Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het grote motorfiets topic

22 nov 2021 22:25

Basic schreef:Klopt en ook heel belangrijk, maar ook leuk is zo'n trial cursus of een off road dag met Henk Seppenwoolde om te leren driften. (niet met je Road King :mrgreen: )


Vergeten te melden dat ik ook gedaan heb, op het UT terrein hier..

Langzaam rijden is best moeilijk, en ook vermoeiend….. :?:

Re: Het grote motorfiets topic

22 nov 2021 22:30

Hier ook, div VRO cursussen, racecursussen in binnen- en buitenland, recent nog trialclinic.
Allemaal heel waardevol.
Je wordt er echt een betere en veiligere motorrijder van.

Re: Het grote motorfiets topic

23 nov 2021 9:57

Het grootste gevaar bij motor rijden is je rechterhand (:

Re: Het grote motorfiets topic

23 nov 2021 10:07

Klopt inderdaad maar die rechterhand wordt vanuit je hoofd gestuurd. Het grootste gevaar is overmoed, slecht inschatten en niet willen onderdoen voor anderen.

Re: Het grote motorfiets topic

23 nov 2021 20:55

Ik heb al veel meegemaakt in mijn motor loopbaan, het meest knullige was iemand die notabena gewaarschuwd werd door de banden monteur om zijn nieuwe achterband in te rijden en reeds na 20 meter onderuit ging bij Motorhuis ‘Safe’…. :scratch:

Gewoon een onhandige rechterhand…. :salut:

Re: Het grote motorfiets topic

28 nov 2021 10:00

Toen ik twee nieuwe banden onder de mijne had laten zetten (waar dat glimmende laagje nog op zat) kwam ik na 50 meter bij een rotonde met nieuw asfalt. Daar ben ik heeel voorzichtig overheen gereden. :mrgreen:
Heb toen een rit van ca anderhalf uur gemaakt over een bochtige route en ben steeds een klein beetje harder de bocht door gegaan. Daarna was het laagje wel weg. :drive:

Gisteren nog even met TOTMBO naar de dealer geweest zodat ze de ULtra Limited eens van dichtbij kon zien en proef kon zitten op de duo.
Als ik wil kan ik hem een dagje meekrijgen om uit te proberen en dat ga ik op een zonniger moment zeker doen.
Ze is inmiddels zover dat ze zegt "Je hoeft je geen zorgen te maken, die motor komt er heus wel maar niet nu direct. Ergens volgend jaar ofzo".

We maken dus progressie! :lol:

Re: Het grote motorfiets topic

28 nov 2021 10:04

Cazzo Super Veloce schreef:Je wordt er echt een betere en veiligere motorrijder van.


Motorrijders zijn vaak ook de betere autorijders :wink:

Re: Het grote motorfiets topic

28 nov 2021 12:08

Wat ik begrepen heb van bandenleveranciers is dat ze niet meer gebruik maken van een soort siliconenlaag tegen uitdroging,dat glimmende gedeelte is nu al weg na 100 mtr.

Re: Het grote motorfiets topic

28 nov 2021 12:54

Ewout schreef:...Ze is inmiddels zover dat ze zegt "Je hoeft je geen zorgen te maken, die motor komt er heus wel maar niet nu direct. Ergens volgend jaar ofzo".

We maken dus progressie! :lol:

Hoeveel flessen Barolo of Amarone heb je er inmiddels tegenaan gegooid? :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

28 nov 2021 13:01

2 stuks, verspreid over 2 avonden. :mrgreen: :cheers:

Re: Het grote motorfiets topic

28 nov 2021 13:18

Ewout schreef:Ze is inmiddels zover dat ze zegt "Je hoeft je geen zorgen te maken, die motor komt er heus wel maar niet nu direct. Ergens volgend jaar ofzo".
We maken dus progressie! :lol:
Maak jezelf niets wijs Ewout, zo zeggen vrouwen "geen denken aan, zet dat maar uit je hoofd". :popcorn:

Re: Het grote motorfiets topic

28 nov 2021 13:20

Zowel mijn 964 destijds als de 997 nu zijn er ook op die manier gekomen... 8) :wink:

Re: Het grote motorfiets topic

28 nov 2021 13:41

Dat denk jij :lol:
Ik zei tegen haar "geef hem ook iets nieuws om mee te spelen" :^:

Olaf schreef:Motorrijders zijn vaak ook de betere autorijders :wink:
Hebben inderdaad vaak beter verkeersinzicht en anticiperen beter :thumleft:

Re: Het grote motorfiets topic

05 dec 2021 10:34

Dan doen ze hier een beetje stoer op hun Duc met een armoedige 200 PK.
Dit is pas hard! :wink:
Hij heeft zijn schaamrandjes er zelfs nog op zitten. :mrgreen:

https://www.ad.nl/auto/elektrische-motorfiets-verbreekt-wereldsnelheidsrecord~acb4b183/

Ik geeft eerlijk toe dat ik dit niet zou durven.....

Re: Het grote motorfiets topic

05 dec 2021 13:00

Misschien maak je nog kans in de categorie 'snelste-manueel-therapeut-die-ook-Porsche-rijdt op een zwarte V-twin chopper' :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

05 dec 2021 13:14

Als je er "in Nieuwerkerk ad IJssel" aan toevoegt maak ik zeker een kans! :mrgreen: :cheers:

Re: Het grote motorfiets topic

05 dec 2021 13:19

Zelfs dan nog niet, ben ik bang :)

Re: Het grote motorfiets topic

19 feb 2022 20:07

Als het droog is en niet vriest ga ik toch altijd een stukje rijden.
Op de B-wegen door de polder was het vandaag nog wel opletten op de stukken waar de wind van opzij kwam.
Ik kwam overigens weinig andere motorrijders tegen.
Staan jullie motoren nog in de garage of onder de hoes of rijden jullie het winterseizoen ook door?

Re: Het grote motorfiets topic

19 feb 2022 20:09

Staat nog onder de hoes,wachten op +- 20 graden.
Ik ga voor mijn lol niet rijden met deze temperaturen en condities.

Re: Het grote motorfiets topic

19 feb 2022 21:01

Onze motoren staan nog geschorst, met volle tank, lekker warm in de garage aan de druppellader.
Wanneer het boven de 15 graden is zullen ze weer in de belasting komen, samen met mijn vrouw weer te gaan toeren.
Afbeelding Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

19 feb 2022 21:33

Mooie motoren! Op welke van de twee rijdt je vrouw?
Of wisselen jullie af?

Re: Het grote motorfiets topic

19 feb 2022 21:48

Mijn vrouw rijdt op de gele. Volledig customised, airbrush vlammen, 240 achterband, verlengde tank, verlaagd, afgemonteerd met veel Thunderbike onderdelen. Is hard werken voor haar, stuur is 103 cm breed.

Re: Het grote motorfiets topic

19 feb 2022 22:53

@Ewout: ik probeer ook regelmatig te rijden, mits droog en boven een graad of 7. Ben ook niet zo'n fan van wind, 4-5 bft is de grens.
Heb net een nieuwe helm gekocht ( Schubert C4), stuk stiller dan de Nolan. Maar nog niet echt kunnen testen.

Re: Het grote motorfiets topic

20 feb 2022 12:20

Triumph staat aan druppellader, niet geschorst. Maar ben een mooiweerrijder en bijna nooit alleen op pad.
Zal nog wel paar weken duren voor we weer een stukje gaan rijden.

Re: Het grote motorfiets topic

20 feb 2022 12:49

Ik zit nog in de fase dat het allemaal te leuk is om weken/maanden niet te rijden. De lagere temperaturen neem ik voor lief.
Echt lekker is het natuurlijk vanaf een graadje of 15. Dan is een terrasje halverwege ook een stuk leuker.
Over een paar jaar zal de motor waarschijnlijk ook vaker stilstaan in de winter. Met de Porsche rijd ik, in vergelijk met de eerste jaren met de 964 (10-12K pretkilometers/jaar) ook veel minder (nu 3K /jaar).
Ik hou de 997 omdat ik waarschijnlijk binnen een jaar of 2-3 samen met TOTMBO op vakantie ga (zonder de kinderen) , dan is een trip met de cabrio naar Italië natuurlijk een feestje.
Plaats een reactie