Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 21:25



Antwoord op onderwerp  [ 2410 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 97  Volgende
Het grote motorfiets topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
@Dial_888:

Gewoon houden, prachtige fiets man.
Alhoewel, blijft wel een racehouding, hoelang ga je dat nog volhouden..... :mrgreen:


02 aug 2020 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
En als ik niet kan rijden dan gaat hij zelfs dan niet weg....mooi in de achteruitbouw stallen en kijken.

Racehouding valt mij mee, ok stadsverkeer is een drama vanwege de bediening/karakter maar eenmaal op snelheid dan kun je het rijden prima volhouden. Alleen merk ik wel dat ik eerder pauzes neem omdat ik anders kramp in mijn heupen krijg... :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 aug 2020 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
En als je geen nieuwe motor neemt had je tenminste een handgemaakte uitlaat bij Startwin kunnen kopen. Of is dat geen hobby meer van ze.


02 aug 2020 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
nou idd dat weten ze zeker, maar nu onder de huidige regels /discussie totaal onverantwoord, helaas....
Laat ik het zo zeggen, als ik langs zou rijden, dan halen de dames/heren hun wasgoed binnen ivm vermeend onweer....


02 aug 2020 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
77355

Kon de R80 G/S Paris Dakar niet weerstaan, niet qua looks en niet na proefrit.
Alleen die (dubbele) benzinekraan blijft een dingetje :wink:


02 aug 2020 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
alvin01 schreef:
nou idd dat weten ze zeker, maar nu onder de huidige regels /discussie totaal onverantwoord, helaas....
Laat ik het zo zeggen, als ik langs zou rijden, dan halen de dames/heren hun wasgoed binnen ivm vermeend onweer....

Die van mij zijn netjes, dus met dB-killers van Startwin..... :salut:

En die discussies......iedereen heeft momenteel ergens last van. Motorrijders weren op dijken, atb’ers/wielrenners zijn ook al een plaag en hierna komen oudjes met hun e-bikes in beeld.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


03 aug 2020 6:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik vind ook dat motorrijders, wielrenners en oudjes op E-bikes op dijken geweerd zouden moeten worden!
Kan ik lekker :drive: met de P.
Als ik dan mijn motorrijbewijs heb veranderen we de spelregels :mrgreen:


05 aug 2020 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Oh, ik zie ook een 60 miner maatschappij aankomen, gaat morgen bekend worden, pfffff. :oops:


05 aug 2020 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
Ik vind ook dat motorrijders, wielrenners en oudjes op E-bikes op dijken geweerd zouden moeten worden!
Kan ik lekker :drive: met de P.
Als ik dan mijn motorrijbewijs heb veranderen we de spelregels :mrgreen:

Ach, waar ik woon en rij heeft niemand last van mij. Probleem doet zich voor in overbevolkte gebieden waar men op een mooie zondag elkaar ‘opzoekt’, en tevens het liefst in hele grote groepen..... :mrgreen:

Na het eten ff goedkoop tanken in DL en de wegen helemaal voor mezelf.... :thumleft:

77370
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


06 aug 2020 7:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Maar de dijk langs de IJssel tussen Terwolde en Hattem is toch geen overbevolkt gebied? Maar wel als er hele hordes motorrijders en allerlei soorten fietsers zo'n dijk gaan bezetten. Ik snap best dat de aanwonenden daar horendol van worden. (van die motoren hè...)


06 aug 2020 9:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Tsja. Hele discussie hier in het dorp over wielrenners. Tot nu zie je door de afsluitingen wegens covid dat men bepaalde wegen niet meer in mag en ook de winkelstraat is afgesloten voor wielrenners en motorrijders. Eerlijk, is echt top. Geen drukte meer, malloten die de tour denken te fietsen (en werkelijk, fietsen als malloten) en geen herrie van uitlaten. Ik klink als een oude l@l, maar dat mag van mij altijd zo blijven. Zal vast niet iedereen met mij eens zijn:). Als je de tour wilt fietsen of met je motor een tour wilt doen, pak de niet drukke routes buiten de dorpen. Zo, ik ga weer genieten van het weer. En nieuwe bandjes onder de 911 laten zetten, waar een mens al blij van kan worden..


06 aug 2020 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Heb deze week wat weggetjes in de Achterhoek (rond Varsseveld en Zelhem) verkend, gewoon op de gok af en toe links of rechtsaf. Erg leuk, en je komt nog eens ergens, zoals Wichmond, Keijenborg en Hengelo Gld. Terugweg over de snelweg was afzien. Saaaaai, 100 km/u met de motor van Zevenaar naar Leiden.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 aug 2020 14:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Snelweg is sowieso saai ---- en helemaal met 'n gangetje van 100 km/uur.

Het is gelukkig wel beter voor het behouden van je gehoor :P


Wie heeft er overigens allemaal een communicatie-systeem in de helm :?:

ik zag er nooit het nut van in en gebaarde wel naar TOTMBO of andere mede-groep-rijders als er een pitstop ingelast moest worden. Maar nu TOTMBO en ik beide een setje in de helm hebben is het dubbel gezellig rijden :D


06 aug 2020 15:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik rij altijd alleen, en hoef dus alleen tegen mezelf te praten. Maar ik versta mezelf niet, want heb oordoppen in :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 aug 2020 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik heb een Midland BTX Pro, werkt zoals het hoort. Navi aanwijzingen, telefoon, FM radio en communicatie met mijn motormaat die een Sena SRL2 set ingebouwd heeft: onderweg werkt het verbluffend, zeker 500m zonder obstakels prima geluid en verstaanbaar op toursnelheid, AGC en noise canceling werkt echt welen uiteraard Systeemhelmen in gesloten toestand

Recentelijk alleen naar Amsterdam gereden, jaja het moest een keer van komen, was de FM radio wel een aangename afwisseling met een saaie gangetje van 100.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


06 aug 2020 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Mijn vrouw en ik rijden beide zelf en hebben beide het Schuberth SRC System C3 /
Communicatiesysteem. Zonder het systeem vinden wij het samen rijden veel minder leuk. Ideaal om elkaar onderweg ergens op te wijzen, eventuele gevaren of iets leuks of om te overleggen welk terras wij gaan zitten. Uiteraard ook verbonden met de navigatie en de mobiel voor eventueel muziek als ik alleen rijd.
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


06 aug 2020 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Gaius schreef:
Mooi zo’n 888. Heb mijn Duc weggedaan want langzaam rijden met een sportfiets lukte niet goed. Verkeerspleinen dienden vooral om zoveel mogelijk bochten te pakken. Zit wel weer naar motoren / Ducs te kijken. Zou een oude Liberator wat zijn of een Diavel of ...l

Wat dacht je van een XDiavel :lol:
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


13 aug 2020 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Naast m'n Boxster S 987 van 2006 heb ik de mazzel regelmatig van een Ducati Monster 1200S gebruik te kunnen maken.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


13 aug 2020 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ik ben tijdens mijn eerste rijles eergisteren niet verder geweest dan de 3e versnelling op een 600cc Honda. Ik mag hier in dit topic eigenlijk niet eens meepraten. :mrgreen:


14 aug 2020 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
ben wel benieuwd, is dit een hele andere wereld, zo'n eerste keer op de motor? Doodeng of viel het mee?


Laatst bijgewerkt door mark996 op 14 aug 2020 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.



14 aug 2020 14:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Het is net als vroeger op de brommer,alleen gaat het iets sneller.
En opvoeren en rollerbankjes hoef je ook nooit meer bang voor te zijn.
Alleen voor cjib fanmail.


14 aug 2020 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Ewout schreef:
Ik ben tijdens mijn eerste rijles eergisteren niet verder geweest dan de 3e versnelling op een 600cc Honda. Ik mag hier in dit topic eigenlijk niet eens meepraten. :mrgreen:

Bwaah, alles went. Eerst is het overweldigend en dan komt de rust en het ontdekken en vooral het verstandig genieten. Rij ondertussen al 37 jaren motor en het blijft echt wel héél erg fijn om te doen. Succes en veel plezier.
:thumleft: :ba:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


14 aug 2020 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
mark996 schreef:
ben wel benieuwd, is dit een hele andere wereld, zo'n eerste keer op de motor? Doodeng of viel het mee?


Het is erg leuk om te doen. Ik heb alleen vroeger nooit een schakelbrommer gehad. De bediening is dus wel even wennen.
Daarnaast voel je je zo'n eerste keer wel een kruk op de weg met een grote letter L achterop..... :wink:


14 aug 2020 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
respect hoor!

Ik heb thuis een paar dingen moeten beloven ooit om een P te mogen kopen. Een was dat ik nooit een motor zou gaan rijden, dus helaas ik sla even over.. Ik ken mijzelf, ik zou anders allang zo'n Ducati of een Yamaha met die onuitspreekbare naam hebben, veel te link :wink:

Succes met de rest van de lessen 8)


14 aug 2020 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Mooi te lezen dat je het oppakt.... :thumleft:

Ik rij al 47 jaar, en nog steeds met veel plezier en wissel mijn motoren af met mijn luftie.... :drive:

Alleen vd week, dinsdag avond, was het niet fijn toen ik rond Arnhem in een vette bui terecht kwam, zag het schuim al omhoog bubbelen. Gelukkig was het voor Zevenaar alweer droog en kon ik daarna de droge A18 en N18 pakken.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


14 aug 2020 15:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2410 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 97  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franz


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.