Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 8:59



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zit je op één Porscheforum, willen ze een impotentie elektrische auto hebben.....
Ik hoef ook niet continu snel in mijn DD maar vind het wel prettig dat hij het kan.
Als autoliefhebber kan ik echt genieten van een XJR, AMG, RS, M etc.


02 nov 2019 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ze zijn bang dat de burgerman niet met die pk’s kan omgaan, want die zit niet op het Porscheforum.

Ook vervelend dat je bij het stoplicht zoekgereden wordt door zo’n 4wd botsauto :mrgreen:


02 nov 2019 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dat is het punt. Als je met je 997 turbo S die Tesla model 3 maar niet van je achterbumper af kan pulken op de Autobahn. Ik weet er alles van. Dus ja, de-tunen die elektroboys :mrgreen:


03 nov 2019 0:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Op de autobahn zou dat toch niet zo’n probleem moeten zijn ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 nov 2019 0:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tot 220-230 km/u wel. Daarboven niet meer.


03 nov 2019 0:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dat komt dan vooral omdat het altijd lastiger is om iemand “los” te rijden dan bij iemand “aan te haken”. Want de tijden van die Tesla zijn echt geen bedreiging voor een 997 turbo (of 991.2 GTS).

http://www.zeperfs.com/en/fiche7666-tes ... ce-awd.htm

Niet vergelijkbaar met autobahn sprintjes maar even voor het vergelijk 0-200 16,4 sec voor de Tesla, dat doet mijn auto in 11,7 sec en die van jou in 10,6 sec ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 nov 2019 1:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dank voor de data. Feitelijk zal het (dus) kloppen.
In de praktijk, met korte sprints in het Autobahnverkeer, rijd je zo’n ding niet los. Of althans voor het gevoel. Die seconde die je misschien pakt, merk je niet...


03 nov 2019 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mee eens. :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 nov 2019 9:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
john2999 schreef:
Vind het toch ook wel knap dat ze hiermee wegkomen, een auto van 68k zo afleveren.

https://youtu.be/KHNzOJJssyA

Is het de kracht van het merk of de bijtelling?


Ik vind het wel prettig. Van mij hoeft die poespas allemaal niet. Ik had in een week tijd aflevering bij BMW en Tesla.

Bij BMW hebben ze inderdaad netjes het doekje gedaan en een flesje. Maar verder was het een showroom waar het chaotisch was, de verkoper was niet beschikbaar dus iemand anders die het moest regelen. Duurde in totaal ongeveer 2 uur en dat was het dan.

Weekje later de Tesla. In de fabriek in Tilburg (dat is bij Porsche een meerprijs ;)). De auto stond ook netjes binnen. We moesten 10 minuten wachten, maar er was een barrista bar aanwezig, lekkere hapjes en die 10 minuten bleken eerder tekort. Als de achterklep goed was afgesteld was ik in 30 min klaar geweest, nu duurde het een uurtje. Overall vond ik de sfeer beter, heb het doekje niet gemist en die fles heb ik zelf betaald en van dat geld had ik zelf waarschijnlijk een vintage dom kunnen halen.

Maar ieder zijn eigen voorkeur verder. Ik stoor mij er dus niet aan. Geef mij de sleutels maar en vroem! Of beter: fieeeuw!


03 nov 2019 18:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dial_888 schreef:
Ik snap niet dat zo’n auto zoveel vermogen moet hebben. Voor dagelijks gebruik rij je grotendeels in optocht dus voluit is gewoon onzin wil je niet in de kofferbak van je voorganger eindigen enz. En het eerste weg bij stoplichten en stipje op de horizon is niet aan mij besteed...... Better 5min late than dead on time.

Met helft van het vermogen kom je er ook wel, grotere bereik, met de helft vd prijs misschien toch ook..... :mrgreen: Voorlopig als particulier nog veel te duur voor mij en ik schat in pas over een jaar of 10 interessant. Wellicht een tussen station zoals een Prius.... :drive:

En ik koop auto’s aan de keukentafel van moeders in Glanerbrug en heeft ook wel wat.


Het is niet waar dat meer vermogen bij Tesla meer verbruik oplevert. En vrijwel iedere Teslarijder waardeert het extra vermogen juist wel. Al was het maar om even snel in te kunnen halen.


03 nov 2019 18:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Enguess schreef:
Dank voor de data. Feitelijk zal het (dus) kloppen.
In de praktijk, met korte sprints in het Autobahnverkeer, rijd je zo’n ding niet los. Of althans voor het gevoel. Die seconde die je misschien pakt, merk je niet...


Omdat een elektro auto direct vol wegrijdt is deze in het dagelijks verkeer wat juist om die korte spurts draait zo efficiënt en snel.


03 nov 2019 18:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
... Als de achterklep goed was afgesteld was ik in 30 min klaar geweest...

Dat is precies het zwakke punt van Tesla: afwerking, dat lees ik ook in elke test. Voor 68k (of hoeveel dan ook) zou ik wat meer zicht- en voelbare kwaliteit verwachten i.p.v. een Fart-on-demand functie, of een ingebouwde videogame (zoals ik in een test las). Als je het als automerk daar van moet hebben, stel je prio’s m.i. toch iets verkeerd :roll:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


03 nov 2019 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ach, als je een Golf koopt heb je ook wel wat de eerste maanden.
Het afwerkingsniveau is wat mij betreft zeker niet minder dan van de Duitsers, er zit alleen veel minder meuk in zon Tesla.
Maar wat er in zit werkt perfect, piept niet, kraakt niet, het valt mij enorm mee.
Wat het meeste mee valt is de enorm leuke rijervaring.
Ik heb hem nu een week of 5-6 en ik vind het een feestje om in te rijden. 444PK die altijd on demand beschikbaar zijn.
Enige wat ik mis zijn de stoplichtsprintjes tegen dikke BMW's e.d. Die gaan de uitdaging uit de weg :lol:

Minpunten;
-Stuur is te glad, te weinig grip als je een beetje wilt hoeken.
-Stoelen bieden weinig zijdelings steun, dat heeft BMW beter voor elkaar.
Verder kan ik weinig bedenken. voor mij nooit meer een ICE als DD.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 nov 2019 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
Het is niet waar dat meer vermogen bij Tesla meer verbruik oplevert. En vrijwel iedere Teslarijder waardeert het extra vermogen juist wel. Al was het maar om even snel in te kunnen halen.


Dat snel inhalen is ‘wat’, met de N wegen die ik rij 18/35/36 met dubbelstrepen mag het niet meer en je schiet er niks mee op. Wat is nou mooier dan dat ding op autopilot zetten en vooral veilig aankomen. Tijdje geleden het zelf mogen ervaren....en daarna aan de lader bij van de valk.

Ik wacht iig de ontwikkelingen af en mocht het over een paar jaar voor mij als particulier interessant worden en de huidige auto ‘op’ is dan stap ik over....150 pk en een bereik van 200km kom ik wel mee uit.... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


04 nov 2019 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MG voor 30k wat voor jou?


04 nov 2019 17:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Targa Floriaan schreef:
Devils son schreef:
... Als de achterklep goed was afgesteld was ik in 30 min klaar geweest...

Dat is precies het zwakke punt van Tesla: afwerking, dat lees ik ook in elke test. Voor 68k (of hoeveel dan ook) zou ik wat meer zicht- en voelbare kwaliteit verwachten i.p.v. een Fart-on-demand functie, of een ingebouwde videogame (zoals ik in een test las). Als je het als automerk daar van moet hebben, stel je prio’s m.i. toch iets verkeerd :roll:


Met de BMW moest ik ook terug omdat ze die kennelijk met dronken harsens in elkaar hadden gezet.


04 nov 2019 17:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Achterklep had ik ook.
Ik kwam er alleen thuis pas achter.
Even op de app een afspraak ingepland en ze kwamen het netjes op locatie oplossen.
Had natuurlijk in eerste instantie al goed moeten zijn maar wel een goede eerste ervaring met de service.
Ik heb even staan kijken bij de achterklep. Zit wel een klein designersfoutje in als je het mij vraagt. Links en rechts slecht 1 of een paar mm ruimte. Luistert echt iets te nauw.
_________________________________________
footers zuigen! :D


04 nov 2019 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:

MG voor 30k wat voor jou?


Nope, Ik ga geen 30k uitgeven voor een auto...en zeker geen nieuwe als DD.

En in de bijna 50 jaar autorijden heeft mij een dergelijke instelling, goedkope gebakjes...van 2 auto’s 1 auto, maken.....aan grens aan de keukentafel DD’s kopen mij geen windeieren gelegd.... :salut:

Als het aan mij ligt dan komt tzt een Prius ofzo....ik meld het wel ter lering en vermaeck van mezelf... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


04 nov 2019 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Een Prius? Nou, liever jij dan ik.

Wat doe je overigens op het Porscheforum als je van goedkoop autorijden houdt? Want die optie is mij bij Porsche altijd ontgaan. ;)


04 nov 2019 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
hij heeft tenminste een Porsche ;)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


05 nov 2019 8:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:

Wat doe je overigens op het Porscheforum als je van goedkoop autorijden houdt? Want die optie is mij bij Porsche altijd ontgaan. ;)

Wat een onzin opmerking! Beetje kakkerig. Ik voel me nu ook aangesproken,ik rij als DD een Mercedes 190d 2.5 turbo van '91 :salut:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


05 nov 2019 9:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Targa Floriaan schreef:
hij heeft tenminste een Porsche ;)

En alle tijd om ermee in te rijden...... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 nov 2019 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:

Een Prius? Nou, liever jij dan ik.

Wat doe je overigens op het Porscheforum als je van goedkoop autorijden houdt? Want die optie is mij bij Porsche altijd ontgaan. ;)

Kan ook een Auris worden...van schrik niet: 10k ofzo.

Iig Tesla’s zijn hot, en rond de 40k......... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 nov 2019 10:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Wie betaalt bepaalt. Doe mij maar een benzine V8 met veel pk's. Wel veel tanken helaas. :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 nov 2019 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Targa Floriaan schreef:
hij heeft tenminste een Porsche ;)


Ik ook.

Maar hoe rijm ik dat dan met zijn post?


05 nov 2019 21:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.