Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:48



Antwoord op onderwerp  [ 1108 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 45  Volgende
Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Geïnspireerd door de Volvo- en BMW-adepten topics vind ik dat een Audi-adepten topic niet mag ontbreken. Met een R8 binnen de gelederen, en talloze leuke S-en en RS-en des te meer. 8)

Zelf ben ik in het bezit van een niet zo spannende A3 Sportback. Maar de S-en blijven wel trekken (S4 Avant of S4 sedan, maar ook de S6-en). Gaat er in de toekomst wel een keer van komen. Voordeel voor mij: oudere Audi's zijn qua imago beter te rijden dan BMW's, nadeel toch iets minder Freude am Fahren door minder emotie en sportiviteit (en voorwiel cq 4-wielaandrijving).

Afbeelding


15 aug 2011 17:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Ik heb mijn Audi A4 Quattro ingeruild voor een oude cabrio Benz. Bij welke adepten moet ik mij nu voegen?

Oh ja, ik heb mijn Porsche nog...


15 aug 2011 17:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
mooi design. functionele auto. (R)S'en zijn jummie. Teamgenoot rijdt een TT RS - wat een monster! In Kaapstad vorig jaar meegereden met een Audi R8 V10 black edition en daar was ik wel van onder de indruk. Gewone audi's zijn, na een 2,7 TDI A4 en een 2,7 TDI Quattro A6 geleased te hebben, niet echt mijn ding gebleken. Mijn 'baas' rijdt een nieuwe A8 4.2 full option, en daar ben ik dan wel weer echt van onder de indruk qua luxe etc.

Zit sinds een week achter de ster. Had er nooit iets mee, maar deze zit in ieder geval prima. En het is nog maar een voorloopauto... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 aug 2011 17:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
MS964 schreef:
nadeel: en voorwiel cq 4-wielaandrijving


De "four-wheel" vind ik, net als bij 'n aantal Porsche's, niet storend ... maar wat de voorwiel "only" aandrijving betreft, zou ik wat dat betreft de Audi zo weer om/in ruilen voor 'n Mercedes of BMW :|

Naast de Porsche's ben ik nu aan m'n 3de Audi - tussendoor 1 Mercedes, 1 Ford en 1 Renault gehad ... BMW is eigenlijk steeds af gevallen door het imago en "imago-bevestigend-volk" dat bij de verkopende partij rond liep, o.a. dealer en universeel garage bedrijf :popcorn:


15 aug 2011 17:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
MS964 schreef:
.... Voordeel voor mij: oudere Audi's zijn qua imago beter te rijden dan BMW's,



Hoe rijdt dat nou, een imago? Geen idee! :wink:

Wat anderen van mijn auto denken? Heb daar echt sch*t aan. Heb drie audi's gehad en nu aan de tweede BMW. Vind BMW gewoon lekkerder rijden. Tevens had ik met met name de 4 cil. A4's veel meer serieuze issues. Motorschade, airco pomp, stuurbekrachtigingspomp. En dat allemaal voor de 100K. Misschien een besparingsprobleempje op dat grote VAG volume? Deze problemen bij BMW nog niet gehad. 3 serie meer dan 200.000 mee gereden, de huidige 5 serie staat op bijna 150.000. Nog niks geks mee gehad.

Maar zou ook zo weer een audi gaan rijden hoor, zijn nuances en beide lekkere auto's. Denk alleen dat BMW kwalitatief iets beter is vanwege kleinere volumes en iets minder besparingsdrang.
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


15 aug 2011 17:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Mijn vrouw is sinds een maand of twee over van een BMW naar een Audi A4 Avant Quattro Pro Line S Sound 2.0 TFSI S-Tronic (ze houden wel van lange naampjes bij Audi...).

Ik vind het voor dagelijks gebruik gewoonweg beter rijden dan de wat nerveuzere BMW. Dat is leuk voor op het circuit, maar in het dagelijks verkeer vind ik het een beetje onzinnig en ook overdreven, want de Porsche rijdt nog beter, maar zonder meer minder nerveus.

Kortom: ik prefereer zelf de Audi.

(disclaimer: een 120d laat zich natuurlijk niet geheel vergelijken met een A4 Avant (....) Tronic).


15 aug 2011 18:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Bij aankoop van de P onze A3 ingeruild omdat mijn vrouw geen 3 auto's wilde :roll:
kijk nog altijd met weemoed als ik een A3 zie, dat reed goed en is vanbinnen mooi afgewerkt. had m niet weg moeten doen :bang:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 aug 2011 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Rijd braaf mijn dagelijkse kilometers in een A5 sportback. Inmidels meet dan 40.000 op de teller gezet. Fantastische auto, maar geen ding waar ik van zou kunnen gaan houden. Mis toch op een of andere manier 'de ziel' maar denk dat dit voor mij bij de meestr moderne bakken zo is. Zou in elk geval nooit als fun auto een Audi willen hebben.

Heb ook Beemer bekeken toen, maar met de 3 wordt je dood gegooid (met de A5 inmiddels ook, maar toen nog niet) en de 5 was het uitloopmodel. Bij een volgende wordthet denk ik een 9-5 of een BMW 5 serie. Heb gehoord dat daar de nette mensen tegenwoordig in rijden en dat de BMW rijders inmiddels allemaal in een Audi zitten :mrgreen:
_________________________________________
There is no try - just do or do not!


15 aug 2011 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Audi heeft absoluut een paar iconen neergezet. Denk bv aan de quattro, Sport quattro of de RS2. Daarmee zou ik genoeg fun kunnen beleven...
_________________________________________
real Porsches are air-cooled

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...


15 aug 2011 20:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 987 Audi A4 avant 2.0tdi 2009
Noord Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Na zakelijk een misstapje te hebben gemaakt met een Seat Leon 2.0tdi (enorm veel problemen gehad....) weer terug bij Audi.
Heb in het verleden een a3 en a4 gehad van het vorige model, probleemloos mee gereden. Nu een 2.0tdi nieuwe avant, inmiddels 80k in nog geen 2 jaar. Enorm fijne reisauto, genoeg ruimte en probleemloos. Niet 1 keer buiten de longlife op bezoek geweest in de garage, dat is wat een zakelijke auto nodig heeft.

Uitstraling is zakelijk ook zeer geaccepteerd, zelfs in het wit.... :D

Ik moet wel eerlijk zijn, er zit geen emotie voor mij in deze auto...dat heb ik zakelijk dan ook niet nodig. :D Ik heb wel goed vergeleken met een C-klasse (diesel is net een traktor qua geluid) En een 3-serie (schreeuwt om een nieuw model qua interieur en algehele ruimte, niet qua motor en rijeigenschappen trouwens)

Kortom een tevreden Audi rijder, heb zelfs nog een A8 overwogen als D.D. Maar ben gevallen voor de looks en afwerking van de CLS :thumleft:
_________________________________________
Porscheforumlid vanaf 2004....!


15 aug 2011 21:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
Ik vind het voor dagelijks gebruik gewoonweg beter rijden dan de wat nerveuzere BMW. Dat is leuk voor op het circuit, maar in het dagelijks verkeer vind ik het een beetje onzinnig en ook overdreven, want de Porsche rijdt nog beter, maar zonder meer minder nerveus.

Kortom: ik prefereer zelf de Audi


Ik heb dezelfde ervaring. Heb niet veel in BMW's gereden (alleen in de 1-serie en in diverse 5-serie E60's), maar ik vond alle BMW's waarin ik reed nerveus, zelfs in rechte lijn :scratch: Wat mij betreft zijn Audi's veel rustgevender. Ik prefereer de Audi.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


15 aug 2011 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Tsja...zoveel mensen zoveel wensen. Ik vind juist dat mijn E60 spoort als een trein en vond juist mijn A6 erg zoekerig/geen gevoel rond de middenstand bij 200+

nerveus bij BMW kan ook heel erg afhangen van onderstel en velgenmaat.

Ik heb geen sportonderstel en 17" velgen. Heb ook wel eens met een E60 gereden met sportonderstel en 18" en dat rijdt inderdaad een stuk stugger.
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


15 aug 2011 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Ik ben net van een 993 overgestapt naar een S4 Cabrio; de auto's zijn eigenlijk niet te vergelijken. Mijn eerste Audi, en ik kan niet onkennen dat het inderdaad waar is wat ik er over las; redelijk klinisch, efficient, weinig "emotie".

Anderzijds gaat het wel als de brandweer, voorzien van alle mogelijke luxe, perfecte afwerking en alles klopt verder aan de auto. Het bevalt erg goed, maar kan niet uitsluiten dat ik op enig moment toch weer wat meer beleving ga willen. Ik heb destijds ook naar een M3 gekeken maar ben beetje afgeschrikt door de verhalen over de SMG, de slappe carrosserie en kon bovendien geen exemplaar vinden dat aan al mijn wensen voldeed.


16 aug 2011 10:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Na tweeenhalf jaar Audi A4 Avant sinds 2 weken weer terug naar BMW. Het uitstapje Audi zal ik niet weer snel maken. Van de andere kant: waardeer de betere rijeigenschappen van de Beamer nu nog meer :cheers:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


16 aug 2011 10:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Wat beviel je niet aan die A4?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 aug 2011 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
erwin996 schreef:
Ik heb dezelfde ervaring. Heb niet veel in BMW's gereden (alleen in de 1-serie en in diverse 5-serie E60's), maar ik vond alle BMW's waarin ik reed nerveus, zelfs in rechte lijn :scratch: Wat mij betreft zijn Audi's veel rustgevender. Ik prefereer de Audi.


Mijn eerste BMW kocht ik in 1971, een 1600 TI van 1968 de 66-66-ES.
Kocht in 1997 een A4 Avant, mijn eerste nieuwe auto.
Na c.a. 2 jaar en met nog geen 50.000 km's brak de nokkenasketting, motor aan gort, na veel getouwtrek kreeg ik 50 % coulance.
Heb nu maar weer een verse 325 touring en denk dat kwa rijden BMW en Audi elkaar niet veel zullen ontlopen, ja je voelt de voorwielaandrijving bij de Audi.
Wat ik een nadeel vond dat Audi allemaal kleine geblazen motoren levert, maar las van de week dat BMW dat ook gaat doen en dat zal wel weer met de milieu te maken hebben :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


16 aug 2011 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Kennis van me heeft een A6 gehad met heel veel gedoe. Wat me ook opvalt is dat (in ieder geval uit de jaren 200-2004) Audi's en duurder zijn en vaak minder uitgerust!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 aug 2011 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
molen934 schreef:
je voelt de voorwielaandrijving bij de Audi.

Dat klopt. Vind ik ook niet fijn. Daarom ook altijd graag quattro op een Audi :thumleft:

molen934 schreef:
Wat ik een nadeel vond dat Audi allemaal kleine geblazen motoren levert


Kleine geblazen motoren in de kleinere modellen, klopt. Ik heb in een S3 gereden (265pk/350Nm), en met de kracht daarvan zat het méér dan goed (na tuning tot 310pk/420Nm sneller dan mijn huidige 996). Ik liet er een BMW 335i voor staan :thumleft: Enige nadeel bij die keuze was het 4 cylinder geluid van de S3 :wink: Maar dat nadeel was voor mij niet groot genoeg :thumleft:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


16 aug 2011 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Toch vraag ik mij wel eens af wat dat nu voor de levensduur van die kleinere turbomotoren betekent. Het grote vermogen in combi met de kleine motorinhoud. Zeker als de grenzen dmv chippen nog verder opgezocht worden.
Als ze bij VW 170 PK uit een 1.4T liter weten te peuren heb ik toch het idee dat het allemaal wat minder duurzaam zal gaan zijn.


16 aug 2011 12:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Ewout schreef:
Toch vraag ik mij wel eens af wat dat nu voor de levensduur van die kleinere turbomotoren betekent


Ik heb zelf ook een 1,1 liter met 160pk, en die schijnt ook goed te zijn voor zo'n 400.000km. Dus als het bij een motorfiets kan, dan moet het bij een auto ook kunnen. Met tuning weet je het nooit, maar een standaard fabrieksturbomotor (van Audi) vertrouw ik helemaal.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


16 aug 2011 12:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Jeroen C3.0 schreef:
Tsja...zoveel mensen zoveel wensen. Ik vind juist dat mijn E60 spoort als een trein en vond juist mijn A6 erg zoekerig/geen gevoel rond de middenstand bij 200+

nerveus bij BMW kan ook heel erg afhangen van onderstel en velgenmaat.

Ik heb geen sportonderstel en 17" velgen. Heb ook wel eens met een E60 gereden met sportonderstel en 18" en dat rijdt inderdaad een stuk stugger.


Rij nu bijna 2 jaar een E60 met 18 inch breedset en eibach verlagings veren maar van nerveus gedrag is bij mij geen spraken. Net terug uit spanje, blijft een heerlijke snelweg (reis) auto :thumleft:


16 aug 2011 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
erwin996 schreef:
Ik heb zelf ook een 1,1 liter met 160pk, en die schijnt ook goed te zijn voor zo'n 400.000km. Dus als het bij een motorfiets kan, dan moet het bij een auto ook kunnen. Met tuning weet je het nooit, maar een standaard fabrieksturbomotor (van Audi) vertrouw ik helemaal.


Een motor of een auto zijn natuurlijk niet helemaal met elkaar te vergelijken.
Men kan overigens wel beweren dat iets eeuwig meegaat maar dat valt bij mij toch echt onder de noemer verkooppraatjes.

De enorme hoge restwaarde volgens de verkoper van de door jou zojuist aangeschafte auto valt drie jaar later bij inruil meestal ook een beetje tegen.... :wink:


16 aug 2011 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
Mijn S4 avant(V8) bevalt uitstekend als daily driver, geluid is ook niet vergelijken met een S3 :wink:
Schitterende roffel.
Ben me nu aan het beraden over de opvolger, S5 coupe.
V6T of toch een jonge V8.


16 aug 2011 18:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
wel een hele brute bak... :shock:

Afbeelding

Achterbuurman rijdt een oude(re) RS4 met een V8, wat een heerlijk geluid...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 aug 2011 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)
S4 heeft zwaarder geluid dan RS4


16 aug 2011 18:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1108 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 45  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.