Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: boot

07 jun 2011 23:57

He leuk ... zal eerst van het weekeind eens de Quicksilver van m'n kinderen in de davids van de andere klassieker van ons gaan hangen. Zeilen is bij ons op de rivieren niet aan de orde dus: Princess 33 S deep vee met twee Mermaid Ford turbo's erin. Hou nou eenmaal van leuke oude troep .... mijn oudste auto is 44 jaar, mijn boot 33 jaar, mijn huis 171 jaar en mijn vrouw .... ziet er goed uit :lol:

Re: boot

08 jun 2011 7:58

Mijn bootje ook weer gepoetst, sealkit van de hydraulische besturing vervangen en en nieuwe hydraulische slangen naar de motor toe .
Kan d'r weer een zomer tegenaan:
Afbeelding

Re: boot

08 jun 2011 21:16

Sinds afgelopen zaterdag UT Sjeep ook weer te water los gelaten :

Afbeelding

Hopen op een zeer goede maanden .... :ba: :ba:

Re: boot

08 jun 2011 21:22

ik heb mijn boot al een maand in het water liggen :ba: en al veel plezier van gehad

over 8 weken staat hij er weer zo bij opweg naar Italie

Afbeelding
:thumleft:

Re: boot

08 jun 2011 21:53

Mooi Dick :thumleft:

Ik heb ook alweer een aantal keer lekker gevaren (vorige week donderdag en zaterdag was prachtig) met gezin en een paar rondjes geboard 8)

Let the sun shine :cheers:

Re: boot

08 jun 2011 21:54

roondejong schreef:.... mijn oudste auto is 44 jaar, mijn boot 33 jaar, mijn huis 171 jaar en mijn vrouw .... ziet er goed uit :lol:


Fotooooo's.......van alles! :mrgreen:

Re: boot

08 jun 2011 22:11

thanks Arjen,
ik heb ook nog gevaren vorig weekend, even heerlijk naar het ketelmeer geweest :thumleft:

Re: boot

09 jun 2011 8:55

paere schreef:thanks Arjen,
ik heb ook nog gevaren vorig weekend, even heerlijk naar het ketelmeer geweest :thumleft:


Waar gooi jij de boot in het water, bij varen op 't ketelmeer?

Re: boot

09 jun 2011 14:59

paere schreef:over 8 weken staat hij er weer zo bij opweg naar Italie

ik laat de onze daar gewoon liggen :wink:

Re: boot

09 jun 2011 22:50

Helaas door een hoop werk en andere zaken gaan we niet naar het gardameer :cry: :cry:

Anders had hij de gehele maand augustus ook daar in het water gelegen :cheers:

Wel leuk als je al die boten op weg richting het zuiden ziet....vooral als je nogmoet gaan :thumleft:

Normaal gezien had de mijne ook al lang erin gelegen maar door een hele berg andere verplichtingen
-> bruiloften - communie's - etc -etc...tja dan blijven er niet veel weekenden over :pale:

Re: boot

09 jun 2011 23:06

He Geuski, toch gefeliciteerd met je huwelijk en je communie :thumleft: wist ik niet. :lol:

Re: boot

11 jun 2011 11:47

Ben nog nooit bij die meren geweest, maar de Adriatische zee bevalt me prima...

Afbeelding

Re: boot

07 jul 2017 3:13

Even dit draadje afstoffen. :mrgreen:
Ik overweeg een Quicksilver 640 Weekend met inboard Mercruiser diesel aan te schaffen.
Belangrijkste doel is voor mijn zonen om er mee te vissen (dagtripjes en af en toe een weekendje) en daarnaast ook gezellig tochtjes maken met de meiden.
Iemand ervaring met dit type boot en kan je hiermee ook onder de kust vissen?
O ja, boot wordt in Nederland gebruikt, niet voor Curaçao :wink:

Re: boot

07 jul 2017 7:56

Zolang je met dit soort spul op de binnenwateren blijft is er niets mis mee
Hoewel het op het Hollands diep ook behoorlijk kan spoken
Voor het ruimere sop heb je toch echt iets groters nodig.

Re: boot

07 jul 2017 14:08

Dat begrijp ik maar een zomers dagtripje onder de kust moet toch wel kunnen met zo'n bootje?

Re: boot

07 jul 2017 14:14

met een klein bootje heb je al snel veel last van een beetje golfslag

Re: boot

07 jul 2017 16:54

Goed voor de doorstroming van de maag! :mrgreen:

Re: boot

07 jul 2017 18:04

Ik zou met een boot met enkele motor nooit buitengaats gaan.
Het is maar een advies van iemand die veel boten heeft gehad (en nooit zo'n kleintje).
Vraag is ook of je überhaupt wel op hollands diep en buitenwater mag varen (geschikt vaarbewijs).
Bekeuring kan behoorlijk zijn en bij calamiteiten ben je niet verzekerd.

Re: boot

07 jul 2017 18:52

Vaarbewijs I en II dus dat is geen probleem. Ook komt er een reserve (buitenboord) motor op met voldoende vermogen.
Is inderdaad niet verstandig om met 1 motor buitengaats te gaan!

Re: boot

07 jul 2017 20:15

voak bin ie te bange ! :mrgreen:

Re: boot

07 jul 2017 20:57

Mee eens maar het zal je maar gebeuren dat je zonder aandrijving op zee ligt te dobberen, heb ik echt geen zin in! :mrgreen:

Re: boot

07 jul 2017 21:31

Boot zonder aandrijving is een werkelijk drama. Je wordt dan geleefd op het water. Hoeft niet eens op zee, kan ook op binnen water. Ooit mensen in een huurbootje tegen gekomen als een idioot heen gevaren om hun weg te slepen. Mensen snapten de haast niet echter in de nabijheid kwam een groot vrachtschip aanvaren........ ai ai ai......
Heb al heel wat op het water mee gemaakt.

Met extra motor zou het toch moeten kunnen met de quick silver. Mooi weer boot en je gaat toch niet met storm even naar buiten, toch ? :lol:

Re: boot

07 jul 2017 22:12

Heel eerlijk gezegd ga ik nooit meer buitengaats met minder dan 8 motoren, safety first. :thumleft:

Afbeelding

Re: boot

08 jul 2017 6:36

Waar is de sleepboot met benzine opslag. Denk dat je na het starten en in de haven manoeuvreren al zonder eigen voorraad zit

Re: boot

08 jul 2017 6:57

Vroeger hadden we een ferry dienst van dat soort boten tussen de vaste wal van Colombia en Venezuela met de eilanden maar sinds de kustwacht een radarsysteem heeft zie je niet meer! :mrgreen:
Plaats een reactie