Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:13



Antwoord op onderwerp  [ 2396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 96  Volgende
Het grote motorfiets topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
GinnFizz schreef:
De touring reeks van HD, de Elektra Glide dus en de Road King hebben een ander chassis dan de Softtails en Bobbers. Staat wat hoger van de grond. Bochtjes pikken gaat daar net wat beter mee. Maar geen vergelijk met Duc, KTM en BMW natuurlijk.



Dit had ik ook uit de tests begrepen. Verder schijn je, als het eenmaal rijdt, het flinke gewicht niet meer zo te merken, maar dat moet ik eerst zelf ervaren. :drive:


21 nov 2021 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Cazzo Super Veloce schreef:
Meekomen met wat?
Niet met een Speed Triple/Super Duke etc. Die een beetje gas geeft.
Is ook prima, daarvoor zijn ze niet gemaakt.
Voor mij is niets gaver dan met ons cluppie een weekje door de bergen te vlammen.
Nog nooit een HD oid gezien die aan kon pikken.


Ja duh, die willen met jou niet gezien worden! :twisted: :mrgreen:


21 nov 2021 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Insgelijks :mrgreen:
1 van de Cazzi heeft zelfs een HD, maar die neemt hij niet mee als we een stukje gaan rijden.:)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 21 nov 2021 12:03, in totaal 2 keer bewerkt.



21 nov 2021 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Helaas na reconstructie van mijn voet / enkel allemaal verkocht :cry:
Vond de S1000XR de fijnste


21 nov 2021 11:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Cazzo Super Veloce schreef:
Meekomen met wat?
Niet met een Speed Triple/Super Duke etc. Die een beetje gas geeft.
Is ook prima, daarvoor zijn ze niet gemaakt.

Meekomen met het meeste, maar zoals gezegd is het geen supersportmotor dus inderdaad niet met alles/iedereen.
Cazzo Super Veloce schreef:
Voor mij is niets gaver dan met ons cluppie een weekje door de bergen te vlammen.
Nog nooit een HD oid gezien die aan kon pikken.

Wel een Vespa? :mrgreen:

Een andere Vespa rijder schreef:
Kreeg van mijn ex een dag cursus "bergen" rijden.
Ik op mijn vespa naar het afgesproken punt net onder Eindhoven aan de A2 richting Maastricht.
Ik zag de andere rijders al grinniken toen ik aan kwam..
Vanuit daar naar de Eiffel, daar rondjes rijden met de voorste rijder met een oortje in (zoals bij de rijles) met de instructeur als 2de en dan de rest van het groepje daar achteraan.
Ik startte de dag achteraan een schoof steeds bij elke keer het volgende rondje 1 plekje naar voren.
Laatste rondje ik voorop, instructeur geeft me opdracht te gaan rijden, iedereen volgt.
Na 5 minuten flink wat krappe bochten hoor ik in mijn oor de instructeur lachen en daar tussen door mij vertellen dat ik wat rustiger aan moest doen..
We waren de rest al na 3 minuten kwijt ... :+

Echt je hebt niet inderdaad het vermogen als de bochten ruimer worden en de snelheden van de andere rijders omhoog gaan.
Blijft het echter onder de 100km/u een de bochten lekker krap een flink wat haarspeldbochten dan kun je het meestal juist meer dan goed bij houden. Meestal moet ik dan gaan inhouden.
Rijd dus ook het liefste achteraan, kan ik wat gaten laten vallen om ze vervolgens dicht te rijden.

:lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


21 nov 2021 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
We hebben in 2007 meegereden met Milaan-Taranto.
Fantastische rit van noord naar zuid Italië.
Reed ook een groepje Vespas mee, en 1 van die gasten, ik schat 60+, kon ongelofelijk sturen met dat ding.
Zat in shirtje en gewone broek op zn Vespa met een peuk in zn mond en ging keihard te keer. Prachtig om te zien en een tijdje achter te rijden. Ik zou het niet durven, maar die man had het geweldig naar zijn zin.
We moesten ook echt serieus sturen om hem af te schudden en als we dan een stop maakten kwam hij na een minuutje alweer aan rijden.
Maar ja die is opgegroeid in een land wat gemaakt is voor motorrijders.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 nov 2021 12:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Achja, dat meekomen… :?: ....met locals gewoon niet en met een paar keer gasgeven had ik in de gaten dat je dat niet ging lukken.

Later hoorde ik dat ze een sport van maken om buitenlanders uit te dagen. Maar daar trapte ik niet in, vakantie vieren op mijn eigen tempo en thuis vellig aankomen ipv wie het snelst de pas kon rijden.

Met slecht weer eind. ‘70 op de col de iseran zag je de locals niet…de watjes.

79731
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 nov 2021 12:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Cazzo Super Veloce schreef:
En Ewout, als je proef gaat rijden, neem je vrouw mee en probeer eens een noodstop te maken met 600+ kilo op 2 wielen.
Niets ten nadele van je vrouw uiteraard :mrgreen:

Soms moet je gewoon een keer ophouden met alleen maar in je eigen straat te jippie. Niet iedereen wil de hele dag maar laten zien dat hij een ouw jippie is die nog hard durft te rijden. Laat mensen toch eens gewoon in hun waarde. :bang:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 nov 2021 13:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
:thumleft:

Cazzo Super Veloce schreef:
We hebben in 2007 meegereden met Milaan-Taranto.
Maar ja die is opgegroeid in een land wat gemaakt is voor motorrijders.

Waarmee je dus zegt dat het een combinatie is van mens en machine :wink:

Lang geleden :oops: deed ik een KNMV VRO training met mijn GSX1100. Ik dacht dat een bepaalde oefening (keren op een smalle strook zonder voet aan de grond) met mijn motor niet te doen was. De instructeur pakte mijn motor, vroeg me achterop te gaan zitten en draaide vervolgens enkele 360's op die strook :shock:
"Alleen keren" zou dus geen probleem moeten zijn zei hij daarna :lol: :oops:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


21 nov 2021 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Straatje keren, achtjes draaien, slalom...ik zie al die pion oefeningen weer voor me... :pale:
Toch kan het geen kwaad om dat af en toe te herhalen volgens mij.


21 nov 2021 14:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
horn schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
En Ewout, als je proef gaat rijden, neem je vrouw mee en probeer eens een noodstop te maken met 600+ kilo op 2 wielen.
Niets ten nadele van je vrouw uiteraard :mrgreen:

Soms moet je gewoon een keer ophouden met alleen maar in je eigen straat te jippie. Niet iedereen wil de hele dag maar laten zien dat hij een ouw jippie is die nog hard durft te rijden. Laat mensen toch eens gewoon in hun waarde. :bang:

Slaat nergens op. Is een serieuze opmerking/waarschuwing. Ewout is een relatief onervaren motorrijder, dan is met 600kg onderweg zijn een hand vol.
Ook met ABS e.d.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 nov 2021 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Eens met Cazzo, voertuigbeheersing is wel erg belangrijk en zeker bij het motorrijden. Die 600kg is wel ff een dingetje om rekening mee te houden en dan is een aanvullende cursus motorrijvaardigheid met eigen motor geen luxe. Is nog erg leuk om te doen ook vind ik :D


21 nov 2021 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik ben wel eens met mijn zoon achterop in de ankers gegaan met de bmw. met abs en de hele reutemeteut, maar waar komt die 600 kilo in hemelsnaam vandaan ?
Maar in het algemeen, rij naar je kunnen en hou altijd een save limiet voor jezelf. Ik ken in Portugal wat racers ( auto en motor ) Wat zij kunnen is way beyond mijn limits.
Maar dat weerhoud mij er niet van heerlijke dagen op Portimao te hebben en vroeger op zandvoort. En dan rijden ze me maar om de zoveel ronden weer voorbij.


21 nov 2021 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
Afbeelding
410 kg rijklaargewicht.

Met 2 personen in motorkleding zit je wel op de 600 kg
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


21 nov 2021 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
ja duhh. wie gaat nou op zo'n ding zitten. mijn gs en xr waren zo'n 225 kg. ik ben een reus ( 2.05 mtr, 130 kilo ). maar met mijn zoon alles bij elkaar 400 nog wat kilo..
Met dat soort motoren kan je behoorlijk save rijden en dan haal je al hoogst illegale snelheden, kan ik je zeggen. ( wel stram na paar honderd km )


21 nov 2021 19:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
Straatje keren, achtjes draaien, slalom...ik zie al die pion oefeningen weer voor me... :pale:
Toch kan het geen kwaad om dat af en toe te herhalen volgens mij.

De oefeningen bij een VRO gaan wel wat verder dan wat je van het CBR moet kunnen voor het rijexamen :wink:
Erg leerzaam én leuk om te doen, dus een aanrader!
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


21 nov 2021 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Helemaal mee eens. Die rij cursussen zijn altijd goed om te doen.
De race cursussen in de winters bij Huub Vermeulen en Dick van Ieperen staan me nog altijd bij, heeft me meerdere keren "gered"
Kan me Huub Vermeulen nog goed herinneren . Ging ie op recht stuk staan en moest je rem wedstrijden doen.
Hij sprong altijd op tijd weg als nodig was , zei hij altijd .
Zal mijn zoon ook eens naar Zandvoort sturen. Kijken of ze van de oude garde nog hem een beetje wijsheid kunnen bijbrengen.
Hij wil ook aan het motorrijbewijs.........


21 nov 2021 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
@ EriC4C; Zeker, met handen los over een autoband rijden is best spannend, maar ook leerzaam.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 nov 2021 20:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
O.a. inderdaad, maar ook bijv. op snelheid de berm in sturen én er weer uit :wink:
Of een heel simpel, maar zeer waardevol advies aangezien je stuurt naar waar je kijkt: denk niet een boom een boom een boom, maar een gat een gat een gat :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


21 nov 2021 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
Dit had ik ook uit de tests begrepen. Verder schijn je, als het eenmaal rijdt, het flinke gewicht niet meer zo te merken, maar dat moet ik eerst zelf ervaren. :drive:
Dat is inderdaad zo. Mijn Elektra Glide Standard woog 335kg en ikzelf een 100tal. Dus toch ook 435kg in totaal. Zodra je nog maar stapvoets rijdt met een HD voel je het gewicht niet meer. Het zijn best goed uitgekiende motoren en geen traktors zoals velen (die nooit HD gereden hebben) denken. Dus als dit je keuze is, lekker doen zou ik zeggen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


21 nov 2021 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
ach met een harley kun je
niet sturen: https://youtu.be/sBngfmXsihc

of: honda CBR1000 vs ratlook HD: https://youtu.be/jXsoAdh5P5g

racer vs Harley: https://youtu.be/BFzhc3i0PRY
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


22 nov 2021 2:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Laatste filmpje had je al eens gepost. Die jap houdt het met twee vingers in zn neus bij. Gaat ook helemaal niet hard, luister maar naar het motorgeluid.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 nov 2021 4:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Mmmm…. Ik zie dat de HD-rijder oud ijzer onder z’n fiets aan het wegslijpen is en bijna de controle verliest. Lekker slim ook om in je t-shirtje langs die rotsen te rijden… ik ben er niet van onder de indruk


22 nov 2021 8:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Cazzo Super Veloce schreef:
Slaat nergens op. Is een serieuze opmerking/waarschuwing. Ewout is een relatief onervaren motorrijder, dan is met 600kg onderweg zijn een hand vol.
Ook met ABS e.d.

Ik quote je verkeerde post:
Cazzo Super Veloce schreef:
Nou je zat er behoorlijk naast met je voorspelling "echte motor"
Als je nu had geschreven "tweewielige Dixi"

Ik weet hoe je schrijft. Over voetbal, over VAG, over elektrisch rijden en over motorfietsen. “Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.” Maar deze vond ik er echt over. Prima als jij het niks vindt maar laat mensen in hun waarde en laat ze blij zijn met hun eigen keuze. Zonder eea maar langs jouw meetlat te leggen :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 nov 2021 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik heb al diverse cursussen gehad en het beste was de RMT, regionale motorrijvaardigheidstraning. De gehele dag: ‘s morgens theorie/individuele oefeningen en ‘s middags rijden met een groepje, toertocht. Onderweg wisselen en feedback…

Ooit een extra motorrijles genomen en samen met een KNMV’er onderweg geweest.

En tegenwoordig rij ik af en toe in een groepje mee waarvan eentje een instructeur is…..nadien feedback.

Het gaat niet om snelheid….maar je zichtbaarheid, positie op de weg, situaties herkennen……. :salut:

En met ‘racers’ ga ik niet mee op stap, toen niet en nu ook nog steeds niet want die herken ik gelijk… :?:

Na bijna 50 jaar motorrijden en een aantal schuivers hou ik het nog steeds vol, ondanks mijn ‘racer’…… :popcorn:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


22 nov 2021 10:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 96  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.