Na de GT3 zou de cup auto er komen, dit bleek toch te ambitieus te zijn (kosten te hoog).
Meer dan een half jaar aan het zoeken geweest naar een goed alternatief, maar het wilde niet lukken.
Vriend Dominicus kwam ineens met enthousiaste verhalen over een aangepaste 911 3.2 en die gaat het dus worden (waarvoor ik hem best dankbaar ben, want dit is echt een unieke auto die prima bij me gaat passen)!
Ik ben geen techneut maar ben op mijn gevoel afgegaan en die auto gaat als een kogel.
Na de GT3 dus over naar "oldskool": luchtgekoeld, geen airco, geen stuurbekrachtiging, enz.
Wat is het dan wel (DO help me even als ik fouten maak).
Het is in de basis een 3.2 uit '87 maar met 964c2 (tweede serie) motor, aangepaste DME/inlaat/uitlaat, onderstel is geoptimaliseerd voor circuit (schroefset) remmen en blokken van 993, 17" ruf velgen (en als het lukken wil een extra setje velgen met slicks erbij).
Uitproberen op de openbare weg is leuk, maar ma/di 5 en 6 oktober ga ik er flink mee aan de slag want via Paul Geeris Racing Team is het mogelijk om 2 dagen te rijden op een van de mooiste circuits op deze planeet: Spa Francorschamps. Een verslag daarvan zal zeker volgen.
Buiten dat zal er ongetwijfeld een ritje richting die mooie tolweg bij onze oosterburen aankomen om daar de nodige rondjes te gaan maken.
De auto is nagenoeg "race klaar" met nog wat kleine aanpassingen kan ik volgend seizoen eventueel mee gaan doen aan races bij de DNRT of YTCC.
