Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 7:06



Antwoord op onderwerp  [ 432 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Volgende
Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
klopt maar voordat je bij een stelvio oid bent dan moet je meestal wel heen/weer rijden en dat is met zo'n zeepkist zonder enig comfort toch een bezoeking
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


07 nov 2017 16:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Dat klopt! Ik was al gebroken van een rit van West NL naar Oost NL.....en je trommelvliezen... :evil:
Binnenwegen helemaal top (niet voor vrouwlief; die stond altijd doodsangsten uit, vooral als ik weer eens een putdeksel raakte), maar snelwegen oervervelend. Hoewel de D8 al weer luxer is/rijdt dan de S8. Toch mis ik ze beiden :cry:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


07 nov 2017 16:30
Profiel
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
jacobt schreef:

De Gto is een mooie auto maar kwalitatief valt zo'n auto compleet door de mand als je er echt mee gaat rijden en hem niet opslaat onder een dekentje.
Het is zo slecht in sommige gevallen dat Donkervoort de modellen niet eens kan repareren, en ze tegen een waardeloze prijs weer terug neemt.
Dit wordt natuurlijk allemaal geheim gehouden :pale:

De teruggenomen auto's gaan vervolgens weer voor de hoofdprijs op de website en de volgende eigenaar wordt willens en wetens weer met de problemen geconfronteerd als hij de auto echt gebruikt. Hopelijk komt er een poetser en geen rijder, dat scheelt Deni een hoop gezeik.


Dan ben ik wel benieuwd over wat voor zaken je het precies hebt. Heb twee Donkervoorts gehad, weleens waar geen GTO, maar ik zou niet weten wat ze niet kunnen maken / repareren.
Is het een verhaal uit de derde hand, of heb je zelf meegemaakt dat een auto weer wordt teruggenomen en daarna voor de hoofdprijs wordt aangeboden? Zou namelijk wel schokkend zijn als dat soort praktijken bij een autobouwer plaatsvinden.
Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een bedrijf op deze manier het risico neemt om z'n goede naam op het spel te zetten.


07 nov 2017 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Morgen reageer ik ff, heb geen laptop alleen telefoon bij me.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


07 nov 2017 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Afbeelding
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


08 nov 2017 11:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Donkervoort, da's toch gewoon een leasebak?! :mrgreen:

https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/donkervoort-biedt-private-lease-aan/ar-BBEI6eo?li=AA8mH6&ocid=spartandhp#image=BBEI6eo_1|3


08 nov 2017 15:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
lewie schreef:
jacobt schreef:

De Gto is een mooie auto maar kwalitatief valt zo'n auto compleet door de mand als je er echt mee gaat rijden en hem niet opslaat onder een dekentje.
Het is zo slecht in sommige gevallen dat Donkervoort de modellen niet eens kan repareren, en ze tegen een waardeloze prijs weer terug neemt.
Dit wordt natuurlijk allemaal geheim gehouden :pale:

De teruggenomen auto's gaan vervolgens weer voor de hoofdprijs op de website en de volgende eigenaar wordt willens en wetens weer met de problemen geconfronteerd als hij de auto echt gebruikt. Hopelijk komt er een poetser en geen rijder, dat scheelt Deni een hoop gezeik.


Dan ben ik wel benieuwd over wat voor zaken je het precies hebt. Heb twee Donkervoorts gehad, weleens waar geen GTO, maar ik zou niet weten wat ze niet kunnen maken / repareren.
Is het een verhaal uit de derde hand, of heb je zelf meegemaakt dat een auto weer wordt teruggenomen en daarna voor de hoofdprijs wordt aangeboden? Zou namelijk wel schokkend zijn als dat soort praktijken bij een autobouwer plaatsvinden.
Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een bedrijf op deze manier het risico neemt om z'n goede naam op het spel te zetten.


Het verhaal komt uit eerste hand en ik heb zelf naast de ellende gestaan op verschillende tripjes. Ook hoe Denis ermee om is gegaan ben ik in detail van op de hoogte, walgelijk.
Hij is de enige die de problemen kan oplossen, klanten kunnen geen kant op en staan met de rug tegen de muur.
Gaat hier om de Dondervoort Gto , gekocht met heel weinig kilometers in Lelystad.
De Eigenaar heeft de auto circa 1,5 jaar gehad en daarvan heeft de wagen niet overdreven zeker 60% in Lelystad gestaan met serieuse klachten. Op laatst was de eigenaar zo wanhopig dat hij van de auto af wilde, maar vanuit Donkervoor kwam de reactie: wij vragen bij Seldenrijk wel even wat hij voor de wagen wil geven.
De klant is echt heel geduldig geweest voordat dit stadium bereikt is, veel praten en Donkervoort wel 5 laatste kansen gegeven om het fatsoenlijk op te lossen.
Je kunt je problemen als eigenaar ook niet aan de grote klok hangen, voordat je het weet kom je nooit weer van je auto af.

Uit eindelijk heeft hij de wagen noodgedwongen moeten terug verkopen omdat de Gto te slecht was, en er telkens weer nieuwe klachten kwamen terwijl de oude niet eens hersteld konden worden.
Auto terug verkocht aan Donkervoort voor heel weinig en Donkervoort bonjourt hem voor de hoofdprijs op de site en verkoopt hem weer binnen korte tijd.
Het gaat o.a. om hele serieuse water lekkages, het water klotste in de auto van voor naar achter. Daar is de auto vele malen voor terug geweest (maanden, en meerdere keren) en bij terugkeer weer dezelfde ellende. Gewoon goed testen voor aflevering kunnen ze daar niet, de man moet eerst de auto ophalen in de regen rijden en vervolgens weer terug.
Eerst kwam het uit de achterwielkast in de cabine, daarna bij de auto afspuiten met tuinslang kwam water achter het dashbord naar binnen stromen.
Daarna via de deuren enz., daar hebben ze de auto wel 5 keer voor terug gehad en nog niet opgelost. De eigenaar is Donkervoort gewend (d8) en accepteerde echt wel wat druppels, maar als alle alcantara doordrengt is met water........ alles beslaat in de auto en dus onveilig en niet in te rijden.
Dan de versnellingsbak, meerdere keren terug geweest met bak problemen, schiet de versnelling er ineens uit, was ook echt gevaarlijk op hogere snelheden.
Turbo problemen, daarna motor problemen (vermogen weg), koplampenglazen die eruit vallen, deur schanieren die niet goed waren, en ik ben de helft al vergeten merk ik nu maar er was nog veel meer. Maar in de 1,5 jaar eigenaarschap heeft mijn vriend louter ellende gehad met de gto, hij was er overigens al klant dus nam de eigenaardigheden van Donkervoort bij voorbaat wel voor lief. Zijn D8 is in Lelystad overigens een keer gerepareerd met gebruikte onderdelen die verkocht zijn als nieuw. Bij ontdekking bij toeval door de eigenaar is er een deel van de factuur verekend (daarmee dus toegegeven dat ze fout zijn). SCHOKKEND :pale: .

Constant weer terug naar Lelystad voor reparatie, en telkens slecht afgeleverd. De prijs die Donkervoorrt na terug koop van de Gto op de auto heeft gezet geeft mij gelijk aan dat de nieuwe eigenaar heeft gedacht een bijna nieuwe te kopen (en dus niet is geinformeerd dat er al 1,5 jaar onopgeloste problemen aan de auto zitten). Die zit nu met dezelfde ellende en Donkervoort zal hem straks misschien weer terug kopen....... (nu loop ik op zaken vooruit....)

Je hoort en leest nooit wat over GTO problemen. Iedereen heeft er baat bij dat alles stil wordt gehouden vermoed ik.
Er zijn een aantal andere schokkende verhalen over Donkervoort en zn handel die ik hier niet kan plaatsen omdat het kan terugslaan naar mensen die er niet op zitten te wachten, maar ik vind het echt ongelofelijk wat daar allemaal gebeurt in Lelystad en dat ze er nog mee wegkomen ook.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


09 nov 2017 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Ze zijn gewoon niet sympathiek, en zijn vergeten waar het Super-7 concept eigenlijk voor stond.
En het probleem is dat er al heel weinig liefhebbers zijn van het Super-7 concept, laat staan die het kunnen bekostigen.
Dan moet je imho erg goed zorgen voor iedereen die jouw pand binnenstapt! Porsche heeft dat goed begrepen met die reclame met dat schooljochie.
Kunnen ze daar nog wat van leren.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 nov 2017 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 > 3.6 > 3.8 > 2.5
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Hmm, da's geen vrolijk verhaal. :shock:
_________________________________________
Don't let the good times pass you by


09 nov 2017 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Daarom ben ik heel zuinig op mijn Donky super 7...........alleen ik mag er aan werken :mrgreen:
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


09 nov 2017 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Foto van je S7 graag! 8)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


09 nov 2017 23:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Had ik toch al in een ander topic laten zien?


Afbeelding
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


10 nov 2017 16:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Lekker hoor! :thumleft:


10 nov 2017 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Ja, leuk. Echt nog hardcore! Ik ken de paarse S7...
Er reed gister (of was het al weer eergisteren...? Ouderdom denk ik....) een supergave knalrode S8A met lange spatborden door het dorp...makes my day! :ba:

Je ziet ze eigenlijk veel te weinig in het wild!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


10 nov 2017 18:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Verhaal van jacobt verbaasd me niks. Zelf geen goede ervaring met de importeur van het andere merk in dit topic. Geweldig merk maar op service en garantie een monopolie positie is eigenlijk nimmer goed..
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


10 nov 2017 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Dat is eigenlijk ook een beetje het probleem bij Ferrari en Aston Martin. Maar aan een Donkervoort zit zó weinig, dat je eigenlijk alles zelf kan doen...daarom was ik ook verbaasd dat een grote beurt van een basismodel bij Donkervoort zo duur moet zijn. Alles wat je daar nodig hebt voor de grote beurt, kan je ook bij de Kwikfit krijgen...fenders en een nieuwe neus of motorkap daarentegen.... :roll: Maar ook daar zijn vaak GB oplossingen voor... :!:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


10 nov 2017 20:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Ja, vrijwel alles is te vinden en ook nog voor betaalbare prijzen alhoewel.....hele snelle Ford x-flow onderdelen zijn ook hard gestegen de laatste jaren.
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


10 nov 2017 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Zijn er hier liefhebbers voor een mooie originele links gestuurde Opel Speedster Turbo met FIA uitrusting en klaar voor kenteken?
Weinig circuit kilometers en een mooie 275 PK.
Voordat ik hem het internet op slinger....


17 nov 2017 13:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Vast wel: etaleer hem hier maar! 8) Zijn ook leuke gebakjes, het uiteindelijke concept blijft hetzelfde!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


17 nov 2017 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Graag in dit topic idd.
Voor je 't weet krijgen we een 'even geen Porsche (Opel adepten onder elkaar)' topic... :oops:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


17 nov 2017 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Ronaldo schreef:
Graag in dit topic idd.
Voor je 't weet krijgen we een 'even geen Porsche (Opel adepten onder elkaar)' topic... :oops:


Ik had nooit verwacht dat ik ooit Opel zou rijden :oops: Ze rijden echt geweldig!

Deze Speedster Turbo heeft 1:54 gereden op Assen (niet een goede chauffeur achter het stuur, niet ikzelf) :drive:
Dat zijn echte rondetijden.


17 nov 2017 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Kinderhand is snel gevuld. Speedster is niet te vergelijken met een Lotus of donky.
Weet nog dat een speedster eigenaar naar mn tuscan kwam kijken. Hij zag een beetje groen na de testrit.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


17 nov 2017 16:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Groen van de map met onderhoudspapieren waarschijnlijk?
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


17 nov 2017 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
thedutchguy schreef:
Had ik toch al in een ander topic laten zien?


Afbeelding


stond deze niet jaren geleden bij een universele dealer in Brabant (oosterhout ) te koop?
_________________________________________
Make the most of now!


17 nov 2017 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Ronaldo schreef:
Groen van de map met onderhoudspapieren waarschijnlijk?


Nope, als je met een geblazen speedster 5 tellen nodig hebt van 0-100 is dat heel even iets anders als je atmosferisch maar 4 tellen nodig hebt met het geluid van hurricane Mitch achter je.
Power delivery is heel anders.
Een Donkervoort is nog extremer.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


17 nov 2017 18:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 432 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.