Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 14:11



Antwoord op onderwerp  [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Geweldig.

Had een V70 R van 2006, een van de laatste van vóór het nieuwe model.
Geweldige auto! Lust wel een slokje, dat wel.
Veel plezier ermee!

En idd: taxeren goed idee, dan verzekering op basis van taxatiewaarde. Je verzekeraar kan je vast helpen daarmee.


07 dec 2023 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Goed kijken naar de jaarkilometrages (meeste verzekeraars eisen een max per jaar, 15k per jaar is wat hoog). Ook goed kijken of er geen nachtclausule (voor 8 uur ‘ s avonds moet de auto dan thuis staan) of stallingsclausule in staat (auto moet dan in de garage staan).

Gewoon even goed de voorwaarden nalezen, dan komt dat wel naar boven. Hier op het forum zit (of zat?) ook een forummer die als tussenpersoon werkt, kun je ook even benaderen (staat mij bij Jos Targa van Afic, maar helemaal zeker weet ik dat niet meer)


07 dec 2023 11:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Weet alleen niet of hij in een oldtimerverzekering kan.


Oldtimer verzekering niet ….

Maar elke auto die ouder dan 10 jaar is (en nieuwer als het iets heel speciaals is) is o.b.v. taxatiewaarde te verzekeren.

In de basis is elke taxatie-waarde-verzekering een WA verzekering - met daarbij een stukje All Risk waarvan de premie bepaald wordt door kilometrage, de waarde en leeftijd van de auto. Ze nemen daarvoor een percentage van de taxatiewaarde … dat percentage is bij echte klassiekers lager dan bij youngtimers …


07 dec 2023 14:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
mark996 schreef:
Ook goed kijken of er geen nachtclausule (voor 8 uur ‘ s avonds moet de auto dan thuis staan) of stallingsclausule in staat (auto moet dan in de garage staan).


Meen je dat nu, dergelijke clausules voor zo'n - met alle respect - "oude bak" van een doorsnee merk?
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


07 dec 2023 15:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Was meer in het algemeen bedoeld, dus zou zomaar kunnen dat dit voor een ‘oude Volvo’ niet geldt. Vandaar mijn tip om goed de voorwaarden te checken


07 dec 2023 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
^ Dat is inderdaad vaak het geval bij auto's die hobbymatig gebruikt worden. Dan kunnen de vereisten o.a. zijn dat er een tweede (of eigenlijk eerste) auto in het gezin is, dat er maar beperkt gereden wordt met de hobby auto (maximaal jaarkilometrage) en dat die of voorzien is van een volg / detectiesysteem, of 's nachts op het huisadres binnen gestald wordt. Het waarom is duidelijk: verzekeren tegen (a) taxatiewaarde is veel aantrekkelijker dan (b) verzekeren tegen nieuwwaarde om bij diefstel slechts de dagwaarde volgens een afschrijvingstabel uitgekeerd te krijgen (optie (b) is hoe de gemiddelde standaard Nl autoverzekering werkt). Je betaalt bij verzekering tegen taxatiewaarde vaak minder premie en krijgt juist een hogere uitkering bij verwezenlijking van het verzekerde risico en dat kan alleen als het risico ook kleiner is. Vandaar dat soort aanvullende voorwaarden.

Die aanvullende voorwaarden verschillen overigens per verzekeraar en zijn natuurlijk afhankelijk van het te verzekeren object. Ik heb twee auto's verzekerd tegen taxatiewaarde bij dezelfde verzekeraar, maar voor de een geldt wel de voorwaarde van inbouw van een Lo Jack, voor de ander niet. Dat is simpel verklaarbaar: de een heeft een taxatiewaarde boven de 50 k (de P), de ander (mijn in showroom+ staat verkerende '03 Z4) blijft ruim onder de 50k.

Ik zou daarom als ik Sandman was inderdaad eens wat offertes opvragen en dan goed vergelijken. Voor zover ik het kan zien zie ik op MP, Autoscout e.d. geen hele hoge vraagprijzen voor V70Rs (zeg max 30 k voor een extreme uitschieter, gemiddeld eerder rond 15-20k). De vraag is dan of een verzekering tegen taxatiewaarde met extra kosten voor taxatie en bij een behoorlijk hoog kilometrage voor een dergelijke verzekering nog lonend is. Maar dat kun je alleen maar zeggen als je wat meer weet van enerzijds de verwachte taxatiewaarde en anderzijds van de voorwaarden van de verzekering.

Offertetijd dus. ;-)


07 dec 2023 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Dank voor jullie input, mannen.
Het is inderdaad tijd geworden voor offertes. En ook eens via Jos ( AFIC) waar ik de 964 verzekerd heb.
Heb de fraaie V70 R voor een zeer nette (vrienden) prijs. Echt waanzinnig fraaie auto.
Met de 964 rij ik al niet veel. In NL voor de fun auto rijden is niet echt fun.
Zal jullie op de hoogte houden !

Grtz. Wout
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


07 dec 2023 22:55
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jan911sc


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.