Auteur |
Bericht |
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
|
26 jan 2013 11:53 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Tja, een klassieker natuurlijk, redelijk tijdloos ontwerp ook. Wist als jochie dat er "iets met de motor" was maar wist niet precies wat.... dat maakte de auto er alleen maar exotischer op!
|
26 jan 2013 12:35 |
|
|
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Kan er niks aan doen.. maar dit is toch ook wel een classic..
|
26 jan 2013 13:52 |
|
|
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Kan er niks aan doen.. maar dit is toch ook wel een classic.. Een auto met erg pure vormen en de passieve veiligheid straalt er vanaf!
|
26 jan 2013 13:52 |
|
|
bully
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Zeker weten. De eerste wankelmotor. Gingen heel vaak stuk en werd er een ford-blok ingehangen dacht ik
|
26 jan 2013 14:36 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Heb al 12 jaar een 240 Estate, bouwjaar 1988, 230BF motor: 100% PURE AUTO Ooit door een Duitse arts nieuw gekocht in USA en meegenomen als verhuisgoed naar de Heimat. Ben 2e eigenaar Donkergrijs Metallic, zwart leer, airco, automaat, Virgo velgen van het Turbomodel, eigenlijk helemaal vol. 115K echte miles gereden. Heerlijke auto, maar zit er wel over te denken om te verkopen. Denk beste via de hockeyclub Geen tijd om mee te rijden.Nu het NL kenteken al voor 2e jaar geschorst. Gruss, rene
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
26 jan 2013 16:05 |
|
|
Rogier1975
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue)
DD: BMW 320i Touring Executive E91Eindhoven
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Ooit een behoorlijk rondje in een "zuster" van dit Comotor-project mogen rijden: Heerlijk soepele toerenklimmer zo'n wankelblok, wow dat loopt mooi. Ja, als het loopt - en je ziet bij wijze van spreken naalden van de olie- en benzinemeters per km zakken Heel bijzondere ervaring, een middenklasser van toen al 30 jaar oud die net zo makkelijk trekt als een (toen) hedendaagse middenklasser.
_________________________________________ Het zijn gewoon allemaal karakterbakken
|
27 jan 2013 13:00 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Ik denk dat Lamborghini toch echt wel de winnaar wordt van de akoestiek van sportwagens: http://www.youtube.com/watch?v=Tx7MLMTiaUgZe flikken het elke keer weer om juist dat specifieke geluid te produceren waar die Countach zo goed in was. Dat vindt ik bij die 10-cilinder net niet goed gelukt, met deze wel weer. Kippenvel en een strakke p........
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
01 feb 2013 18:19 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cabUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
01 feb 2013 18:47 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Zou idd het Hollandse straatbeeld qua geluid mooi opleuken, maar met je ogen dicht kan je niet zeggen welk merk dit is.....aantal Ferrari modellen klinken ook zo. En dat bedoel ik met het specifieke Lambo geluid. Met mijn ogen dicht zou ik het geluid van een GT3 RS ook nog herkennen. Nu weet ik wel dat alle automerken het uitlaatgeluid manipuleren, maar Lambo is niet te missen in dit geval, GT3 ook niet.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
01 feb 2013 19:22 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cabUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Ah, zo heb er nog nooit naar geluisterd. Een 911 kan ik altijd onderscheiden...maar de rest zou ik echt niet weten. De AMG V8 is ook goed te identificeren met ogen dicht.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
01 feb 2013 20:19 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Mist wmb die sportieve snerp.....klinkt eerder als zo'n drollige amerikaanse V8.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
01 feb 2013 22:17 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Hier nog een auto die niet op de wand met " coole ". auto's mag ontbreken : De Z 8. Ik ben geen liefhebber van BMW, maar vind de ZACHT echt TOP Gruss, rene
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
01 feb 2013 22:39 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Nog even en de Alfa Romeo 4C wordt vrijgegeven. Ik ben benieuwd wat voor gebakje dat nu weer wordt. Wel lekker met achterwielaandrijving
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 feb 2013 19:18 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Oh,o,o, hij is zeer goed gelukt; een Britse beauty: http://m.autoblog.com/2013/02/08/2014-j ... de-review/Die moest ik even delen! Met name de kont is goed gelukt.....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
01 jun 2013 17:20 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Mooi, maar niet echt "mijn ding".
Die 4c daarentegen........Op papier alles goed gedaan qua techniek, en wat een beauty! Misschien.....
|
01 jun 2013 17:52 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
01 jun 2013 19:08 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
WAUW! Jensen Interceptor is ondergewaardeerd! We werden in Frankrijk (Route National) eens ingehaald door zo'n ding, volgestouwd met antiek. Stond ie een paar km verderop om een boom gevouwen! Ouwe kerel, antiekhandelaar, kwam misschien met 180 voorbij! Schrikbeeld: brandweer converseerde met hem, en hij sprak met zo'n microfoontje tegen zijn keel; die man had echt pech! Maar wel overleefd.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
01 jun 2013 19:16 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Dan zijn ze in Frankrijk wel snel; je krijgt een ongeluk en ze hebben meteen zo'n apparaatje voor je
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
01 jun 2013 19:19 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Dit was eind jaren '70, en zat reeds ingebouwd in de auto......zeg maar de eerste carkit voor keel-K. (Was overigens een Zwitsers kenteken - Jura, Franse deel, mooie wegen!).
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
01 jun 2013 21:02 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
En ja hoor......ik sla de Veronica-gids open, en zie de foto's van de Alfa Romeo 4C...... Wat een walgelijke daklijn: omdat ze het dak vergeten waren, hebben ze er maar een deksel opgeschroefd, de achterruit, daar was het geld ook op, want die is te smal, waardoor de achterheupen niet meer lekker uitkomen, en ze hebben rubberen koplampbulten op de voorkant geschroeft, mogelijk om de voetgangers beter te kunnen opvangen. Of zie ik het verkeerd.....?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
03 jul 2013 19:10 |
|
|
DHB
Met wielen en benzine
Ex. 912-1968 en Cayman S
Nu iets met een sterDordrecht
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Je ziet het goed. Afgelopen weekend op italia à Zandvoort stond -ie prominent geparkeerd. De lijn is nog wel goed, maar die koplampen zijn verschrikkelijk. Ik begreep dat deze lampen alleen op de introductie versie gemonteerd worden. Even wachten dus, voor de liefhebbers....
_________________________________________ Onderschrift : Een stukje tekst die je optioneel aan al je berichten kunt toevoegen. Er is een limiet van 255 tekens.
|
03 jul 2013 22:07 |
|
|
Cornelius
Regio Drechtsteden
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Heb de 4C eind mei uitgebreid kunnen bekijken tijdens een besloten pre-introductie. Ik vind de belijning prachtig, maar die koplampen vond ik ook het minst geslaagde deel van de auto. Binnenin vrij basic, zeg maar kaal; de carbon monocoque is vrijwel volledig zichtbaar. Auto is extreem laag en je zit heel diep, roept associaties op met een Lotus. De 1750 cc motor ligt direct achter de stoelen en is met 240 pk maar weinig sterker dan de 235 pk uitvoering die ik in m'n huidige Alfa heb, maar bij een wagengewicht van 900 kg toch goed - volgens Alfa - voor een tijd van 4,5 sec. naar de 100 km/u.
|
03 jul 2013 22:43 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
Sinds tijden heeft een auto me niet meer zo bewogen, tranen en een brok in mijn keel, van deze zou ik zelfs weer een poster boven mijn bed willen hangen: http://www.lamborghini.com/en/models/hu ... PF,EMI,NR1Wat is die mooi! Aan ALLE kanten, wát een lijnen, wát een kleuren.....ik hoop dat dit een verkooptopper wordt! Deze auto klopt helemaal........ Nu nog één met handbak
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
30 mei 2014 23:28 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Re: Onze eigen 'Top-Gear'
No kidding? Voor een Lambo niet slecht, maar... Toch liever deze dan!
_________________________________________ Horses for courses....
|
30 mei 2014 23:32 |
|
|