Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 12:33



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
mark996 schreef:
de vergelijking met het civic forum is mij onduidelijk overigens..


Ik denk omdat er daar ook jongetjes komen miepen dat ze de zoveelste Porsche killer gemaakt hebben met een hok dat alle elegantie mist en alleen maar pk's uitbraakt zonder enige verdere vorm van beleving :thumleft:
Maar ik kan verkeerd zijn.
Was misschien niet geheel duidelijk maar dat bedoelde ik idd.
Gaat mij erom dat een auto lekker rijdt en die zegmaar seconde sneller of langzamer naar de 100 boeit mij niet.

Maar ik heb geen verstand van tesla's en interesseren me ook niet ik lees alleen (vermakelijk) mee.
Maar zijn ze bijvoorbeeld in "Porscheland"( 100-200km/h) ook nog steeds snel ?

Ik nl heb jaar of 2 terug ff een wedstrijdje met iemand gedaan met mijn 535i. Zn tesla pakte idd gelijk 2-3 wagenlengtes maar liep daarna niet meer uit en boven de 100 haalde ik hem weer in (of hij deed zn best niet meer?)
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


04 jan 2020 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Enguess schreef:
Gefeliciteerd!

Ik reed gisteren met de turbo S op de duitse Autobahn en er zat een Model 3 achter me die wilden demonstreren dat de nieuwe wereld goed op kan tegen de oude. en ik geef toe, ik moest diep, diep trappen en alle 530 paarden inzetten om dat kreng van de achterbumper af te krijgen met snelheden dik boven de 200.

Retesnel, wat je zegt.

Vraag me af wat eerder leeg was: zijn batterij of mijn tank V-Power :?

Voelde me wel een beetje schuldig. Met elke accelleratie hoorde ik de gletsjers kraken...

Ja dus. Nog steeds sterk in “Porscheland”


04 jan 2020 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Vooral de SP100D. Een model 3P ben je echt wel kwijt. Althans, ik.

En anders even doorhalen naar de werkelijke topsnelheid ...

En net als niet iedereen in een Porsche 911 turbo S rondrijdt, rijden ze ook niet allemaal in die Tesla “top” modellen.
Dus gewoon blijven proberen ... :mrgreen:

http://www.zeperfs.com/en/fiche6576-tes ... -p100d.htm
http://www.zeperfs.com/en/fiche7666-tes ... ce-awd.htm
http://www.zeperfs.com/en/fiche6697-por ... ts-pdk.htm
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 jan 2020 23:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zo aan het begin van het nieuwe jaar naar wat “experts” geluisterd op het gebied van de verkoop auto’s in de komende jaren.
Wat ik tussen de regels hoor en lees dat we nu met veel overgang auto’s zitten, veel brandstofauto’s die zijn omgebouwd naar deels elektrisch.
Er zou een hele nieuwe serie elektrische auto’s aankomen die geheel nieuw zijn en ze denken dat VAG de voorloper gaat worden en ook betaalbaar gaan worden.
Denk zelf dat er ook veel uit het Oosten / Azie weg zal komen, we gaan het zien :salut:
Merk ook net als vele van jullie dat de verkoop van “onze” gebruikte Porsche’s niet echt soepel gaat en de extreme prijzen wat afvlakken.
Kijk zelf ook wel eens met een schuin oog naar een fraaie 991 cabrio maar om dan 140 uit te geven en na 4 jaar de helft kwijt bent smaakt ook niet :oops:
Heb de 993 S nu 15 jaar en de Gt3 7 jaar en zakken nauwelijks en heel veel plezier van :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


05 jan 2020 13:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ben je met een volkswagen verkoper gaan praten Hans? :wink:

Afbeelding

Nog een advies van een niet-expert ... ik zou lekker houden en blijven rijden wat je hebt ... :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 jan 2020 13:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zag van de week Rutte de vraag beantwoorden of hij het zelf een probleem vond om i.p.v. 130 km/h binnenkort 100 km/h te moeten gaan rijden. Zijn antwoord was dat z'n "oude" Saab alleen 130 km/h kon halen als de weg naar beneden ging en dat 100 km/h dus geen probleem was voor hem. :bang: :bang:

Hoe kan je elektrisch rijden promoten als jezelf niet eens het goede voorbeeld kan geven zowel prive als zakelijk. Zo ver ik het weet zijn de dienstauto's van onze graaiers in den Haag nog steeds hele dikke BMW's, Audi's etc.
Ook het koningshuis zou wat mij betreft het goede voorbeeld moeten geven. (ook daar, zover ik weet, geen EV's) :ass: :ass:




Zou best zelf wel een MS willen rijden, maar niet willen hebben.


05 jan 2020 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Alfred je begrijpt het niet: er zit maar één verbrandingsmotor in die auto's. Voor de rest zitten ze barstensvol met elektro torretjes. Dus eigenlijk zijn ze semi elektrisch en zijn ze heel verantwoord bezig in Den Haag :D :D


05 jan 2020 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Nog een advies van een niet-expert ... ik zou lekker houden en blijven rijden wat je hebt ... :thumleft:


Precies, ondanks mijn proefritten naar wat anders.....kijken, kijken en niet kopen.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 jan 2020 14:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Alfred schreef:
Zag van de week Rutte de vraag beantwoorden of hij het zelf een probleem vond om i.p.v. 130 km/h binnenkort 100 km/h te moeten gaan rijden. Zijn antwoord was dat z'n "oude" Saab alleen 130 km/h kon halen als de weg naar beneden ging en dat 100 km/h dus geen probleem was voor hem. :bang: :bang:

Hoe kan je elektrisch rijden promoten als jezelf niet eens het goede voorbeeld kan geven zowel prive als zakelijk. Zo ver ik het weet zijn de dienstauto's van onze graaiers in den Haag nog steeds hele dikke BMW's, Audi's etc.
Ook het koningshuis zou wat mij betreft het goede voorbeeld moeten geven. (ook daar, zover ik weet, geen EV's) :ass: :ass:
Zou best zelf wel een MS willen rijden, maar niet willen hebben.
Alex werd in 2017 ook Tesla-adept. Beetje laat, maar toch...
https://www.autojunk.nl/2017/05/tesla-m ... -alexander

https://youtu.be/7RKhRoG9pP4


05 jan 2020 15:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zolang er geen AA nummerplaat op zit "lijkt" het mij meer op Window Dressing. Als je het kenteken KH-168-J opzoekt bij de RDW bestaat het niet eens. :bang:


05 jan 2020 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Ben je met een volkswagen verkoper gaan praten Hans? :wink: :


Nee niet eens Mark, maar rond deze tijd lees ik wat meer en heb ook net het boek uit van Marco.
Lees wat meer bladen en kijk naar de (auto) progamma’s en merk een tendens :mrgreen:
Hoe zou een Panamera Hybride rijden/werken, je rijdt elektrisch weg en ff later pakt de verbrandingsmotor het over :?:
Ben bang dat dit ook weer snel achterhaald is, de techniek gaat maar door :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


05 jan 2020 17:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Een Porsche hybride zal net als alle andere hybrides rijden. Dus of volledig EV, of op de ICE of hybride.

Maar zoals je zelf al schreef, we zitten in een overgangsperiode. Ik zou zelf nu (zeker privé) niet instappen in een hybride of volledige EV. Zakelijk/lease is ander verhaal.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 jan 2020 18:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Vooral de SP100D. Een model 3P ben je echt wel kwijt. Althans, ik.



Haha, een Porsche van 180k is 0,1 sec sneller naar de 100 dan een Tesla uit 2018 van 60K. Knap hoor :thumleft:
Inmiddels heeft de M3P ruim over de 500PK, ik wil wel een keer tegen je dragracen :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 jan 2020 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Alfred schreef:
graaiers in den Haag


Manmanman, wat een treurige opmerking weer.
Je werkt 100 uur per week voor 7k bruto, je hebt een enorm afbreukrisico en Alfredje vindt je een graaier.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 jan 2020 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
+1.
Wat wen gezeik.


05 jan 2020 18:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
MarkS schreef:
Vooral de SP100D. Een model 3P ben je echt wel kwijt. Althans, ik.



Haha, een Porsche van 180k is 0,1 sec sneller naar de 100 dan een Tesla uit 2018 van 60K. Knap hoor :thumleft:
Inmiddels heeft de M3P ruim over de 500PK, ik wil wel een keer tegen je dragracen :popcorn:


Oh nu is ook de prijs ineens belangrijk. Dus het doel is zo goedkoop mogelijk zo snel mogelijk te gaan. De filosofie des Tesla rijder. Nou goed, mijn vorige Porsche, waarvoor ik minder heb betaald dan jij voor je Tesla, die was ook sneller.

En meer PKs dmv een software update ... dat noemden we vroeger / ICE tijdperk gewoon “getuned”. Was toen ook al een beetje sneu hè. En we gaan niet dragracen maar een (groot) aantal 100-300 sprintjes trekken op de autobahn. Neem jij je oplader mee dan zorg ik dat de tank (half)vol zit.

:mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


Laatst bijgewerkt door MarkS op 05 jan 2020 19:25, in totaal 1 keer bewerkt.



05 jan 2020 19:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Alfred schreef:
graaiers in den Haag


Manmanman, wat een treurige opmerking weer.
Je werkt 100 uur per week voor 7k bruto, je hebt een enorm afbreukrisico en Alfredje vindt je een graaier.


Blijf jij maar lekker stemmen op de partij die zijn moraal kompas volledig kwijt is. Je hebt hem zelf waarschijnlijk ook nooit gehad.


05 jan 2020 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Graaiers in Den Haag?
Wat bedoel je hier meer, vind je het inkomen van een minister te hoog? (€ 165.916)


05 jan 2020 19:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ehmm. Maar weer terug naar Tesla? Dat geneuzel eromheen is niet boeiend, hier graag pochen over 0-100 en winnen van een andere M3, 991 Turbo S etc..:) l

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... s-in-2019/

Dat lukt VW niet..


05 jan 2020 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Pepijn schreef:
Graaiers in Den Haag? Wat bedoel je hier meer, vind je het inkomen van een minister te hoog? (€ 165.916)


Nee hoor, ze mogen voor wat mij betreft veel meer verdienen, alleen ze moeten wel als voorbeeld dienen en binnen de lijnen van de regels blijven.
En als ze daar dan op aangesproken worden niet gaan draaien en uiteindelijk aftreden of bijvoorbeeld wachtgeldregelingen terug laten draaien o.i.d.

Gebeurt bij de VVD een beetje teveel naar mijn smaak. (gebrek aan moraal kompas)

Het graaien sloeg meer op dat als er ergens wat geld nodig is, wij burgers de makkelijke slachtoffers zijn.


05 jan 2020 21:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Niks staat je in de weg om het zelf beter te doen.
Aan de slag!


05 jan 2020 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Art35 schreef:
ong 3 jaar geleden een Volvo XC 90 T8 besteld, geweldige auto om te zien en mee te rijden, maar heb er zoveel problemen mee gehad. stond vaker bij de dealer dan bij mij thuis. dankzij 7% bijtelling goed kunnen verkopen::))

toen heb ik een Tesla Model X besteld. de grootste fout van mijn leven!! (iedereen maakt fouten)
bij aflevering stond een van de vleugeldeuren scheef, na 10000km voorophanging kapot (en probeer Tesla te bereiken, de Paus is beer bereikbaar)
bereik in de zomer 320km en 250 in de winter (volgens Tesla 417km)
wederom goed kunnen verkopen ivm 4% bijtelling

toen heb ik de auto gekocht die ik altijd al willen hebben: Mercedes G63 AMG wat een geweldige auto (zuipt wel als een rus)

Geen Tesla meer voor mij.....



Goed verhaal, gefeliciteerd met deze fantastische auto!

Als geld geen rol speelde, stond er hier ook een amg voor de deur.
Vervelende ervaring met uw model X, ik ben voorlopig echter wel zeer tevreden met de M3P, de tijd zal het leren of ze net zo goed zijn als Mercedes.


06 jan 2020 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
MarkS schreef:
Vooral de SP100D. Een model 3P ben je echt wel kwijt. Althans, ik.



Haha, een Porsche van 180k is 0,1 sec sneller naar de 100 dan een Tesla uit 2018 van 60K. Knap hoor :thumleft:
Inmiddels heeft de M3P ruim over de 500PK, ik wil wel een keer tegen je dragracen :popcorn:


Oh nu is ook de prijs ineens belangrijk. Dus het doel is zo goedkoop mogelijk zo snel mogelijk te gaan. De filosofie des Tesla rijder. Nou goed, mijn vorige Porsche, waarvoor ik minder heb betaald dan jij voor je Tesla, die was ook sneller.

En meer PKs dmv een software update ... dat noemden we vroeger / ICE tijdperk gewoon “getuned”. Was toen ook al een beetje sneu hè. En we gaan niet dragracen maar een (groot) aantal 100-300 sprintjes trekken op de autobahn. Neem jij je oplader mee dan zorg ik dat de tank (half)vol zit.

:mrgreen:


Tunen sneu :scratch: Jouw 993 was toch getuned? :popcorn:
Maar je hebt gelijk; jouw huidige 991 is inmiddels zover afgeschreven dat je voor dat geld niet eens een M3 kunt kopen. Toch een eerlijk vergelijk dus.
Doen we beiden: 0-100 op nat wegdek en 100-200 autobahn, you pick the date :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jan 2020 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zijn jullie er al uit wie de langste heeft?!
Het lijkt potdorie het Honda Civic forum wel... :mrgreen:


06 jan 2020 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Wij zijn beiden racers, die zijn nu eenmaal competitief.
(Hoewel Mark is meer een rondjes-rijder, ik ben een racer :drive: :mrgreen: )
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jan 2020 13:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: oliver


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.