Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:01



Antwoord op onderwerp  [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Gave truien, ik heb ze ook al gezien met Landrovers en andere auto's. Lekker fout.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


23 nov 2017 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Hoeken met een 850....

https://youtu.be/D-ouO8Ii74s

Deze gast rijdt apestrak met die Volvo!


03 dec 2017 10:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Jan Lammers ook....

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 dec 2017 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Jan gaat met alles hard.


03 dec 2017 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
horn schreef:
Jan Lammers ook....

Afbeelding



Jan Rydell? :scratch:

:wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


03 dec 2017 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
https://youtu.be/TphinAwzWp0


03 dec 2017 19:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Hoe bevalt jouw V70, Willem? Nog blij mee?


03 dec 2017 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Jazeker, die gaat voorlopig nog niet weg. Heb net afgelopen weekeinde de automaatbak laten flushen tijdens
een technische dag van het V70 Forum.

TOTMBO (aka Sigrid) rijdt er het meeste in en er staat inmiddels al bijna 200K op de klok maar loopt nog als een zonnetje. 2 jaar geleden de camper verkocht dus er ook al 2 zomervakanties (Zuid Frankrijk en aan de Atlantische kust) mee op pad geweest, dakkoffer erop, heerlijke reis auto :drive: :thumleft:


03 dec 2017 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Mooi man. Ik heb er twee gehad, een 2.5t AWD en een R. Mooie herinneringen aan. Topautos!


03 dec 2017 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Nieuwe V60 besteld. Een D3 (België = diesel in de lease...) met automaat in Momentum uitvoering en in de kleur Pebble Greg icm Amber kleurig leder (cognac kleur). Heb het Intellisafe Pro pakket erbij voor “zelfstandig rijden” op basis van de goede feedback die ik er over gelezen heb. Het zal de file niet korter maken maar wel een stuk minder onaangenaam :lol:

De levering is voorzien WK 47-48. Afscheid nemen dus van mijn 318d Touring na 5 jaren trouwe dienst, echt een goede auto aan gehad (net als de 159SW die ik de 4 jaren voordien reed). Dit zal mijn eerste automaat zijn, maar was een must om het Intellisafe pack te kunnen nemen, maar niet mijn eerste Volvo. Dat was een vijfentwinstigehands 480ES en aan de drama’s en kosten die ik daar aan heb gehad had wil ik liefst niet meer herinnerd worden :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


11 sep 2018 19:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Gisterenavond mijn V60 opgehaald en al een dikke 100km op de klok gezet. Het rijden met een automaat vergt nog wel wat gewenning maar wat ben ik blij met de adaptieve CC, werkt schitterend. Ook is de auto een pak stiller dan de F31 die ik de voorbije 5 jaar reed. Dat het stuur constant waakt over waar je rijdt en tegenstuurt als je wat nonchalant bezig bent voelt niet natuurlijk aan maar komt de veiligheid wel ten goede.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


24 nov 2018 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
in juni dit jaar heb ik voor het eerst prive een Volvo aangeschaft, heb 2 x een Volvo V70 ooit voor ons bedrijf gehad en bevielen prima maar geen ruimte voor passagiers achterin. prive de laatste 3 jaar een BMW 530 benzine gehad uit 2002 die ik kocht voor mijn zoon vanwege de zeer lage km stand maar toen hij hem over wilde nemen had zijn vrouw andere plannen :mrgreen:. een vriend wilde al geruime tijd die auto hebben dus zat ik ineens zonder privé voertuig dus ik op zoek en liep tegen een Volvo XC60 T5 R-design full options aan. de auto was een company car van Volvo Nederland die niet door klanten is bereden maar bij verschillende dealers heeft gestaan om te pronken wat er allemaal mee kon gezien de opties. Volvo Nederland heeft deze wagen in september 2016 nieuw ontvangen en er gelijk een volledig Polestar pakket bij opgezet. wielophanging, compleet uitlaat systeem (dus ook de achterbumper aanpassingen), motor aanpassing (van 245 PK naar 275 PK), 21" Polestar velgen (de standaard 20" R-design velgen zitten er bij met nieuwe Michelin winter wielen) etc etc. als niemand hem na bouwd heb ik dus het enigste exemplaar. hij is Pearl white en heb er ondertussen ruim 12.000 km mee gereden. in deze koude ochtenden is de stuur verwarming en standkachel een heerlijke accessoire het stuur is zelfs erg warm :mrgreen:. het brandstofverbruik (niet belangrijk 8) ) is nogal variabel, woon werkverkeer 1:10 gemiddeld lange afstand met de cc op 140 km/u minimaal loopt de auto gewoon 1:14.8 gemiddeld. bij topsnelheid (243 km/U) is de meter volgens mij niet helemaal jofel, steevast blijft hij 1:2 aangeven en roept al heel gauw dat ik ergens een bezoekje aan moet gaan brengen of stevige schoenen aan moet gaan doen :twisted:. heb al diverse grote afstanden er mee afgelegd en ja hoor die Zweedse leren stoelen zijn de beste van de wereld, man man wat zit dat lekker. in het verleden was ik MB gewend maar wil nooit meer terug, deze auto past mij als de bekende gegoten schoen. ik zal hem nu even gaan wassen dan lijkt het weer wat 8)
_________________________________________
Picasa album


24 nov 2018 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
2.2VTEC schreef:
Dat het stuur constant waakt over waar je rijdt en tegen stuurt als je wat nonchalant bezig bent voelt niet natuurlijk aan maar komt de veiligheid wel ten goede.

ik weet wat je bedoeld maar iedere keer als ik mijn auto in zijn Drive zet kom ik met mijn vinger langs het knopje die ik dus steevast uitzet. zo af en toe zet ik hem aan dat is meestal als ik moe ben, ongeinteresseerd eens rondrijd, maar ook als ik de auto even wil pesten. dan zet ik hem aan en laat het stuur los, hij blijft mooi tussen de lijnen en houdt automatisch afstand van mijn voorganger maar na enige tijd komt er een melding op het dashboard dat ik zelf toch maar eens wat moet gaan doen :mrgreen: dan vraag ik mij wel eens af wat ik als bestuurder nog hier doe, kan beter met de krant achterin gaan zitten :cheers: een mooie accessoire die dus heel veilig aanvoelt maar ik gebruik hem dus niet altijd. gewoon lekker zelf rijden geeft mij meer voldoening.
_________________________________________
Picasa album


24 nov 2018 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
horn schreef:
Jan Lammers ook....

Afbeelding


Geweldig artikel uit Racecar Engineering over hoe de mannen van TWR erin slaagden om via een stevige portie ‘bending the rules’ de met afstand sterkste motor in het BTCC veld te creëren:

http://www.supertouringregister.com/document/4/


24 nov 2018 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Taxi Hans schreef:
in juni dit jaar heb ik voor het eerst prive een Volvo aangeschaft, heb 2 x een Volvo V70 ooit voor ons bedrijf gehad en bevielen prima maar geen ruimte voor passagiers achterin. prive de laatste 3 jaar een BMW 530 benzine gehad uit 2002 die ik kocht voor mijn zoon vanwege de zeer lage km stand maar toen hij hem over wilde nemen had zijn vrouw andere plannen :mrgreen:. een vriend wilde al geruime tijd die auto hebben dus zat ik ineens zonder privé voertuig dus ik op zoek en liep tegen een Volvo XC60 T5 R-design full options aan. de auto was een company car van Volvo Nederland die niet door klanten is bereden maar bij verschillende dealers heeft gestaan om te pronken wat er allemaal mee kon gezien de opties. Volvo Nederland heeft deze wagen in september 2016 nieuw ontvangen en er gelijk een volledig Polestar pakket bij opgezet. wielophanging, compleet uitlaat systeem (dus ook de achterbumper aanpassingen), motor aanpassing (van 245 PK naar 275 PK), 21" Polestar velgen (de standaard 20" R-design velgen zitten er bij met nieuwe Michelin winter wielen) etc etc. als niemand hem na bouwd heb ik dus het enigste exemplaar. hij is Pearl white en heb er ondertussen ruim 12.000 km mee gereden. in deze koude ochtenden is de stuur verwarming en standkachel een heerlijke accessoire het stuur is zelfs erg warm :mrgreen:. het brandstofverbruik (niet belangrijk 8) ) is nogal variabel, woon werkverkeer 1:10 gemiddeld lange afstand met de cc op 140 km/u minimaal loopt de auto gewoon 1:14.8 gemiddeld. bij topsnelheid (243 km/U) is de meter volgens mij niet helemaal jofel, steevast blijft hij 1:2 aangeven en roept al heel gauw dat ik ergens een bezoekje aan moet gaan brengen of stevige schoenen aan moet gaan doen :twisted:. heb al diverse grote afstanden er mee afgelegd en ja hoor die Zweedse leren stoelen zijn de beste van de wereld, man man wat zit dat lekker. in het verleden was ik MB gewend maar wil nooit meer terug, deze auto past mij als de bekende gegoten schoen. ik zal hem nu even gaan wassen dan lijkt het weer wat 8)



Hey Hans,
gefeliciteerd :thumleft:
dikke volvo zo te horen, veel plezier ervan! :drive: :ba:

groeten E


26 nov 2018 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Hej Hans, gooi er eens een foto van de Volvo op :wink: .
Zonde van de BMW, was een mooi en fijn exemplaar.


27 nov 2018 9:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Hans, ik werk in de filehoofdstad van Europa (Antwerpen). Gisteren was weer een ochtendspits die kon tellen door de regen. Ik kom op de snelweg 20 km voor de Kennedytunnel. Dat traject heeft de auto zelf gereden, ik heb niks hoeven te doen, de snelheid heeft gevarieerd tussen stilstand en 100 km/h. Pilot Assist doet dus helemaal wat ik er van verwacht had en nee ik ben er niet sneller mee ter bestemming (wellicht zelfs trager omdat de auto “hoffelijk” afstand houdt) maar het is zo relaxing
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


27 nov 2018 10:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
tja die afstand is niet erg bij file (alleen maar goed) maar met de CC op 140 en je nadert een in te halen voertuig dan moet je wel heel vroeg naar links. de afstand heb ik op de kortst mogelijke afstand ingesteld maar dan nog zit er voor mijn gevoel wel heeeeel veel afstand tussen. @ Minics, ik zoek mij nog steeds laz..... hoe ik een foto van mijn I phone naar mijn album kan zetten. ik blijf het wel proberen :pale:
_________________________________________
Picasa album


27 nov 2018 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Wat valt hier nou weer van te denken :shock: ?

Vanaf 2020 gaat Volvo namelijk al hun modellen standaard begrenzen op 180 km/u.

https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-vo ... m-u-121329
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 maart 2019 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Ik snap de visie op zich wel.
Wel jammer, die “sportieve” Volvos hadden toch wel wat. Zelf een V70R gehad en dat was best een snelle auto! Rechtuit ging het heel goed, bochten wat minder, verbruik 1:6.... maar wel karakter.


04 maart 2019 21:08
Profiel
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Ik vermoed dat ze aan symbool politiek / zelf regulering doen om de EU plannen tot auto snelheids limitering tegen te gaan..


Beetje zinloos natuurlijk want hoe vaak zijn Volvo's nu echt betrokken bij 180 kph+ ongevallen???

Ik mis data en onderbouwing...
Niet dat het veel uitmaakt voor de gemiddelde Volvo eigenaar in de wereld.. (de zeldzame Volvo speed freak die in DE woont als uitzondering op de regel)


04 maart 2019 21:13
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
In DLD zal de verkoop dan (nog) minder worden. Duitsers willen niet dat er beperkingen komen op de max snelheid komen dus dat zal de verkoop geen goed doen. Niet dat er heel veel niet veel Duitsers in een niet Duitse auto rijden..
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 maart 2019 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Ik denk dat ze het ook doen om die jippie geblazen motortjes te sparen.... :wink: :popcorn:

Die halen écht geen 4 ton meer....maar wel als je ze gaat knijpen!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


Laatst bijgewerkt door steef op 04 maart 2019 23:40, in totaal 1 keer bewerkt.



04 maart 2019 23:16
Profiel
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
dat verkleinen met turbo zal ook niet lang blijven duren want het is niet goed voor emissies volgens nieuwe meet systeem.

Ik hoop echt dat ze nu eens die nieuwe klep technieken zoals Freevalve en andere doen doorbreken...


04 maart 2019 23:23
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Remmel schreef:
Die kom je binnen dit forum weinig tegen denk ik...
Denk niet dat het de moeite is om een topic "Even geen Porsche (FJ Cruiser-adepten onder elkaar)" te openen :mrgreen: Wel heel apart en weinig Volvo-like, weer eens iets anders dus.
Afbeelding


FJ zojuist overgedragen aan een nieuwe eigenaar....werkt dus hetzelfde als bij de 911-jes! Ze zijn er niet meer, komen niet meer, en nieuwe import wordt met de CO2-tax ook minder interessant!
Ik zocht weer een Volvo, maar ik weet niet wat ik wil..... :bang:
Ik blijf dus voorlopig even op een steen zitten :popcorn:

Volvo, BMW, 15jaar-regeling, gewoon lekker nieuw, zuinig of juist niet ( :mrgreen: ), ruim of juist klein en handzaam (lees:voor het betere gooi- en smijtwerk), aaaaarrgh... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 mei 2019 16:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.