Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 2:21



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Zie mijn buurman met zijn cabrio achteruit de oprit weg rijden.
Ze zijn bij ons aan de weg bezig, het is wat rommelig en er komt een wandelend echtpaar aan waarvan de man stopt om de buurman de ruimte te geven :thumleft:
De vrouw loopt stug door, zo van "ik heb voorrang" en het gaat net goed, gelukkig maar, wij weten dat je met een cabrio meest wat minder zicht hebt met achteruit rijden.
Zo heb je in Haarlem en Santpoort veel rotonde's met heel veel fietsers die voorrang hebben en dat ook nemen.
Je ziet ze al aan komen, zitten vaak rechtop op de fiets en hebben die blik "ik sta in mijn recht en neem dit ook" en wij mogen wel een stel extra ogen hebben.
Neem nu de e bikes die met een pittige snelheid aan komen en probeer dat maar in te schatten :oops:
Bezit een truck rijbewijs en geef het je te doen met een aanhanger erachter, je kan aan de bak :scratch:
Wat is jullie ervaring :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


07 feb 2016 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Mijn mening is dat wij net zo zouden moeten zijn als de Belgen in de auto: bij een zebrapad stop je ALTIJD als iemand nog maar de neiging heeft om over te steken en dat geldt ook voor fietsers etc bij rotondes en soortgelijke verkeerssituaties. In Belgie is dat zo normaal dat voetgangers en fietsers niet eens kijken of ze over kunnen steken maar het gewoon doen. Als chauffeur moet je dus te allen tijde goed opletten en niet te hard rijden in de bebouwde kom en ik vind dat prima.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


Laatst bijgewerkt door mbembe op 07 feb 2016 12:02, in totaal 2 keer bewerkt.



07 feb 2016 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
zoveel mogelijk achterwaarts parkeren (is makkelijker en veiliger bij wegrijden) en spiegels eens goed zetten. iedereen denk zijn spiegels goed te hebben staan maar het overgrote deel van bestuurders hebben hem absoluut verkeerd staan. voor de eigenwijze mede weggebruikers een bullbar en een vangrail aan je auto lassen. :mrgreen: :drive:
_________________________________________
Picasa album


07 feb 2016 12:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
"Als je kan toeteren kan je ook remmen" las ik ooit ergens. Ik probeer sinds ik die wijsheid las ook een beetje zo'n verkeersdeelnemer te zijn. Wat vaker, terwijl je weet dat je eigenlijk voorrang hebt, mensen voorrang geven en wat minder edgy te zijn. Bevalt me prima.

Reed gisteren over de Paltzerweg hier in het dorp waar om en om aan de verschillende kanten van de weg parkeerhavens zijn, waar je met 1 auto langs kan. Dus afhankelijk van aan welke kant de auto's geparkeerd staan mag je doorrijden of moet je wachten tot de andere kant voorbij is. Rij ik achter een busje aan langs een rij 'aan mijn kant geparkeerde auto's', kom aan het einde, busje gaat terug naar rechts, blijkt er een auto te staan wachten die eigenlijk voorrang had. Ouwe taart erin. Ik kon haar niet zien door het busje. Busje gaat naar rechts, zij ziet mij komen en begint gewoon te rijden. Moet vol in de remmen om haar niet frontaal te raken. Vervolgens laat ze mij 40 meter achteruit rijden ipv zelf 3 meter achteruit te rijden. "Want zij had toch voorrang..." Ik moest toch even tot 10 tellen maar om nou zo'n 75-jarige oma te slaan is ook zo wat :twisted: .

Afbeelding

Tja, wat meer verdraagzaamheid zou het een stuk makkelijker maken op de weg. Rij zakelijk 40-50K per jaar en zie dagelijks dingen waarvan ik me serieus achter de oren krab...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 feb 2016 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Vooral fietsers realiseren zich onvoldoende hoe zwak hun positie is. Ze mogen het recht wel aan hun kant hebben maar de natuurwetten zeker niet.

Als het fout gaat heb je als fietser al snel flink letsel, ik ben altijd extra voorzichtig op de fiets iig.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


07 feb 2016 13:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Dat wat Hans zegt is een goeie en hoorde dat dit bij de opleiding werd vereist bij de Politie.
Achteruit in parkeren en nooit met een lege tank wegzetten zodat je gelijk kan vertrekken :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


07 feb 2016 13:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
de leasemaatschappij waar onze bedrijfswagens vandaan komen verplichten het zelfs (achteruit inparkeren)


07 feb 2016 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
@Horn

B'hoven heb je sowieso een bejaardenradar nodig in het verkeer....ach ja met een beetje geduld kom je een heel eind, toch ook wel weer mooi dat iedereen daar die vooroorlogse bestuurders nog de ruimte geeft om hun krantje en appelbol met de auto te halen ipv achter de geraniums te blijven zitten.

Waar ik zelf vaak niet goed van word is hoe sommige vrouwen (tja ik zie dit mannen echt nooit doen) bij een achteruit manouvrerende vrachtauto denken dat ze er met hun boodschappentassen & kinderwagen nog best even achterlangs kunnen lopen....het is tenslotte wel mooi even trottoir waar ze lopen en ze zouden toch wel worden gezien???

De bestuurders in die combinaties halen soms ware huzarenstukjes uit, met ongeduldig autoverkeer om zich heen, fietsers en dan moet je ook nog op gaan letten of er niet één of andere troela ondanks achteruitrijalarm met alle geweld onder je achteras wil gaan liggen :bang:

Ach ja, voor de rest hebben wij toch niet voor niets prima remmen en een flukse gasrespons in onze auto's om ons op basis van 'goed zeemanschap' uit iedere situatie te redden zonder zelf aso gedrag te hoeven vertonen? Noblesse oblige...


07 feb 2016 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
molen934 schreef:
hoorde dat dit bij de opleiding werd vereist bij de Politie.:

daar komt dit ook vandaan Hans, zo heb ik er nog wel een paar die goed van pas komen bij het hoge snelheid rijden met onze hobby kisten 8)
_________________________________________
Picasa album


07 feb 2016 14:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Altijd je ogen openhouden bijv? :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


07 feb 2016 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Handen aan het stuur.


07 feb 2016 14:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
O die :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


07 feb 2016 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
PTT schreef:
Handen aan het stuur.


10 voor 2 :?: :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


07 feb 2016 14:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
molen934 schreef:
Dat wat Hans zegt is een goeie en hoorde dat dit bij de opleiding werd vereist bij de Politie.
Achteruit in parkeren en nooit met een lege tank wegzetten zodat je gelijk kan vertrekken :drive:

Die tank kan je tegenwoordig beter maar leeg laten in het geval van vrachtwagens........anders is hij zeer wss de volgende morgen toch leeg..... :evil: 8)
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


07 feb 2016 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
De mannen vertrekken meest vroeg en je wilt niet weten wat je te horen krijgt als je hem leeg heb weggezet :evil:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


07 feb 2016 15:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
mbembe schreef:
Mijn mening is dat wij net zo zouden moeten zijn als de Belgen in de auto: bij een zebrapad stop je ALTIJD als iemand nog maar de neiging heeft om over te steken en dat geldt ook voor fietsers.


Dit geld volgens mij enkel voor voetgangers en op een officiële oversteekplaats voor voetgangers (zebrapad en indien niet aanwezig, oversteekplaats voor fietsers )Een fietser heeft deze voorrang enkel als hij zijn fiets aan de hand heeft en dus voetganger is.
Is er geen oversteekplaats, dan heeft de voetganger geen voorrang, toch merk ik op dat er heel veel Belgen, ik trouwens ook, spontaan stoppen als een voetganger of fietser aanstalten maken om over te steken.

Indien je echter een ongeval hebt met een zwakker weggebruiker(voetganger of fietser), zal je verzekering altijd de medische kosten van en schade aan kleding van de zwakker weggebruiker betalen. Dit of je nu in fout bent of niet. ALs je in je recht bent, zal dit echter geen gevolg hebben op je bonus malus van je verzekering.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


07 feb 2016 15:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Helaas is er een hoop ikke ikke in het dagelijks verkeer, een beetje rekening met elkaar houden is er vaak niet bij.

Ik heb vaak onderstaande situatie, waarbij er regelmatig vanaf de tegengestelde kant een bus of vrachtwagen door de bocht moet waar de rode Peugeot staat;

Afbeelding

Met een beetje logisch nadenken, hoor je je te beseffen dat een bus of vrachtwagen daar nooit de bocht normaal kan maken.
Als er van die kant een vrachtwagen of bus de bocht om wil, stop ik altijd een stuk voor de brug en wenk en sein naar de chauffeur dat hij kan oprijden en daarbij van mijn weghelft gebruik kan maken om goed de bocht te kunnen nemen.
Echter blijft ruim 80% van de andere bestuurders gewoon doorrijden, zodat er een hele opstopping achter de bus of vrachtwagen ontstaat en de chauffeur maar zit te wachten tot hij weer verder kan.

Verder mijn dagelijkse ergernissen, bij het ritje naar de zaak.
Die begint al bij het nieuwe deel van de A4 tussen Schiedam en Delft.
Het eerste stuk is daar vierbaans en ruim 70% gaat niet naar de uiterst rechtse baan, ondanks dat daar verder niemand rijdt.
Vervolgens ga ik dan een stuk verder van de A4 de Utrechtse Baan op.

Afbeelding

's ochtends is het daar vrij druk en de baan waar de camerawagen rijdt, wordt uiteindelijk de baan Afslag Binckhorst.
Om andere mensen niet in de weg te zitten, duik ik altijd z.s.m. de spitsstrook op.
Helaas heb je dan een boel malloten die vanaf de Amsterdam A4 komen en al op de spitsstrook zitten, die het nodig vinden om met een vaart van +/- 100 km/u alles rechts voorbij te zeilen (dat rijdt +/- 70 km/u), om vervolgens pas op de hoogte waar de trajectcontrole begint, op hun remmen te gaan.
Verder heb je dan nog mensen die op de strook van de camerawagen zitten en onnodig behoorlijk afremmen, om een baan naar rechts op te schuiven terwijl die strook honderden meters lang is en er genoeg gelegenheid is om dat een stuk verderop te doen.

Nadat ik dat deel achter de rug heb, krijg ik de uiteindelijke afrit waarbij de twee aanwezige banen voor links afslaand verkeer onderaan is bedoeld en er opgeschoven kan worden naar rechts, waar er twee banen zijn richting de A44.
De doorgetrokken streep van de spitsstrook, krijgt op de hoogte waar de camerawagen rijdt, aan de linkerkant er een onderbroken streep belijning bij ten teken dat je daar naar rechts mag opschuiven wanneer je op de linkerbaan zit.

Afbeelding

Voornamelijk vrouwelijke bestuurders snappen van die situatie helemaal niets.
Ondanks dat ze beneden aan de afrit naar rechts moeten, blijven ze op de linkerbaan zitten en durven niet de spitstrook op.
Pas helemaal onderaan wanneer de doorgetrokken streep verdwijnt durven ze naar rechts en vaak doen ze dat dan zonder richtingaanwijzers, want stel je voor dat je die telefoon moet loslaten...
Helemaal in het begin (we zitten daar nog niet zo lang) heeft het een paar keer maar weinig gescheeld, omdat je zoiets totaal niet verwacht.

Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn, die dit soort dagelijkse ergernissen heeft.
Het is wel een heel eind erger geworden sinds we in Den Haag zitten.
Hiervoor zaten we in het Westland en daar had ik die ergernissen en dit soort malloten bijna nooit.

-


07 feb 2016 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Herkenbaar, de afrit naar de Binckhorst.... ook wij zijn recent verhuisd met de zaak (niet de Binckhorst overigens), maar nu ook veel meer 'bijna' momenten op het traject, dus ook dat herkenbaar

Citaat:
Je ziet ze al aan komen, zitten vaak rechtop op de fiets en hebben die blik "ik sta in mijn recht en neem dit ook"
Die blik doet niet terzake, dat ze voorrang hebben wel...denk dat de fietsers ook regelmatig 'geen blik' bij automobilsten aantreffen...oogcontact is dan het beste om te checken of ze je echt gezien hebben...


08 feb 2016 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Veel fietsers hebben maling aan alles.
Zo zie ik hier regelmatig een moeder met kind voorop, gewoon over de stoep rijden.
Er wonen hier diverse oudere mensen, maar ook hondenbezitters.
Ik zie dat nog eens goed fout gaan, als één van het net de deur uitstapt, terwijl dat mens voorbij komt.
Helaas ben ik haar nog niet tegen gekomen terwijl ik de deur uit ging, anders had ik het gesprek wel aangegaan.

Jaren geleden waren er klachten in Schiedam van omwonenden, dat er veel auto's door rood reden op de Laan van Bol Es.
De politie heeft toen een tijd gecontroleerd daarop en daar kwam uit dat 90% van de fietsers door rood reden en slechts een heel klein percentage automobilisten.

En dan heb je nog van die lui, die onverwachts schuin oversteken op gehoor; zo van er zit niets achter me.
Op die manier zag ik een paar maanden geleden een skateboarder bijna onder een auto verdwijnen.
Die zaten met zijn tweeën op het fietspad en één van hen stak spontaan ineens schuin over.
Er zat echter een hybride Foutlander achter hem (had hij uiteraard niet gehoord), die gelukkig gelijk op zijn rem ging.
Het scheelde echt maar een haartje of hij had er onder gelegen.
Die gozer op het skateboard was echt helemaal verbouwereerd en zijn maat keek naar hem "zo van wat doe jij nou weer".
Hopelijk heeft hij er wat van geleerd.


08 feb 2016 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
molen934 schreef:
PTT schreef:
Handen aan het stuur.


10 voor 2 :?: :drive:


Dat was vroegahhh :mrgreen:

Volgens mij tegenwoordig kwart voor 3 (of kwart over 9, mag ook :cheers: )
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


08 feb 2016 12:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Ik zie tegenwoordig veel bestuurders die hun linkerhand op 12 uur hebben ... wat ze met de rechterhand dien is mij onbekend.

Wat mij verstandig lijkt is dat de auto-fabrikanten optioneel de richting-aanwijzer-hendel midden achter het stuur omhoog zetten :idea:

Hiermee voorkomen we hopelijk dan "situaties" waar menig automobilist zich asn ergert ;)


08 feb 2016 12:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
MarcoB schreef:
molen934 schreef:
PTT schreef:
Handen aan het stuur.


10 voor 2 :?: :drive:


Dat was vroegahhh :mrgreen:

Volgens mij tegenwoordig kwart voor 3 (of kwart over 9, mag ook :cheers: )


Weet je nog met Fred van de Vlugt :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


08 feb 2016 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
horn schreef:
"Als je kan toeteren kan je ook remmen"


Ik kan dat ook wel tegelijkertijd hoor ;)
'

Ach, wat meer begrip en geduld zou goed zijn voor het verkeersbeeld. En eigenlijk zou iedereen eens in een ander voertuig moeten rijden tijdens de opleiding. Een half uurtje in een vrachtwagen/bus of met een grote aanhanger/caravan en je snapt pas echt wat voor problemen die bestuurders tegenkomen.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


08 feb 2016 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
Klopt helemaal, wij rijden met een totaal gewicht van vaak 50 ton of ietsje meer :oops: en probeer dan maar eens rap te stoppen :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


08 feb 2016 13:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Bepaalde verkeerssituatie's en inzicht hierin
horn schreef:
Wat vaker, terwijl je weet dat je eigenlijk voorrang hebt, mensen voorrang geven.


Voor mij is dit de sleutel.
De regels zijn er uiteraard niet voor niks, maar uiteindelijk is 't een samenleving waarin iedereen z'n weg zoekt.
Betrap mezelf er best nog wel eens op toch nog even m'n 'gelijk' te moeten halen, maar grotendeels probeer ik 't te laten 'glijden'. Merk dat je er zelf een stuk relaxter van wordt.

Ik ben opgegroeid tussen de vrachtwagens, en ben opgevoed met 't rekening houden met chauffeurs.
Zie het zo vaak dat met ze niet laat steken/keren, terwijl ze inderdaad feitelijk geen voorrang hebben, maar er is niks mis met even een halve minuut wachten om een vrachtwagen de ruimte te geven. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


08 feb 2016 14:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.