Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 13:46



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
poetsen ouderwets met de hand of een machine?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 968 CS iris blauw
Hengelo
Bericht poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Aangezien dit "niets of weinig met ons merk te maken heeft" :idea: het topic verplaatst naar "Discussie Overige Zaken".


Natuurlijk wil ik graag mijn Porsche mooi glimmend houden. Dus ik was de Porsche natuurlijk netjes met de hand. Daarna toch zo`n dikke 3 uur bezig met het inwrijven en uitpoetsen om d elak weer mooi te laten glimmen.
Maar kan dit ook met een poetsmachine?? Misschien een nog beter resultaat?
Je ziet er best veel in de aanbieding en ze kosten ook weer niet niet zo veel. Maar heeft iemand er ervaring mee!! Wat is goed en niet? Wat voor een poets gebruik je voor je lak? Hoor graag van jullie! Thankx Greetz 968CS
_________________________________________
Porsche 968 CS


11 maart 2011 12:01
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Porsche968cs schreef:
Daarna toch zo`n dikke 3 uur bezig met het inwrijven en uitpoetsen om d elak weer mooi te laten glimmen.


Wat je kan doen is het poetsmiddel aanbrengen met een ietwat vochtige doek.... hierdoor is na het drogen van het poetsmiddel deze veel sneller te verwijderen. Ik denk dat je dan binnen een uur klaar bent....

Poetsmachines gaan mij veel te snel..... ongecontroleerd..... en ik zou het pas gebruiken als de lak flink verweerd is.....
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


11 maart 2011 13:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Porsche968cs schreef:
Maar heeft iemand er ervaring mee!!


Het woord poetsmachine is hier al vaker voorbij gekomen ...

.. en als je die topics gevonden hebt, bijvoorbeeld door de zoekfunctie te gebruiken, kan je ook lezen dat het resultaat voor het grootste deel van de poetser af hangt en niet van de machine :arrow:

Porsche968cs schreef:
Je ziet er best veel in de aanbieding en ze kosten ook weer niet niet zo veel.


.. maar als je de ervaring en kunde niet hebt, kan dat koopje nog weleens uit de hand lopen :arrow: in de leer gaan bij 'n autopoetser is MI een aanrader :wink:


11 maart 2011 14:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Je kunt hem ook een keer prof. laten poetsen en dan een Flon 400 (teflon) behandeling geven. drie jaar glansgarantie en vele malen makkelijker schoon te houden. elk jaar krijg je glanscontrole en poetsen ze hem weer bij en herstellen teflonbehandeling. bevalt mij erg goed. voor ca. 300 tot 400 euro ben je klaar (eenmalig) het is wel geld maar ik vind het het wel waard.
_________________________________________
Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!


11 maart 2011 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Er gaat toch niets boven lekker met de hand over de rondingen van je Porsche wrijven?! 8) :D


11 maart 2011 15:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Persoonlijk vind ik de rondingen ook veel te lekker om niet met de hand te doen :wink:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


11 maart 2011 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S Ex.996 C2 Ex.996 GT3 Ex.964 C2 Ex.996 C2
Leusden
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Heb laatst Ice aangebracht op de lak. Is niet echt een poets, maar meer een glansmiddel...voordeel is dat je die ook voor de rubbers kunt gebruiken.

In en uitwrijven is een makkie als je t met een microvezeldoekje doet.


11 maart 2011 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Poetsen :oops: .........Car-detailing is een mooier woord...........zeker voor het echte werk.
Toen ik mijn SC gerestaureerd had,ben ik mij gaan verdiepen in het detailen van auto's.
Van diverse mensen, gehoord dat de auto superfraai zou worden, om enige tijd na het spuiten de (blanke) lak te gaan slijpen.
Ik kwam op de site van carclean terecht, en ook op hun forum.
Als je je auto echt goed wilt behandelen, zou ik eens een stappenplan op dat forum lezen. :idea: Is erg interessant, en als je een perfect resultaat wilt, en geen enkel risico wilt nemen, kun je gewoon een dual-action machine gebruiken (Bijv de Dap 500)

Er gaat een wereld voor je open :cheers: Turtle wax ben je snel vergeten.Je denkt alleen nog maar aan de echte producten, zoals Dodo Juice, Mothers, Poor Boys World,Collonite,Meguiars

Worden ook workshops gegeven, trouwens, zodat je met machine leert omgaan.

Suc6
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


Laatst bijgewerkt door Sandman op 11 maart 2011 17:29, in totaal 1 keer bewerkt.



11 maart 2011 16:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
+1

je schoenen poets je.. de auto geef je een goede detailbeurt!
Ook ik ben ooit begonnen met Commandant 4 en de schildpadden. Nu ook wijzer en gebruik al jaren spullen die o.a. door Carclean worden aangeboden. Mijn eerste stappen in het betere werk heb ik gedaan tijdens een corvettemeet waar de jongens van Meguiars lieten zien wat er met mijn lak kon. Zelfs met de hand en professionele producten een erg goed resultaat.
Inmiddels ga ik nu ook met waterproof schuurpapier met korrel 2000 mijn lak te lijf!

Ik zou eerst eens in een paar goede pads en goede polijstmiddelen, waxen etc. investeren. Als je dan met de hand de smaak te pakken hebt kun je altijd nog een machine aanschaffen (begin met een excentrische machine).

Veel succes!


11 maart 2011 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Om een goed advies te geven spelen een hoop factoren mee. De term 'poets' is breed. Bedoel je daarmee een beschermlaag (bv een wax of sealant) mee, of een aantal stappen met polishen en glazen erbij? En welke handelingen doe je nu en met welk product ben je 3u bezig? Een verkeerde techniek of een 'onderkant markt' product en het gaat al fout. Zo zijn er mensen die denken een auto goed dik in de wax te kunnen zetten, terwijl in praktijk enkel het onderste van de laag droogt, en de rest maar heen en weer gesmeerd wordt bij het afnemen. Dan kan het dus al enorm tijdrovend en irritant zijn om een waxje aan te brengen...

Het aanbod om telefonisch (gezien de vele wederzijdse vragen wordt het anders een hoop typewerk :wink: ) te helpen staat dus nog steeds..
_________________________________________
http://www.customcarcleaning.nl


11 maart 2011 17:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 968 CS iris blauw
Hengelo
Bericht Re: poetsen ouderwets met de hand of een machine??
Bedankt allemaal voor jullie opbeurende opmerkingen. Ik zal niet weer poetsbeurt gebruiken. De andere benamingen klinken een stuk aantrekkelijker maar zullen de tijd niet verkleinen ha ha. Ik ben het eens met het wrijven over de rondingen van de porsche. Dat is toch prachtig. Zou het niet willen missen.Een machine leek mij ook al een linke zaak. Met misschien kans op meer krassen dan mij lief is.
_________________________________________
Porsche 968 CS


11 maart 2011 18:35
Profiel Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.