Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:45



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
He ga jij eens aan het werk :evil:
O nee, kappers mogen nog niet open :lol:

Ewout reageert niet meer. Die is overuren aan het draaien in zn salon. :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


12 mei 2020 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Targa Floriaan schreef:
Verkeerde topic :twisted:


Hij gaat de tesla fabriek weer opstarten !
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


12 mei 2020 18:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zo net terug van een weekje Normandië/Bretagne met de M3.
Eerste reis naar het buitenland. In Frankrijk zijn minder superchargers, maar dat bleek geen probleem. Geen rangeanxiety gehad.
Helaas kan er onder mijn M3P geen trekhaak, dus de MTB's moesten achterin de bak. Paste net, de voerwielen eruit en los meegenomen.
Genoeg ruimte over voor een paar tassen/helmen/bergschoenen etc. Frunk niet nodig gehad.
Fietsen op het dak is geen optie omdat dat de range behoorlijk negatief beïnvloed (lijkt mij, niet onderzocht).
De terugweg van Île de Ré naar Breda is 890km. Op ons gemak in 11 uur gereden met 3 laadstops van 30 minuten en 1 van 15 minuten. Accu was 15% toen we vertrokken, anders was het met 3x laden ook wel gelukt.
Al met al uitstekend bevallen, de verplichte laadstops zijn best ontspannend, er is altijd gelegenheid om een koffietje te doen.
De M3 is een hele comfortabele auto, zeer geschikt voor langere afstanden, mits je niet te veel haast hebt. Nog steeds heel blij mee.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2020 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het was afgelopen weekend geen zwarte zaterdag toch?! Dat maakt wel uit ivm de laadpaalfile.
Ik wacht tot het netwerk van palen uitgebreider is.


06 jul 2020 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Total geen sprake van laadpaalfile, in tegendeel, vaak maar 2 of 3 plaatsen bezet van de 12 of meer beschikbaar. Daardoor supersnel laden tot 950 kmh.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2020 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Als je de trekhaak alleen voor de fietsendrager gebruikt kun je er toch één onder laten zetten? Blijft het trekgewicht alleen 0kg.

Ik heb het zelf ook al gedaan in december, had de auto net twee weken, niet zo ver, ook naar Frankrijk. Wijst zichzelf allemaal. De eerste stop is misschien wat vroeg, maar daarna is het heel relaxed, af en toe stoppen voor een bakkie. :thumleft:

Wij stonden op een nieuw vakantiepark, ik dacht daar is vast wel een stopcontact te vinden, niet opgezocht of zo. Maar helemaal niks. Toen nog een dagje naar Parijs centrum geweest, net gehaald met een lege accu. In de parkeergarage opgeladen, gratis ook nog zag ik later op mijn laadpas afschrift! Ook geen rangeanxiety gehad. In de file gebruikt een E auto namelijk helemaal niks, en zie je de range alleen maar omhoog gaan.
In totaal 4 snelladers gezien, heb nog wat gratis supercharger km's tegoed, plus gratis geladen in de parkeergarage dus helemaal voor niks op en neer gereden! :cheers:


06 jul 2020 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Op een M3P kan geen trekhaak gemonteerd worden, op de andere M3's wel.
Wat de reden hiervoor is weet ik niet.
Maar idd heel relaxt reizen met de Tesla, smaakt naar meer :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2020 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
In de file gebruikt een EV helemaal niks ... dat lijkt me sterk.
Dat de actieradius dan oploopt (tov als je rijdt) is logisch.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jul 2020 14:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Op een M3P kan geen trekhaak gemonteerd worden, op de andere M3's wel.
Wat de reden hiervoor is weet ik niet.
Maar idd heel relaxt reizen met de Tesla, smaakt naar meer :thumleft:


Had te maken met het maximale totaalgewicht dat de achterbanden kunnen dragen bij een m3p. Maar ben geen techneut dus ik laat het hierbij..


06 jul 2020 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ben ook geen (echte) techneut, maar dat lijkt me sterk. Die paar kilo extra druk op de achterbanden kan het verschil niet maken.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2020 15:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Officieel kan het niet, reden weet ik niet. Dus Tesla levert geen trekhaak voor de M3P. Als het de banden zijn, ga ik dat ook oplossen, ik ga een licht setje 18" eronder zetten. Die 20" wielen zijn veel te zwaar, en oncomfortabel met die platte bandjes.

Aftermarket kun je gewoon een trekhaal laten monteren, is dezelfde namelijk. Krijg je alleen geen trekgewicht op kenteken. Voor de fietsendrager prima :thumleft:


06 jul 2020 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Citaat:
De M3 is een hele comfortabele auto, zeer geschikt voor langere afstanden, mits je niet te veel haast hebt.
:thumleft:

Wij zijn ook al een paar keer naar Frankrijk gereden met de M3.
Met een ICE altijd zo snel als mogelijk van A naar B. Met de M3 heel rustig en ontspannen met meerdere stopt. Reist heel relaxt maar zie het toch wel als nadeel dat ik niet meer kan jagen als ik zou willen.

Verder lekker de autopilot aan en cruisen.. Werkt toch wel erg goed op de snelweg IMHO. Altijd wel even zoeken naar de laadpalen van tesla aangezien deze nooit bij een benzinestation staan. Vind ik ook een (klein) nadeel.
_________________________________________
footers zuigen! :D


06 jul 2020 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Total geen sprake van laadpaalfile, in tegendeel, vaak maar 2 of 3 plaatsen bezet van de 12 of meer beschikbaar. Daardoor supersnel laden tot 950 kmh.


Ik geloof best dat ie snel is maar niet overdrijven... :mrgreen:

Ik bedoelde ook dat er nu waarschijnlijk geen laadpaalfile is maar op zwarte zaterdagen als alle Hollanders tegelijk met een mud aardappelen in de kofferbak naar de camping gaan wel :wink:


06 jul 2020 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mooi om te lezen dat jullie enthousiast zijn over je Tesla en de laadtijden.
Reed met mijn Panamera ook naar Frankrijk; 1100km in 8:25 met 1 gecombineerde tank- en sanitaire stop in 7minuten dus zal wel even wennen zijn om meerdere keren wat langer te moeten stoppen/laden. We gaan het zien in de toekomst.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


06 jul 2020 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Wel eens Bleiswijk-Como gereden in minder dan 8 uur. 1035km. In een Renault Laguna op zondagmiddag-/avond.
Dat gaat met een elektrische auto niet lukken, maar ik vind het prima zo. Haast is voor mensen die niet kunnen plannen :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jul 2020 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Heb het ook allemaal gedaan, in 1 dag naar Barcelona in een Citroën C5, van Napels naar huis (oef) in een Alfa 146 met 180km/u over de Strada, en natuurlijk tientallen keren met BMWs naar de wintersport. Altijd op zoek naar de snelste route. Nachts, overdag, via het Sauerland en dan de A7, of toch maar de A3, of eerst maar sukkelen op de A61 en dan de A5/A8? Om erachter te komen dat je in Duitsland gemiddeld toch niet veel harder gaat dan 100km/u. Over 4 weken staat er een Etron voor de deur en die gaat me dwingen langzamer te rijden en vaker te stoppen. Het zal niet veel gaan schelen in de totale reistijd, vermoed (en hoop) ik.


07 jul 2020 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978 911 SC Targa
Schellinkhout NL
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Als iemand me ooit serieus kan overtuigen wat het voordeel voor het milieu is dat een Tesla oplevert, koop er misschien wel eentje.
Niet dat ik er in zal gaan rijden :mrgreen:


07 jul 2020 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Google is your friend.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 jul 2020 10:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Google is your friend.


Bist du im Urlaub :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


07 jul 2020 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Bien sûr 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 jul 2020 10:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hydroleo schreef:
Als iemand me ooit serieus kan overtuigen wat het voordeel voor het milieu is dat een Tesla oplevert, koop er misschien wel eentje.
Niet dat ik er in zal gaan rijden :mrgreen:


Dan zul je de eerste zijn met die beweegredenen. De rest pakt ‘m vanwege zijn fiscale voordeeltjes. Levensgevaarlijk want het gros wat nu in zo’n Tesla 3 rondrijdt komt uit een Volvo V40 of Renault Megane met 110pk.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


08 jul 2020 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
molen934 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Google is your friend.


Bist du im Urlaub :?:


:mrgreen: :res:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


08 jul 2020 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978 911 SC Targa
Schellinkhout NL
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Franz schreef:
Hydroleo schreef:
Als iemand me ooit serieus kan overtuigen wat het voordeel voor het milieu is dat een Tesla oplevert, koop er misschien wel eentje.
Niet dat ik er in zal gaan rijden :mrgreen:


Dan zul je de eerste zijn met die beweegredenen. De rest pakt ‘m vanwege zijn fiscale voordeeltjes. Levensgevaarlijk want het gros wat nu in zo’n Tesla 3 rondrijdt komt uit een Volvo V40 of Renault Megane met 110pk.


Haha, dat is precies wat ik bedoel.
Maar het wordt wel allemaal voorgesteld als groen rijden :ass:
En over 10 jaar hebben we na de stikstof en andere crisis modellen, een accuberg crisis.
Ik heb zelf een nieuw huis gebouwd, super geïsoleerd, voorzien van een aardwarmtepomp en zonnepanelen.
Dat zet zoden aan de dijk, moet zelfs veel compenseren door met mijn SC benzine op te roken :cheers:


08 jul 2020 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Fiscale voordeeltjes spelen ongetwijfeld een belangrijke rol, maar voor een leasende autoliefhebber is er vandaag de dag niet zoveel waar je hard sneller van gaat kloppen. Mooi lopende 6-cilinders zoals vroeger een BMW 325i of 330i bestaan bijna niet meer of zijn onbetaalbaar. Karaktervolle 4-pitters zijn er bijna niet, de Giulia is er alleen als sedan, en de Alpine in het dagelijks gebruik niet heel praktisch. Een Mercedes A35 of Golf R: niet mogelijk onder de huidige CO2 grenzen. En door de invoering van WLTP is het leaselijstje nog korter geworden.

Ik heb her en der wat proefgereden maar qua emotie is het - wat mij betreft - allemaal niet heel veel beter dan een EV. Dus heb maar besloten aan de lease geen geld meer uit te geven en de opbrengst op te roken in de 964 en de A4 V6 Cabrio.


08 jul 2020 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik heb lang getwijfeld over een EV maar uiteindelijk de keuze op een youngtimer laten vallen. Mocht deze regeling ooit komen te vervallen dan kijk ik dan wel weer wat het aanbod EV mij dan te bieden heeft. Hopelijk wat fraaiers dan wat er nu rondrijdt. Op de Audi e-Tron na dan.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


08 jul 2020 20:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boxster60


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.