Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 19:09



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Citaat:
Staan honderden van die dingen geparkeerd, je wordt een tent ingeleid, waar je de "sleutel" overhandigd krijgt.
Uw auto staat in rij i3.
Dat was het, ophalen en wegwezen.


Dat is nog heel wat service! :thumleft:
Ik ben hem vorige week op gaan halen maar ik mocht gaan zoeken tussen al die rijen.
Ik vroeg nog:''waar kan ik de sleutel ophalen?''
antwoord:''alle sleutels liggen in de auto. Dus wel even goed kijken dat je het juiste nummerbord hebt en niet met de verkeerde wegrijdt''

Aparte ervaring, maar vond het wel grappig.
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 okt 2019 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Waarschijnlijk een paar keer voorgekomen dat idd de verkeerde auto meegenomen werd :lol:
Ik vond het een prima ervaring, hoef geen bloemen van een gladde autoverkoper.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 okt 2019 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ja, vroeger was alles beter. Was de aanschaf van een wagen nog echt het hoogtepunt van je dag:
https://www.youtube.com/watch?v=p1xldSuW4qg
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


01 okt 2019 12:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Toch een reden om een 996 te overwegen.


01 okt 2019 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Inderdaad een apart fenomeen onlangs met de "3" ophalen in Tilburg.

Ik mocht via de rode loper naar binnen - dat leek heel wat te worden. Eenmaal binnen was het net inchecken bij CorenDon :-)
Ik weet overigens niet uit ervaring hoe het inchecken is bij Corendon, maar ik kan me er zoiets bij voorstellen - wat een zootje is dat.

Uw auto staat daar ergens, let wel dat u de juiste meeneemt, sleutelkaarten liggen al in alle autos.
Zelf uitzoeken hoe je'm van z'n plek krijgt, "als u vragen heeft: er loopt ergens op het terrein wel iemand rond die evt. kan helpen"

Maar wat maakt t uit:
Geen flauwekul, geen dekbedovertrek om je auto te onthullen (ik weet echt wel wat ik heb besteld hoor...), geen ge-ouwehoer of een rare bos bloemen: gewoon auto ophalen. Als je eenmaal wegrijdt is t alleen maar helemaal top, wat een fijne auto. Maakt alle andere gangbare auto's in één klap ouderwets.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


02 okt 2019 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Spijtig dat die Tesla's zo lelijk zijn 8)
Ik heb verder niets tegen elektrische auto's behalve dat het spijtig is dat het mooie geluid verdwijnt, ik zie echt wel de voordelen er van in, maar ik kan mezelf er niet toe brengen om me op dezelfde hoogte te brengen (of te verlagen) als Greta en Ahnold, etc...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


02 okt 2019 14:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
lindemans schreef:
Inderdaad een apart fenomeen onlangs met de "3" ophalen in Tilburg.

Maar wat maakt t uit:
Geen flauwekul, geen dekbedovertrek om je auto te onthullen (ik weet echt wel wat ik heb besteld hoor...), geen ge-ouwehoer of een rare bos bloemen: gewoon auto ophalen. Als je eenmaal wegrijdt is t alleen maar helemaal top, wat een fijne auto. Maakt alle andere gangbare auto's in één klap ouderwets.


Dat dus, alles lijkt daarna ouderwets. En rijdt ook zo. Bizar apparaat, ik blijf me verbazen hoe het rijdt. Overigens blijf ik me ook verbazen over de afgunstige en kortzichtige reacties die je krijgt omdat je een Tesla hebt, in de lease via kantoor. Lijkt er sterk op dat er veel mensen van balen dat ze zelf niet dit kunnen leasen tegen een gunstig bijtellingstarief en daarom de negatieve insteek kiezen. Dan heb ik het nog niet over alle ervaringsdeskundigen die blijkbaar zonder een meter te hebben gereden, al weten dat hij bagger rijdt, de afwerking is van Lada niveau (ja, die kreeg ik vandaag te horen, wederom van een ervaringsdeskundige zonder ervaring), en hoe slecht de range wel niet is. Ergens ook wel vermakelijk, maar treurig toch ook wel :)


02 okt 2019 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Als je zon ding rijdt snap je meteen dat de verbrandingsmotor geen toekomst meer heeft.
Dit is zoveel beter in vrijwel ieder opzicht.
En dat geneuzel over waterstof; ook kansloos. In 99% van de gevallen is een simpele elektromotor superieur.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 okt 2019 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 1970 - 3.2 injectie Volvo Amazon Rally
Zeist
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
mark996 schreef:
lindemans schreef:
Inderdaad een apart fenomeen onlangs met de "3" ophalen in Tilburg.

Maar wat maakt t uit:
Geen flauwekul, geen dekbedovertrek om je auto te onthullen (ik weet echt wel wat ik heb besteld hoor...), geen ge-ouwehoer of een rare bos bloemen: gewoon auto ophalen. Als je eenmaal wegrijdt is t alleen maar helemaal top, wat een fijne auto. Maakt alle andere gangbare auto's in één klap ouderwets.


Dat dus, alles lijkt daarna ouderwets. En rijdt ook zo. Bizar apparaat, ik blijf me verbazen hoe het rijdt. Overigens blijf ik me ook verbazen over de afgunstige en kortzichtige reacties die je krijgt omdat je een Tesla hebt, in de lease via kantoor. Lijkt er sterk op dat er veel mensen van balen dat ze zelf niet dit kunnen leasen tegen een gunstig bijtellingstarief en daarom de negatieve insteek kiezen. Dan heb ik het nog niet over alle ervaringsdeskundigen die blijkbaar zonder een meter te hebben gereden, al weten dat hij bagger rijdt, de afwerking is van Lada niveau (ja, die kreeg ik vandaag te horen, wederom van een ervaringsdeskundige zonder ervaring), en hoe slecht de range wel niet is. Ergens ook wel vermakelijk, maar treurig toch ook wel :)


Ik heb zelf ook sinds maart een Tesla model 3. Ben er goed over te spreken. Vind het dashboard overigens wel vrij emotieloos. Maar dat is elektrisch rijden eigenlijk toch al. Ik vind de Tesla erg goed in de bochten liggen. Heb wel de 19'' velgen. Op hoge snelheid vind ik de auto juist weer wat zoekerig.

Ik ben overigens wel een typische leaserijder: Had hiervoor een bomvolle bmw 1 serie. Kostte mij rond de 400 euro netto in de maand, nu ben ik voor 175 euro per maand klaar. Kan ik toch het maandelijkse verschil weer mooie dingen van doen in de 911 ;-)


02 okt 2019 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 Turbo , Ex 997 3.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Lachwekkend de hoofdazijn zeiker van dit forum genaamd Cazzo rijdt in een electrische KIP caravan.....snel zeg je hahaha sla niet om in de bocht..
Iedereen heeft zijn prijs ....


02 okt 2019 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
En dat geneuzel over waterstof; ook kansloos. In 99% van de gevallen is een simpele elektromotor superieur.

Waterstof in fuel cell drijft ook zo'n 'simpele elektromotor' aan. Maar die hoeft dan geen 400-600 kilo Duracelletjes mee te slepen, heeft een betere reikwijdte, kortere 'laadtijd' en heeft minder zeldzame grondstoffen nodig. Alleen de waterstof-infrastructuur vergt nog investeringen. Maar men zet liever heel NL vol met laadpalen dan een paar extra waterstofstations neer te zetten. Zo komt de H-auto nooit van de grond.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 okt 2019 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zandert schreef:
Lachwekkend de hoofdazijn zeiker van dit forum genaamd Cazzo rijdt in een electrische KIP caravan.....snel zeg je hahaha sla niet om in de bocht..
Iedereen heeft zijn prijs ....

Rotgevoel he, jaloezie. We hebben er allemaal wel eens last van, dus wees niet te hard voor jezelf.


02 okt 2019 18:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zelfs hier dit soort reacties inderdaad.. had ik overigens niet verwacht. Maar goed, tip voor eenieder, ga er eens mee rijden, dan snap je het wel


02 okt 2019 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Targa Floriaan schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
En dat geneuzel over waterstof; ook kansloos. In 99% van de gevallen is een simpele elektromotor superieur.

Waterstof in fuel cell drijft ook zo'n 'simpele elektromotor' aan. Maar die hoeft dan geen 400-600 kilo Duracelletjes mee te slepen, heeft een betere reikwijdte, kortere 'laadtijd' en heeft minder zeldzame grondstoffen nodig. Alleen de waterstof-infrastructuur vergt nog investeringen. Maar men zet liever heel NL vol met laadpalen dan een paar extra waterstofstations neer te zetten. Zo komt de H-auto nooit van de grond.


Een paar extra waterstofstations? :shock:
H2-autos hebben een range van rond de 500km. Evenveel of minder dan een benzine auto dus. Dat zou betekenen dat alle tankstations omgebouwd moeten worden naar H2...

Nadelen van H2 zijn:
-Veel lager rendement dan elektrisch
-Geen infrastructuur
-Technisch veel gecompliceerder dan een EV

Enige voordeel: snel tanken.

Maar als je zoals ik iedere nacht je EVtje oplaadt, heb je dus vrijwel altijd meer dan voldoende range.
En als je een keer naar een supercharger moet na 350-400km is dat nog geen ramp.

H2 heeft de slag allang verloren en is alleen interessant voor vrachtvervoer en opslag van elektriciteit, met alle rendementsverlies van dien.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 okt 2019 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Leuk om te lezen dat de M3's ons P rijders bevallen. Ik ben nog geen ervaringsdeskundige maar dat komt. M3P staat in bestelling (en waarschijnlijk nu op een boot ergens :D ).


02 okt 2019 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Als ze maar niet zo lelijk (lillik) waren.....


02 okt 2019 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
mark996 schreef:
Zelfs hier dit soort reacties inderdaad.. had ik overigens niet verwacht. Maar goed, tip voor eenieder, ga er eens mee rijden, dan snap je het wel


Ook bij mij komt er een EV als volgende auto van de zaak. Weliswaar geen tesla, wel een BMW I3s met 184pk. Ben heel benieuwd!


02 okt 2019 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Rij nu 3 maanden in de Tesla S, kwaliteit is echt matig maar het rijdt lekker.
Ik kan nu wel weer de mop vertellen die ik 30 jaar geleden over mijn Scorpio 2,9i vertelde: Tis als een dikke negerin, je schaamt je als je er naast staat maar als je erin zit, rijdt het wel lekker.

30 jaar later mag je dit niet meer zeggen en hebben wij het over een dikke vrouw
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


03 okt 2019 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Enguess schreef:
Als ze maar niet zo lelijk (lillik) waren.....

Het went, weet ik uit ervaring 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 okt 2019 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
75856

matige stoelen.


Recaro’s erin :mrgreen:


03 okt 2019 13:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Enguess schreef:
Als ze maar niet zo lelijk (lillik) waren.....

Het went, weet ik uit ervaring 8)

Ja, van met de 993 8) :mrgreen: :cheers:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


03 okt 2019 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Targa Floriaan schreef:
Waterstof in fuel cell drijft ook zo'n 'simpele elektromotor' aan. Maar die hoeft dan geen 400-600 kilo Duracelletjes mee te slepen, heeft een betere reikwijdte, kortere 'laadtijd' en heeft minder zeldzame grondstoffen nodig. Alleen de waterstof-infrastructuur vergt nog investeringen. Maar men zet liever heel NL vol met laadpalen dan een paar extra waterstofstations neer te zetten. Zo komt de H-auto nooit van de grond.

Groot voordeel is ook dat een waterstof auto weer binnen 5 minuten vol is getankt.
_________________________________________
Got coffee?


03 okt 2019 15:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Enguess schreef:
Als ze maar niet zo lelijk (lillik) waren.....

Het went, weet ik uit ervaring 8)

Ja, van met de 993 8) :mrgreen: :cheers:


En van met jouw vrouw 8) :mrgreen: :cheers:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 okt 2019 16:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik lees alleen maar dat er een 1M in de buurt beschikbaar komt ;). (Edit: holy moly, ohja die dingen waren eng duur!)

Kunnen we de Model-3 geen M3 noemen aub? Dat doet echt pijn aan het hart. Bij ons op de zaak komen ze bij bosjes, als vervangers van de Mercedes 350e en Outlanders. Valt me op hoeveel concessies mensen maken voor de bijtelling. En hoe snel mensen roepen dat het jaloezie is, als je een kritische noot plaatst. (Niet persoonlijk bedoeld, in het algemeen).

Eerst hadden ze een grote auto nodig (SUV/station), ivm met familie en kinderen. En een trekhaak voor de caravan. Nu er geen ‘goedkope’ opties meer zijn, stappen ze massaal over in de Tesla’s, en is die grotere auto blijkbaar toch niet nodig.

Dus ja: jaloezie op de lage bijtelling is er! Maar nee, elke keer als ik mijn auto zie, ga zitten en start, is het me weer meer dan waard. Na deze drie jaar zien we wel weer verder, wellicht dat BMW dan ook een goede optie heeft.

Veel plezier met de Tesla’s, je ziet er op het moment mega veel! Hij rijdt goed, ik vind hem spuuglelijk, en hij is vooral goedkoop (bijtelling dan!). Ik gun het een ieder van harte, maar mijn petrolhead laat een traantje ;)

Oh, nog een oprechte vraag: als de bijtelling nou gewoon hetzelfde zou zijn, zou je dan nog steeds een Tesla rijden?


05 okt 2019 9:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
:salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 okt 2019 10:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.