Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 9:53



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
iphone sygic routes laden (.itn, .itf) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ben al jaren een tevreden gebruiker van Sygic navigatie software op de Iphone (goedkoper alternatief voor Tomtom). Ik wist tot voor kort niet hoe je routes moet inladen, maar heb het nu uitgevonden en wil dat even delen. Wellicht dat mensen er hier wat aan hebben. Met dank aan hilmp2 voor de tip mbt dropbox.

0. Maak of download route, bijv van http://www.gpstracks.nl/ov-motor-nederland.php

1. converteer het .itn bestand naar .itf met itn2itf converter (gratis te downloaden via http://dl.dropbox.com/u/14122459/ITN2ITF%20Converter.zip)
NB: kies voor het sygic gps navigation formaat en NIET sygic mcguider.

2. maak een dropbox account aan op http://www.dropbox.com als je dat nog niet hebt

3. kies in sygic voor Instellingen en dan Cloudservice, dropbox en vul je dropbox logingegevens in

4. zet met je pc (windows of apple) het .itf bestand in jouw dropbox in de map onder Apps, sygic europe, res, itinerary

5. Bij de nieuwe versie van Sygic zijn de routes te vinden door op het favorietenicoontje rechtsboven te klikken. Je ziet dan de routes aangegeven met begin- en eindpunt, helaas niet met bestandsnaam zoals bij de oude sygic (als iem. hier een fix voor heeft, graag posten in dit topic!)


Veel rij- en navigatieplezier!
:salut:
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


Laatst bijgewerkt door sebastian op 25 aug 2016 20:02, in totaal 4 keer bewerkt.



29 dec 2012 13:13
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ben ook al jaren een tevreden Sycig gebruiker. Ben ooit begonnen met Sygic op een Nokia. Inmiddels ben ik overgestapt naar Android. Ik heb in 2010 hier een uitgebreide review over geschreven.
http://www.androidworld.nl/54200/app-review-sygic-aura/

De stappen die Sebastian aangeeft zijn hetzelfde voor Android. Het bestand met de route info kan je dan copieren naar:
Computer\HTC One X\Interne opslag\Sygic\Res\itinerary
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


29 dec 2012 20:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
weet er iemand een betrouwbare link naar een int2itf converter . Die van sebastiaan geeft error aan , en via google vind ik alleen download sites die in een voor mij onleesbare taal zijn
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


07 apr 2013 17:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ik heb hem voor je klaar gezet om te downloaden.
https://www.dropbox.com/s/mt8lk73k7zurt ... verter.zip
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


08 apr 2013 23:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
bedankt :thumleft:
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


09 apr 2013 1:26
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ik zag dat hier mensen succesvol Sygic gebruiken om routes te rijden, dus ik heb me even geregistreerd om te kijken of dit nog steeds zo is... Ik ben hier sinds kort ook mee bezig, maar op mijn iPhone lukt het niet om de route in Sygic te krijgen.

Ik probeer het met dezelfde methode als die van sebastian aan de praat te krijgen. Zodra ik echter de route met iFunbox in het mapje heb gezet en ik navigeer in Sygic naar 'Load route', dan verdwijnt het bestandje weer van de iPhone. Wellicht ligt het aan de manier waarop de route wordt geconverteerd icm de huidige versie van Sygic (dat dat een nieuw formaat moet hebben). Ik heb daarom verschillende routes geprobeerd te converteren met zowel itn2itf (verschillende versies) als ITN Converter van Benichou Software, maar dat hielp verder niets. Telkens hetzelfde probleem.

Een route gemaakt in Sygic zelf blijft wel gewoon staan.

Gebruiken mensen in dit topic iPhone + Sygic + routes nog steeds succesvol? Welke versies van programma's gebruiken jullie dan? En hebben jullie wellicht een idee hoe mijn probleem op te lossen is?


29 jun 2013 12:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ik denk dat de meeste Android feuns gebruiken icm Sygic. Bepaalde karakters worden geweigerd door het conversie programma. Die zullen eerst verwijderd dienen te worden. Richard Sars is daar bedreven in en die is weer van de eifeuns.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


29 jun 2013 12:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ik heb gelijk een tweedehandse Zumo van Garmin gekocht....gdb...gpx etc downloaden/inladen en klaar.

Alhoewel, je altijd de route moet nalopen vanwege slecht geplaatste waypoints.... :bang:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


29 jun 2013 18:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Inmiddels een oplossing gevonden voor mijn gedoe met Sygic op de iPhone. Allereerst moet je het iCloud synchroniseren in Sygic uitzetten (dit zorgde ervoor dat de routes steeds verdwenen). Daarnaast moet je zorgen dat de maps van de landen waar je gaat rijden op je telefoon staan (duh) (dit zorgde ervoor dat Sygic crashte zodra je een route wilde laden). ITN Converter kan je gebruiken om routes om te zetten naar .itf.

Meer info staat hier: http://sygic.zendesk.com/entries/234338 ... N-formats-

Iig thnx voor de hulp :).


29 jun 2013 21:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ik gebruik ook sygic maar dan op android! Heb ik al die problemen niet :o


30 jun 2013 8:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
(ex) 911E 2.2 Targa (ex) 997.1 4S Cabrio (ex) 997.2 4S Cabrio (ex) 991.1 4S Cabrio 992 S Cabrio
Hertogenbosch
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
sebastian schreef:
Ben al jaren een tevreden gebruiker van Sygic navigatie software op de Iphone (goedkoper alternatief voor Tomtom). Ik wist tot voor kort niet hoe je routes moet inladen, maar heb het nu uitgevonden en wil dat even delen. Wellicht dat mensen er hier wat aan hebben.

0. Maak of download route, bijv van http://www.gpstracks.nl/ov-motor-nederland.php

1. converteer het .itn bestand naar .itf met itn2itf converter (gratis te downloaden via http://dl.dropbox.com/u/14122459/ITN2ITF%20Converter.zip)

2. gebruik iFunbox om het .itf bestand naar de Iphone te kopieren in de volgende map: /user applications/Sygic/library/sygic/aurares/itinerary

iFunbox is gratis te downloaden via http://www.i-funbox.com/

3. Kies in Sygic voor 'Route' en dan 'Route laden' en kies de route uit het lijstje.


Veel rij- en navigatieplezier!
:salut:


Sebastian, super bedankt. Ik heb Sygic gedownload, de iFunbox en de converter. ITN routes op mijn iPhone gezet en zo te zien werkt t perfect!


06 okt 2013 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2
010
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Cool. Deze ga ik onthouden
_________________________________________
Life's too short to drink bad wine or drive boring cars


06 okt 2013 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Blogem schreef:
Inmiddels een oplossing gevonden voor mijn gedoe met Sygic op de iPhone. Allereerst moet je het iCloud synchroniseren in Sygic uitzetten (dit zorgde ervoor dat de routes steeds verdwenen).

Bedankt voor de tip! Met de nieuwe Sygic had ik ook last van dit euvel en ik had de oplossing hier al gelezen. :thumleft:
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


03 apr 2014 21:27
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Om routebestanden te converteren (bijvoorbeeld naar .itf) en te bewerken is het volgende gratis programma wel handig:

http://www.benichou-software.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=4&lang=en
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


20 apr 2014 9:32
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Tyre to travel doet dit ook goed. Daarnaast kun je hier ook zelf routes mee maken.

Eenvoudig in gebruik. Eerder gebruikte ik hier de omline service Routeyou.com voor.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 apr 2014 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Marc' Oh Oh... schreef:
Tyre to travel doet dit ook goed. Daarnaast kun je hier ook zelf routes mee maken.

Yep, ook een mooi programma, maar voor zover ik kan zien kan hij niet direct .itf wegschrijven (sygic), dus dan moet ik weer via .itn
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


20 apr 2014 10:53
Profiel ICQ 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ben ook een zéér enthousiast gebruiker van Sygic navigatie app (iPhone / iPad). Van de week net weer de nieuwe updates geladen etc.
Maar kun je inderdaad óók een gereden route vastleggen, dat wist ik helemaal niet. Mag ik vragen hoe je dit dan doet ("recording aanzetten en route opslaan")? Via Reisboek?
Dat zou ons nogal kunnen helpen bij de verdere opzet en narijden van de komende Waterland rit 2014...
Dank! :thumleft:
_________________________________________
Take the long way home....


20 apr 2014 12:59
Profiel Twitter 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Ik heb Sygic GPS Navigation 14.4.0 op mijn iPhone 5 geïnstalleerd. Wat niet lukt is een route inladen. na ik een .itf bestand heb geïmporteerd.
Navigeren naar recente bestemmingen, favorieten en contanten lukt allemaal. Routes ophalen kan ik nergens vinden. Heb ik misschien een verkeerder versie van Sygic?

Ik hoor graag.


05 aug 2014 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Als je het .itf bestand wel op de goede plaats hebt neergezet (zie ergens hierboven), maar je ziet het niet staan in Sygic onder routes, dan biedt de tip van Blogem misschien soelaas?
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


05 aug 2014 21:12
Profiel ICQ 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
De tip van Blogem heb ik ook opgevolgd maar alsnog kan ik nergens geïmporteerde route ophalen. Iemand een idee waar ik moet zoeken?


05 aug 2014 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Op Android moet je de ITF bestanden in de map res => itinerary zetten. Dat zal met de appel niet anders zijn.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


06 aug 2014 0:57
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Barolo, wil je het hele pad voor me opschrijven zodat ik het bestand met iFunBox op de juiste plaats kan zetten? Ik denk echter dat er iets anders aan de hand is want in de iPhone app Sygic kan ik de routes niet ophalen omdat ik deze handeling nergens kan vinden. Zit er ergens een knop met ophalen van de geïmporteerde route?


07 aug 2014 11:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
In de Home directory ga je naar Sygic, die heeft 3 mappen (Android, Maps en Res), doorklikken naar Res en die staat vol met mappen, waarvan je Itinerary moet kiezen. Ik heb daar nu 7 routes ingezet met routes in de Eifel van het weekend PorscheForum Camp. De routes komen van verschillende websites.

Ik kan die routes downloaden via gmail, Google Drive of de HTC koppelen aan de PC via windows explorer.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


07 aug 2014 11:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Weet iemand of eea nog werkt met de nieuwe Sygic?
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


14 jan 2015 19:33
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: iphone sygic routes laden (.itn, .itf)
Bij mij wel. Via favorieten krijg ik ze in beeld.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


15 jan 2015 0:22
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.