Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 3:16



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Enguess schreef:
Devils son schreef:
Je bewijst nu alleen maar dat lezen jou duidelijk heel moeilijk afgaat.

Ook goed verder.

Ik verwacht niet dat je dit verder gaat uitleggen. Zou ook heel moeilijk voor je worden.
Ook goed verder.


Als je uitleg nodig hebt kun je daar gewoon om vragen, dan kun je dat gewoon krijgen.

Werkt veel beter dan heel verongelijkt gaan doen.


24 okt 2019 18:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
dobbelsteen schreef:
Pacoloco schreef:
Nadelen van tesla:
Beperkte range

Waarom eigenlijk? In normale omstandigheden laad je die elke nacht op. Waarom is een range van +500km dan te weinig?
Met een BMW M5 E60 haal je dat zelfs niet eens.


Voor iemand die niet elektrisch rijdt lijkt range een probleem. In de praktijk is het geen probleem.


24 okt 2019 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Voor iemand die niet elektrisch rijdt is range juist helemaal geen probleem ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 okt 2019 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
https://www.ad.nl/rotterdam/tesla-en-60 ... 159241590/

Vreemde toeval :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


24 okt 2019 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Toeval bestaat niet, het is een teken van boven: Tesla rijden is slecht voor Porsches :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


24 okt 2019 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het is voor mij een nadeel tov mn huidige auto.
Mn range is nu een kleine 1000km en na 10-15 min tanken (wat zo goed als overal ter wereld mogelijk is) wederom 1000km.
_________________________________________
footers zuigen! :D


24 okt 2019 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Shit, jammer van de 356, hoop dat het nog goedkomt.


24 okt 2019 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
Pascal schreef:
ewp964c2 schreef:
Rijdt verder prima hoor, maar afwerking is wel des Hyundai, voor een auto van 120k best vreemd
ik weet het, ik heb er geen, dus mag er niet over praten.
Collega van me komt uit een Merc C350e, nu een Tesla Model-3... zijn woorden: “Je kunt wel merken dat je voor 55k eigenlijk een auto van 5k koopt, met een motor/aandrijving van 50k”... (iets in die strekking) ;)
En als jij zoiets hoort neem jij dat serieus?
Jij begrijpt ook dat hij zoiets enigszins overdreven bedoelde, maar de strekking van zijn statement was duidelijk. Verder zie ik geen reden om hem minder serieus te nemen dan alle halleluja verhalen “op het internet”...

Oh, om te compenseren, een positief bericht van een andere collega over zijn Model-3... Voorheen verloor hij altijd zijn telefoongesprek, ergens tussen Almere en Zeewolde (op een specifieke plek)... Nu met de Model-3 niet meer! Is het alleen nog eventjes gerommel en gestotter op de lijn. ;).


24 okt 2019 21:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Click

De media een beetje kennende waarschijnlijk met een korreltje zout te nemen, maar waar rook is, is... of nee laat maar.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


25 okt 2019 17:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Volgens mij is vrijwel iedere auto in beginsel niet van buitenaf te openen (wel zo handig voor scooterrovers en ander gespuis).

Dus wat is hier exact anders?


25 okt 2019 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Niks.
Alleen geeft de mens veel teveel uit handen aan technologie die vroeg of laat faalt, zoals alle technologie.
De piloot van één van de gecrashte 737's wist exact wat hij moest doen om het toestel te redden maar werd overruled door de computer. Computer says no. Moet een verschrikkelijke dood zijn.
Mijn dit jaar nieuw aangeschafte VW laat wél de deuren openen van buitenaf, en als ik in bepaalde delen van 't land moet zijn kan ik die met een knopje op slot doen. Geeft mij persoonlijk een beter gevoel van de keuze te hebben ipv het in je strot geramd te krijgen als "modern", en "design", en "je MOET maar met je tijd mee gaan". Ik word niet graag automatisch gecremeerd na een ongeval.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


25 okt 2019 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Volgens mij is het een keuze in het menu. En de meesten kiezen voor automatisch op slot, omdat met open deuren rijden ook risico met zich brengt.

Ik heb een huis laten bouwen waar je nauwelijks in kan komen: nog afgezien van de beveiliging op de sloten en de kozijnen waren alle ramen op de benedenverdieping dubbel gelaagd. Daar moest je echt met een moker aan de gang gaan om daar doorheen te komen.

Niet handig als er brand uitbreekt... tsja.

Maar de kans op inbrekers/overvallers is groter ingeschat.

Wat mij vooral in de berichtgeving opvalt is dat het nu wederom wordt gebracht als ‘typisch Tesla’, terwijl mijn auto’s van andere merken het ook allemaal hebben. Inclusief de Porsches. En nogmaals: terecht. Want er zal maar iemand een deur opentrekken en je laptop meenemen.


25 okt 2019 23:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Een ‘uitstekende’ deurgreep, zeker een beugelmodel, geeft de brandweer nog grip om aan een deur te trekken. Ook als deze niet vergrendeld is, maar door een botsing klem zit.
Verzonken deurgrepen, zoals die van Tesla (maar ook bijv. Range Rover) bieden die mogelijkheid niet.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


26 okt 2019 8:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Targa Floriaan schreef:
Een ‘uitstekende’ deurgreep, zeker een beugelmodel, geeft de brandweer nog grip om aan een deur te trekken. Ook als deze niet vergrendeld is, maar door een botsing klem zit.
Verzonken deurgrepen, zoals die van Tesla (maar ook bijv. Range Rover) bieden die mogelijkheid niet.


Klopt, maar ik denk dat bij een vervormde deur vaker een breekijzer gebruikt wordt, want zo’n deurhendel kan ook maar beperkte krachten verwerken (afhankelijk van het type).

Ik zie ook wel dat het concept potentiële nadelen heeft, maar ik denk dat het toch vrij beperkt is. Niet dat je daar iets aan hebt als je levend gecremeerd wordt, maar goed, die acteur in een Carrera GT is ook levend gecremeerd en hoe zeer er nabestaanden waren die dat in de schoenen van Porsche wilden schuiven, uiteindelijk blijkt gewoon ‘tegen een boom rijden’ het grote probleem, niet de auto.

Er is immers niet zoiets als 100% veilig.


26 okt 2019 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Was dit hier al geplaatst?

https://motor-junkie.com/20-reasons-not ... s/14814/2/
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


28 okt 2019 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mooie open deuren..:)


28 okt 2019 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zelden zoveel open deuren en onzin gelezen in 1 artikel.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 okt 2019 17:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zijn de deuren tenminste open.

Mij maakt het echt niks uit. Heb zelden een range van 1000 km nodig. Rij een gechipte S6 met een 75 liter tank. Range is ongeveer gelijk aan een Tesla :twisted: :cheesy:

Verder moet iedereen lekker doen wat hij zelf wil. Ik rij youngtimer omdat ik oudere auto's leuker vind maar vooral omdat de bijtelling zo laag is. Als de youngtimer regeling wordt afgeschaft weet ik niet of ik youngtimer blijf rijden. Als de bijtelling voor een electrische auto ook 24% gaat worden, denk ik niet dat de volgende een electrische auto wordt...

Automatisch deuren sluiten is hartstikke handig. Collega met model X heeft al een paar keer gehad dat hij terug kwam van de supermarkt en dat de auto van zijn vrouw (de family hurse die hij even had meegenomen) met een deur nog open op de parkeerplaats stond :mrgreen: Oeps vergeten - het went snel...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 okt 2019 18:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zeker moet iedereen lekker rijden wat hij wil, maar beetje sturing van de overheid is prima.
Denk trouwens dat er over een paar jaar net zo naar een bestuurder van een auto met verbrandingsmotor wordt gekeken als naar een roker nu.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 okt 2019 18:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
steef schreef:


Zelfs Trump zou zeggen dat dit net even teveel onzin bij elkaar is.


28 okt 2019 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Vind het toch ook wel knap dat ze hiermee wegkomen, een auto van 68k zo afleveren.

https://youtu.be/KHNzOJJssyA

Is het de kracht van het merk of de bijtelling?
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


02 nov 2019 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik snap niet dat zo’n auto zoveel vermogen moet hebben. Voor dagelijks gebruik rij je grotendeels in optocht dus voluit is gewoon onzin wil je niet in de kofferbak van je voorganger eindigen enz. En het eerste weg bij stoplichten en stipje op de horizon is niet aan mij besteed...... Better 5min late than dead on time.

Met helft van het vermogen kom je er ook wel, grotere bereik, met de helft vd prijs misschien toch ook..... :mrgreen: Voorlopig als particulier nog veel te duur voor mij en ik schat in pas over een jaar of 10 interessant. Wellicht een tussen station zoals een Prius.... :drive:

En ik koop auto’s aan de keukentafel van moeders in Glanerbrug en heeft ook wel wat.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 nov 2019 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
De (sterke) motor kost ongeveer 1000 euro voor Tesla (schatting) door een kleinere motor te monteren gaat de prijs van de auto niet significant omlaag.
Ook de range zal nauwelijks verbeteren met een kleinere motor mits de gereden snelheid gelijk blijft.
Alle reden om er een "zware" motor in te leggen en af en toe wat plezier te hebben lijkt mij?


02 nov 2019 14:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Eens met Dial. 450 pk in een ‘burgerbak’ :roll:
Maak een versie met 100-150 kW, minder gewicht, dus kleinere accu nodig voor vergelijkbare reikwijdte.
Voor t plezier heb je de P nog.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 nov 2019 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
De elektromotor van Tesla met 362 pk weegt 29,2 kg, een motor met minder pk's zal iets minder wegen maar daar ga je weinig van merken qua range.
Daar komt bij dat gewicht maar beperkt van invloed is op de range. (snelheid en frontaal oppervlak hebben een grotere invloed op de range)


02 nov 2019 18:39
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.