We hebben er 6000 in the UK, waarvan 2500 mobiel.
Nu, ze moeten allemaal hel geel zijn er er staat 300 m voor de flitspaal een bord met "camera".
Allemaal netjes volgens de regels en op 1-2-3 had het UK volk zich aangepast om zich in de bebouwde kom aan de snelheid te houden. En zo hoort het ook, rond scholen en spelende kinderen, shoppende mensen enz.
Gelukkig worden er op de motorweg 's nachts niet zo veel controles gedaan, en zo ook niet op de landwegen tenzij deze wegen/punten bekend staan voor hun ongevalgevaar.
Nu, een stapje erger dan Vlaanderen hebben we al: dat is de zogenaamde SPECs camera's....


Which UK speed camera has caught the most motorists?
SPECS average speed camera systems utilise state of the art video system with Automatic Number Plate Reading (ANPR) digital technology. Consisting of a minimum of two cameras each fitted with infra red illuminators fitted on gantries above the road, so they can work day or night. SPECS speed cameras work out the vehicles average speed, given the time it takes to drive between the two camera positions. A single SPECS speed camera in Nottinghamshire on the A610, has caught almost a third of the speeding drivers in the county and has resulted in £4.2m in fines.
Kerr bloody ching!
de reden waarom jij boetes hebt met die ketel van jou is dat je 16 inch fuchsen met, wat 205/55/16?, eronder hebt liggen en de speedo gecalibreerd is voor 15 inchers 185/70/15....
Calculeer hier maar eens even het verschil tussen 205/55/16 en 185/70/15 (of 195/65/15)
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html*edit: met de 16 inchers zou je speedo 1.3% te snel lezen tov de originele 15 inch TENZIJ je wagen kwam met de Comfort fuchsen in 14 inch en dan, in vergelijking met de bandenmaat 185/70/14 leest de speedo 2.8% TE LANGZAAM*
Hoedanook, het enige dat je kan doen is de speedo hercalibreren, en dat is een specialist jobbie....prijs: denk 3 boetes.

Bert