Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

01 nov 2023 11:30

This "thing" looks like it came out of the ugly-factory, hitting every kerb on it's way out :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

01 nov 2023 11:55

Toch lijkt een fabrieksbezoek aan Donkervoort erg leuk! Kan alleen met een groep vanaf 25 personen

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

01 nov 2023 11:59

Ik vind em ook niet bepaald oogverblindend, maar laat ons blij zijn dat dergelijke auto’s nog gemaakt worden. En verkocht ook, ondanks het exorbitant prijskaartje.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 dec 2023 0:08

Harry’s Garage over de Lotus Eletre probeerde nog enigszins positief te zijn, maar dit wordt echt de nieuwe King of depreciation.
Als Brit en Lotus eigenaar is hij natuurlijk niet objectief en moffelt hij het feit dat elke andere journalist de handling en lompigheid afbrandt onder het tapijt, maar dit was pijnlijk… erg pijnlijk.

Weegt veel en veel te zwaar en zuipt stroom zoals een Brabander bier tijdens carnaval. Een Taycan is maar liefst 38% zuiniger en 200 kg lichter.
Maar hij durft het niet zeggen; kijk, het is een Geely product. An zich niks mis mee, maar dit is gewoon in de basis een Volvo EX90 met een andere carrosserie en wat tierlantijntjes hier en daar…

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 dec 2023 10:25

Een straat verderop staat een Eletre ‘first edition’ oid. Wel in british racing green met pindakaas bruin interieur, de combi is sjiek. Maar verder lijkt ie van de zijkant op de zoveelste Kia EV met grote velgen. Wel jammer, zag er op de plaatjes hoopvol uit

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 dec 2023 12:27

Een SUV is alles wat Lotus niet is.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

18 dec 2023 13:08

Dat klopt. Even ter herinnering, waar het allemaal om is begonnen...(klein, licht, betaalbaar en rap)
Afbeelding

Ik zocht naar een afbeelding van de Lotus Super 7, en het blijkt moeilijk om daadwerkelijk het oermodel te vinden.
Je komt om in de VM's, Caterhams, en andere derivaten, maar kennelijk wordt het oermodel ondergesneeuwd door het imho (en in mijn ogen) perfecte concept.
Zelfs Donkervoort komt niet bovenaan in de zoekmachines.
Caterham blijft het dichtst bij het oermodel, andere merken missen wat mij betreft de plank, omdat elke leverancier zijn eigen draai aan het model probeert te leveren.
En daar is Donkervoort toch echt het enige merk, die het model echt mooier heeft gemaakt. Smaken verschillen, maar als je ze bij elkaar hebt gezien (en evt. gereden), dan snap je waar de verschillen in zitten.
Ook de nieuwste telg van Joop, is nog steeds een verbetering van het oermodel, en dat bewijst de auto dan ook telkens op welk circuit dan ook. Jammer dat de 'oergedachte' van betaalbaarheid daarmee ietwat gepasseerd is. Ik hoop nog steeds op een instapmodel S8 series II, met een 1.4 TFSi blokje, stoffen stoelen (de originele kuipjes uit de jaren '80 zaten het lekkerst!), lange spatborden, gewoon terug naar de basis. Caterham heeft dat wel gedaan met de 160 (gewoon met een 3-cilinder Suzuki-blokje, en smalle bandjes).

Enfin, ik vind het laatste model Donkervoort erg goed gelukt, zelfs mooi, zou er graag in willen rijden, maar ja.....ik wacht wel tot de prijzen onder de....uuuuh....30 mille zijn gezakt :mrgreen:

Leuk om de historie van de Super 7 even door te nemen: https://7rcb.be/page.php?id=141
Plaats een reactie