Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 16:55



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
BPM Berekening 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht BPM Berekening
Heb dit nooit helemaal begrepen. BPM.
Ik lees dat je zelf mag bepalen, welke, voordeligste, bpm berekening je gebruikt voor je aangifte.
Betekend dat, zoals in dit voorbeeld, dat je het BPM bedrag van de 2007 berekening (13.585) moet betalen als je een 2007 GT3 gaat invoeren uit de EU ?
En dus niet de 2011 berekening (18.712) http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.ph ... 7&cache=no


15 jun 2011 21:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Alfa Spider
Utrecht
Bericht Re: BPM Berekening
Ja, dit is correct. Je kunt het laagste bedrag aanhouden. Afgelopen week heb ik nog een auto geïmporteerd, en hier heb ik ook bij benadering het laagste bedrag afgedragen aan onze vrienden van de belastingdienst.

Groet,
Niels


15 jun 2011 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: BPM Berekening
Dit is idd zo. Maar de berekening welke jij laat zien is gebaseerd op de nieuwprijs. Er zijn verschillende bedrijven welke een BPM taxatie maken op de koerslijst van ANWB, Autotelex, Eurotax.
Dan heb je behoorlijk wat kans dat de BPM nog lager uitvalt. Kosten zijn vanaf 75 euro en dit is denk ik snel terug verdient zeker als je voor een GT3 gaat kijken uit 2007.
_________________________________________
Mvg,

René


16 jun 2011 8:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: BPM Berekening
Goeie vraag, dat vroeg ik mij laatst ook al af, maar te lui om het even uit te zoeken. Laagste bedrag dus. :salut:


16 jun 2011 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: BPM Berekening
Is inderdaad een vreemde zaak, die BPM en onduidelijker (maar wel goedkoper) geworden. Sommige bedrijven claimen dat je via hen de allerlaagste BPM berekening krijgt die er maar mogelijk zou zijn. Is die dan nog lager dan de laagste Autoweek berekening vraag ik me af.
Heeft trouwens iemand ervaring met de BPM berekening voor een auto die niet in de NL prijslijsten voorkomen? Bijvoorbeeld een uit de USA ingevoerde auto (bv Infiniti) maar wel al in de EU is ingevoerd?


16 jun 2011 9:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: BPM Berekening
Tja hoe moet ik beginnen....

laten we zo zeggen , het ligt eraan hoe meneer 's morgens is wakker geworden....
de ene keer is hij heel vriendelijk en gaat hij helemaal met je mee en zelfs met de prijs omlaag :idea:

de andere keer zou je hem het liefst achter het betonwerk willen duwen en wordt het per minuut duurder....

Ben er ondertussen wel achter dat vriendelijkheid en zeer gewoon doen, altijd loont, het zijn tenslotte ook maar mensen :idea:

Maar het is en blijft natte vingers werk :scratch: :scratch:

suc6 of suc7 ermee .....
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


16 jun 2011 20:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: BPM Berekening
Ik zie dat je dezelfde ervaring hebt als wij :flush:

De bedrijven die aanbieden om het laagste BPM bedrag voor je te berekenen lukt het meestal wel om lager uit te komen dan het autoweek bedrag, let op bij het autoweek bedrag worden geen extra's van de auto mee berekend. Het lukt hun omdat ze uitgaan van de koerslijst van bijvoorbeeld de ANWB, Autotelex of Eurotax.
Het wordt wel moeilijker als het gaat om exclusieve auto's, omdat hier minder handel in is.

Verder zou ik nog als tip mee willen geven, laat (probeer) alle schade (ook indien een parkeersensorstuk is of een stoel) in mindering te brengen op de BPM. Gewoon even kijken wat het kost om dit te laten repareren bij de P dealer en dit meenemen.
_________________________________________
Mvg,

René


17 jun 2011 8:37
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: BPM Berekening
Raar gedoe daar in Nederland, je importeert een auto en je moet zelf een beetje 'gokken' hoeveel BPM je gaat afdragen bij de invoer?

Trouwens is het waar dat je op een Zonda F (of R) 500K BPM hebt?


17 jun 2011 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: BPM Berekening
500K BPM zou zo maar kunnen, als het al niet meer is.

Indien je een Touareg V10 diesel zoals deze in 2003 geleverd is nu nieuw zou kunnen kopen is de BPM iets meer dan 84000 euro!!!!!!

En dat heeft te maken met het CO2 uitstoot en de bruto auto prijs. Een Zonda is bruto zeker wat duurder en stoot denk ik net zo veel of meer uit.
_________________________________________
Mvg,

René


17 jun 2011 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht Re: BPM Berekening
Vraagje: als ik BPM bereken via autoweek.nl of bpmberekenen.com, kom ik lager uit dan als ikzelf het formulier invul (scheelt kleine 300 EUR). Lijkt te maken te hebben met "BPM brandstof heffing" die in de autoweek berekening voorkomt, maar dat zie ik nergens in het formulier. Iemand enig idee?


18 jun 2011 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: BPM Berekening
Nee, geen idee.
Maar waarom geen 75 euro investeren en dan waarschijnlijk een lager bedrag dan je zelf kan berekenen en geen gezeur van de douane indien je iets verkeerd ingevuld zou hebben of zij het niet eens zijn met jouw opgave.
_________________________________________
Mvg,

René


18 jun 2011 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht Re: BPM Berekening
Overweeg ik ook, maar het is geen rocket science en moet wel zinvol zijn, dus probeer wat meer info te vergaren.


18 jun 2011 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 3.2 uit 84
Bericht Re: BPM Berekening
Ga je in dat geval dan ook uit van de ANWB koerslijst?


18 jun 2011 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht Re: BPM Berekening
Denk het niet. Auto is van 2004. Er is dus al 82% BPM afgeschreven op basis van de tabel. Met de koerslijst ga ik geen hogere afschrijving redden.


18 jun 2011 12:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Bericht Re: BPM Berekening
op de site van de belasting dienst kun je ook gewoon zelf de bpm aangifte downloaden samen met de bijlages met info.


kun je op je gemakje diverse varianten invullen en zien waar je op uit komt,
stelt niks voor zovee gegevens heb je niet nodig...
weet je precies waar je aan toe bent..


Anders kun je voor ik meen 15 euro op autotelex de aangifte in laten vullen online.


ik heb daar al een keer een echte aangifte mee gedaan bij import , geen vuiltje aan de lucht en werd zonder problemen geaccepteerd.
_________________________________________
zijn er andere merken dan??


19 jun 2011 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht Re: BPM Berekening
Heb het uiteindelijk lekker zelf gedaan (noodzakelijk geworden omdat ik zondagavond nog steeds niets had ontvangen van Bpmberekenen.com, vreemd, ze hadden meerdere malen bevestigd dat ik de aangifte voor maandag binnen zou hebben; reageren ook niet meer op emails/reminders etc. Prutsers :scratch:); enniewee is niet moeilijk (had originele prijslijsten opgevraagd).


27 jun 2011 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: BPM Berekening
voor de volgende keer (ik begrijp dat je het al ingevuld hebt) kan je ook gewoon gebruik maken van autotelex (www.autotelex.nl) en daar zelf het lijstje invullen; dan gebruik jij ook de koerslijst etc, kost maar iets van 13 euro ofzo; deze heb ik ook gebruikt bij het invoeren van mijn cayman. Werkte prima. Je blijft wel altijd afhankelijk van het mannetje bij de RDW - want die weten er stiekum veel minder van dan ze denken maar kunnen het je wel heel moeilijk maken (ik had alles super netjes ingevuld, kwam hij me vertellen dat ik opties erop had zitten die er helemaal neit op zitten enzo...zucht).
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


29 maart 2012 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: BPM Berekening
Niels916 schreef:
onze vrienden van de belastingdienst.


Ik ben je even kwijt... Huh?


30 maart 2012 0:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pp964c2


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.