Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 7:02



Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
PaulusdB schreef:
Misschien moet Patrick911 zijn licht hier eens over laten schijnen?


Volgens mij heeft hij daar al het een en ander over geschreven :wink:


24 sep 2013 8:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Lijkt mij een droom om eens naar Australië te gaan, voor enkele jaren of misschien als het er erg leuk is voor altijd.


24 sep 2013 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Citaat:
Wonen in CH is geweldig op vele fronten. Kwaliteit van leven is hoog, inkomens zijn relatief hoog, er is veel mooie natuur, de infrastructuur en de overheid zijn fantastisch geregeld. Belasting is relatief laag, maar de kosten van levensonderhoud zijn zeer hoog (tenminste in ZH en omstreken). Sociaal is CH geen eenvoudig land. Wij zijn inmiddels goed ingeburgerd, maar dat heeft tijd gekost, en we zullen altijd buitenlanders blijven. Argwanendheid tegenover buitenlanders is hier nooit echt ver weg. Ik had nog dit weekend een "verschil van mening" met iemand in het verkeer hier in de stad Zurich, en dat werd afgesloten met de opmerking dat ik als buitenlander maar best weer kan oprotten naar waar ik vandaan kom. Ja, ik heb nog steeds een accent, na 12 jaar.... Dit kwam van een normaal uitziende heer van een jaar of 50, type bankier, met een Audi S6.

Dus nu rotten we maar op naar Singapore.... Komen we weliswaar (ook) niet vandaan.... Nog anderhalve week en we zijn op weg!


Heb een vriend in Zurich wonen die zich schaamt voor zijn stadsgenoten..... hij rijdt liever niet rond met kentekenplaten uit ZRH omdat buiten ZRH iedereen je een kakker vind en binnen ZRH niemand je de ruimte geeft. Nu kan hij af en toe "verkeerd" rijden zonder agressieve reacties van andere automobilisten. O ja het is geloof ik ook nog voordeliger ;)
Hij is overigens een native Zwitser, die ook in Californië gewoond heeft.


24 sep 2013 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Wat dacht je van Toulouse ? Makkelijk bereikbaar en voor jou wellicht genoeg werk bij Scarebus ofzo. Geen wegenbelasting. Lagere belastingen en als je nog plannen had voor gezinsuitbreiding dan kan de belastingskorting flink oplopen. Als ik me niet vergis, vanaf 4 kids geen belasting betalen. Totdat ze volwassen zijn.... Daarvoor wordt al het inkomen verdeeld over de gezinsleden. En dan belast. Duurt dus veel langer eer je in de hoogste schijf zit als je1 kostwinnaar hebt met goed salaris.


jeff_911 schreef:
Ik snap Johan wel, en deels denk ik ook dat NL zeker een van de beste landen is om te leven. Veel zaken zijn hier ook goed geregeld, alleen hier en daar mag het van mij wel soberder. Minder rucksichtlos (schrijf je dat zo??) 5ton is een buurthuis met coachingsproject stoppen en dat dan zo maar naar een jaar het geld op is, dat werk. Ik denk dat daardoor ook de discussie startte in nivelleringsdraadje.

Het gaat mij niet alleen om minder belasting te betalen. Ik hou bv ook van de bergsporten, dus ik ga dat linkje van Olaf zeker even doorlezen. (edit: done, jammer dat ik geen fysio ben ;)) Ik zoek dus ook een combo van leuke (of andere) omgeving.

Proefboringen doen voor de kust van Somalië staan dus niet bovenaan mijn lijstje van optie. Mijn achtergrond qua opleiding is TU Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek met aerospace, automotive en offshore heavy lift/ installatie achtergrond. Ik ben dus flexibel qua branche aangezien ik nog niet zo lang geleden afgestudeerd ben. Echter Oostenrijk en Zwitserland sluiten niet echt aan bij mijn achtergrond... of ik moet op de bankier toer gaan.... :roll:
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


Laatst bijgewerkt door sunnyfunny op 24 sep 2013 13:37, in totaal 1 keer bewerkt.



24 sep 2013 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Andorra is fiscaal een paradijs, maar alleen in de winter zou ik er (misschien)willen wonen. Geen idee hoe je het met werken kan combineren. :scratch:
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


24 sep 2013 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Duitsland en Belgie zijn niet (meer) fiscaal interessant als je in NL blijft werken. Curacao heeft een mooi pensionado deal. Echter niet iedereen voelt zich daar altijd even welkom....

Ons eigen land is inderdaad zo slecht nog niet. Nivelleren tsja de vraag is kan en wil je het betalen!
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


24 sep 2013 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
dobbelsteen schreef:
Lijkt mij een droom om eens naar Australië te gaan, voor enkele jaren of misschien als het er erg leuk is voor altijd.


Mijn vrouw heeft er een tijdje gewoond en we hebben er wel eens over gesproken om daar naartoe te gaan. Alleen kwam het juiste aanbod daarvoor te laat... Ook nu nog denken we er wel eens over om ooit nog die kant op te gaan, maar onder de streep denk ik niet dat we dat gaan doen. Want dan hebben we het over als de kinderen de deur uit zijn en dan zit je wel erg ver van je kinderen, tenzij ze mee willen... maar die kans is niet zo groot natuurlijk.

Daarnaast zijn er nog aardig wat nadelen. Het is niet goedkoop om daar te zitten (ja, achteraf wel, maar niet in Sydney). Ook in Australië is niet alles beter dan in NL (sterker nog, een goede vriendin van ons die Australische is, gaf recent nog aan dat ze overweegt om Australië te verlaten omdat ze een aantal zaken daar beu is).

Bovendien: het is erg ver van de Nordschleife. Grote min. ;)

Onder de streep denk ik dat Nederland zo slecht niet is. Het kan beter, maar dat geldt overal. Een van mijn beste vrienden is verhuisd naar Zweden. Hij vindt het er geweldig, maar volgens mij let hij ook niet zo op (voorbeeld: hij vertelde mij dat in Zweden uiterlijk vertoon not done is en dus ook niet of nauwelijks voorkomt... wij zagen die dag (in Stockholm voor de goede orde) 4 Ferrari's langs rijden (en de dagen daarna zagen wij er ook iedere dag meerdere) en op het terras bij mijn hotel die avond zag ik vrijwel iedere dame die voorbij kwam met een LV aan de arm...), in de zin van dat hij ziet wat hij wil zien.

Waar ik mijzelf wel zou kunnen zien eindigen is de Eifel. Prachtige omgeving, je koopt voor een appel en een ei een mooie woning en je zit dicht bij de Nordschleife, nog afgezien van het feit dat de volksaard mij wel ligt aangezien ik zelf half-Duits ben. Maar dat van de Ring is denk ik voor mijn vrouw weer een min, nog afgezien van het feit dat ze met mij getrouwd is ondanks mijn Duitse achtergrond. :mrgreen: Ach... consolidatie is voor mij ook acceptabel denk ik dan maar. ;)


24 sep 2013 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
eh misschien dat pretpark overnemen en opnieuw leven in blazen?


24 sep 2013 15:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
ruud janssen schreef:
eh misschien dat pretpark overnemen en opnieuw leven in blazen?


Dat pretpark interesseert mij niets. De Ring zelf wel, maar dan moet je 170 mio meenemen. En als we dat hadden liggen, dan waren we nu al aan het rentenieren geslagen. ;)


24 sep 2013 15:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
dat zou dan een nog beter idee zijn .


24 sep 2013 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
@ DS, idd heb me een tijdje terug staan te vergapen in een etalage van een makelaarskantoor....je koopt daar een kast van een huis met een lap grond, waar je hier in nederland nog niet eens een garage voor koopt....


24 sep 2013 16:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Heb 13 a 14 jaar gelden in Japan gewoond.

Salaris absoluut goed. Wonen duur, supermarkt toen duur, verschil leek 3 jaar geleden echter een stuk kleiner, uit eten gaan goed te doen.

Er sociaal tussenkomen...... moeilijk je bent en blijft een gai-jin. (Buitenlander) Er na je zin kunnen hebben zeker, er is alleen een taalbarriere. Werk kan je er waarschijnlijk wel vinden.

Maar ondanks het bovenstaande denk eigenlijk dat NL niet zo heel gek is om te wonen.
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


24 sep 2013 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Olaf schreef:
PaulusdB schreef:
Misschien moet Patrick911 zijn licht hier eens over laten schijnen?


Volgens mij heeft hij daar al het een en ander over geschreven :wink:

Jij tovert vast zo dat topic dan boven water? :mrgreen:

Huizen rondom Winterberg verbaasden me dus ook enorm. En idd allemaal genoeg grond om dubbele garage op te zetten :D .


24 sep 2013 18:24
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
dreamer schreef:
Heb 13 a 14 jaar gelden in Japan gewoond.

Salaris absoluut goed. Wonen duur, supermarkt toen duur, verschil leek 3 jaar geleden echter een stuk kleiner, uit eten gaan goed te doen.

Er sociaal tussenkomen...... moeilijk je bent en blijft een gai-jin. (Buitenlander) Er na je zin kunnen hebben zeker, er is alleen een taalbarriere. Werk kan je er waarschijnlijk wel vinden.

Maar ondanks het bovenstaande denk eigenlijk dat NL niet zo heel gek is om te wonen.


Dat leek me ook altijd een toffe plaats om eens een paar jaar te zitten (of zuid korea). Maar ik ken dan ook niets van de echte cultuur daar, alleen wat de media en het internet me doet vermoeden. En dat is waarschijnlijk niet zo heel correct. Ik hoor dat Japanners zowat de grootste chauvinisten op aarde zijn en dat je inderdaad als gaijin daar moeilijk kan integreren. Wel alleen nog maar ervaringen gehoord van mensen die er moesten zijn voor hun werk of plezier, nog niet van iemand die er effectief gewoond heeft.


24 sep 2013 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 nu R107
010
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Had laatst een discussie met een Amerikaanse, Costa Ricaanse en Duitse kollega over dit onderwerp. Konklusie aan het einde van de avond was dat eenieder aan het einde van de maand ongeveer evenveel biertjes kan kopen van het geld wat er overblijft. Alleen de cultuur en klimaat zijn anders. (wel kon die Duitser het niet laten te zeggen dat je als Duitser wat vaker wereldkampioen wordt :bang: )


24 sep 2013 21:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Voor de biertjes moet je het eigenlijk niet doen imo. Dat hou je denk ik niet lang vol.
Cultuur is het belangrijkste, icm het klimaat. Zou denk ik deugd doen om eens in een land te wonen waar je niet hele tijd depri wordt van dat slechte weer.


24 sep 2013 23:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Enguess schreef:
Dat gezegd hebbende valt het me vanuit het buitenland op dat er in Nederland hoofdzakelijk nog geklaagd wordt.

Dit viel/valt mij ook op (vanuit NL). Kan me verder goed vinden in het verhaal van Johannvb, mis voornamelijk een aangenamer klimaat.
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


25 sep 2013 0:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
dobbelsteen schreef:
Voor de biertjes moet je het eigenlijk niet doen imo. Dat hou je denk ik niet lang vol.
Cultuur is het belangrijkste, icm het klimaat. Zou denk ik deugd doen om eens in een land te wonen waar je niet hele tijd depri wordt van dat slechte weer.


Mijn moeder is geboren en getogen in Brazilië (Nederlandse immigranten). Ze was dolblij toen ze naar Nederland ging en seizoenen kon ervaren. Met andere woorden: elke dag van het jaar goed weer is ook niet leuk.

En om dan maar ontopic te blijven: ik ben er een paar keer geweest, maar ik zou er voor geen goud willen wonen. Mijn oom woont afgeschermd tussen de ambassades maar is al een keer gegijzeld met zijn gezin. Mijn tante in het zuiden 2x. Het land wordt op het moment te 'sociaal' met alle gevolgen van dien. Ohja, en een nieuwe 911 kost ongeveer het dubbele of meer tov Nederland!


25 sep 2013 3:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
dobbelsteen schreef:
Zou denk ik deugd doen om eens in een land te wonen waar je niet hele tijd depri wordt van dat slechte weer.



't is eind September - en 20 graden :popcorn:

Op je lijstje met landen kan je Schotland en Noorwegen alvast definitief met een dikke viltstift doorhalen :wink:

Elke dag 28 graden en zon gaat MI ook vervelen ... regenbuitje tegen het stof en de begroeing in de tuin vind ik op z'n tijd ook wel prettig :idea:

Afbeelding


25 sep 2013 7:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Tja ik ben gewoon niet aan koud regenachtig weer. Geef me maar een droge dag met een scheutje zon. Of het nu koud is of niet, dat kan ik makkelijk oplossen met de juiste kleren aan te doen :). Sneeuw mag er ook gerust liggen, zolang het maar niet meteen smelt en een vieze brij wordt :D.
Hoe vaak komt het nog voor dat het zo'n goed weer is in september. Met die klimaatverandering is het weer laatste tijd erg f**ked up geweest.
Vorig jaar was het zo veel regen in de zomer. En maar een weekje of 2 dat er sneeuw lag na de winter.

De Scandinavische landen staan trouwens ook op mijn lijstje. Schotland niet.


25 sep 2013 9:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
dobbelsteen schreef:
De Scandinavische landen staan trouwens ook op mijn lijstje.


Midden Noorwegen heeft volgens mij 360 dagen per jaar neerslag :wink:


25 sep 2013 9:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Om vanwege het nivelleren te gaan emigreren, dat lijkt mij de verkeerde motivatie. De makkelijkste weg is via een bedrijf als Expat. Dat kost zo'n bedrijf wel minimaal 2 x zoveel geld en die zijn daar dan ook niet zo happig op uitgezonderd bedrijven als de Shell, Ing, Philips, Ministerie van buitenlandse zaken etc.

Mocht je toch niets liever willen dan werken in het buitenland, dan zou ik de mogelijkheden in Australië eens gaan onderzoeken. Voldoende werk , stabiel, geen taal problemen en ruimte genoeg....
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


25 sep 2013 10:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
http://youtu.be/MTVnMO6cRfg :D
_________________________________________
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.


25 sep 2013 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Uiteindelijk gaat het om je sociale leven, denk ik. Waar wonen je vrienden en familie. Daar wil je in de buurt wonen. Mij vrouw en ik dromen van een plekje in de bergen in het warme zuiden. Al een paar keer goed rondgekeken en iedere keer tot de conclusie gekomen dat het (nog?) niet de moeite waard is. Financieel zou ik er 20-25 % op vooruit kunnen gaan, maar ja, in plaats van een 11 jaar oude 996 rijd ik dan waarschijnlijk een 3 jaar oude 997. Lekker weer en de omgevening zijn wel "tempting". Toch niet de moeite om daarna je suf te reizen tussen NL en bv Italië.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


25 sep 2013 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Olaf schreef:
dobbelsteen schreef:
De Scandinavische landen staan trouwens ook op mijn lijstje.


Midden Noorwegen heeft volgens mij 360 dagen per jaar neerslag :wink:

Oei dit wist ik niet. Ik dacht dat het daar zo koud was dat al die regen sneeuw werd :lol: .


25 sep 2013 11:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.