Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 4:40



Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Bekeuring 

Wat vinden jullie hier nou van???
Terecht 56%  56%  [ 18 ]
Onterecht 6%  6%  [ 2 ]
Ontzettend kinderachtig 38%  38%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 32

Bekeuring 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
usual schreef:
gaat met alle andere dingen ook zo, vraag en aanbod

dat gaat dus wel over centen :?
_________________________________________
Got coffee?


31 jan 2005 19:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
usual schreef:
Fred schreef:
Wat nou als blijkt dat jij een slechte chauffeur zou zijn :shock:


heb ik pech gehad, simpel (proberen om beter te worden als ik het belangrijk genoeg vind om wel te slagen en/of geen domme dingen doen)

iedereen gaat er maar van uit dat het een recht is om te mogen rijden, maar de realiteit is dat de infrastructuur overbelast is, niet omdat er teveel auto's zijn maar omdat er te veel chaffeurs zijn

het rijden duurder en duurder maken gaat uit van het principe dat er teveel auto's zijn, vind ik een foute benadering

er is in Nederland plaats voor een X aantal chaffeurs, je zal dus moeten schiften, dat doe je volgens mij het best door hogere eisen te stellen aan de chaffeurs

gaat met alle andere dingen ook zo, vraag en aanbod


Ik kan u dan hierbij al het volgende garanderen

1 Alle ministers en hun medewerkers zijn goede chauffeurs
2 Alle rechters en hun medewerkers zijn goede chauffeurs
3 Alle bedrijfsleiders die in de top 100 staan zijn goede chauffeurs
4 Alle politieagenten en hun vrouwen zijn goede chauffeurs
5 Koningshuis gegarandeerd goede chauffeurs

ik kan zo nog wel ff doorgaan met mensen die zeker bij de goede chauffeurs horen. :ass:

Wakker worden :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


31 jan 2005 21:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 ooit 968t
Bericht 
het kasten systeem waar jij bang voor bent bestaat al lang in Nederland

dat is gewoon niet anders


31 jan 2005 22:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Niet alleen in Nederland, maar als we dan systemen gaan promoten waar al 50% van de prijzen worden uitgedeeld aan ons kent ons :roll:

Dan zen we goe bezig :?

Of je moet natuurlijk bij die 50% behoren dan kan ik je begrijpen :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


31 jan 2005 22:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 ooit 968t
Bericht 
nee ik val buiten de boot :D

maar even serieus, ik stel slechts een veel zwaarder rijexamen voor, 1tje waar je niet na 20 lessen zomaar je rijbewijs kunt halen

ik dacht aan verzwaren op de volgende gebieden:

voertuigbeheersing
veerkeersinzicht

tevens een serieus medisch onderzoek lijkt me ook gewenst

en dat elk 5 jaar herhalen

je kan ook alle criminelen hun rijbewijs afpakken, ben je ook klaar


31 jan 2005 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
usual schreef:
het kasten systeem waar jij bang voor bent bestaat al lang in Nederland

dat is gewoon niet anders

dat is in belgië nog veel meer aanwezig
_________________________________________
Got coffee?


31 jan 2005 23:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
@jeff: jij hebt een verkeerde instructeur gehad (of ik een goeie!) Mijn instructeur heeft me gewoon fouten laten maken en naderhand verteld hoe ik die had kunnen voorkomen en kunnen oplossen (de resultaten van die fouten dus!)...

Overigens, in 20 lessen je rijbewijs, geen punt, is een kwestie van al veel rijden voor je 18e... (trekker he ;) )...

Het probleem met het door veel mensen voorgestelde herexamen, is dat je eenvoudig jezelf "op dat moment" aan de regels kunt houden. De meeste mensen KUNNEN wel goed/netjes/verstandig rijden, maar WILLEN dit eenvoudigweg niet... ;)

(hoe was het ookweer, 95% van de mensen vindt dat ie bij de 5% beste chauffeurs van NL hoort?)


01 feb 2005 0:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
ik moet zeggen dat ik instructrice had en ze liet veel toe zeker qua snelheid en ze was ook erg capabel, maar ze laten je tijdens de rijles niet met 50km/hr afslaan. Ik was afgelopen zaterdag lekker opdreef en zat op de cruisecontrole op een industrie terrein te rijden en dat ging maar 1 keer mis (mis is hier onderstuur), maar dat kon ik mooi corrigeren.
Maar mijn punt was dat ze het bij een rijbewijs niet alleen op de openbare weg zouden moeten doen, maar 2 delen; netals met motor eerst speciale verrichtingen en daarna een deel voor op de openbare weg. Eigenlijk gewoon wat ze je bij prodrive ook leren. Remmen uitwijken en corrigeren. :idea:

En ik had ook leren rijden voor me 18de, niks leukers dan over een weiland scheuren, dan leer je wel dwars gaan :) (niet met een trekker dus :wink: , ook wel gedaan maar das minder spectaculair)


01 feb 2005 1:33
Profiel
Bericht 
@usual: ik vind je idee niet zo slecht hoor. Alleen niet met het oogmerk om de drukte op de wegen te verminderen (dat gaat zo niet lukken vrees ik). Wel om de rijvaardigheid te verbeteren.
Een zwaarder examen lijkt me niet slecht, gericht op actief gebruik van verkeersregels (zoals rechts rijden op de snelweg, ritsen :cry: ), verkeersinzicht (niet invoegen op een snelweg mt 40 km/u :cry: :cry:, niet automatisch naar links gaan als jij al op de snelweg rijdt en iemand wil invoegen :!: :!: - en ZEKER niet zonder te kijken) nou en ga zo maar door. Waar ik ook een GROOT voostander van zou zijn is een slipcursus vast onderdeel maken van de rijopleiding. En dan tot slot: degenen die echt geen talent hebben, en al 17 keer zijn gezakt, maar aanraden een andere hobby te zoeken (treinspotten).

Wordt het veiliger op de weg en misschien ook nog wel minder druk, wie weet.


01 feb 2005 10:53
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Kan me alleen maar aansluiten bij Fred en Jeff in deze... ;)

(overigens Jeff, niet alleen trekker, maar ook vrachtwagen gereden voor dezelfde boer, nu nog last van met het insturen van bochten :cheesy: )


01 feb 2005 11:01
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
jeff_911 schreef:
ik moet zeggen dat ik een instructrice had ... en ze liet veel toe ...... en ze was ook erg capabel ...


:roll: :roll: :shock: :wink:


01 feb 2005 19:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
hier ga ik niet eens op in............


sh*t doe ik het toch :wink:


01 feb 2005 23:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.