Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 17:57



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
Eén van de T5's was een occasie waar je de km-stand waarschijnlijk niet van wou weten ...


... was dat die witte die je uit NL hebt gehaald :?:

:popcorn:


12 jan 2021 12:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Yup!

Je zag zo dat die al een hard leven achter de rug had.
Hoe meer je keek, hoe meer dingetjes er opvielen, maar volgens de papieren klopte alles en she never missed a beat + she looked a $1.000.000 8)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 12 jan 2021 13:09, in totaal 1 keer bewerkt.



12 jan 2021 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Die Crafter is echt de grootste drama-auto die ik ooit gehad heb. Nu ingeruild met slechts 150k km op de teller (2012).
Zit het beruchte 180PK biturbo blok in, wat een ramp is dat.
Iedere maand bij de garage; turbos kapot, asje van klep in uitlaat compleet versleten, allerlei sensoren begeven het waardoor noodloop. Koppakking eruit, oliekoeler gescheurd etc etc etc.
Heeft mij doen besluiten echt never nooit meer iets van VAG te kopen (was toch al geen fan)
De 3 T5/6-en die we hebben zijn redelijk probleemloos, maar bij 300K km ook echt helemaal op.
Nu een Iveco Daily gekocht, zit een 3 liter blok in, hopelijk beter dan dat onderbemeten VAG-blokje.
De T5/6 worden vervangen door Toyota ProAce Electric, om toch een beetje on topic te blijven :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 jan 2021 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
There's no substitute for cubic inches, misschien alleen een E-motor dan :thumleft:


12 jan 2021 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Als er een elektrische Daily-achtige zou zijn die 3,5 ton kan trekken met een acceptabele actieradius, dan kocht ik die.
Helaas, nog even wachten op de CBRTRCK.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 jan 2021 14:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Heeft mij doen besluiten echt never nooit meer iets van VAG te kopen (was toch al geen fan)


Joh :shock:





:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


12 jan 2021 20:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Sinds enkele weken over op de nieuwe Performance:

Afbeelding

Interieur is wat opgeleukt, bouwkwaliteit is nog beter (toeval of niet, met mijn M3LR+ was gewoon weinig mis), zuiniger dan de oude LR, sneller dan de oude P (verwaarloosbaar en voorlopig met het niet geoptimaliseerde BMS verlies je dat weer bij lagere SOC), weer een keer een ander kleurtje (met het verdwijnen van chroom staat hem dit uitstekend vind ik) en eindelijk een achterklep die gewoon elektrisch bediend is (is toch armoede zelf dat ding dicht moeten doen).

Kortom: de zoveelste Tesla en de zoveelste keer een tevreden man.

Nou nog het track pack aan kunnen schaffen om er even een paar leuke rondes mee te maken op dat stukje hemel wat de groene hel is gedoopt.


13 jan 2021 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Afbeelding

Persoonlijk zou ik geld bij geven om niet met het gedoe van zo'n slome elektrische achterklep te zitten, maar iedereen is anders ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


13 jan 2021 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Je doet iets gruwelijk fout als je ooit op je achterklep moet wachten. Dus hoe jij tijdwinst denkt te kunnen boeken met een manuele achterklep ontgaat mij.

Dat gezegd hebbende: ik rij erin, dus het is alleen relevant of het fijner is voor mij. ;)


13 jan 2021 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zo is het :thumleft:
Ik heb graag bevestiging én ik ben technieker. Ik rij thuis ook nooit weg alvorens de elektrische garagepoort volledig gesloten is. Ik wéét dat dingen falen en zou elke keer domweg staan kijken of die klep wel toe is. Een manuele klep toesmijten is een fractie van een seconde werk én ik ben zeker dat ze dicht is. Different strokes...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


13 jan 2021 18:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik ben ook techniker, maar ik kijk nooit of de electrische poort wel dicht is :lol:

@DS, heerlijke auto zon M3P, hoeveel rondjes kun je op de NS voor je aan de lader moet?
Staat die supercharger van Tesla er nog die ze voor de tests met de Model S Plaid gedaan hebben?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jan 2021 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
Zo is het :thumleft:
Ik heb graag bevestiging én ik ben technieker. Ik rij thuis ook nooit weg alvorens de elektrische garagepoort volledig gesloten is. Ik wéét dat dingen falen en zou elke keer domweg staan kijken of die klep wel toe is. Een manuele klep toesmijten is een fractie van een seconde werk én ik ben zeker dat ze dicht is. Different strokes...


Tsja, ik vind het heerlijk. Klep open en dicht met siri, garage gaat automatisch open en dicht met homelink van de M3. Heerlijk. De kans dat ik iets vergeet is groter dan de machinerie. ;)


13 jan 2021 19:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik ben ook techniker, maar ik kijk nooit of de electrische poort wel dicht is :lol:

@DS, heerlijke auto zon M3P, hoeveel rondjes kun je op de NS voor je aan de lader moet?
Staat die supercharger van Tesla er nog die ze voor de tests met de Model S Plaid gedaan hebben?


2 135 kW stalls en 4 250 kW stalls zelfs.

Ik verwacht twee rondes te kunnen rijden en dan weer naar de SC. Best te doen. Op die manier kun je toch 2 rondes per uur doen en dat is de moeite waard.

Over een jaar of twee verwacht ik tijd en geld te hebben voor een echte tracktoy. Ik heb er al een op het oog. Hybride ook nog...


13 jan 2021 19:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
sneller dan de oude P (verwaarloosbaar en voorlopig met het niet geoptimaliseerde BMS verlies je dat weer bij lagere SOC),.

En dat zegt bij jou heel wat :cheers:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jan 2021 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
Ik heb er al een op het oog. Hybride ook nog...

918 of LaFerrari?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jan 2021 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Devils son schreef:
Ik heb er al een op het oog. Hybride ook nog...

918 of LaFerrari?


Nieuwer en sneller. ;)


13 jan 2021 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
LMP1 oid.... :mrgreen:


13 jan 2021 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Konigseggg?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 jan 2021 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
Sinds enkele weken over op de nieuwe Performance:
Nou nog het track pack aan kunnen schaffen om er even een paar leuke rondes mee te maken op dat stukje hemel wat de groene hel is gedoopt.


Mooie bak, zonder chroom staat goed!
Die track wielen zijn zeker mooi, maar ook 20" wat eigenlijk te groot is voor deze auto. Ze zijn wel gesmeed en beter dan de loodzware standaard velgen. Optie is ook om een mooi licht setje 18 of 19" gesmede velgen te zoeken.
Ik heb deze 18"*8,5 van Martian Wheels. Wegen 5,1 kg per stuk minder dan de originele performance velgen. Scheelt dik 20kg rollend gewicht! Auto voelt echt sneller en lichtvoetiger aan. Stiller ook.
7817578174


14 jan 2021 9:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Natuurlijk kijk ik ook naar de alternatieven. Belangrijkste is castrol srf icm andere blokken om overhitting van de remmen te voorkomen. En Sport Cup banden, wederom tegen overhitting.

Velgen zijn op zichzelf het beste elders te krijgen. Alleen is een velg met de gewenste maatvoering nog niet door mij gevonden die ook nog lichtgewicht en sterk is.

18 inch krijgt wat mij betreft teveel wang. 19 inch is een optie, maar ik wil dan wel naar 245 en 9J.

Vooralsnog is de velg van Tesla de enige die kwa maatvoering voldoet.

Maar goed, de zoektocht begint pas echt in het voorjaar.


14 jan 2021 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Vosse heeft echt mooie velgen voor de M3.
https://www.wheelclinic.nl/tesla-velgen
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 jan 2021 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ja, da's een game changer...

Afbeelding

Zo mooi! :roll:
Accentueert echt die "ik ben net op een muur gereden" voorbumper
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


14 jan 2021 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Vosse heeft echt mooie velgen voor de M3.
https://www.wheelclinic.nl/tesla-velgen


Maar ook 20 of 19 inch, 9J met een ET van 35-30? Looks maken mij eigenlijk geen reet uit voor het circuit. De uberturbines vind ik persoonlijk prima staan, dus dat worden de zomerwielen. De winterset is besteld, maar ligt nog ergens in de VS te wachten tot iemand er een poot naar uit wil steken (18 inch t sportlines).

Maar velgen voor het circuit, dat is lastig. Ik heb een set liggen met de juiste maten die bij de LR als zomerset werd gebruikt, maar dat zijn geen lichte wielen en ik denk ook dat de belasting van het circuit teveel is voor die wielen. Ik heb al meegemaakt dat zelfs velgen die bedoeld zijn voor circuitgebruik scheurtjes gaan vertonen (ik heb ook wel eens pilot sport cups gehad die de belasting niet aankonden, dus het zal vast ook met mijn rijstijl te maken hebben) en ik hou de boel graag heel...


14 jan 2021 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
18 inch krijgt wat mij betreft teveel wang. 19 inch is een optie, maar ik wil dan wel naar 245 en 9J.

Vooralsnog is de velg van Tesla de enige die kwa maatvoering voldoet.

Maar goed, de zoektocht begint pas echt in het voorjaar.


Ik vind een wat hogere wang persoonlijk wel mooi staan, heb er zelf 245/45R18 banden onder. Staat mooi op 8,5J velgen. Ze zijn er ook in 9 en 9,5J, ET waarde kun je ook kiezen. Sommigen gaan tot 275 banden onde rde M3P. Die martians zijn echte track wielen, heel sterk met 1000 kg load rating.


14 jan 2021 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
Natuurlijk kijk ik ook naar de alternatieven. Belangrijkste is castrol srf icm andere blokken om overhitting van de remmen te voorkomen. En Sport Cup banden, wederom tegen overhitting.

Velgen zijn op zichzelf het beste elders te krijgen. Alleen is een velg met de gewenste maatvoering nog niet door mij gevonden die ook nog lichtgewicht en sterk is.

18 inch krijgt wat mij betreft teveel wang. 19 inch is een optie, maar ik wil dan wel naar 245 en 9J.

Vooralsnog is de velg van Tesla de enige die kwa maatvoering voldoet.

Maar goed, de zoektocht begint pas echt in het voorjaar.


Afbeelding

Maken op afspraak velgen, kun je ET-waarde zelf aangeven.
In 19 en 20 inch te krijgen.


14 jan 2021 14:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.