Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

07 apr 2020 20:18

molen934 schreef:Kheb van de dealer al eens een 5 serie mee gekregen met een basis motor :oops:
Mark Mark wat een verschil is dit, de 3 serie is werkelijk een topper met zn beresterke motor :res:
Heb daarvoor deels door de bijtelling 325 gereden maar dit is steeds een feestje om mee te rijden :thumleft:

Een 5-serie moet voor mij echt een dikke 6-cil hebben, dus Liever een 335 dan een 520, maar dat is persoonlijk.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

07 apr 2020 20:19

Ik ben geen accountant maar jij hebt lagere school rekenen of lezen niet afgemaakt zeker. :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

07 apr 2020 20:24

En leuk dat jullie alleen maar dikke 6 cilinders willen rijden en liefst van 0-100 binnen 5-6 sec willen gaan. Maar ik zit veel op de weg, voor m’n werk. Mijn woon werk is Nijmegen Amsterdam. Ik weet niet wat ik daar precies met een 6 cil en 300-500PK uithaal. Maar ik rij dan liever comfortabel en in wat meer luxe. Kan ook met hoogst illegale snelheden overigens met een basis motor (ook bijna rijbewijs kwijt twee jaar terug). Heerlijk in comfort stoelen (hebben ze niet op een 3 serie ook niet op de topmotorisering). Zat laatst bij een goede vriend van me in z’n 335i F model. Ik vond het een stuiterbak. Ieder het zijne. Als ik sportief wil hoeken en gasgeven pak ik de 911 GTS zit ook SPASM maar daar kies ik ook het ritje voor dan. Maar toch niet in de trajectcontrole tussen Utrecht en Amsterdam ...

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

07 apr 2020 20:29

Daarom ook; is persoonlijk :wink:
Misschien ga ik wel net zo denken als jij, als ik 75 ben.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

07 apr 2020 21:46

Ach de een heeft z’n midlifecrisis wat eerder, de ander wat later ... en sommigen blijven er in hangen :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

07 apr 2020 23:48

Bwah, ik heb al vier midlifecrisis gehad en ze worden steeds leuker :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 apr 2020 7:28

https://www.ad.nl/auto/bijna-tien-mille-bonus-voor-alle-27-000-porsche-medewerkers~a03b7579/

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 apr 2020 9:28

Ja bij Porsche weten ze hoe ze hun klanten moeten naaien.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 apr 2020 9:37

Als je dit in Nederland uit zou keren, wat zullen ze dan netto overhouden :?:
In mn werkzaam leven keerde wij tantieme uit aan de mannen en dacht dat de helft naar de staat ging :oops:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 apr 2020 9:48

49% voor de meesten.
Dat kan niet de reden zijn om dan maar niks te geven :salut:
Is wel een mooi signaal van Porsche, en gewoon voor elke medewerker hetzelfde bedrag, ongeacht het salaris of functie. :res:

Feit blijft dat de auto's te duur zijn, maar dat weten we al lang, winstmarge is, dacht ik na Ferrari het hoogste van alle autobouwers. Doen ze wel iets goed natuurlijk.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 apr 2020 10:09

GinnFizz schreef:Bwah, ik heb al vier midlifecrisis gehad en ze worden steeds leuker :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 apr 2020 11:05

Ewout schreef:.. vandaag in het AD


Volgens mij herhaalt het AD oud nieuws :roll:

Volgens newsroom.porsche.com op 20 Maart 2019

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 9:33

Vraagje aan lotgenoten; moeten jullie ook voor ieder ritje de "rijstrookoverschrijdingpreventie in noodgevallen " uitschakelen?
Ik rijd voor woonwerkverkeer over kleine B-weggetjes, met van die stippellijnen aan de zijkanten.
Gaat iedere keer die irritante pieptoon af, gevolgd door een stuurcorrectie.
Is dat permanent uit te schakelen?

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 9:55

gewoon uit interesse

bij een tegenligger doet hij die stuur correctie dan weer niet ga ik van uit, is toch wel knappe techniek vind ik :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 10:07

Ja dit had ik ook op B wegen, irritant als je een beetje de 'ideale lijn' wilt rijden. Ik heb het uitgezet, zie nu alleen die rode lijntjes om de auto in het rechterscherm. Menu autopilot volgens mij.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 10:11

Ik zet het ook iedere rit uit, maar het komt dus iedere keer weer terug.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 10:27

Bij sommige gebruikers is het niet uit te schakelen, als het systeem op basis van een analyse van rij data van de laatste maanden concludeert dat de bestuurder verminderde rijvaardigheid heeft, wordt je tegen jezelf in bescherming genomen. :idea:
Tja, de techniek staat voor niets bij Tesla :mrgreen:

Volgens mij heet dat op het Teslaforum de "kneuzenmodus".

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 10:31

U bent goed op de hoogte. :res: Is'ie al besteld?

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 11:04

Ewout schreef:Bij sommige gebruikers is het niet uit te schakelen, als het systeem op basis van een analyse van rij data van de laatste maanden concludeert dat de bestuurder verminderde rijvaardigheid heeft, wordt je tegen jezelf in bescherming genomen. :idea:
Tja, de techniek staat voor niets bij Tesla :mrgreen:

Volgens mij heet dat op het Teslaforum de "kneuzenmodus".

:mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 11:08

:evil: :evil: :evil:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 15:34

Ik denk dat je het even op moet slaan in de profielen van de bestuurder.
Net zoals je stoel en spiegels kun je ook je rijinstellingen opslaan.
Mn vrouw staat in chill... XD

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 apr 2020 23:26

Hier thuis was totmbo daar ook over aan het klagen (op de ‘echte’ 3-serie)... Toen ik zei dat ze niet zo hard moest rijden zei ze dat ze zich netjes aan de snelheid hield.

Ze klaagt over de belijning op 60-km wegen, dat systeem schakelt pas in bij 70 km/uur ;). Hehehe.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

18 apr 2020 9:35

Haha zeldzaam mooie momenten.
ik kwam een keer toevallig op een N-weg mn totmbo tegen zonder dat ze het door had. Ze reed veel te hard en pakte ook nog even een rood stoplicht terwijl we aan de telefoon zaten. Was een mooi telefoongesprek :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

18 apr 2020 12:38

Toch wel handsfree? :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

18 apr 2020 19:00

Haha, ja dat dan weer wel :)
Gesloten onderwerp