Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 0:15



Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Bekeuring 

Wat vinden jullie hier nou van???
Terecht 56%  56%  [ 18 ]
Onterecht 6%  6%  [ 2 ]
Ontzettend kinderachtig 38%  38%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 32

Bekeuring 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht Re: Bekeuring
Erick schreef:
Stond ik afgelopen maandagavond te tanken op de A1 bij Voorst.
Word ik bekeurt omdat ik om mijn Alfa Romeo (van de zaak) een kleine kentekenplaat heb........
65,= euro !!!

Meneer Agent (lees ventje van 23...) was niet voor rede vatbaar.
Ik vroeg nog of ie op provisie basis werkte.......


Erik


Is mij wel bekend.
Maar is jou alfa zeker redelijk nieuw.
Anders zou je dat al weten wegens de keuring.
_________________________________________
Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.


26 jan 2005 23:55
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Getver, het zit jullie ook niet mee zeg, zijn de nr-platen al niet van de mooiste moet je ze nog wat opzichtig gaan maken ook. :mrgreen: :wink:

Jongens ik leef met jullie mee :cry: :cry:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 jan 2005 0:03
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Heb hetzelfde gehad, tot twee keer toe aangehouden en Monique ook een keer met de kl^$%^@&*$#^@te Alfa. Amerikaans plaatje voorop.

We hebben ons er alle drie de keren uit kunnen redden met 'dat wist ik niet', 'leaseauto net overgenomen van een collega', maar uiteindelijk het risico maar niet meer genomen en die grote plaat erop laten schroeven.

Maar ja, je wist zeker wel dat het niet mag dus vind ik het terecht. Net als ik een bekeuring voor 124 waar je 120 mag terecht vind. Kinderachtig, maar wel terecht. If you can't do the time, don't do the crime... :wink:

@ Vinny; het klotige van leaseauto's is dat ze meestal na drie jaar eruit gaan, dus dat je ze nooit hoeft te laten keuren... Dealer moet het zeggen en zal NOOIT uit zichzelf die amerikaanse plaat erop schroeven. Moet je echt meerdere malen zelf naar vragen...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jan 2005 0:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
6 jaar in deze jeep gereden ZONDER kentekenplaat voor + replica .50 erop, nooit problemen gehad.
Afbeelding
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


27 jan 2005 1:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Bekeuring is terecht, je weet dat het niet mag en dus ook dat je gepakt kunt worden.


27 jan 2005 1:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
dat komt er van als je met italiaansen brol rijdt






























das wel voor de lol hoor , grapje :lol:
tja, als je weet dat het niet mag dan moet je het risico aanvaarden dat er een kinderachtig overrijverig politiemanneke u op de bon zet


27 jan 2005 9:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Het rare is dat ik echt deze alfa heb overgenomen van een collega.
Inderdaad wist ik dat het niet mocht.
De grote plaat lag ook in de kofferbak....

Hij had me toch ook een waarchuwing kunnen geven, of romantiseer ik het nu een beetje?


27 jan 2005 9:12
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
michael schreef:
6 jaar in deze jeep gereden ZONDER kentekenplaat voor + replica .50 erop, nooit problemen gehad.
Afbeelding


Ja, 6 jaar op en neer naar de bakker...
Zeker geen 30.000 km p/j :wink:
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


27 jan 2005 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht Re: Bekeuring
Erick schreef:
Meneer Agent (lees ventje van 23...) was niet voor rede vatbaar.

Erik


Zijn er dan andere :wink: :roll: :?: :!:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


27 jan 2005 9:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
michael schreef:
6 jaar in deze jeep gereden ZONDER kentekenplaat voor + replica .50 erop, nooit problemen gehad.


..... maar wisten zij ook dat die .50 niet echt was :wink:



Olaf -dieooitzesmaandenmeteeneendagskentekenheeftgereden- :oops:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


27 jan 2005 11:13
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Kinderachtig,

Tuurlijk je wist het, maar waar is de tijd vanAfbeelding gebleven.


27 jan 2005 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
natuurlijk helemaal TERECHT, maar toch kinderachtig aangevinkt.
Je rijdt namelijk met een duidelijk zichtbaar kenteken wat goed leesbaar is (dat is namelijk vereiste van zo'n ding) en de plaat is legaal, maar niet op een alfa....Dat je daar dan over gaat lopen melken...
ga boeven vangen of desnoods laseren bij een basisschool denk ik dan... :?


27 jan 2005 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
jeff_911 schreef:
natuurlijk helemaal TERECHT, maar toch kinderachtig aangevinkt.
Je rijdt namelijk met een duidelijk zichtbaar kenteken wat goed leesbaar is (dat is namelijk vereiste van zo'n ding) en de plaat is legaal, maar niet op een alfa....Dat je daar dan over gaat lopen melken...
ga boeven vangen of desnoods laseren bij een basisschool denk ik dan... :?


Je geeft zelf al de argumenten waarom het dus zeker NIET TERECHT is. De grap is dat we met z'n allen moeten blijven nadenken, en kritisch moeten blijven. Stel er wordt morgen een wet geïntroduceerd dat je niet meer mag inhalen, omdat acceleratie teveel verbruik dus mileuvervuiling veroorzaakt. Ik rij achter een tractor op een 80 km. weg en denk: f*ck it, ik ga gewoon inhalen. En bromsnor ziet het en geeft me een bon: Is dat terecht of niet? NEE, want de regel/wet is sowieso absurd, dus als je daar een bon voor krijgt is dat per definitie NIET TERECHT! Zo denk ik erover.


27 jan 2005 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Erick schreef:
Het rare is dat ik echt deze alfa heb overgenomen van een collega.
Inderdaad wist ik dat het niet mocht.
De grote plaat lag ook in de kofferbak....

Hij had me toch ook een waarchuwing kunnen geven, of romantiseer ik het nu een beetje?


Heeft kennelijk je kentekenplaat met
Nederlandse Porsche Club gelezen.
:lol:


27 jan 2005 13:35
Profiel
Bericht 
Uiteraard volkomen terecht, je wist het, dus een waarschunwing was ook al niet nodig.
Dan blijft over dat je het niet eens kan zijn met de regel zelf. In dit geval is die regel inderdaad misschien wat overdreven. In een democratie kan je dan een politieke partij oprichten met als voornaamste programmapunt het schrappen van deze wet. Als er genoeg mensen zijn die het met je eens zijn, dan komt het allemaal vanzelf goed... :wink: :lol:


27 jan 2005 13:56
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Ja, 6 jaar op en neer naar de bakker...


Meer km's dan met de P. En betrouwbaarder.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


27 jan 2005 14:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
en nog een flauwe...

Je hebt geen bon gekregen voor die nummerplaat maar de auto waar ie op hing....


27 jan 2005 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik begrijp niet waarom de leeftijd van de veldwachter relevant zou zijn (mag je alleen bekeurd worden door ouderen ??).

Gewoon zorgen dat je auto voldoet aan de RDW eisen en niet zo zeuren joh.

Het gekke in dit land is dat iedereen zich loopt te ergeren aan het gedrag van anderen, maar als we daar zelf op aangesproken worden dan is het ineens allemaal onzin. Hou toch op.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 jan 2005 15:15
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Bekeuring is naar de letter van de wet (mijn vader was veldwachter nvdr) natuurlijk terecht..
dus in principe valt die agent niets te verwijten, en mag je content zijn dat ie er geen smaad van maakt ivm met de 'provisie' opmerking...
Als benadeelde vind je het logischerwijze altijd onterecht...
Vandaar mijn stem : terecht , maar kinderachtig
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


27 jan 2005 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Fred schreef:
Uiteraard volkomen terecht, je wist het, dus een waarschunwing was ook al niet nodig.
Dan blijft over dat je het niet eens kan zijn met de regel zelf. In dit geval is die regel inderdaad misschien wat overdreven. In een democratie kan je dan een politieke partij oprichten met als voornaamste programmapunt het schrappen van deze wet. Als er genoeg mensen zijn die het met je eens zijn, dan komt het allemaal vanzelf goed... :wink: :lol:


Zo zou het moeten werken, maar dit blijkt niet altijd het geval te zijn.

In europa is ergens een klein landje, daar heeft ooit iemand een partij opgericht die plots de grootste werd. Maar ze mogen toch niet meespelen. :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 jan 2005 15:29
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
lindemans schreef:
Gewoon zorgen dat je auto voldoet aan de RDW eisen en niet zo zeuren joh.


Die hebben niks met je kentekenplaat te maken .... ga jij daar maar eens een auto laten keuren voor toelating op de NL wegen .... wordt deze eerst goedgekeurd, maar dan heb je nog steeds geen kenteken, laat staan kenteken plaat .... :wink:

Heeft te maken met de EU regelgeving en voor een ander plaat dan de GAIK plaat moet je ontheffing hebben om daar "legaal" mee rond te mogen rijden :arrow: dat kan bijvoorbeeld zijn een aantekening in je kentekenbewijs mbt het voeren van een "amerikaanse" plaat .....


27 jan 2005 15:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Even een serieus stukje: :wink:

Mensen die roepen: dat zijn de regels eenmaal, 'if you can't do the time, don't do the crime' zijn al volledig gehersenspoeld / geconditioneerd door de samenleving. Als een hond die te vaak geslagen is. Men denkt dus niet meer zelfstandig na over de vraag: is iets goed of niet. Dus je mag - of eigenlijk moet - je opwinden over naar jouw mening onbenullige / onnodige regels waar je een bon voor krijgt. Waaronder dus dit kentekenverhaal of voor bonnen voor 's nachts 130 rijden waar 120 is toegestaan. Een samenleving waar iedereen maar klakkeloos doet wat de regeltjes voorschrijven komt mij wat eng voor.

Dus de barricaden op om dit onrecht ongedaan te maken! :wink:


27 jan 2005 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MS964 schreef:
Even een serieus stukje: :wink:

Mensen die roepen: dat zijn de regels eenmaal, 'if you can't do the time, don't do the crime' zijn al volledig gehersenspoeld / geconditioneerd door de samenleving. Als een hond die te vaak geslagen is. Men denkt dus niet meer zelfstandig na over de vraag: is iets goed of niet. Dus je mag - of eigenlijk moet - je opwinden over naar jouw mening onbenullige / onnodige regels waar je een bon voor krijgt. Waaronder dus dit kentekenverhaal of voor bonnen voor 's nachts 130 rijden waar 120 is toegestaan. Een samenleving waar iedereen maar klakkeloos doet wat de regeltjes voorschrijven komt mij wat eng voor.

Dus de barricaden op om dit onrecht ongedaan te maken! :wink:


That's the spirit :thumright: :cheers: :rambo:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 jan 2005 17:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Even een serieus stukje:

Mensen die roepen: dat zijn de regels eenmaal, 'if you can't do the time, don't do the crime' zijn al volledig gehersenspoeld / geconditioneerd door de samenleving. Als een hond die te vaak geslagen is. Men denkt dus niet meer zelfstandig na over de vraag: is iets goed of niet. Dus je mag - of eigenlijk moet - je opwinden over naar jouw mening onbenullige / onnodige regels waar je een bon voor krijgt. Waaronder dus dit kentekenverhaal of voor bonnen voor 's nachts 130 rijden waar 120 is toegestaan. Een samenleving waar iedereen maar klakkeloos doet wat de regeltjes voorschrijven komt mij wat eng voor.

Dus de barricaden op om dit onrecht ongedaan te maken!


Eindelijk iemand die het begrijpt!!! :ba: HULDE!!!!
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


27 jan 2005 17:37
Profiel Facebook 
Bericht 
Nou - misschien geen politieke partij oprichten dan maar, da's misschien wat overdreven. Wat je (serieus) wel kan doen als je het er ECHT niet mee eens bent (maar dan moet je wel argumenten hebben) is de zaak laten voorkomen en de rechter een uitspraak laten doen. Volgens mij was het Weterterp die op die manier jaren geleden de spitsstrook om zeep heeft geholpen. Barricaden, maar dan wel binnen de grenzen van de rechtsorde. Zoals het hoort. Al dat andere gebral is onzinnig en voegt niets toe - integendeel.


27 jan 2005 17:48
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.