Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:25



Antwoord op onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Leaserijder zonder bijtelling de sjaak 

Ik heb een auto vd zaak of lease-auto en tel dit jaar
Niet bij 53%  53%  [ 49 ]
Wel bij 47%  47%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 93

Leaserijder zonder bijtelling de sjaak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat deze regeling nu echt gaat opleveren.

- mensen die sjoemelen met de km registratie moeten idd aangepakt worden, op basis van het gelijkheidsprincipe, tenslotte eten die van andermans belasting centen, maar hoeveel zijn dat er nu echt, dat is geneuzel in de marge als het gaat om het begrotings tekort aan te pakken.

- mensen die wel te goeder trouw zijn en een km registratie bijhouden en de wagen netjes thuis voor de deur zetten als ze thuis komen en niet meer rijden dan 500km/jaar die gaan nu echt niet ineens overstag om voor deze km de bijtelling te accepteren. Die gaan een andere oplossing zoeken voor hun woon werk verkeer en laten de auto op de zaak staan of id. Gevolg hiervan is, zeker voor het vertegenwoordigers gilde veel mee onproductiviteit, want de auot moet savonds naar de zaak en die wordt echt binnen werktijd afgeleverd, en dan met je eigen auto naar huis, dus meer kilometers, meer verkeer op de weg, meer CO2 etc.

- dan de busjes van de zaak, die gaan er het meeste onder lijden, want als die gasten eerst het busje op de zaak smorghens moeten ophalen etc etc....

We zullen zien hoe het in praktijk uit pakt en wat het oplevert.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


11 mei 2012 7:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ik heb een Peugeot partner van de zaak ,gebruik hem alleen voor het werk.
In de week van de storingsdienst rij ik braaf achter de vrouw aan ermee om snel bij storing te kunnen zijn.
Daar zou je toch niet voor moeten betalen?
We doen de storingen aan de bruggen sluizen verkeerslichten in Zeeland voor de provincie en rws.


11 mei 2012 9:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Is inderdaad lastig, volgens mij moet je de bus gewoon op de zaak laten staan, moeten de klanten dus maar langer wachten. Houdt wel in dat je er misschien een auto bij moet kopen, maar dan zal de bijtelling wel goedkoper zijn.


11 mei 2012 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Als ik het goed heb vallen busjes (grijs kenteken) buiten de verplichting volgend jaar te gaan bijtellen. Wellicht vervalt de 500km ruimte die je in een kalenderjaar hebt.
Storingsdiensten zijn gekend bij de fiscus en dan mag je dus met je bedrijfsbus naar een verjaardag in het weekend als voorbeeld.

Vergeet ook niet dat door deze aangekondigde maatregel de werkgever ook benadeeld wordt. Iedereen gaat de auto natuurlijk ten volste benutten. Dit mag de werkgever ophoesten.. :evil:


11 mei 2012 9:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Vandaag in de Televaag over de busjes:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12107667/__Bijtelling_ook_voor_bus_baas__.html


11 mei 2012 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Pascal schreef:
Interessant!

Citaat:
Deze maatregelen worden gebruikt om de permanente verlaging van de overdrachtsbelasting voor huizen naar twee procent te betalen.
Rare voor-wat-hoort-wat, maar denk dat dit wel een erg nuttige besteding is! Als dat overigens ook pas 1 januari 2013 ingaat, gaat de huizenmarkt voor 6 (7?) maanden op slot dit jaar ;)

Overigens is het eer 4.5 vraag ;)... (4 en 5 is meer 4 en 4a)


Overdrachtsbelasting is sowieso een belasting welke nergens op slaat. Waarom zou de overheid moeten meeprofiteren van een transactie tussen 2 particulieren. Gaan we straks ook belasting betalen op dat leuke antieke kastje van MP?
Successierecht is ook zoiets.. allemaal geld waar al een keer belasting over betaald is. We slikken het omdat het eenmaal zo is. Ik ben absoluut bij te dragen aan dit mooie land. We wonen prettig, relatief veilig en veel zaken zijn gewoon goed geregeld. Echter als je ziet hoeveel geld er over de balk gaat.. dan denk ik, jongens jullie hebben dat begrotingstekort aan jullie zelf te danken. Die linkse hobby's als eerste afschaffen.


11 mei 2012 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
dit soort belastingen ontleent zijn bestaansrecht aan twee (vrij platte) argumenten:

1) de staat heeft geld nodig
2) het op verschillende plekken heffen van een beetje belasting doet minder pijn dat het op een plek heffen van veel belasting.

Er zijn ook andere argumenten te verzinnen zoals dat degene die een erfenis krijgt daar voordeel bij heeft en daar dus belasting over geheven mag worden. Het argument dat er over dit geld al belasting is betaald gaat niet op, de belasting is immers niet door de ontvanger van het vermogen betaald en gedragen maar door de erflater :popcorn:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


11 mei 2012 9:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ik weet hoe het werkt.. ik uit enkel de frustratie over deze lijkenpikkerij.


11 mei 2012 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex- 964 C2C Indisch rood
Regio Den Haag
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
De oplossing is simpel. Als ieder hoofd van de bevolking € 23.000 aan Jan Kees de jager overmaakt is de staatsschuld weg.

De Staatsschuld is nu 4,4% van het BBP en zou 3% moeten zijn. Ofewel 3/4,4 maal € 23.000, zo rond de € 16.000.

Dus als iedereen (dus ieder hoofd van de bevolking) nu eenmalig € 8.000 overmaakt naar Jan Kees hoeven we niet te bezuinigen.

Nu nog een rekeningnummer........


11 mei 2012 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ik ruik hier toch de tactiek van "extreme idiote regeling voorstellen en daarna afzwakken zodat mensen blij zijn als je ze feitelijk droog in hun *** neemt".

Het is over the top. En bovendien niet passend dat het invloed heeft op lopende contracten. Dat is niet correct.

Dat de overheid geld nodig heeft is duidelijk. Dus we moeten allemaal meer gaan betalen. Geen probleem mee, ook al zou ik graag zien dat er ook wel hervormingen aankomen waarbij op termijn minder geld uitgegeven wordt en de lastenverzwaringen teruggedraaid kunnen worden, want de lasten zijn m.i. al lang te hoog.

De overheid moet echter wel een beetje realistisch blijven en de lasten goed verdelen. Hoe chiq het ook moge kliken om mensen met een bijstandsuitkering te ontzien... met de voorgestelde maatregelen raken ze de mensen die voor minimumloon of net daarboven werken vol en die komen nog verder onder het bijstandsniveau. Dat vind ik schofterig. Dan haal je maar eens geld weg bij mensen in de bijstand, want als je werkt hoor je minimaal hetzelfde te ontvangen als iemand die nimmer heeft gewerkt zonder dat deze medische beperkingen heeft.


11 mei 2012 10:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ik zit eigenlijk te wachten op het eerste voorstel waarbij werken echt bij wet verboden gaat worden, kan toch niet zo lang meer duren.


11 mei 2012 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ferdi's Porsche schreef:

De Staatsschuld is nu 4,4% van het BBP en zou 3% moeten zijn.


Was dat maar waar, want dan hadden we geen enkel probleem... De staatsschuld zit op 65% (of 25% als je rekent zoals andere landen, dus NL staat er nog steeds uitstekend voor). Jij hebt het over het begrotingstekort... die moet terug naar 3% (wat ook ruim voldoende moet zijn, maar politici vinden een klein tekort al heel wat...).

Per gezin moet er 80K overgemaakt worden om de staatsschuld in één keer af te lossen. Het schijnt dat niet iedereen dat geld op de internetspaarrekening heeft staan... ;)


11 mei 2012 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Luc21 schreef:
Ik zit eigenlijk te wachten op het eerste voorstel waarbij werken echt bij wet verboden gaat worden, kan toch niet zo lang meer duren.


Dat lijkt mij nou ook weer overdreven... Zo slecht hebben we het niet in NL. Integendeel zelfs.


11 mei 2012 10:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik ben er van overtuigd dat werken gestimuleerd moet worden en niet op allerlei manieren beboet. Dat er belasting betaald moet worden is volkomen terecht, maar er moet wel rechtvaardiging voor zijn en dat mis ik in dit voorstel.


11 mei 2012 10:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Targa 1987
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ik maak nu een bewuste keuze voor prive ritten: pak ik de prive auto, de trein of de fiets? Zeker met de huidige brandstofprijzen ga ik best vaak met de trein en doe binnen de stad alles met de fiets.

Als ik straks weer bijtelling moet betalen, pak ik dus zoveel mogelijk de lease auto. De trein valt sowieso af, ga geen treinkaartje kopen als ik betaal voor een stilstaande lease auto. Dus geen leaserijders meer in de trein na 1 januari, denk niet dat de overheid dit voor ogen had, maar is wel het resultaat. Maximaal benutten die lease auto, geen trein meer en minder vaak de fiets. Is principieel niet waar ik echt achter sta, maar zakelijk wel.


11 mei 2012 10:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Luc21 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik ben er van overtuigd dat werken gestimuleerd moet worden en niet op allerlei manieren beboet. Dat er belasting betaald moet worden is volkomen terecht, maar er moet wel rechtvaardiging voor zijn en dat mis ik in dit voorstel.


Zoals je gelezen hebt ben ik ook kritisch op dat punt. :thumleft:


11 mei 2012 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
De overheid heeft zowiezo niet zo veel ''feeling'' met wat er bij het volk speelt.
Er wordt door links letterlijk gezegd, dat diegenen die het nog wel kunnen betalen, het daar ook weggehaald wordt :shock:
Met andere woorden: diegenen die nog werk hebben.....met nog meer andere woorden: ze pakken ook hun eigen arbeidersvolk (maar die zijn meestal te stom om dat te beseffen, en blijven lekker links stemmen).
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


11 mei 2012 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Volgens mij is dit voorstel niet zo zeer afkomstig van links, dus laten we er geen (zinloze) links-rechts discussie van maken...


11 mei 2012 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 C4 Cabrio Aut
omg Breda
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Devils son schreef:
Voorts prijs ik mijzelf gelukkig dat ik al weer een paar zetten vooruit gedacht heb en straks heerlijk een benzineslurper met 2,4% bijtelling rijd.


Help me even aub...waar komt die 2,4% vandaan ?


11 mei 2012 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Devils son schreef:
Volgens mij is dit voorstel niet zo zeer afkomstig van links, dus laten we er geen (zinloze) links-rechts discussie van maken...


Het is een voorstel van Jolande Sap, Groen-Links dus.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 mei 2012 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Heb je die Mercedes 500E nog DS? :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


11 mei 2012 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak incl poll
Pascal schreef:
MS964 schreef:
Zo, zet jij ff lekker een hele groep weg! :shock: Er zijn toch heel veel mensen die niet bijtellen en niet sjoemelen. De afgelopen 2 jaar ik bijvoorbeeld. :wink: ''Laat die mensen ook maar betalen"? Ze gebruiken de auto toch niet prive, dus betalen waarvoor? Ze doen toch niks illegaals?
Generaliseren... Dat was de bedoeling van de posting ;) (niet schofferen overigens, sorry als het zo overkomt!)

MS964 schreef:
Daarnaast denk ik dat het percentage niet-bijtellers een stuk hoger is, misschien wel meer dan 25%. Ik heb aan dit draadje een poll gehangen, alhoewel het niet echt representatief is aangezien het gemiddelde inkomen/vermogen hier iets hoger zal zijn dan gemiddeld.
Even voor de duidelijkheid, die 90-10% die ik zei, ging om de mensen die zeggen dat ze niet privé rijden, maar ondertussen meer dan 500km privé rijden met de auto! Er stond ook een vraag achter, of die verdeling klopte!

Let wel, even een paar voorbeelden: Even omrijden langs de kinderopvang is niet zakelijk, op visite bij Frits in Utrecht wordt een bezoekje aan klant-x, even boodschapjes doen bij de Praxis met de station van de zaak, ga zo maar door...

Maareh, hoeveel procent van de huidige rijders zou inderdaad niet bijtellen? Interessante vraag, neem aan dat de Bovag ofzo dat weet?



Toen onze tweede dochter werd geboren heb ik een tweedehands XC70 D5 gekocht. Daar rijd ik ook privé mee icm de 911. De zakelijke BMW 5, waarvoor ik bijna €10K netto per jaar moest betalen, heb ik uit de bijtelling gehaald en wordt dit jaar 5 jaar oud (koop, geen lease), dus een restwaarde van nog geen € 20K . Ik rijd ongeveer 30.000 km met de BMW, 25.000 met de XC en een paar duizend met de 911. Klopt dat veel mensen redeneren dat je een nieuwe auto voor dat geld niet prive kan rijden, maar hoeveel 5 series worden er nieuw voor puur prive gekocht? Een 5 jaar oude is al een heel ander verhaal. En dan gaat men er ook nog van uit dat dat dan je enige prive auto is. Maar wij willen graag nog een auto hebben voor als ik op reis ben en Nynke weg wil of moet. Dan gaat die vlieger niet meer op want die auto betaal je al per maand.

En idd Pascal, schrijf ik alles op en dus ook omrijden via KDV of mijn ouders om de kids op te halen schrijf ik die extra km op als prive. schrijf iedere rit op met begin en eind stand en adres. Schrijf op als ik om heb moeten rijden voor bijv file.Als ik naar Frits moet/wil ga ik met de prive auto, net als langs de Praxis. Soms best even lastig, maar zeker goed te doen en zeker voor zo'n bedrag. Zonder sjoemelen, gewoon fair is fair. Heb al een keer controle gehad. Reed voor bezoek leverancier in de bouwvak periode over de Duitse grens. Sufferds hadden de oproep en herinneringen naar mijn oude adres gestuurd. Vraag me niet waarom, want alle andere belastingpost gaat via mijn fiscalist. Anyway, moest de hele admin inleveren van 2 jaar (!!) vanaf begin vrijstelling. Heb keurig alles aangeleverd, icm onderhoudsboekjes en APK rapporten BMW en Volvo en gebeld met de isnpecteur voor tekst en uitleg. Werd allemaal goedgekeurd. Maar wat we nu weer moeten gaan doen? Geen idee. Even over nadenken. Denk andere auto vd zaak wel voor prive en de XC eruit, wat een gedoe.
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


11 mei 2012 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ferdinand P schreef:

Help me even aub...waar komt die 2,4% vandaan ?


Feitelijke bijtelling / cataloguswaarde... ;)


11 mei 2012 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Franz schreef:

Het is een voorstel van Jolande Sap, Groen-Links dus.


Maar meer vanuit het groene dan het linkse gedachtengoed. Die 2% koppelen aan het duurder maken van reizen voor werknemers moet zorgen dat mensen dichter bij hun werk willen gaan wonen. Persoonlijk denk ik niet dat dit helpt, maar dat is een ander verhaal.


11 mei 2012 14:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
2.2VTEC schreef:
Heb je die Mercedes 500E nog DS? :wink:


Ja.

Hoezo, wil je over op een lage bijtelling?


11 mei 2012 14:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.