Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 19:11



Antwoord op onderwerp  [ 432 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
This "thing" looks like it came out of the ugly-factory, hitting every kerb on it's way out :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 nov 2023 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Toch lijkt een fabrieksbezoek aan Donkervoort erg leuk! Kan alleen met een groep vanaf 25 personen


01 nov 2023 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Ik vind em ook niet bepaald oogverblindend, maar laat ons blij zijn dat dergelijke auto’s nog gemaakt worden. En verkocht ook, ondanks het exorbitant prijskaartje.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


01 nov 2023 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Harry’s Garage over de Lotus Eletre probeerde nog enigszins positief te zijn, maar dit wordt echt de nieuwe King of depreciation.
Als Brit en Lotus eigenaar is hij natuurlijk niet objectief en moffelt hij het feit dat elke andere journalist de handling en lompigheid afbrandt onder het tapijt, maar dit was pijnlijk… erg pijnlijk.

Weegt veel en veel te zwaar en zuipt stroom zoals een Brabander bier tijdens carnaval. Een Taycan is maar liefst 38% zuiniger en 200 kg lichter.
Maar hij durft het niet zeggen; kijk, het is een Geely product. An zich niks mis mee, maar dit is gewoon in de basis een Volvo EX90 met een andere carrosserie en wat tierlantijntjes hier en daar…
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


18 dec 2023 0:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Een straat verderop staat een Eletre ‘first edition’ oid. Wel in british racing green met pindakaas bruin interieur, de combi is sjiek. Maar verder lijkt ie van de zijkant op de zoveelste Kia EV met grote velgen. Wel jammer, zag er op de plaatjes hoopvol uit


18 dec 2023 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Een SUV is alles wat Lotus niet is.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 dec 2023 12:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk
Dat klopt. Even ter herinnering, waar het allemaal om is begonnen...(klein, licht, betaalbaar en rap)
Afbeelding

Ik zocht naar een afbeelding van de Lotus Super 7, en het blijkt moeilijk om daadwerkelijk het oermodel te vinden.
Je komt om in de VM's, Caterhams, en andere derivaten, maar kennelijk wordt het oermodel ondergesneeuwd door het imho (en in mijn ogen) perfecte concept.
Zelfs Donkervoort komt niet bovenaan in de zoekmachines.
Caterham blijft het dichtst bij het oermodel, andere merken missen wat mij betreft de plank, omdat elke leverancier zijn eigen draai aan het model probeert te leveren.
En daar is Donkervoort toch echt het enige merk, die het model echt mooier heeft gemaakt. Smaken verschillen, maar als je ze bij elkaar hebt gezien (en evt. gereden), dan snap je waar de verschillen in zitten.
Ook de nieuwste telg van Joop, is nog steeds een verbetering van het oermodel, en dat bewijst de auto dan ook telkens op welk circuit dan ook. Jammer dat de 'oergedachte' van betaalbaarheid daarmee ietwat gepasseerd is. Ik hoop nog steeds op een instapmodel S8 series II, met een 1.4 TFSi blokje, stoffen stoelen (de originele kuipjes uit de jaren '80 zaten het lekkerst!), lange spatborden, gewoon terug naar de basis. Caterham heeft dat wel gedaan met de 160 (gewoon met een 3-cilinder Suzuki-blokje, en smalle bandjes).

Enfin, ik vind het laatste model Donkervoort erg goed gelukt, zelfs mooi, zou er graag in willen rijden, maar ja.....ik wacht wel tot de prijzen onder de....uuuuh....30 mille zijn gezakt :mrgreen:

Leuk om de historie van de Super 7 even door te nemen: https://7rcb.be/page.php?id=141
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 dec 2023 13:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 432 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.