Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 11:40



Antwoord op onderwerp  [ 1108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Volgende
Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Ik lees al jaren mee hier en stond afgelopen jaar op het punt mijn 1e 911 te kopen. Mijn vrouw was echter iets verstandiger en daarom een groot gedeelte van ons spaargeld ipv in een Porsche in een appartement in Oostenrijk gestoken. Heel erg blij mee en al heel veel plezier van gehad. Kerst 2020 praktisch in je eentje op de pistes is een blijvende herinnering.

In januari na de verbouwingen keek ik in mijn portemonnee en daar zat zoals verwacht geen 911 (ik keek naar 997 of 991) geld meer in, maar een RS3 limousine dat lukte nog wel. Fris exemplaar gekocht bij Audi Rotterdam en man wat ben ik blij met die auto.

Neemt niet weg dat ik hier blijf mee lezen en wie weet komt het er in de toekomst alsnog een keer van. En tot die tijd neem ik de VAG groep haat van Cazzo maar op de koop toe. :mrgreen:


30 okt 2021 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Cazzo weet niet beter, is gehersenspoeld door de 5G straling in z'n Tesla. Sinds hij daarin rijdt, herkennen we m niet meer terug. Tesla maakt meer kapot dan je lief is :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


30 okt 2021 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
https://www.youtube.com/watch?v=5gEdJmIVqLY

Vergelijken met zo'n proleten audi, sorry, maar dan blijf ik verder stil... En helaas blijft die Q4 duur.


30 okt 2021 19:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Excusez?

Wat is er nou weer proleterig aan Audi?
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


31 okt 2021 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
zoek eens uit wie en met welke autos de meeste ram/plof kraken ( woord audibende schijnt te bestaan ) worden gepleegd en als ik her en der RS6 bezitters met pitbulls of staffords uit hun auto zie komen, hoef ik ze niet.
Maar aan elk ander om het wel te doen, meningen mogen verschillen..


31 okt 2021 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Toch super mooie reclame. Audi is zo goed dat ze standaard gebruikt worden om ramkraken mee te plegen.

En de opmerking rond de honden snap ik niet, moet dat beledigend zijn naar Audi eigenaren toe?


31 okt 2021 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Hij bedoelt dat een Porsche rijder een audi rs koopt als hij honden heeft , of heb ik iets gemist? :mrgreen:


31 okt 2021 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Hah, Nou ik heb 2 Ierse setters, je mag zelf een beeld vormen bij pitbull bezitters. ( je weet wel die honden die verplicht een muilkorf moeten )
maar koop gerust zo'n audi, ik hoef hem niet, neem een Tesla, nog een stuk sneller ook en milieuvriendelijker ook. :-P


01 nov 2021 8:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Nou ik heb hier niet direct een vreemd beeld bij
https://www.pinterest.ca/pin/799318633849084990/

Misschien woon jij in een rare buurt waar pitbull eigenaren met Audi's jou iets misdaan hebben. Maar je hoeft dit niet te veralgemenen.
En Audi heeft de Q4 e-tron en de grote e-tron modellen waar je je honden elektrisch mee kunt vervoeren, hoef je niet per se bij Tesla te zijn.


01 nov 2021 10:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Is gewoon als bij zoveel dingen 'persoonlijke voorkeur'. Ben al vanaf het begin van mijn zakelijke auto-carriere BMW mens. Kwam omdat ons bedrijf 30 jaar geleden naast Ekris Veenendaal zat en wij allemaal BMW leaste. Mijn eerste 5 leasers waren BMW's en daarna 2x Mini Cooper S JCW cabrio. Altijd happy geweest met BMW.
Ook af en toe wat Audi's gehad (A6 3.0 TDi, A4 2.4i) en recentelijk de 2004 S6 Avant (omdat ik de 2004 BMW 5-serie lelijk vind). Vind Audi saaier maar tijdlozer. Quattro met veel vermogen rijdt top. Snelle BMW's ook. Heb met BMW dat ik de de oudere modellen snel vind 'verouderen'. Heeft Audi niet. Vind de A8 D3 (vanaf 2003) een tijdloze beauty,. Ben wel erg blij nu weer 5-serie youngtimer te rijden ipv Audi S6.

Iedere Sjaak zijn eigen smaak. Qua auto. En qua honden. :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2021 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
:D Helemaal mee eens, heb ook naar de etron modellen gekeken. Woon gelukkig in een van de betere buurten van Brabant, geen Pitbull te bekennen .
Helaas op snelweg wat aso's meegemaakt. Maar laat verder met rust. Hier op de heide wel RS6 rijder die zijn Pitbull kwam uitlaten aangegeven dat er een aanlijnplicht en voorkeur muilkorf is.
maar leek niet type om een discussie mee te voeren. Dank voor de tip maar ik wacht wel tot eind 2022 tot die Tesla er komt ( hopelijk )
Begrijp eigenlijk niet waarom ik hier op audi gedeelte discussie voer, kwam geloof ik door vergelijk Giulia Q en RS3 of zoiets.


01 nov 2021 10:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Ben ook nog steeds gek op mn 335 Touring, wat een super auto en die power verslavend :thumleft:
Bezit hem vanaf 2013 en koop strax zeker wat anders maar wat heeft hij goed zn werk gedaan :res:
Paar bandjes en schijven, stelt niets voor.
Moet ivm de zorg voor mn vrouw een hogere maar dat is niet echt mn ding :oops:
In de 993 houd ze het niet lang vol, wat is wijs :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


01 nov 2021 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
SQ5 of Macan met potent motortje? Lijkt me geen straf om mee rond te rijden.


01 nov 2021 10:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Verkeerd topic, maar BMW X235i?

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2021 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Als je zoals ik 2.04 mtr. bent is het altijd puzzelen, A6 ooit overwogen als lease voor mijn vrouw, maar achter mij geen ruimte.
BMW begint vanaf X5 bruikbaar te worden. Heb al lang een 760i ( geen lange ) dat gaat top. Enorme stoelen verstelbaar massage etc.
Mercedes ook alles gehad maar ben er beetje afgestapt. Overwegen dit jaar kerstvakantie te rijden met gezin ( 4 personen ) naar Algarve.
Mijn zoon klaplongen gehad, vliegt nu al tijdje niet dus beetje balen, zit liever 2,5 uur in vliegtuig ( dit weekend weer naar Masters Vilamoura btw )
in 760i kunnen honden niet mee, dan moet ik iets van een X7 regelen of GLE of iets anders lomp groot. Anders kunnen ze altijd naar de kennel waar ze vandaan komen in Meteren .
Heel lang geleden een Ford X-Max lease van vrouw gebruikt om te rijden, die hebben berg ruimte, viel niet tegen ( ook niet mee ) en toen hadden kids nog geen rijbewijs.
Wel drie dagen over gedaan, twee dagen rijden en dagje in Pau gezeten.


01 nov 2021 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
HaVrie schreef:
kwam geloof ik door vergelijk Giulia Q en RS3 of zoiets.


Ja, nu heb ik het weer gedaan :mrgreen:
Maar je hebt gelijk hoor; vroeger reden de aso's BMW, nu Audi.
Daarmee is niet gezegd dat alle Audi-rijders aso's zijn, maar ik wil er oa om die reden ook niet in gezien worden.
(hoewel zon Etron GT er wel aantrekkelijk uit ziet...)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 nov 2021 13:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Dat gegeneraliseer en gekwalificeer vind ik alleen jammer.

Ben zelf ook van Audi naar BMW maar dat is vooral vanwege de motorproblemen van de tfsi blokken en het verlies aan kwaliteit van de rest van de auto's.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


01 nov 2021 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
(hoewel zon Etron GT er wel aantrekkelijk uit ziet...)[/quote]

Kan iemand uitleggen waarom de Etron GT en Taycan zo'n kleine bagage ruimte hebben, de vorm van de auto is toch perfect voor een ruime achterklep.
In onze model S heb ik dochterlief van Vught naar de Jordaan verhuisd en later naar Utrecht wittevrouwen, wat er allemaal in past, waanzinnig met achterbank neer enorm.
Anders was een van de twee bovengenoemden zeker in beeld, afgezien van de veel hoger prijs t.o.v. de Model S LR.


01 nov 2021 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)


Even voor de lol... De eigenaar heeft toch een beetje smaak, want het is wel een quattro...

Maar even serieus, Audi is geweldig:
- gratis sjoemel software
- arrogante dealers
- VAG onderdelen
- goed geprijsd
- gaat er iets stuk, komt het nooit voor , meer product eigenschap
- BMW imago, men gaat nu wel naar rechts op de linkerbaan sinds er led'jes zijn


Los daarvan , mooi interieur, en goede wegligging indien quattro, maar toch ook met een 1.9 tdi probleemloos 5 ton gehaald.. Na de B8 weet ik het niet meer zo om eerlijk te zijn, B-M-W ke rijdt zeker niet zoveel beter als de naam zegt ondaks 400 nm (Ik zal wel niet kunnen rijden, ok) , dus maar gekozen voor dit sportieve merk, potverdorie weer VAG.. :-)


01 nov 2021 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Zijn er nog meer mensen die inmiddels meer dan 8 maanden op hun nieuwe Audi aan het wachten zijn? Het hele EV gebeuren loopt helemaal vertraging op. (op de E-Tron GT en RS na dan)
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


16 maart 2022 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
8 mndn op een audi wachten :) :) :)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 maart 2022 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Zwijg stil, er worden in BE momenteel geen nieuwe orders meer aangenomen voor een BMW i4 hoorde ik van onze fleet manager. Levertijd > 1 jaar. Als je hem zelf wat naar eigen smaak wil samenstellen 1,5 jaar.

Of dat nu ligt aan de grote vraag of productie problemen (chip shortage), geen idee, maar het is gewoon vervelend momenteel om een nieuwe leaser te gaan bestellen als je werkgever je richting een EV pusht en E Tron etc ver boven budget liggen…
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


17 maart 2022 0:46
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Als ik dit zo lees moet ik dus eigenlijk blij zijn met mijn Etron die iedere dag op de lader moet.


17 maart 2022 8:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
8 mndn op een audi wachten :) :) :)


Mijn vrouw mag minimaal 1.5 jaar wachten op haar Octavia!!

Dit is het issue met het leveren van de auto's momenteel:

Er zullen honderdduizenden auto's minder gebouwd worden in Europa”​
Naast het chiptekort dreigt nu ook de oorlog in Oekraïne zware gevolgen te hebben voor de Europese auto-industrie. Er zullen mogelijk 700.000 auto's minder gebouwd worden nu fabrieken in Oekraïne gesloten zijn, schat analist Colin Langan van Wells Fargo. Het land is een belangrijke producent van kabelbomen. Dat zijn op maat gemaakte strengen elektrische kabels voor verschillende autotypes die in autofabrieken eenvoudig geplaatst en aangesloten kunnen worden.
Volkswagen en BMW hebben door toeleveringsproblemen al eigen fabrieken stilgelegd. Ook de fabriek van VDL Nedcar in Born, waar auto's voor BMW worden gebouwd, ligt om die reden stil. Mercedes-Benz bouwt minder auto's dan voorheen in een Duitse fabriek.
De Duitse auto-onderdelenleverancier Leoni is een van de bedrijven met een fabriek in Oekraïne waar de kabelbomen worden geproduceerd. Het Beierse bedrijf verlaagde door de sluiting zijn jaarverwachtingen voor omzet en winst en waarschuwde dat de verloren productie door de gesloten fabriek dit jaar niet ingehaald kan worden. Leoni probeert wel de productie in andere fabrieken te verdubbelen, maar het kan enkele maanden duren voor dat lukt.
In Oekraïne staan zeventien fabrieken die kabelbomen maken. Daarmee is het land erg belangrijk voor de Europese auto-industrie. Alleen Roemenië en Marokko hebben er - van de landen met lagere lonen - meer.
De nieuwe verstoringen in de auto-industrie kunnen ook de industriële productie in de eurozone nadelig beïnvloeden. In januari, dus voor de Russische inval in Oekraïne, bleef die nog stabiel. Toen groeide de productie in Duitsland en Frankrijk zelfs nog omdat er meer computerchips beschikbaar kwamen. In Italië daalde de industriële productie echter.
Bron HLN ( België)
_________________________________________
Mvg,

René


17 maart 2022 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
De les is; produceer en koop lokaal. In dit geval in de EU.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 maart 2022 9:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.