Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 21:46



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
http://www.prinsautogas.com/articles/nl ... nstof.html

Bijna net zoveel.
Dat is dus minder ipv veel meer :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 maart 2019 16:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Remmen wordt bij een elektrische wagen toch vooral gebruikt om energie op te wekken? Dat zou de remblokken toch enorm moeten ontlasten? En dus veel minder fijnstof veroorzaken.


23 maart 2019 18:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Een EV weegt over het algemeen significant meer dan een vergelijkbare brandstof auto en dat gewicht moet toch ook tot stilstand worden gebracht dmv remmen. Dat daarbij regeneratie plaatsvindt staat los van de belasting van de remmen. Of je bedoelt dat een elektrische auto meer op de motor dan op de remmen afremt (maar dat zeg je niet).
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 maart 2019 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Om veel fijnstof te krijgen van de banden of de remmen zouden de banden en/of de remmen van een Tesla sneller moeten slijten dan bij een normale auto lijkt mij, dat stof moet immers ergens vandaan komen?
De remmen gaan heel lang mee bij een Tesla zo zijn er verhalen van Tesla's die 500.000km hebben gereden met 1 set remschijven en dat de banden extreem snel slijten lijkt ook geen normaal gedrag.
Er zijn mensen die een set banden hebben afgeschreven op een model S in 10.000km maar dat lag meestal aan slechte uitlijning, een model S die met 1 set banden 100.000 km haalt is geen uitzondering.


23 maart 2019 20:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Een EV weegt over het algemeen significant meer dan een vergelijkbare brandstof auto en dat gewicht moet toch ook tot stilstand worden gebracht dmv remmen. Dat daarbij regeneratie plaatsvindt staat los van de belasting van de remmen. Of je bedoelt dat een elektrische auto meer op de motor dan op de remmen afremt (maar dat zeg je niet).


Normale remmen, remmen doordat de remblokken met enorme druk op de remschemschijven worden gedrukt.
Dat veroorzaakt heel veel warmte en de remblokken en schijven slijten.

Bij een EV wordt kan er (zeer) sterk op de elektromotor worden opgewekt. Deze werkt dan als generator en levert stroom aan het accupack.

Dus de wrijving op de remmen heb je dus amper. Tenzij je zeer sterk moet afremmen. Dan werken de schijfremmen wel mee. Die remmenset is zeer fors uitgevoerd om het extra gewicht van de EV aan te kunnen.

Bij taxigebruik en rustige snelheden doen de schijfremmen amper mee. Meestal wel als de auto nagenoeg tot stilstand is gekomen. Daardoor kunnen die schijven tonnen km mee.

Be zeer forse acceleratie of de accelaratie zal het loopvlak van de banden zeer zwaar belast worden. Dus de levensduur van de
banden is zeer sterk afhankelijk van de rijstijl. Maar dat kennen we uitvaart ook zelf bij onze P.


23 maart 2019 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dus aan de banden en remmen ligt het al niet, van waar komt die extra fijnstof dan bij een EV?

MarkS schreef:
Een EV weegt over het algemeen significant meer dan een vergelijkbare brandstof auto en dat gewicht moet toch ook tot stilstand worden gebracht dmv remmen. Dat daarbij regeneratie plaatsvindt staat los van de belasting van de remmen. Of je bedoelt dat een elektrische auto meer op de motor dan op de remmen afremt (maar dat zeg je niet).

Wat zeg ik dan wel? Ik zeg toch dat de remmen enorm ontlast worden doordat er hoofdzakelijk recuperatie wordt gebruikt ipv gewoon remmen met remblokken.


24 maart 2019 8:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het fijnstof van een EV zal heus niet van de remmen komen. Die gaan juist heel lang mee. Wat dus betekent dat er juist weinig contact tussen remschijf en blok is. Er wordt vooral geremd via het regeneratie circuit. Dat zo een Tesla extra zware remmen heeft is louter voor het geval er vol moet geremd worden voor een noodstop. Maar dat geldt dus ook voor een grote SUV met zelfde gewicht.

Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k zie vanaf 3:45 ... 270k km en nog de originele schijven en de tweede set blokjes. Dus wie weet kan de schijf nog wel 200-300k km mee. En met twee sets blokjes voor bijna 300k km zal dat heus wel meevallen met dat remstof!

Dus een beetje broodje aap verhaal!


28 maart 2019 16:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Is vooral van de banden. Veel koppel en relatief zwaar, daardoor meer fijnstof dan bij een normale auto.
Maar per saldo dus minder, itt wat Olaf beweerde :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 maart 2019 21:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Je vergeet de kolencentrales die draaien om al die Tesla’s op te kunnen laden ;)


28 maart 2019 22:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Is vooral van de banden. Veel koppel en relatief zwaar, daardoor meer fijnstof dan bij een normale auto.


Hetzelfde geldt voor bijna elke wat zwaardere auto of zeg maar elke middelgrote SUV. Dus niet enkel een argument tegen EV. Zeker niet wat betreft de kleine modellen. En daarbovenop hangt bandenslijtage voor een groot deel af van rijstijl. En ik denk dat daar net de elektrische rijders het net veel beter doen dan gemiddeld.

Dat van die kolen is natuurlijk wel weer waar.


29 maart 2019 1:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Nou, eigenlijk niet, want het ging om de uitstoot van de auto.
En voor het overige hebben we de energietransitie :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 maart 2019 10:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
En voor het overige hebben we de energietransitie :thumleft:


Ja, in NL van het gas af terwijl je als oosterbuur een dikke subsidie krijgt om juist op gas te gaan stoken en koken :roll:


Maar goed, terug over uitstoot van een Tesla :popcorn:


29 maart 2019 11:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ja maar jij weet waarschijnlijk ook wel dat de oosterburen van bruinkool naar gas gaan.
Dat is een aanmerkelijke verbetering qua uitstoot.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 maart 2019 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Targa Floriaan schreef:
Deze week in AMuS een 'test': met een Model X met caravan de Alpen over. Daar word je (als X-rijder niet) vrolijk van :twisted:


Wie wil er dan ook met een caravan rijden?


01 apr 2019 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
Targa Floriaan schreef:
Deze week in AMuS een 'test': met een Model X met caravan de Alpen over. Daar word je (als X-rijder niet) vrolijk van :twisted:


Wie wil er dan ook met een Tesla rijden?

:mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


01 apr 2019 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik.

Sinds zaterdag een Model 3 erbij hier. ;)


01 apr 2019 16:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hoop dat de achterklep waterdicht is. Testexemplaar AMuS lekte in de kofferruimte.
Performance versie is wel retesnel :res:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


01 apr 2019 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Vooralsnog lijkt er weinig mis met die van mij. En bij Tesla wordt ieder gebrek bij aflevering enorm uitgemeten, maar de BMW die ik vorige week in ontvangst nam kan terug omdat ze daar met dronken harsens die auto in elkaar geschroeft hebben ofzo.

O well...


02 apr 2019 7:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik lees net dat de Model 3 in Maart officieel de best verkochte auto is in Nederland en over het gehele eerste kwartaal nummer 5.

Dat worden weer veel zure reacties over lage bijtelling, subsidie en hoe oneerlijk het allemaal is voor Jan Modaal! :mrgreen:


02 apr 2019 8:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dus de S is goed bevallen?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 apr 2019 13:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Dus de S is goed bevallen?


Ja, sowieso. Zeker met de ruime uitrol van de superchargers is een Tesla voor mij een perfecte keuze. Vanaf de aankondiging wist ik eigenlijk al dat ik een Model 3 wilde hebben (ik ben veel in de stad, dus is de compactheid een grote pre). Ik had verwacht dat de levertijd pas later een beetje redelijk zou worden, maar toen ik las dat de levertijd een maand was ben ik erin gedoken.

Uiteindelijk bleek mijn levertijd slechts 3 dagen te zijn... 8)

Ding rijdt overigens beter dan een S. Die laatste is eigenlijk alleen maar een verstandige keuze als je de ruimte nodig hebt.


02 apr 2019 17:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
75856
Nou, eindelijk ook voor de bijl gegaan.
1M gaat eruit, heb genoeg speelgoed.
Eerste indruk; retesnel, rijdt echt heel goed, matige stoelen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 okt 2019 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Gefeliciteerd!

Ik reed gisteren met de turbo S op de duitse Autobahn en er zat een Model 3 achter me die wilden demonstreren dat de nieuwe wereld goed op kan tegen de oude. en ik geef toe, ik moest diep, diep trappen en alle 530 paarden inzetten om dat kreng van de achterbumper af te krijgen met snelheden dik boven de 200.

Retesnel, wat je zegt.

Vraag me af wat eerder leeg was: zijn batterij of mijn tank V-Power :?

Voelde me wel een beetje schuldig. Met elke accelleratie hoorde ik de gletsjers kraken...


01 okt 2019 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Moest dat ding gisteren in Adam ophalen op een industrieterrein in West.
Aparte ervaring.
Staan honderden van die dingen geparkeerd, je wordt een tent ingeleid, waar je de "sleutel" overhandigd krijgt.
Uw auto staat in rij i3.
Dat was het, ophalen en wegwezen.
Was samen met mn zoon in de 1M.
Meteen ff sprintje trekken, 1M was nog lekker warm en M3P hoeft niet opgewarmd te worden.
Verpletterend snel. 1M is kansloos. En ik vond dat ding 2 jaar geleden al zo snel :scratch:
Op de snelweg een paar tussen sprintjes gedaan 100-220.
M3P is echt veeeel sneller.
Hopelijk geen controle gisteren avond op de A16 anders krijg ik een dubbele boete :lol:

O ja, je kunt je M3P een naam geven, heb ik gedaan: Tesla Taycan Turbo S, met het oog op de toekomst 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 okt 2019 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Gefeliciteerd en veel rijplezier :cheers:
Idd wel apart om zo af te leveren; alle artikelen die ik via internet bestel worden netjes thuis afgeleverd :mrgreen:
Bij een Tesla kan je mss dan wel gelijk volgas (of moet het zijn "vol-elektrisch"), maar bij sommige hybrids (o.a. mijn Panamera; en mss ook de Taycan)) werkt de versnellingsbak (PDK) gewoon mee, dus rustig de olie opwarmen (tenminste, zo doe ik het).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


01 okt 2019 11:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.