Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

17 nov 2017 21:07

Vind zo'n TVR wel mee vallen.
Wacht maar tot je een keer naast iemand in z'n Chiron zit. :thumleft: :wink:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

17 nov 2017 21:45

rens914 schreef:
Ronaldo schreef:Groen van de map met onderhoudspapieren waarschijnlijk?

Nope, als je met een geblazen speedster 5 tellen nodig hebt van 0-100 is dat heel even iets anders als je atmosferisch maar 4 tellen nodig hebt met het geluid van hurricane Mitch achter je. Power delivery is heel anders. Een Donkervoort is nog extremer.


Erg hard haaks de bocht om is meer mijn stijl.
Dan is een Speedster top! Licht, stijf, niet te spartaans en erg goed controleerbaar op hoge snelheid.

Een Donkvoort kan dat ook, maar niet voor 20K aanschafprijs. En ook niet met de runnings costs van een Speedster.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

17 nov 2017 22:22

Helemaal mee eens. Heb ook wel eens in een Speedster turbo gereden. Echt top! :cheers: :cheers:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 0:51

Ik heb het geluk gehad om op een middag in mijn eigen Elise 111r en de speedster turbo te kunnen rijden. De Opel is dan de softere uitvoering van de Lotus. De langere wielbasis maakt al dat het een minder gooi en smijtautootje is. De lol is natuurlijk wel dat door dat opelembleem ze lekker betaalbaar blijven... :drive: :drive: :drive:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 5:45

MickRS schreef: De langere wielbasis maakt al dat het een minder gooi en smijtautootje is.

Theoretisch zal je gelijk hebben maar ik merk er (met mijn rij capaciteiten) helemaal niets van. Vind het allebei heerlijke gooi en smijt autootjes :drive:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 9:03

Dat heb je bij jullie wel nodig als je alle geiten wilt ontwijken. :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 10:13

Subdriver schreef:
MickRS schreef: De langere wielbasis maakt al dat het een minder gooi en smijtautootje is.

Theoretisch zal je gelijk hebben maar ik merk er (met mijn rij capaciteiten) helemaal niets van. Vind het allebei heerlijke gooi en smijt autootjes :drive:


Dat zijn het natuurlijk ook. Alles is relatief, zelfs de hoeverlheid geiten die je moet ontwijken... :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 10:40

donkey schreef:
thedutchguy schreef:Had ik toch al in een ander topic laten zien?


Afbeelding


stond deze niet jaren geleden bij een universele dealer in Brabant (oosterhout ) te koop?


Zou best kunnen, Ik weet dat de auto uit het zuiden des lands komt.........ik heb hem bij Albers uit Musselkanaal weg. de auto was enorm verwaarloosd, maar ze wisten geen van allen hoe uniek deze was : de 1ste officieel als Donkervoort geregistreerde super 7 !

Dit is dus een uniek stukje historie :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 10:57

Da’s een gave ontdekking als je dat niet wist bij aanschaf :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 12:23

MickRS schreef:De Opel is dan de softere uitvoering van de Lotus.


Standaard zijn de Speedsters erg veilig afgesteld voor onervaren rijders. Zacht afgeveerd en onderstuur ver voordat de grens in zicht is.
Met een goede set dempers (Quantum of Nitro), uitlijning van een Exige S2 en bredere voorbanden is er niet veel verschil met een Lotus..

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 12:34

speedster met 300PK :mrgreen: , lijkt me een leuke ervaring:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel- ... ?cldtidx=1

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 nov 2017 15:01

Ewout schreef:Dat heb je bij jullie wel nodig als je alle geiten wilt ontwijken. :mrgreen:

Inderdaad. Die geiten die op twee poten lopen vind ik trouwens het lastigst! :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

02 dec 2017 14:50

Lotus Esprit V8 filmpje. Mooi !

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

27 dec 2017 20:28

Zo, de circuit Speedster Turbo met kenteken is klaar!
Dit voorjaar naar het RDW voor het kenteken.

Ben benieuwd hoe de Turbo rijdt op het circuit tov een supercharged Speedster.

https://1drv.ms/i/s!Ag4gQT-LF8L7gRBab5wRSIm6UIOf

https://1drv.ms/i/s!Ag4gQT-LF8L7gQ-_qQmwEpaILhI7

https://1drv.ms/i/s!Ag4gQT-LF8L7gQ7EnofIpK1xmtcJ

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

27 dec 2017 21:57

Dat ziet er goed uit Eelco!

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

27 dec 2017 22:31

Dank je!

Zilver gaat best goed met het zwarte dak en de donkere lampen en achtervleugel.
Denk wel dat zwarte velgen beter staan.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

28 dec 2017 10:54

minics schreef:Lotus Esprit V8 filmpje. Mooi !


Lijkt me sterk dat dit een series 4 is.
De lotus esprit tot 1988 bestond al in versies series 1,2 en 3.
Daarna kreeg je in 1989 de stevens chargecooler 2.2 met 260 pk (dus serie 4)
Opvolger daarvan was in 1994 de S4 en de S4s met bijzondere versies als de 300 en 350 sport (serie 5)
Daarna pas de 8 cilinder met de gt, standaard v8 en sport versies.
Het lijkt dus eerder een series 6.
Ik heb beide gehad (stevens en v8) en vond de 4 cilinder qua gewicht/power verhouding (dus rij-eigenschappen) veel fijner.
Je moest aan de 4 cil wel eerst eea verbouwen (remmen, schokbrekers, electrische waterpomp, grotere chargecooler, Ram-air, grotere turbo, race chip, Uitlaat en Bov) maar dan had je ook wat.
De V8 had meer gewicht, fractioneel meer vermogen maar was wel 2 x zo duur in onderhoud.
Door hun gewicht verdeling reden die krengen op zandvoort in de bocht en rondje om de aanwezige porsche.

Lekkere auto's om in te rijden maar de TVR Tuscan die ik daarna gekocht had was in verhouding absoluut een beest.
Lichter en een kwart meer vermogen. (wegligging was echter naadje pet)
Een beetje amerikaans dus. Heel erg snel maar in de bochten moest je de Dela bellen.

Vaker met mn opgewaardeerde Stevens op Zandvoort gereden tegen de kleinere lotus modellen.
Hardstikke fun in de bochten (maar daar hield ik ze bij) en op het rechte blies je ze voorbij alsof ze stilstonden.
Voor mij moet een auto beide hebben.
Snelheid en wegligging

Daar komt de porsche weer als vergelijking om de hoek kijken.
Met de Lotus was het pas fun na een serie aanpassingen waar je met elke standaard porsche al plezier kunt hebben op het circuit.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

04 jan 2018 17:10

Tis wel Frans, maar toch :mrgreen:
http://www.turbo.fr/videos-voiture/4915 ... -2017.html

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

11 feb 2018 20:52

Back to basics... Een leuk verhaal;

Voorheen had ik mijn hobby werkplaats naast een bedrijfje wat elektronica repareert. Ik had toen een Lotus Elise en kwam een keer aan de praat met de eigenaar van het bedrijfje. Hij vertelde dat hij in de jaren '80 dagelijks met een Lotus super 7 series 4 reed. Toen de APK geïntroduceerd werd is de auto afgekeurd en van de weg gehaald.

Het chassis bleek verrot te zijn en hij heeft de auto helemaal uit elkaar gehaald. De rotte delen vervangen voor gezond staal en alles weer in elkaar gehecht, maar nooit afgelast (of hard gesoldeerd) De auto is in delen weggezet en zo staat hij er nog steeds bij....

Ik heb hem destijds aangegeven dat wanneer hij hem ooit van de hand zou willen doen ik wel interesse zou hebben.

Onlangs nam hij contact met mij op en vertelde dat hij er klaar voor is afstand te doen van de auto, dus maar eens afgesproken om te gaan kijken. Hij ligt inderdaad he-le-maal uit elkaar en is opgeslagen op twee locaties. Of hij compleet is moet nog even blijken. Het mooie is wel dat hij origineel Nederlands is en LHD is. Verder zijn alle grote delen als body, chassis, dashboard etc gewoon aanwezig. Er zit een geldig NL kenteken op ook.

Conclusie, als ik het leuk vind om hem op te bouwen ik hem mag hebben.

Binnenkort dus een werkplaats vol met Lotus onderdelen :-)

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

11 feb 2018 21:30

Mooi project als je alle tijd hebt.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

11 feb 2018 21:52

Leuk aanbod, en erg nieuwsgierig hoe dat er bij ligt...als je het niet ziet zitten....call me :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

11 feb 2018 21:58

Gaaf man. :thumleft:

Moet je wel straks als ie af is je forumnaam aanpassen naar iets met lotus erin. Oh wacht.. :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 feb 2018 0:08

Lijkt me een heel leuk project. Ik hoop dat we het hier een beetje mogen volgen.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

19 feb 2018 21:27

Ja , leuk, Lotus, heb alle voorgaande posts niet gelezen maar naast een 991.2 GTS (achterwielaandrijving, handbak, keramische remmen, bucketseats) en een 997 GT3 Cup heb ik ook een Lotus . Exige V6 in Motorsportgreen met Komotec EX430 tuning en Nitron dempers. Heerlijk speeltje op het circuit!!

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

25 feb 2018 22:10

Men is hier over het algemeen aardig gek op plaatjes. Vandaag de 7 binnengekregen (voor het grootste deel dan...) Hier even twee foto's van de body en neus samen :-)

72671
72670
Plaats een reactie