Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 15:16



Antwoord op onderwerp  [ 432 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Franz, volgens mij koop je elke auto puur en alleen om er in te rijden. Daar is een auto voor bedoeld. Het barst van de klassieke tweezitters, ook moderne tweezitters.
Dus daar is de Donkervoort niet anders in beperkt. De keuze van welke auto dan ook, heeft niets met egoïsme te maken. Dan zou een BMW Z4 coupe in jouw ogen ook een egoistische keuze zijn?
De Donk heeft een heuse bagageruimte achter de stoelen, waar nog best veel in past (Ok, geen golftas, maar toch...).

De Donkervoort is een supersnelle tweezitter, en in dat segment is (gelukkig) keuze. (o.a. Lotus, KTM, diverse kitcars).
Maar ik vindt Donkervoort (en KTM) wel op eenzame hoogte staan qua afwerkingsniveau. Hoewel Caterham ook die richting op gaat.
Maar ik was ook blij geweest met een Lotus Elise, nog meer met een Exige, maar zo kan je altijd nog wel wat te wensen hebben.
Ik vindt Donkervoort de mooiste in dit segment. En het is een vaderlands fabrikaat, dat telt voor mij ook een beetje mee.
De rijbeleving is spectaculair, en het is een zeer betrouwbare sportwagen, die de meeste exoten het nakijken geeft.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 apr 2013 17:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Laat ik het dan nog anders zeggen, zo'n auto koop je puur en alleen voor jezelf, zonder rekening te houden met wie dan ook. Zo duidelijk? :salut:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


22 apr 2013 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Een beetje kortzichtig, maar ja, het is jouw mening. Jammer dat je dat over de Donkervoort afroept, en niet over andere vervoersmiddelen zoals een motor, of een racefiets. Zoals jij dat zegt koop je een racefiets dus ook omwille van egoistische overwegingen. Je kan er eigenlijk geen verrek mee, alleen maar van A naar B. :scratch:
Ben benieuwd waarom je dat juist bij deze auto afroept, en niet bij een GT3RS. Is ook een tweezitter, en je kan er ook geen hooibalen mee vervoeren, of is het wellicht je schoenmaat of postuur wat je dwars zit?
:wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 apr 2013 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Franz schreef:
Laat ik het dan nog anders zeggen, zo'n auto koop je puur en alleen voor jezelf, zonder rekening te houden met wie dan ook. Zo duidelijk? :salut:

En dit geldt ook voor mijn 964 die ik helemaal opnieuw heb opgebouwd voor trackdays en af en toe eens een ommetje op een zondagmorgen. De rest van het gezin beleefd er geen lol aan (zoontje is nog maar 3 maar mijn voornemen is natuurlijk dat hij hier ooit nog eens mee gaat sturen op een trackday). Niks mis mee toch?
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


22 apr 2013 19:24
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
steef schreef:
Een beetje kortzichtig, maar ja, het is jouw mening. Jammer dat je dat over de Donkervoort afroept, en niet over andere vervoersmiddelen zoals een motor, of een racefiets. Zoals jij dat zegt koop je een racefiets dus ook omwille van egoistische overwegingen. Je kan er eigenlijk geen verrek mee, alleen maar van A naar B. :scratch:
Ben benieuwd waarom je dat juist bij deze auto afroept, en niet bij een GT3RS. Is ook een tweezitter, en je kan er ook geen hooibalen mee vervoeren, of is het wellicht je schoenmaat of postuur wat je dwars zit?
:wink:


Ik denk dat je zijn uitspraken veel te letterlijk neemt.


22 apr 2013 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Ik gok zomaar dat Frans het (net als ik) een geweldige auto vindt... En dat hij er (net als ik) graag een zou hebben... En dat hij (net als ik) bij een Donk denkt aan een auto waar je eventueel met een persoon extra knetterhard mee kan stuiteren... En dat hij (net als ik) verwacht dat je er een kleine weekendtas in mee kunt nemen... En dat hij (net als ik) stiekem een beetje jaloers is dat hij er geen heeft... En dat hij (net als ik) het een "egoïstische" keuze vindt.... Omdat je de auto inderdaad voor JOU koopt, waar helemaal niks mis mee is, is ook bij een GT3-(RS) zo...

Alleen lijkt jij dit inderdaad iets te letterlijk op te vatten, want egoïsme is hier in dit geval zeker geen vies woord!


22 apr 2013 19:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Ik denk inderdaad dat Steef me niet helemaal begrijpt want dat vind ik namelijk ook van mijn 911 zoals ik al eerder schetste en zelfs van de meeste sporten en hobby's. Maar ja......dit draadje gaat nu eenmaal over Donkervoort. En nee, het is niet mijn mening maar meer een feit. En dan doel ik niet op egoïsme in de morele zin maar meer omdat een mens het gewoon ook nodig kan hebben om soms even aan zichzelf te denken. En ja, zo'n Donkervoort trekt mij ook.....want ik ben nu eenmaal een liefhebber. Trek het je verder niet aan Steef want wij verschillen in dit opzicht maar heel weinig van elkaar :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


22 apr 2013 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Conclusie: Donkervoort is een uiterst fijne egoïstische keuze (net als GT3/RS, Stradale, Scuderia, etc) :thumleft:


hmmm... precies de auto's die ik leuk vind :scratch:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


22 apr 2013 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Sigrid schreef:
Ik mis de reactie van Harm(donkey) in dit draadje.....heeft hij vast gemist als liefhebber van de Donkervoort.



Ben je even een weekend in Londen. Heb je ineens een eigen favo topic!
_________________________________________
Make the most of now!


23 apr 2013 12:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Aaah daar zat je dus :mrgreen: . Vertel eens wat meer......... :popcorn:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Current:
Fiets...
Exxes:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport


23 apr 2013 13:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Ja Harm, het werd tijd voor een draadje! :ba:

Afbeelding
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 apr 2013 15:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Accountmanager
Valkenswaard
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Een Donkervoort is ook echt wel een hele mooie wagen, natuurlijk louter om sportief mee te rijden! Ik weet nog goed (jaja, een verhaal uit de oude doos), het was iets minder dan twee jaar geleden, in de zomer van 2011 dus, dat ik een proefrit ging maken. Ik zal nooit vergeten dat ik een paar dagen daarvoor (omdat ik een dagje ouder werd) hier een gehoorapparaat had besteld en ik moest er kort gezegd nog een beetje aan wennen.
Dus ik in die auto en de verkoper had me eigenlijk wel even cart blanche gegeven om dat ding eens goed de sporen te geven (het was al wat later op zaterdagmiddag in Lelystad en ik ken de weggetjes daar wel een beetje) dus daar ging ik dan. Uiteraard was het mooi weer en ik joeg 'm vol gas over de weg. En zoef! weg gehoorapparaat, blijkbaar wist ik nog niet helemaal hoe dat werkte.. Nooit meer teruggevonden helaas...


23 apr 2013 17:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Current:
Fiets...
Exxes:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport


23 apr 2013 20:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Valt dat nog mee met te parkeren met zo'n lange neus?


23 apr 2013 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Tis een heel klein autootje.... 8) Goed overzichtelijk als je niet te klein bent, en anders kan je uitstappen en hem handmatig in de kleinste hoekjes duwen....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 apr 2013 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
dobbelsteen schreef:
Valt dat nog mee met te parkeren met zo'n lange neus?

Dat mannetje op die afbeelding is Steef zelf niet hoor, maar Asterix. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


24 apr 2013 0:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Ha Ha Ha
Dat scheelt niet veel hoor....kheb geen snor....voor de rest komt ie wel aardig overeen...

(Nah, das teveel zelfspot) :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 apr 2013 0:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Mooie plaatjes allemaal. Het lijkt me een mooie ervaring om daar eens een stuk mee te sturen :drive:


24 apr 2013 7:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Accountmanager
Valkenswaard
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Zeker een keer doen Ewout! Proefritje kan altijd ;)


24 apr 2013 9:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Boxta, klinkt als een uitnodiging.... Ewout: doen!
@Mud: das echt een bom!

http://m.youtube.com/watch?v=Q4z6X7xaAJM
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


Laatst bijgewerkt door steef op 24 apr 2013 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.



24 apr 2013 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Vooruit dan maar -ff knippen en plakken uit het voorsteltopic van jaren geleden-.

Mijn autohistorie:

Nadat heel lang geleden de roestduivel mijn zelf gerestaureerde VW scirocco weer aan het opeten was ben ik op zoek gegaan naar een 3.0 SC. Destijds is het die niet geworden maar is de keus gevallen op een praktischere Lancia Delta HF Integrale 16V. Helaas lag ik daar meer onder dan dat ik erin zat. Omstreeks deze periode kwam ook de 1e leasewagen waardoor ik kon kiezen voor een auto met een nog hoger fungehalte.

Moest exclusief zijn, en snel, liefst open en mag niet roesten: werd (dus) een Donkervoort. Eerst een S8 met starre achteras en 100PK op nog geen 600 kg, daarna de S8A met onafhankelijke achterwielophanging en 110 pk op ruim 600 kg en nu een D8 Cosworth met 250 pk op 680 kg incl. sperdiff en in hoogte en demping verstelbare schokbrekers.

Nog steeds is dit mijn grote autoliefde. Supersnel en wendbaar. Weet niets wat zo veel aandacht trekt en toch beschaafd wordt gevonden. Met zijn 2en goed te gebruiken voor vakantie . Want passen met gemak 2 weekendtassen in en heb zelfs weleens bagage voor 2 weken en een tent incl luchtbed en slaapzakken meegenomen. Vering laten zakken en dan serieuze rondetijden rijden op een circuit. En nee idd niet altijd waterdicht in de regen.

De 964 is de mindere op het circuit maar beter voor autobahn brennen. Over 2 weken mag die dan ook mee naar de 1000 Miglia.
_________________________________________
Make the most of now!


24 apr 2013 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Ik had in mijn S8 170pk. Die motor deed het erg goed, of was gewoon goed gelukt. Ik weet het niet, maar alles was aan die pinto motor ten goede veranderd.
Open uitlaat met dubbele 45 Webers. En bij ca. 570kg. Langer dan 10 minuten rijden: moest met gehoorbescherming, want als ik het gas opentrok... :cheers:
Erg jammer dat ik die niet meer heb, want was een '86-er. Niet om het klassiekerverhaal, maar omdat je bij die bouwjaren voor alles vrijstelling hebt.
Vermogen, gordels, geluid, CO-meting, enz...Een D8 Audi mag je officieel niet eens tunen....

http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=57733

(dat ge-etter met die Mac...)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 apr 2013 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
Afbeelding
_________________________________________
Make the most of now!


24 apr 2013 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
:salut:

Dank Harm. Zal eenzelfde auto geweest zijn die jij ook had...was volgens mij een Porsche-kleur...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 apr 2013 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
heb mijn Camel S8 maar een goed jaar gehad geloof ik, ideale lijn in de Ardech bleek minder ideaal toen er ineens een tegenligger opdook. Was een leuk stuiterbakkie die destijds in een oplage van 4 of 5 stuks voor de sigaretten fabrikant gebouwd zijn. Ding was okergeel met blauw en had zelfs een asbakje in de middentunnel.

De S8A heb ik 6 jaar gehad en er dik 100k mee gereden. HEb toen de afweging gemaakt of er een behoorlijk bedrag aan verspijkeren of bijlappen en upgraden naar meer vermogen, betere looks (carbon panoramische voorruit) en betere wegligging door instelbare WP schokbrekers. Sowieso waren de Koni schokkkies van de S8A op zelfs nadat ik ze nagesteld had.

Afbeelding
_________________________________________
Make the most of now!


24 apr 2013 21:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 432 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.