Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 4:07



Antwoord op onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Leaserijder zonder bijtelling de sjaak 

Ik heb een auto vd zaak of lease-auto en tel dit jaar
Niet bij 53%  53%  [ 49 ]
Wel bij 47%  47%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 93

Leaserijder zonder bijtelling de sjaak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Het past in het plaatje dat de onbelaste km-vergoeding voor woon/werkverkeer (19c) ook afgeschaft wordt. Dus: alles wat de werkgever in de toekomst vergoed voor woon-werkverkeer, hetzij in de vorm van een km-vergoeding, hetzij in de vorm van een auto, wordt gewoon fiscaal belast.


10 mei 2012 16:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Je mag straks flink in de buidel tasten, om nog te mogen werken.....een andere minister wilde juist dat werklozen een baan verder weg moeten accepteren...m.a.w. het is straks weer lucratief om aardappels te verpoten in je tuin, en met de fietskar langs de deuren te gaan (wel een fietskar die ouder is dan 15 jaar)...

Het blijft overigens een raar idee, dat pas na 15 jaar de bijtelling aangepast wordt.
Stel: elk jaar 25%, laten we zeggen een auto van 40K, is dus 10 mille. Gemiddeld betaal je daar 3K aan belasting over?
3K X 15 = 45 mille aan belastingen, plus de accijnzen, WB, assurantiebelasting, BTW onderhoud, milieuheffingen, enz. het duizelt me gewoon.
Die auto moet die overheid ongeveer 3x de aanschafwaarde opleveren. Als ze onopvallend slim willen zijn, moeten ze juist auto's gratis gaan uitdelen aan iedere burger :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


10 mei 2012 16:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Citaat:
Stel: elk jaar 25%, laten we zeggen een auto van 40K, is dus 10 mille. Gemiddeld betaal je daar 3K aan belasting over?


Meer toch? Over die 10k betaal je inderdaad loonbelasting, dus dat is in de hoogste schaal 52%. Dus ca 5k/jaar.


10 mei 2012 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
ach dat hele leasegebeuren was natuurlijk ook volstrekt ontspoord. mensen die 2x modaal verdienen en dan een auto van 50K onder hun kont. lekker afraggen en gratis benzine dus voor elke scheet in de auto.
_________________________________________
oud is beter


10 mei 2012 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
En wat verandert daar nu precies aan?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 mei 2012 17:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Maar de kleine zelfstandige werkt voor zijn eigen bedrijfsauto, betaald hem zelf, en kan daar ook nog eens jaren bijtelling over betalen. Ook als die auto 3 jaar oud is, bijtelling over de nieuwwaarde!

Al eerder aan de orde gekomen. Dat is wat anders als een werknemer een auto van 40 mille krijgt, die heeft inderdaad prive geen autokosten, dus dan lijkt bijtelling gerechtvaardigd.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


10 mei 2012 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
wolf schreef:
ach dat hele leasegebeuren was natuurlijk ook volstrekt ontspoord. mensen die 2x modaal verdienen en dan een auto van 50K onder hun kont. lekker afraggen en gratis benzine dus voor elke scheet in de auto.


Ja en wat is daar mis mee? Ik verdien gelukkig nog veel meer en rij een nog veel duurdere auto en bijna alles privé. Oh ja afraggen doe ik mijn leaseauto niet, waarom zou ik? Ik spek de staatskas dus behoorlijk.
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


10 mei 2012 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Mijn V50 2.0D met wat aankleiding koste mij 390 euro netto in de maand aan bijtelling en was onze tweede leasert. Deze hebben we toen maar uit de bijtelling gehaald. Ben blij dat het hok er dan dit jaar nog uit kan. Iig iets bezuinigen en een 20% bijtelling ding uitzoeken als opvolger. Heb al wel bij werkgever (belde mij vandaag over de regeling) aangeven dat hij ook wel wat water bij de wijn mag doen. Gaan we uitkomen was het antwoord. Ben benieuwd.

Rij van het geld dat ik niet uitgeef aan bijtelling de Porsche.

Iemand nog blokfluitles, kan iedereen leren spelen voor oprotpremie. :wink: (Niet zo goed maar wel zo vals)
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


10 mei 2012 18:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Maat van me heeft net de nieuwe beamer besteld en hij komt in juni.
Rijdt geen km privé en zet hem bij thuiskomst neer en neemt dan de Z4.
Dus die vlieger gaat niet meer op, krijgt hij evengoed de bijtelling :?:
Dat hakt er dan behoorlijk in :scratch:
Zelf heb ik altijd gewoon de bijtelling betaald en gebruikte hem dagelijks.
Maar begin dit jaar heb ik hem privé aangekocht en ben daar vanaf :wink:
De (nieuwe) auto's zullen met de btw verhoging ook weer duurder worden.
Niebest alles ligt al op zijn reet en het zal er niet beter op worden, helaas :oops: :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


10 mei 2012 18:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Met andere woorden, dit is gewoon een stimulans om te gaan werken waar je woont, zodat je lekker op de fiets naar je werk kan ;)

Als iemand die al jaren gewoon netjes bijtelling betaalt, en diverse mensen om hem heen continu ziet "sjoemelen" met die kilometer registratie, kan ik me niet echt storen aan dit voorstel. Ja, het is jammer voor die 10% van de mensen die niet bijtelt en inderdaad zich aan die regels houdt, maar die 90% die "ach, dat kan wel even" denkt, prima, laat hun ook maar eens betalen!

Of zou ik die percentages verkeerd zien? Interessante vraag...


10 mei 2012 19:16
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ben het in dezen met je eens Pascal.
Alleen is het lastig om te gaan wonen, daar waar je werkt met een woningmarkt die zo enorm op slot zit... :?
Ik weet het, jij zei het net andersom ;-)
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


10 mei 2012 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Nee, andersom ;)... Werken waar je woont :cheesy: (maar je hebt gelijk hoor!)


10 mei 2012 19:26
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
BS. Het is gewoon weer 'het grote graaien'. Verschillende maatregelen hebben weer eens geen ruk met elkaar te maken. Het grote nadeel van elke 4 jaar (of eerder :bang: ) nieuwe verkiezingen. Niemand zit er lang genoeg om iets op langere termijn te beslissen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 mei 2012 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Let wel dit gaat over alle zakelijke auto's, persoonlijk kies ik er voor om zakelijk auto's te kopen die 3 jaar auto zijn. (En dan in eigendom van de zaak zijn) Bij de luxere merken BMW/Audi/Mercedes is dan bijna 50% v/d nieuwwaarde verdampt en heb je veel auto voor relatief weinig geld. Prive rijd ik de 993 Turbo en ben dus niet bereid 25% bijtelling over de nieuw waarde van mijn zakelijke auto te betalen. Voor alle administratieve romp slomp zou ik best een paar euro over hebben om niet die stomme KM registratie bij te hoeven houden, maar een bijtellingsregeling die puur kijkt naar de oorspronkelijke cat. waarde is dat een no-brainer. Ik rijd totaal iets van 23k km's per jaar, 8k in de Porsche en 15k zakelijk.

Het werkelijke fiscale voordeel is veel kleiner dan de bijtelling, voor Eenmanszaken / VOF bestaat er zoiets als fiscale bijtelling over werkelijke kosten, maar in een BV constructie kan dit niet. En als de regeling werkelijk wordt doorgevoerd zoals die hierboven wordt beschreven dan is er geen andere mogelijkheid om de auto naar prive te halen. 25% bijtelling ga ik onder die voorwaarden niet betalen.


10 mei 2012 19:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Lees net op de rtl-nieuws app dat de regeling inderdaad doorgaat, er komt geen overgangs-regeling. Vanaf 1 januari dus volledig bijtellen. Lekker verhaal, ik denk dat ik zakelijk maar een goedkope 20% auto ga rijden, auto naar privé halen heeft ook geen nut.


10 mei 2012 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Eens denken, wanneer waren er ookweer verkiezingen? Iets zegt me dat deze maatregel het niet gaat redden ;)

Overigens, is in 2000-2001 (rond die koers) ook niet het geintje met "30% van je woon-werk is privé" geprobeerd? Staat me bij dat een collega die 120km van zijn werk woonde toen in 1x zijn toen prijzige Audi bij mocht tellen, in plaats van nul dus... (was nog in de tijd dat je staffels had, 0-500, 500-5.000, 5.000-15.000 ofzo?)

Het is een rare maatregel, denk dat het de boel wel "duidelijker" maakt, dus als we nou ook gewoon die stomme 0%, 14%, 20% en 25% regel naar alles op 22% (ofzo) zetten, zijn we daar ook weer vanaf... Het privé voordeel van een Prius is immers evengroot als dat van een Ford S-Max (moest iets hebben wat alleen in 25% valt). Ietwat meer bagageruimte daargelaten ;)...


10 mei 2012 21:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak incl poll
Pascal schreef:
Met andere woorden, dit is gewoon een stimulans om te gaan werken waar je woont, zodat je lekker op de fiets naar je werk kan ;)

Als iemand die al jaren gewoon netjes bijtelling betaalt, en diverse mensen om hem heen continu ziet "sjoemelen" met die kilometer registratie, kan ik me niet echt storen aan dit voorstel. Ja, het is jammer voor die 10% van de mensen die niet bijtelt en inderdaad zich aan die regels houdt, maar die 90% die "ach, dat kan wel even" denkt, prima, laat hun ook maar eens betalen!

Of zou ik die percentages verkeerd zien? Interessante vraag...


Zo, zet jij ff lekker een hele groep weg! :shock: Er zijn toch heel veel mensen die niet bijtellen en niet sjoemelen. De afgelopen 2 jaar ik bijvoorbeeld. :wink: ''Laat die mensen ook maar betalen"? Ze gebruiken de auto toch niet prive, dus betalen waarvoor? Ze doen toch niks illegaals?

Daarnaast denk ik dat het percentage niet-bijtellers een stuk hoger is, misschien wel meer dan 25%. Ik heb aan dit draadje een poll gehangen, alhoewel het niet echt representatief is aangezien het gemiddelde inkomen/vermogen hier iets hoger zal zijn dan gemiddeld.

Zo'n radicale verandering van regelgeving schaadt ook het vertrouwen in de politiek en de rechtszekerheid. Zoals in mijn eerste post al gezegd hebben mensen hun autosituatie en financien afgestemd op de huidige regels. Omdat je een auto vaak 3-5 jaar moet rijden, kun je nu niet zomaar je situatie veranderen.

PS: het maakt mij nu niet veel uit trouwens, dit jaar tel ik toch al bij. Alleen kan ik dan niet meer kiezen om een jaar niet bij te tellen, wat ik misschien wel van plan was.


Laatst bijgewerkt door MS964 op 10 mei 2012 21:51, in totaal 1 keer bewerkt.



10 mei 2012 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Hier in België is het al van dat, er zijn hier werknemers die voor een kleiner nettoloon en een grotere auto gekozen hadden, en nu enkele honderden euro's nettoloon per maand kwijt zijn, en dat nog 4 jaar, tot hun lease-contract afloopt. Drama's van gezinnen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen komen er aan. En het enige wat je als werknemer kan doen is je ontslag geven, want de lease-firma's gaan ook niet opdraaien voor al die dure bakken.
Met het principe is niks mis, sta ik zelfs helemaal achter, enkel dat het eigenlijk met terugwerkende kracht werkt vind ik onjuist. En dat er niet met de leeftijd rekening gehouden wordt. Buurman rijdt zakelijk een Jag van 11 jaar oud, omdat hij zuinig met de centjes van de zaak wil omgaan en graag voor 5000€ een leuke auto rijd, die mag nu per jaar 7000€ van z'n nettoloon afgeven, 125% van de werkelijk betaalde aankoopprijs van die auto, omdat de regeling van de nieuwe catalogusprijs uitgaat... .
_________________________________________
This is the strangest life i've ever had...


10 mei 2012 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak incl poll
MS964 schreef:
Zo, zet jij ff lekker een hele groep weg! :shock: Er zijn toch heel veel mensen die niet bijtellen en niet sjoemelen. De afgelopen 2 jaar ik bijvoorbeeld. :wink: ''Laat die mensen ook maar betalen"? Ze gebruiken de auto toch niet prive, dus betalen waarvoor? Ze doen toch niks illegaals?
Generaliseren... Dat was de bedoeling van de posting ;) (niet schofferen overigens, sorry als het zo overkomt!)

MS964 schreef:
Daarnaast denk ik dat het percentage niet-bijtellers een stuk hoger is, misschien wel meer dan 25%. Ik heb aan dit draadje een poll gehangen, alhoewel het niet echt representatief is aangezien het gemiddelde inkomen/vermogen hier iets hoger zal zijn dan gemiddeld.
Even voor de duidelijkheid, die 90-10% die ik zei, ging om de mensen die zeggen dat ze niet privé rijden, maar ondertussen meer dan 500km privé rijden met de auto! Er stond ook een vraag achter, of die verdeling klopte!

Let wel, even een paar voorbeelden: Even omrijden langs de kinderopvang is niet zakelijk, op visite bij Frits in Utrecht wordt een bezoekje aan klant-x, even boodschapjes doen bij de Praxis met de station van de zaak, ga zo maar door...

Maareh, hoeveel procent van de huidige rijders zou inderdaad niet bijtellen? Interessante vraag, neem aan dat de Bovag ofzo dat weet?


10 mei 2012 21:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Vijf vragen en antwoorden over nwe bijtellingsregels op de RTL-site:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/05_mei/10/economie/vijf-vragen-over-bijtelling-leaseautos.xml


10 mei 2012 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Interessant!

Citaat:
Deze maatregelen worden gebruikt om de permanente verlaging van de overdrachtsbelasting voor huizen naar twee procent te betalen.
Rare voor-wat-hoort-wat, maar denk dat dit wel een erg nuttige besteding is! Als dat overigens ook pas 1 januari 2013 ingaat, gaat de huizenmarkt voor 6 (7?) maanden op slot dit jaar ;)

Overigens is het eer 4.5 vraag ;)... (4 en 5 is meer 4 en 4a)


10 mei 2012 22:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Iedereen is de 'plasser', maar wordt wel even beslist door mensen die meer dan een ton per jaar verdienen.
Maar ja.....de 'nederlander' kiest steeds vaker links, en dat zullen 'ze' weten ook. Alles naar de staat, zoals Marx, Stalin en Lenin het ook wilden hebben.....de burger alleen nog goed om het 'sociale stelsel' te ondersteunen.

En wie komt dan nog op voor de ondernemers, die deze staat nog enigszins op poten proberen te houden?

Hier kunnen we lang en breed over stommelen, maar ik wil wel blijven rijden. Ik heb recht op die vrijheid! Mijn centen, mijn keuze van vervoer! Ik moet daar voor werken, niet die ambtenaar, die consumeert alleen maar.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


10 mei 2012 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
en dan hebben we het nog niet gehad over de 400 euries eigen bijdrage in de ziektekosten.......
ps.

Heb 3 auto's. allen privé en krijg maar voor één km-vergoeding.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


10 mei 2012 22:15
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Citaat:
niet die ambtenaar, die consumeert alleen maar.


Dat zou ik toch even willen in de juiste context plaatsen. Al die zelfstandigen die denken dat de hele wereld aan hun voeten moet gaan liggen omdat zij alles recht houden, mogen zich ook wel eens rekenschap geven van het feit dat "de ambtenarij " er voor zorgt dat zij hun werk kunnen blijven doen. Wacht maar tot hun winkelstraat minder verlicht is, of niet meer zo toegankelijk, of het vuilnis stapelt zich op, allemaal ambtenaren die dat doen.
Of wie zorgt ervoor dat er al die wegen bijgekomen zijn, zodat al die klanten tot aan hun winkels of zaken geraken.
Gaan jullie zelf aan de grenzen staan om de illegale import tegen te houden etc.
Zorgen jullie er voor dat er constant stroom en basisproducten van gelijklopende kwaliteit hier geraakt?
De ambtenarij is meer dan die ene kantoorrakker die je wat lang op een stempel laat wachten hoor.
En voor degenen die denken dat de prive dat allemaal beter kan regelen, kijk maar eens naar de post en de spoorwegen...
_________________________________________
This is the strangest life i've ever had...


10 mei 2012 22:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Spoorwegen is natuurlijk weinig prive's aan. Zonder concurrentie met vole subsidie bedrijfje runnen ne ik geen vrij markt... Verder ben ik het met je post eens.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 mei 2012 5:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.