motoren offeren voor een geweldige rechtuit stabiliteit op hogere snelheden dan weer wat wendbaarheid op.
Dus verkijk je niet op gewicht maar hou rekening met het karakter van de motor.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 maart 2021 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Op het moment dat je het eens bent met cazzo word het tijd voor een sabbatical:-)


01 maart 2021 14:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zeker inzake winterbanden :cheers:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 maart 2021 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
GinnFizz schreef:
Ik treed Cazzo bij wat gewicht bij motoren betreft.
Daarbij komt nog (en dat is dan voor mij persoonlijk belangrijk) hoe de gewichtsverdeling tot stand komt en hoe de geometrie van het chassis in mekaar zit. Zwaartepunt, wielbasis, balhoofdshoek, naloop, lengte achterbrug ...
Twee motoren die exact even zwaar zijn kunnen volledig verschillend sturen door verschillen in bovengenoemde zaken.
Bijna alle cruisers hebben een laag zwaartepunt. Ga daarmee een rondpunt op en je voelt de motor eerst traag insturen en dan naar binnen vallen.
Met hetzelfde gewicht en dezelfde inspanning kan je een toermotor veel makkelijker insturen en op koers houden en met een hoogpoter nog makkelijker.
Race georiënteerde motoren offeren voor een geweldige rechtuit stabiliteit op hogere snelheden dan weer wat wendbaarheid op.
Dus verkijk je niet op gewicht maar hou rekening met het karakter van de motor.


Klinkt logisch, duidelijk verhaal :thumleft:
Toch vergelijk ik het een beetje met de aanschaf van mijn Porsche destijds. De 964 was mijn jongensdroom en ik wilde hem omdat ik hem prachtig vond.
Voor aanschaf heb ik ook geen andere modellen gereden. Na 8 jaar plezier een 997 aangeschaft, die rijdt stukken beter maar toch heb ik geen spijt van de aanschaf van de 964.
Als ik bij aanschaf van mijn eerste Porsche voor de best rijdende binnen mijn toenmalige budget had moeten gaan had ik een Boxster S moeten kopen en ondanks de betere rij eigenschappen van laatstgenoemde wilde ik toch die luchtgekoelde 911.

Ik snap het verhaal van Cazzo ook heus wel dat de 40 kg verschil in gewicht en de andere gewichtsverdeling veel kunnen uitmaken, maar dat sterkt mij alleen maar in mijn huidige overtuiging eerst een VT 1100 aan te schaffen omdat het verschil tussen mijn lesmotor en de door mij gewenste HD zelf zo'n 150 kg bedraagt, en dat dus helemaal een grote overgang betekent.

Ik zei al dat ik eigenwijs was..... :mrgreen:


01 maart 2021 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Zeker goede keuze de VT 1100.

Ik heb zelf enige tijd op een nieuwe HD road king gereden . Een zware maar toch een super makkelijk te rijden toerbike. Mijn vrouw vond dat ook leuk om achterop te zitten terwijl ze op de BMW GS 1200 het een stuk minder leuk vond.
De VT 1100 zal een afgeleide zijn van de road king en denk dat deze ook erg makkelijk zal rijden. Succes met de zoektocht
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


01 maart 2021 16:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
Ik zei al dat ik eigenwijs was..... :mrgreen:
Absoluut niet Ewout, je doet precies wat ik aanreik, je let op het karakter van de motorfiets (dat bij jou past) en je maakt de voor jou juiste keuze.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 maart 2021 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
renetrzes schreef:
Ik heb zelf enige tijd op een nieuwe HD road king gereden . Een zware maar toch een super makkelijk te rijden toerbike.
Echt wel eh, vele motorrijders schatten de touring reeks van HD verkeerd in. Dat zijn echt geen tractors, maar fijn sturende motorfietsen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 maart 2021 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Vandaag de vfr opgehaald na de wintercheck incl. het vervangen van olie/filter en helaas ook een nieuwe accu moeten plaatsen want hij bleek zwakjes te zijn na de meting. In overleg gelijk laten vervangen want ik wil niet het risico lopen om onderweg met een kapotte te staan. 57 euro ipv 250 voor de ANWB.....

Voorlopig staat ook de vfr in de garage en wachtend op warmer weer....

78520
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 maart 2021 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Mooie fiets ook, die Honda.
Welke heeft je voorkeur, deze of dan toch de Duc?
Zomaar benieuwd. 8)


05 maart 2021 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Voor het betere zegmaar aktieve motorrijden de duc, in alle opzichten meer respons.... :thumleft:

en voor gemakkelijke km’s pak ik de laatste jaren meer de vfr.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 maart 2021 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik moet mijn plas nog even ophouden. De wachttijd bij het CBR is dusdanig opgelopen dat ik waarschijnlijk pas juni kan afrijden.
Nu dus motorpauze want ik heb volgens mijn instructeur nog maar een paar lessen nodig om even de puntjes op de i te zetten.
Wekelijks rondjes rijden a raison van 50 euro per uur is een beetje zinloos.

Jammer want afgelopen woensdag was het echt genieten met het zonnetje en weinig wind :drive: 8)

Ik mis dus het halve seizoen helaas.... :cry:


06 maart 2021 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Dat is balen inderdaad.
Maar ik zou je het seizoen niet laten afpakken, maar gewoon lekker af en toe rijden a 50 euro per uur.
Als je een nieuwe motor koopt en na een tijdje niet meer zo veel rijdt, ben je dat ook wel kwijt aan afschrijving dan


06 maart 2021 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik stap volgende maand wel weer een keertje op om het een beetje bij te houden maar wekelijks is onzin.
Verder ben ik een pauper die in de gezondheidszorg zit. Ik koop alleen tweedehandsjes! :mrgreen:


07 maart 2021 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Vervelend dat je nog zo lang moet wachten.

Vroeger had je een oefenvergunning in de gemeente, en was je onafhankelijk van rijscholen met eigen motor...een Suzuki t350. Man man wat was dat een verschil tov de schakelbrommer.

Paar lessen en tijdens het afrijden onderweg de hoofdexaminator kwijtraken..1973.... :salut:

78530
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


07 maart 2021 10:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 96  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], MY00


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.