Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 12:59



Antwoord op onderwerp  [ 2410 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97  Volgende
Het grote motorfiets topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Een GS rijder van om het even welke generatie GS die deftig kan sturen, rijdt op de openbare weg met minder goed wegdek / bochtige wegen / bergpassen iedere sportieve motor gewoon zoek zonder een centje pijn. Ik ben zelf geen grote fan van Tele- en Paralever, maar eens op hellingshoek brengt niks het nog van de wijs, put, naad in de weg, wat los grind... het dendert en boendert overal door en desnoods over.

Ik las deze week in 2 tijdschriften een test van de nieuwe R1300GS, 1 titel vatte het mooi samen 'Bye bye concurrentie'. Ducati kan weer aan de bak met de Multistrada (die wel wat minder lelijk is). Maar de vermogens van allroads gaan nergens meer over, de originele R1100 had in 1994 iets van 80 PK, nu bijna het dubbele, om nog maar van de prijs & de eindeloze optielijst te zwijgen.

Yamaha is een trapje lager m.i. erg goed bezig met de Ténéré, veel uitvoeringen met voor elk wat wils - ook al zijn ze niet bepaald goedkoop te noemen. En het Euro-5 blok kunnen ze met andere mappings ook gebruiken in tal van andere modellen van opstappers, cruisers, toerers...
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


29 dec 2023 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
2.2VTEC schreef:
Een GS rijder van om het even welke generatie GS die deftig kan sturen, rijdt op de openbare weg met minder goed wegdek / bochtige wegen / bergpassen iedere sportieve motor gewoon zoek zonder een centje pijn.
Dat!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 dec 2023 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Mijn gevoel over de GS:
Ik heb wat ervaring met BMW en ook de GS (zie vorige pag) en eerlijk gezegd was de Multistrada 1200 een verademing tov de GS. Veel strakker rijgedrag en veel mooier motorkarakter. Omdat de Duc bij mij te vaak ‘stuuk’ was heb ik ‘m ingeruild voor een KTM 1190 advR, net zo krachtig, soepel en geschikt om snel én rustig te rijden. Probleemloos zijn geen van allen.

Bij de GS kreeg ik na 2 jaar lekkage op de prise-as, waarop BMW na 2 jaar en een paar maanden natuurlijk geen garantie meer gaf. Ook problemen gehad met de diff.(Nope, nooit met hogedrukspuit schoongemaakt) Of vriendjes die ineens werden bekogeld door de kleppen uit hun eigen motorblok en BMW die de andere kant opkeek.
De Duc Multistrada heb ik 2 jaar gehad. Als die reed was het pret! In die periode veel stilgestaan vanwege elektrische issues waar ook de dealer geen raad mee wist. Gescheurde voorvork gehad (naderhand vergoed gekregen vanwege recall Ducati, terwijl de recall in UK al maanden liep, wist NL nergens van af) en 4x de tellerunit mogen wisselen vanwege condens in de unit. Gelukkig de laatste nog net binnen garantie, want die krengen zijn duur!
Ik kon de Duc gunstig inruilen voor een KTM en daar heb ik tot de verkoop met een hele vette smile in de helm mee gereden. Ik heb de discussie al eerder met Cazzo gehad; zeker, ook daar waren problemen mee, maar het werd heel anders opgelost, KTM is veel schappelijker als het op garantie aankomt; zelfs ruim na de garantie heb ik een nieuwe achterkoffer gekregen of is de startmotor geüpgraded naar de sterkere 1290- versie.
De relatie met de dealer is van groot belang bij een motor moet ik zeggen. Bij deze motoren werd het onderhoud uitgevoerd door de dealer.

(Knuppel in’t hoenderhok)
De GS vind ik overschat, tuurlijk is het mooi en het merk heeft wel uitstraling. De cardan tov de ketting vind ik geen voordeel meer; een cardan is niet probleemloos en een goede ketting gaat bij normaal onderhoud heel lang mee.
KTM vind ik een goed alternatief, niet voor niets is de 1290 een paar jaar achter elkaar motor van het jaar geweest in de Europese lijstjes.

Mijn verhaaltje is niet bedoeld om op iemand z’n geliefde brommer af te kraken. BMW heeft een grote aanhang en ik hoor daar vaak dat er niets beters is. Ik ben daar niet (meer) van overtuigd
My 2cts


29 dec 2023 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
GinnFizz schreef:
2.2VTEC schreef:
Een GS rijder van om het even welke generatie GS die deftig kan sturen, rijdt op de openbare weg met minder goed wegdek / bochtige wegen / bergpassen iedere sportieve motor gewoon zoek zonder een centje pijn.
Dat!

Behalve als de sportieve motor een supernaked is als de Streetfighter of Speed Triple.

@Basic; nooit een Triumph overwogen? Volgens mij de motor met de minste problemen. Wel een triple.
BMWs zijn idd behoorlijk overrated. Veel te veel kwaliteitsproblemen, maar een ijzersterk imago. Zie je wel vaker bij Duitse producten.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 30 dec 2023 13:26, in totaal 1 keer bewerkt.



30 dec 2023 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
GinnFizz schreef:
: een HD is een steengoeie motor en geen tractor

Voor een motor uit het stenen tijdperk idd :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 dec 2023 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Cazzo Super Veloce schreef:
2.2VTEC schreef:
Een GS rijder van om het even welke generatie GS die deftig kan sturen, rijdt op de openbare weg met minder goed wegdek / bochtige wegen / bergpassen iedere sportieve motor gewoon zoek zonder een centje pijn.

Behalve als de sportieve motor een supernaked is als de Streetfighter of Speed Triple.
BMWs zijn idd behoorlijk overrated. Veel te veel kwaliteitsproblemen, maar een ijzersterk imago. Zie je wel vaker bij Duitse producten.
Dan had ik waarschijnlijk een supergoed exemplaar want nooit ofte nimmer problemen mee gehad.

Nog even dit: kameraad van mij die elke motortrip meereed had een Triumph Tiger met meer vermogen en soepeler dan de GS en elke bocht remde ik het gat terug dicht omdat een GS niet duikt (telelever) en eens er voorbij reed ik makkelijk van hem weg op een bergpas of op circuit. Beiden op dezelfde banden en hij met 25 pk meer. Dit niet om een discussie te beginnen maar om te illustreren dat een motor bij jouw rijstijl moet passen om er het maximum uit te halen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


30 dec 2023 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
@Ginnfizz: misschien zegt dat ook wel wat over de rijkunsten van deze vriend; 70% van de snelheid wordt bepaald door de rijder op de brommert.

@Cazzo, wel naar gekeken natuurlijk, het geluid van de 3-cilinder is gewoon geil.. maar het diepe stampen van een 2-cilinder overtreft dat! Moet jij weten met die 1098 ;-)


30 dec 2023 16:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Cazzo Super Veloce schreef:

Behalve als de sportieve motor een supernaked is als de Streetfighter of Speed Triple.

@Basic; nooit een Triumph overwogen? Volgens mij de motor met de minste problemen. Wel een triple.
BMWs zijn idd behoorlijk overrated. Veel te veel kwaliteitsproblemen, maar een ijzersterk imago. Zie je wel vaker bij Duitse producten.


Vergeet het, een veel te beperkte stuuruitslag versus een hefboom + te sportieve banden voor de kleine baantjes van de Ardennen / Zwarte Woud etc. Op glooiende en meanderende Eifel wegen heb je gelijk, maar dan liggen de snelheden al zo belachelijk hoog voor de openbare weg...

R GS is niet overrated IMHO, maar vast en zeker overpriced. En ze moeten opletten de koe niet teveel te willen melken, de afwerking van die kleine/instap 310 reeks is gewoon belabberd, wordt in India in elkaar GEFLANST. Als je in een showroom komt moet je de bedrading/bekabeling eens bekijken...

Disclaimer : ik ben bijna 2 jaar eerst als freelance, dan FT in dienst geweest als journalist / testrijder voor maandblad Motoren & Toerisme (BE), toffe tijd en geeft een mooi referentiekader.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


30 dec 2023 17:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Basic schreef:
70% van de snelheid wordt bepaald door de rijder op de brommert

Absoluut eens. Nadat ik een KNMV rijvaardigheidstraining op 't politiecircuit in Lelystad deed, durfde ik veel meer en ging vlot rijden 'n stuk makkelijker. Is ook zeker een aanrader om te doen, en ook heel erg leuk.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


30 dec 2023 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
2.2VTEC schreef:

Vergeet het, een veel te beperkte stuuruitslag versus een hefboom + te sportieve banden voor de kleine baantjes van de Ardennen / Zwarte Woud etc.

Als je slechte wegen bedoelt; eens, in alle andere gevallen is een supernaked superieur. Betere remmen, meer grip, meer vermogen en veeeel lichter.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 dec 2023 18:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Basic schreef:
@Cazzo, wel naar gekeken natuurlijk, het geluid van de 3-cilinder is gewoon geil.. maar het diepe stampen van een 2-cilinder overtreft dat! Moet jij weten met die 1098 ;-)

Klopt een twin is de gaafste configuratie. Veel power en het mooiste geluid. Maar een Triumph blijft heel ;)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 dec 2023 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
“Klopt een twin is de gaafste configuratie. Veel power en het mooiste geluid.”
Tot daar heb ik het gelezen :-)
De hele sfeer van KTM is toch geweldig? Ik heb de leukste sokken van de wereld, bijeenkomsten zijn dikke pret en wat ik al eerder zei, elke motor heeft z’n bijzonderheden, waar het om gaat is hoe het wordt opgelost. Ik weet nog toen in 2004 de grotere KTM’s (990) op de markt kwamen, er onvoldoende rekening is gehouden dat de blokken op de Duitse Autobahn stukliepen door constant voluit rijden. Ook toen nam de fabriek z’n verantwoordelijkheid door heeeel veel blokken te vernieuwen. Dat zie ik niet gauw gebeuren bij andere merken. En die houding heb ik ook gevoeld.
En daarbij, ik heb geen noemenswaardige problemen gehad met m’n 2 KTM’s. De startmotor die is vervangen namen ze met een beurt mee, omdat als het koud was, hij minder snel startte.


30 dec 2023 19:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik zit momenteel aan mijn 5de GS. Ik heb vorig jaar mijn 2018 LC GS verkocht en terug een luchtgekoelde 2012 Triple Black GS gekocht. Het beste wat men ooit gemaakt heeft.
Hieronder enkele van mijn moto's ooit gehad.
5 Honda's
2 Aprilia's
30 Ducati's
6 Triumph's
5 Vespa's
En dan vergeet ik er nog wel een paar zoals enkele enduromerken.

Bijna 45 jaar motorervaring laat zijn sporen na. :bigsmurf:

Het moment dat ik koos voor een GS, is wat hier al eerder aangehaald is en dat was de moment dat ik met mijn Ducati van het "kaske naar de muur" gereden werd door enkele GS'en in de Alpen. Enkel op de rechte stukken kon ik mee maar eenmaal in de bochten, vergeet het maar met eender welke motor. En, niet te vergeten, de moment dat heel mijn lichaam begon pijn te doen, wegens leeftijd, als ik weer maar eens van mijn Ducati kroop. :cry:

Maar gisteren met het, eindelijk, iets of wat droge weer een zalig ritje met de Vespa gedaan en is zeker zo leuk.
82452


31 dec 2023 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
De prijs en kwaliteit verhouding valt bij mij ook onder de gehele beoordeling, een GS is bij mij dan overrated.
Ik heb nu een 3 cilinder en kom van een V-twin, ik heb toch liever de V-twin.


31 dec 2023 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Basic schreef:
“Klopt een twin is de gaafste configuratie. Veel power en het mooiste geluid.”
Tot daar heb ik het gelezen :-)
De hele sfeer van KTM is toch geweldig? Ik heb de leukste sokken van de wereld, bijeenkomsten zijn dikke pret en wat ik al eerder zei, elke motor heeft z’n bijzonderheden, waar het om gaat is hoe het wordt opgelost. Ik weet nog toen in 2004 de grotere KTM’s (990) op de markt kwamen, er onvoldoende rekening is gehouden dat de blokken op de Duitse Autobahn stukliepen door constant voluit rijden. Ook toen nam de fabriek z’n verantwoordelijkheid door heeeel veel blokken te vernieuwen. Dat zie ik niet gauw gebeuren bij andere merken. En die houding heb ik ook gevoeld.
En daarbij, ik heb geen noemenswaardige problemen gehad met m’n 2 KTM’s. De startmotor die is vervangen namen ze met een beurt mee, omdat als het koud was, hij minder snel startte.

Ik bedoelde met heel blijven tov de 1098. Die begon ooit zijn leven als 848, tot er een klep brak tijdens een trackday op Spa.
1098 blok ingebouwd, getuned door Biggelaar. Vervolgens brak de krukas op Assen. Goed geholpen door dn Big en weer opgebouwd.
Quickshifter gemonteerd en toen liep de bak vast :lol: .
Toch zou ik voor op het circuit (als ik 20 jaar jonger was)nix anders willen dan een dikke V twin Duc. Man wat een klappen geeft dat als je de bocht uit accelereert, ongekend :ba:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 dec 2023 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Lol!! Ik weet wat je bedoelt. Een maat van mij reed de 1098sp met Termignoni’s 58mm(?). Hij mocht ‘m pas starten aan het eind van de straat omdat anders diverse alarmsystemen werden getriggerd… fijn hoor ;-)


31 dec 2023 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Als 't gaat over rijbeleving, dan ben ik 't eens met alle forummers die een twin prefereren. Het geluid is (doorgaans) net zo verslavend als van een 6-cilinder boxer :wink:. Ik heb 2 Triumphs gehad, een compromis tussen 2- en 4 cilinders. Mooie techniek, en met de juiste uitlaat klinkt 't ook wel lekker, maar niet zo lekker als een twin.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


31 dec 2023 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Net weer een rondje van mn V-twin genoten. Was wat frisjes, en het tanklampje knipperde, maar heb t gered! Uurtje was net te doen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 jan 2024 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Respect! Met dit weer kom ik niet op straat met de motor, veeeeel te koud!
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


07 jan 2024 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Naast mijn auto's ook altijd motoren gereden, begon al als puber met een 125cc luchtklapper in mijn zundapp 517 frame te lepelen, ver voor ik 16 was om uberhaupt een brommer te mogen rijden. Na eenmaal mijn auto en motorrijbewijs gehaald te hebben een heel rijtje motoren gehad, Honda XLR650, Kawasaki ZXR400, ZXR750, KTM GS400, Ducati 748E, Ducati 998S, Honda CRF400R, Ducati 1098S, Ducati Hypermotard, Ducati 996SPS (na 9 jaar bezit vorig jaar verkocht) en thans sinds een 10 tal jaar nog een Zundapp 517 met jawel een luchtgekoeld 125cc blok eronder (op motor kenteken). Altijd een weg en offroad motor tegelijkertijd gehad. Vorig jaar ook nog een elektrische crosser gehad (op brommer kenteken maar 'opgevoerd') maar na een paar waarschuwingen en uit eindelijk bekeuring (woon aan het strand en crosste er mee door duin en over strand) deze maar verkocht, geen plek voor in de randstad. Met de Ducati's heb ik veel trackdays gedaan, van Losail (woonde paar jaar in Qatar) tot Assen, Zandvoort, Mettet, Spa en Zolder aan toe.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


09 jan 2024 13:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Met het risico dat ik door de mods op mijn vingers wordt getikt (want het is hier geen motorforum en dit ook geen verkooptopic), maar voordat ik het op MP zet:
Iemand interesse in een universele 3-delige tassenset? Is met klittenband en riempjes eenvoudig op vrijwel iedere motor te monteren en is inclusief integrale regenhoes en 2 waterdichte binnentassen.
1x 40l en 2x 20l. Als nieuw, slechts een paar keer gebruikt (daarna had ik een motor met 3-delige alu-kofferset).
Mag voor een zacht prijsje weg: €25. Bij voorkeur ophalen in Breda.

Ik heb even geen foto bij de hand, maar ze zijn nagenoeg hetzelfde als deze:
Afbeelding

Bij interesse graag PB.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


09 jan 2024 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Topic weer eens leven in blazen.

82854

Ouwe Triumph in de winter wat opgewaardeerd.
WP USD met dikke Brembo's en een stuurdemper.
Hoge compressie zuigers, snellere nokkenassen, Mikuni flatslides met open kelken, 6-bak.

resultaat + 20pk, stuurt als een scheermes en gaat als een raket.
:ba:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 apr 2024 11:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
991.2 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Hey Cazzo,

Kijk eens hoe goed wij overeenkomen :cheers:


82855

Zonder twijfel een collectors item!


16 apr 2024 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Oude gele nummerplaten zie je hier niet vaak meer, ik had MJL985 ergens rond 1995 op mijn Yamaha RD350.
Dus dit zal een plaat zijn van een paar jaar later. Knappe moto die SpeedT altijd al gevonden :thumleft:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


16 apr 2024 14:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
991.2 4S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Misschien had jij voor je Yamaha een andere moto?
Want de mijne is van september 1994 en heeft nog dezelfde nummerplaat van toen.


16 apr 2024 14:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2410 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.