Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 20:43



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik had 'm wel door hoor, vandaar mijn ontwijkende antwoord.
Reversed psychology...
Er is een tijd geweest dat ik daar op in ging :thumleft:
Voortschrijdend inzicht heeft me geleerd dat dat geen nut heeft. You can tell alot about people by what they choose to see in you :salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


19 feb 2020 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Onzin. Een Porsche als DD zal ik sowieso niet gauw gaan rijden, vind die nieuwe dingen gewoon niet interessant/ geen echte Porsches.
Een Tesla voor doordeweek en een (echte) Porsche voor de leuke ritjes is een prima combi.

Weet je wat het is met Tesla's; ze kosten geen drol en je rijdt er veel duurder veelal Duits spul met 2 vingers in de neus mee zoek.
ik vind dat grappig en geniet er dagelijks van.

Dus ik blijf nog even hier rond hangen :salut:


Zoveel grootspraak zonder enig filmbewijs. :ass: :ass: oftewel toetsenbordridder met een hele grote duim :ass:


19 feb 2020 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik vind die reacties hier steeds ehmm bijzonderder worden hier..:)

Los van dat ik bovenstaande laatste opmerking niet volg..


19 feb 2020 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik volg het prima en vind de meeste reacties niet zo heel bijzonder ook eerlijk gezegd. Wel erg voorspelbaar. De rode draad is al even duidelijk toch. Iedereen verdedigt naar hartelust vooral zijn of haar eigen wagenpark en keuzes. En dan heb je nog een verdwaalde inhoudelijke bijdrage mbt Tesla/EVs of een opmerking zoals die van jou of van mij die het wel/niet begrijpen. En we hebben weer een pagina erbij en een van de minst interessante topics sinds tijden is weer trending. Gelukkig wordt het beter weer, is de pekel weggespoeld en gaan de circuits weer open.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


19 feb 2020 23:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ook weer waar.. als we nou allemaal gewoon happy zijn met waar we zelf in willen rijden.. probleem opgelost :). Zag vandaag de witte PCA Taycan weer rijden trouwens, wat een ding.. van het ene verkeerslicht optrekkend naar het andere met een gigantische versnelling, echt bizar snel. Off topic.. sorry

Maar ooit wordt dat mijn nieuwe speeltje


19 feb 2020 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik weet nog wel een opknappertje voor weinig...

https://www.ad.nl/auto/ook-de-elektrische-porsche-lijkt-spontaan-in-brand-te-kunnen-vliegen~a406e03a/


20 feb 2020 8:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
bedankt voor de tip,

Likje verf en zo'n dennenboom luchtverfrisser erin en niemand die er nog iets van merkt. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


20 feb 2020 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Nog een zelfontbrander! Zie je wel, de diesels zijn bezig aan een come-back :ba:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


20 feb 2020 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
een van de minst interessante topics sinds tijden

Waar jij om de haverklap je reacties in post :scratch:
Ik vind zelf de ontwikkelingen in de automotive sector die door Tesla zijn geïnitieerd superinteressant.
Dat er daarnaast ook een hoop onzin gepost wordt; best vermakelijk, maar dat is persoonlijk.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 feb 2020 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het feit dat ik af en toe hier post, wil niet zeggen dat het me heel erg interesseert. Vooral een kwestie van actie reactie, beetje discussie om de discussie en het feit dat het topic telkens bovenaan staat. Als het aantal posts representatief is dan druipt de interesse er bij sommige idd vanaf. Maar post dan wat meer over die hele interessante ontwikkelingen. Dat is nu echt zoeken naar een speld in een hooiberg hier.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 feb 2020 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
https://www.rtlz.nl/opinie/column/50284 ... uZWNu-kwVU
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 feb 2020 12:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dit gaat inderdaad nog wel en dingetje worden ben ik bang..
Misschien gaat de overheid, als het zo ver komt, wel de ICE subsidiëren.
Dan stap ik wel weer over. :wink: :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


20 feb 2020 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tegen die tijd betaal je 100K voor een tweedehands BMW! Het is nog niet te laat om in te stappen! :wink:


20 feb 2020 14:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Citaat uit RTL-Z stuk:

"Eén elektrische auto aan een laadpaal slurpt evenveel stroom als tien huishoudens. Als er in een straat 10 auto’s staan op te laden krijgt de stroomvoorziening er opeens 100 huishoudens erbij."

Volgens mij verbruikt een gemiddeld huishouden in NL 3500KWH/jaar.
Een elektrische auto rijdt ongeveer 100km op 15 KWH.
Als een EV dus 10 keer zoveel zou verbruiken als een HH zou hij per jaar (3500/15)X 100 X 10 rijden=233.333km rijden.

Correct me if I am wrong.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 feb 2020 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Correct me if I am wrong.


Jouw berekening klopt volgens mij, maar dat klinkt journalistiek natuurlijk helemaal niet lekker :-)

Ga ik van een laadpunt van 10 kW uit dan is de stroom ongeveer 45A.
Stel dat je nominale vermogen overdag thuis plm 1 kW is (is heel vaak lager, zeker wanneer je zonnepanelen hebt), dan klopt die factor 10 wel. Echter: wanneer je thuis continu 4,5 A verbruikt, kom je per jaar op 8700 kWh uit. Dat is "best" veel (halen wij niet, en dan hebben we nog een warmtepomp ook, al hebben we ook 19 zonnepanelen...).

Ik vind het een beetje populistisch van RTL-Z, al is het wel zo dat (op dit moment lokaal geen opslagmogelijkheid, peak shaving e.d.) het net wel voor het piekvermogen moet zijn uitgelegd.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


20 feb 2020 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
You're wrong Cazzo....waar het om gaat is dat dit land heeft helemaal geen capaciteit heeft om iedereen een EV te laten rijden.....nu niet, en over tien jaar ook niet...
Je blijft altijd klungelen met accu's waar stroom aan toegevoegd moet worden. Dat kost niet alleen tijd, maar ook capaciteit.
Amsterdam heeft tijdens hete dagen al een probleem met alle airco's die draaien; het hele land moet op de schop voor de infrastructuur voor elektra voorziening.
1 Windmolen is niet genoeg om 1 EV een jaar lang te laten rijden (om het ding draaiende te houden kost al meer dan ze opleveren).

Dat hele elektra-verhaal is op dit moment een bodemloze put, gevoed door politici die daar helemaal geen verstand van hebben.
ALLE fabrikanten wringen zich in allerlei bochten, om aan dit waanzinnige verhaal mee te kunnen doen.
Het wachten is op een slimmerik (uitvinder/fabrikant/hobbyist) die 'het ei van Columbus' gaat bedenken.
Dat kleine groepje mensen die nu een EV aanschaffen zijn slechts opportunisten....die auto's worden nog steeds met olie en aardse grondstoffen gefabriceerd.
De vraag blijft of het hele productieproces meer vervuild, dan een ICE zijn hele leven kan wegstoken. In dat opzicht moeten we veel zuiniger zijn met wat er reeds geproduceerd is :!:
Zonder olie hebben we helemaal geen auto's meer, maar ook geen emmers, wegwerp-plastic (zoals bijvoorbeeld de Tesla :mrgreen: ), en noem maar op.
Ik ga me steeds meer storen aan de wegwerpmaatschappij: die vervuilt meer dan wat dan ook, en helaas gaat dat gepaard met overbevolking...en overproductie.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 feb 2020 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dat ei van Columbus heet kernfusie. Tot die tijd > kernenergie. kan ik met een gerust hart EV blijven rijden :wink:


20 feb 2020 15:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Citaat:
Dat hele elektra-verhaal is op dit moment een bodemloze put, gevoed door politici die daar helemaal geen verstand van hebben.


Citaat:
Bestuurders en politici negeren de bevindingen, omdat ze hen niet uitkomen in hun ambities.


Iets met een pot en een ketel. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


20 feb 2020 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
steef schreef:
https://www.rtlz.nl/opinie/column/5028461/politieke-minachting-maakt-meer-kapot-dan-je-lief?fbclid=IwAR3MEqv3b3mThjoRxALQd3Ahe_KX8Kny3IdPgIdhTbMxAbXNfuZWNu-kwVU


Ik weet niet wie het verzonnen heeft, maar je leest ineens overal dat een BEV hetzelfde verbruikt als 10 huishoudens.

Eerst was het nog op basis van piekverbruik, maar nu wordt dat ook maar weer weggelaten.

Kwa piekverbruik is het 1 op 2, waarbij een huishouden dat in piekuren doet en een bev in daluren. Kwa normaal verbruik is het 1:1, uitgaande van 20.000 km bijladen aan huis (wat aan de hoge kant is).

Jammer dat journalisten steeds vaker met volstrekt verzonnen cijfers aan komen zetten om een punt te maken.


Laatst bijgewerkt door Devils son op 20 feb 2020 15:47, in totaal 1 keer bewerkt.



20 feb 2020 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
steef schreef:
You're wrong Cazzo....waar het om gaat is dat dit land heeft helemaal geen capaciteit heeft om iedereen een EV te laten rijden.....nu niet, en over tien jaar ook niet...
Je blijft altijd klungelen met accu's waar stroom aan toegevoegd moet worden. Dat kost niet alleen tijd, maar ook capaciteit.
Amsterdam heeft tijdens hete dagen al een probleem met alle airco's die draaien; het hele land moet op de schop voor de infrastructuur voor elektra voorziening.
1 Windmolen is niet genoeg om 1 EV een jaar lang te laten rijden (om het ding draaiende te houden kost al meer dan ze opleveren).

Dat hele elektra-verhaal is op dit moment een bodemloze put, gevoed door politici die daar helemaal geen verstand van hebben.
ALLE fabrikanten wringen zich in allerlei bochten, om aan dit waanzinnige verhaal mee te kunnen doen.
Het wachten is op een slimmerik (uitvinder/fabrikant/hobbyist) die 'het ei van Columbus' gaat bedenken.
Dat kleine groepje mensen die nu een EV aanschaffen zijn slechts opportunisten....die auto's worden nog steeds met olie en aardse grondstoffen gefabriceerd.
De vraag blijft of het hele productieproces meer vervuild, dan een ICE zijn hele leven kan wegstoken. In dat opzicht moeten we veel zuiniger zijn met wat er reeds geproduceerd is :!:
Zonder olie hebben we helemaal geen auto's meer, maar ook geen emmers, wegwerp-plastic (zoals bijvoorbeeld de Tesla :mrgreen: ), en noem maar op.
Ik ga me steeds meer storen aan de wegwerpmaatschappij: die vervuilt meer dan wat dan ook, en helaas gaat dat gepaard met overbevolking...en overproductie.


Voor BEV’s is een jaarlijkse groei van 0,6% nodig aan elektra. Kan met gemak.

En een BEV is na 30.000-50.000 km minder vervuilend dan een ICE als we alles mee gaan nemen (productie van de auto, maar ook productie van brandstoffen).


20 feb 2020 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
....en zo wil ieder zijn eigen waarheid lezen.... :roll:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 feb 2020 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Nou, die factor 10 is schromelijk overdreven, dat lijkt me wel duidelijk.
De opmerking van DS dat een EV na 30-50K km minder vervuilend is dan een ICE is ook allang bewezen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 feb 2020 16:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Door Groenlinks ja....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 feb 2020 16:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
De opmerking van DS dat een EV na 30-50K km minder vervuilend is dan een ICE is ook allang bewezen.


:lol:
Grapjurk. Doe eens een linkje.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


20 feb 2020 16:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
hier:

https://www.autoblog.nl/nieuws/na-700-0 ... uto-121628

dus de waarheid ligt ergens tussen de 30.000 en de 700.000 km :popcorn:
_________________________________________
footers zuigen! :D


20 feb 2020 16:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.