Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 23:56



Antwoord op onderwerp  [ 389 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
ccr-timo schreef:
geen hond die socialer en trouwer is dan.....


.. m'n Briard !

Jicky Red ... genoeg PF'ers die 'm kennen :cool:


20 nov 2013 23:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Lionhunter schreef:
jeff_911 schreef:
Niemand een Husky of Saarloos? Of een Zwitserse herder?

Een vriendin van mij heeft drie Saarlozen, een Zwitserse herder en een Tervurense herder, helaas heeft ze geen Porsche :mrgreen: Maar waarom je vraag? Heb je deze rassen zelf (gehad) of interesse hierin? Indien het laatste, pb mij maar, dan geef ik je haar contactgegevens door.

Ik kijk er wel naar. Binnenkort hopelijk van appartement naar een woonhuis verhuizen, dan is een hond weer een optie. Ondanks dat ik dan op wandel afstand van werk woon, zal ik toch moeten werken. En ik zou tijdens lunch thuis kunnen komen. Maar ja, dan nog kan je beter geen hond hebben die moeilijk alleen is. Eigenlijk zou een erfhond die graag alleen buiten is beter zijn.

Echter de ras omschrijvingen zijn ook iets waar je korreltje zout bij kan nemen. We hebben 2 golden retrievers vroeger gehad thuis. De een ging binnen meteen voor de deur liggen om zodra hij de kans kreeg op het terras te gaan liggen. De opvolger ging buiten meteen voor de deur liggen om zodra zij de kans kreeg naar binnen te gaan. :roll: De buiten golden retriever kon je uiteraard gewoon dag alleen buiten laten itt de ander. Het is eigenlijk altijd wachten wat je krijgt.

Maar voorlopig nog geen plannen om passende hond uit te kiezen, maar ik hou het aanbod in achterhoofd.


21 nov 2013 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
We hebben zelf een Boston Terriër en een Kangoerat (kruising tussen een kangoeroe, springt 1,5 meter hoog vanuit stilstand en met aanloop nog verder). Beiden heel lief maar de Boston Terriër laat scheten die ontzetten meuren. Die andere heb ik als pup uit het asiel gehaald.

Afbeelding

Vrienden van ons hebben net een nest Amerikaanse Buldoggen gekregen. Prachtige beesten. Misschien iets voor je.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Die grote is trouwens de vader, dan weet je wat je in huis haalt :wink: Super lief overigens

Afbeelding
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


21 nov 2013 0:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Ben niet zo van de bulldog-achtigen.
Ga maar eens op zoek naar een goede Berner-fokker.
Ben wel voorzichtig, gaan wel veel verhalen de rondte over afwijkingen, kanker etc.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 nov 2013 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Een beagle! :cheers:

Die van ons is nu 7 maanden, pietsie </pinokkio> eigenwijs maar als je hem lekker bezig houdt overdag buiten heb je er in huis geen kind aan. Voordeel bij ons is dat hij overdag een stuk grond van 5000m2 mag gebruiken als speelplaats samen met zijn maatjes. Een Pyrenesche berghond, een Rotweiler pup en een bejaarde Labrador, leuke dierentuin. :mrgreen:

Owww alleen is de konijnen populatie in onze omgeving aan het afnemen. Hij vangt bijna dagelijks wilde konijnen. :oops:

Afbeelding Afbeelding


21 nov 2013 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Hier ook een Beagle! Erg vriendelijk en net zo eigenwijs als vindingrijk!

Maar als een berner een leuke optie is zou ik ook eens kijken naar een landseer!! Erg leuke honden en goede sullen! Misschien iets minder kans op doorgefokt??
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


21 nov 2013 20:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Jij als Italie liefhebber de Italiaanse Greyhound 8) ,



En samen met mijn favoriete hond,

_________________________________________
Nie janken.


22 nov 2013 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
chelsea schreef:
Check zeker ook eens http://www.dierenasiels.com/zoek01.cfm.
Wij hebben door deze site al 2x een tophond gehad.

Zijn veel honden die zeker een 2e kans kunnen gebruiken. Vaak is het karakter/kenmerk van de hond ook wat duidelijker aanwezig als bij een pup.
Denk niet te licht over het opvoeden van


TOP! Toen ik dit topic begon te lezen vroeg ik me al af, heeft er dan niemand Hier een hond uit t asiel? :res:


Waarom persé een rashond, vuilnisbakkies zijn vaak gezonder en het mes snijdt aan twee kanten in dit geval, hondje krijgt kans en jij onvoorwaardelijke liefde terug.
_________________________________________
......


22 nov 2013 15:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
yep. of hij bijt je dochtertje van 4 in haar gezicht... :roll:

Vind het heel zielig voor beesten in het asiel, maar om dezelfde reden dat ik geen tweedehands kinderstoeltje in mijn auto wil, wil ik ook liever geen hond waar ik het verleden niet van ken. Pup is een enigszins ander verhaal. Maar ik vind het prettig om zowel vader als moeder gezien te hebben voor ik een beest aanschaf.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 nov 2013 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Iedere hond verdient een kans. Maar een asielhond is vaak meer werk aan. Je weet vaak niet hoe hij behandeld is in het verleden en hoe hij behandeld is in het asiel.
Onze flatcoated retriever heeft meerdere eigenaren gehad, hij is volgens ons best goed opgevoed in z'n eerste gezin. Maar toen is hij van gezin veranderd en die gingen niet actief genoeg om met deze hond, idem met het gezin er na. En dan kwam hij bij ons terecht, de eerste maand was hij ook wat wantrouwig tegenover ons dat we hem ook zouden verlaten.
Maar nu hebben we hem intussen al meer dan een jaar (amai tijd vliegt :shock: ) en het is echt een super hond.

Een puppy is ook immens veel werk, dus het kan soms wel beter zijn om eentje te nemen die al volgroeid is.


22 nov 2013 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Mijn ouders hebben ook een hond uit het asiel, en is een prachtbeestje, doet geen vlieg kwaad.
Zal best wel ns een probleemhond bij zitten, maar inderdaad, toch wel het overwegen waard.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 nov 2013 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
horn schreef:
yep. of hij bijt je dochtertje van 4 in haar gezicht... :roll:

Vind het heel zielig voor beesten in het asiel, maar om dezelfde reden dat ik geen tweedehands kinderstoeltje in mijn auto wil, wil ik ook liever geen hond waar ik het verleden niet van ken. Pup is een enigszins ander verhaal. Maar ik vind het prettig om zowel vader als moeder gezien te hebben voor ik een beest aanschaf.



@Horn,

Ben erg benieuwd hoe jij bv een oppas voor je kinderen zoekt.
En of jij een prive detective inhuurt voor de school/leerkrachten van je kinderen.

Pup is geen garantie........

Laat overigens ook mijn hond niet alleen bij kinderen (kinderen zijn niet te vertouwen :twisted: :wink: )


let op beelden kunnen schokkend zijn,
http://www.youtube.com/watch?v=IksnwB9HliQ
_________________________________________
Nie janken.


Laatst bijgewerkt door chelsea op 22 nov 2013 18:54, in totaal 1 keer bewerkt.



22 nov 2013 18:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
chelsea schreef:
(kinderen zijn niet te vertouwen :twisted: :wink: )

Idd dit wordt vaak over het hoofd gezien en ze beschuldigen dan meteen het dier.


22 nov 2013 18:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Ik heb van mijn ouders bij mijn geboorte een hond gekregen en altijd in een gezin met 2 of 3 honden geleefd. Hebben meerdere honden uit het asiel gehad. Is een keer erg mis gegaan. Dat heeft me voorzichtig gemaakt. Zeker met betrekking tot oudere honden zonder bekende historie icm kleine kinderen. Als mijn kinderen niet meer een jaar of 5 zijn, maar tieners zou ik het aandurven.
Pup is geen garantie, weet ik. Maar in de regel meer te vormen dan een 4-5 jaar oude hond.

Zeg ook niet dat je het asiel links moet laten liggen. Geef alleen aan dat het voor mij - met jonge kinderen - nadelen heeft.

En 'ik laat mijn hond nooit alleen met de kinderen' - hoor ik vaak mensen zeggen. Maar in de praktijk zie ik het zelden lukken. 'Even naar de keuken/tuin/schuur/voordeur/badkamer en de kinderen zijn 'maar even' alleen met de hond. Kan zo gebeurd zijn. En idd is het zeker niet altijd de schuld van de hond (zie voorbeeld van nietjes in de oren van de hond eerder in dit topic).

En Chelsea: inderdaad screen ik de oppassen die hier op mijn kinderen komen passen. En verdiep ik me in het verleden van de leraren/leraressen van mijn kinderen. Ik heb met allen een zeer goed en frequent contact vanaf het begin dat de kinderen in hun klas komen. Ik woon in een dorp, dat scheelt wellicht. En realiseer me terdege dat dat geen enkele garantie biedt. Maar better save than sorry.

Ieder moet overigens vooral doen wat hem/haar goeddunkt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 nov 2013 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Maar better save than sorry.

Helemaal mee eens.
_________________________________________
Nie janken.


22 nov 2013 20:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Hartkloppingen van die link van je :evil:

Tuig bewerken met een soldeerbout schiet ineens door mijn hoofd. Bah.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


22 nov 2013 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Waarschuwing was ook niet voor niks.
_________________________________________
Nie janken.


22 nov 2013 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Sinds een half jaar een Chihuahua. Was op advies van mijn broer. Hij had al diverse rassen gehad en zei als hij nu weer een hond zou nemen, dan was het een Chihuahua.
http://www.hondencentrum.com/hondenrassen/chihuahua/

Het begint met de vraag wat voor een soort hond past goed bij je.

Kindvriendelijkheid:
Hondvriendelijkheid:
Gehoorzaamheid:
Kan alleen zijn:
Heeft beweging nodig:

EN begin niet aan een hond, die niet geschikt is voor een beginner.
Afbeelding
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


23 nov 2013 1:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
chelsea schreef:
Waarschuwing was ook niet voor niks.


Mja, kan wel zijn en misschien moet ik wat minder snel klikken. Maar mijn maag draaide al bij de eerste 20 seconden.
Ik heb het filmpje dan ook niet afgekeken. Ik heb zelf een militaire achtergrond, ben aardig wat keren in oorlogsgebieden geweest, heb voor S2 gewerkt (sectie stiekem), massa graven bloot gelegd in Bosnië en wat goede mensen om me heen verloren in die periode.

Ik kan aardig wat hebben, raak niet snel gechoqueerd van beelden etc., heb het nodige gezien en meegemaakt, maar bij dit soort mishandeling slaan bij mij echt alle stoppen door. Als je deze vorm van onschuld en puurheid iets meent aan te moeten doen en ik krijg je in mijn handen dan heb je de komende 72 uur geen fijne tijd. En daarna kan een nieuwe Hunt beginnen naar body parts.

Hufters. :thumbdown:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


23 nov 2013 1:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
barolo schreef:
EN begin niet aan een hond, die niet geschikt is voor een beginner.


Lijkt mij net zo'n advies als: ga niet in een Ferrari rijden als je net je rijbewijs hebt. Of niet? Ik zou graag beginnen met een Rhodesian Ridgeback en denk niet dat het bij élke beginner fout gaat. Uitzonderingen bevestigen de regel.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


23 nov 2013 12:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
... de kans dat je een uitzondering bent is bijzonder klein ...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 nov 2013 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
De kans dat ik een uitzondering ben is bij mij denk ik tamelijk groot. Met auto's en motoren hoor je ook vaak "begin er niet aan voordat je ervaring hebt...". Die adviezen heb ik uiteindelijk nooit opgevolgd, omdat ik wist dat ze niet op mij van toepassing waren. En zonder enig probleem. En ook op andere vlakken heb ik dingen gedaan waarvoor volgens velen "ervaring" vereist was. Maar voor mij was het nooit een probleem. Maar ik sla nog steeds aan bij veralgemeniseringen als "begin er niet aan voordat...". Ik houd het in het achterhoofd dat Ridgeback's bijzondere honden zijn. Misschien is de kans dat ik op hondengebied een uitzondering ben wat kleiner, dus ik kijk naar alle tips e.d.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


23 nov 2013 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Ach de meeste mensen nemen ook zomaar een baby zonder ervaring.... :mrgreen:

Ik denk dat het meer afhangt hoe serieus je er in stapt. Als je gewoon een hondje koopt, omdat je leuke disney-film hebt gezien dan wordt het niks. Als je je erin verdiept, realiseert dat een bepaald ras meer training of beweging nodig heeft en je bent bereidt dat er in te steken (het liefst met professionele puppytraining erbij), dan valt het wel mee.

Ik zie vaak baasjes verkeerd om gaan met honden, waarop de honden dan raar reageren. (Voorbeeld: mensen die bang zijn dat ontmoeting met andere hond op straat verkeerd gaat, stralen dat uit naar hun hond, terwijl ze de riem ook nog korter trekken en om trekkende beweging beginnen te maken. En dan krijg je een bange hond die zich los probeert te rukken (vlucht gedrag) of begint te grommen (vecht gedrag)) Die mensen hebben vast geen idee dat die reactie vooral door hun wordt getriggerd en niet perse door de andere of eigen hond, en hebben er waarschijnlijk alsnog een prima hond aan. Dus het steekt niet allemaal zo extreem nauw.
Belangrijkste is gewoon te realiseren dat je tijd en moeite in opvoeding moet stoppen en dat ene ras wat meer moeite kost dan een ander.

Het is geen rocketscience :wink:


23 nov 2013 13:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Het is maar een tip. Eigenlijk zou de discussie moeten gaan over wat voor een soort ras past bij jullie gezinssamenstelling? Moet die vaak alleen zijn, moet die vaak uitgelaten worden, moet je veel tijd stoppen in africhten. Wil je een hond die naast je loopt of zoek je een hond die 400 meter verder loopt en op zoek is naar fazanten oid.

Er is een boek: http://www.bol.com/nl/p/puppy-s-voor-du ... 004993496/

Die gaat uitgebreid in op het kiezen van een ras dat goed bij je past.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


23 nov 2013 13:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Barolo een chiwauwauw valt onder knaagdieren :mrgreen:
erwin996 schreef:
barolo schreef:
EN begin niet aan een hond, die niet geschikt is voor een beginner.


Ik zou graag beginnen met een Rhodesian Ridgeback.
Puppy-cursus doen Erwin. Leuk voor de pup en eigenaar. Alles wat je erin krijgt [voor de tandjes wisselen] gaat de rest van z'n leven mee.


23 nov 2013 14:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 389 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.